[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:12

Wat een leuke foto's zeg! Oscar is super! Het wordt overigens je volgende uitdaging! Je drie dieren zittend op de foto krijgen! Helemaal haalbaar voor jou! :D


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:28

O, dan weet ik er nog een: een wat groter blok maken, Oscar zittend in het midden met beide paarden met de voorbenen aan beide kanten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:42

Mooie foto zeg! Uniek momentje, alledrie tegelijk zo in de camera kijken :j

Wij zijn sluipverkeer haha. We slingeren achter Boekelo langs als we naar Enschede gaan... we komen dan op de weg van Boekelo naar Enschede uit en gaan dan de snelweg over zeg maar.
Alles om te zorgen dat we ook in de spits een beetje door kunnen rijden, dan kan het in Boekelo zelf immers behoorlijk druk zijn :)
Manlief rijdt die route iedere dag naar zijn werk, ik vanaf januari ook :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 10:23

Wendy dan kom je echt heel vlak langs ons huis. Alleen is het niet te zien vanaf de straat. Zitten bomen voor, das wel jammer. Want ik vermoed dat je dan over de windmolenweg komt. Daar een zijstraat van, daar wonen we.
Misschien zie je me nog wel eens oversteken daar :)

Ik geloof dat ik al een foto heb van Nick, Bliksem op het blok en Oscar zit er dan ook bij op. :) Kon nét!

edit. Sinds gisteren een eigen paardentrailer! Jeeej kan ik met Nick op stap. Ik ga zo even oefenen met laden. **\O/**

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 15:45

**\O/** IK BEN MET NICK ALLEEN OP STAP GEWEEST. NAAR EEN ANDER BOS. BEN TROTS OP MIJZELF! **\O/**

Oke een grote echopost kon ik niet maken. :')
Wauw wat was ik zenuwachtig. Ging Nick te trailer wel op? Kreeg ik de stang dan wel alleen dicht?
James is een keer onder de stang door gekomen, en dat vergeet ik niet snel meer... Dus ik was behoorlijk zenuwachtig!
Maar het is gelukt!
Eerst thuis op de oprit geoefend. Een vreemde (donkere) trailer. Vreemd geurtje erin, alles nieuw. Ik ging er eerst even samen met Nick in. En daar kreeg hij brokjes. Na een paar keer herhalen ging het goed.
Toen was het de kunst om hem alleen de trailer op te laten lopen, stil gaan staan, zodat ik de stang er netjes achter kon doen en de deur dicht. :+ :Y)
Ook dat is gelukt! **\O/**
En toen op pad... Ik had eerst even een proefrondje gedaan. En toen besloot ik om tóch het tuig achterin te gooien, poetskoffertje mee en op naar het bos!
Bij het bos moest Nick ook even weer wachten tot ik de stang los had. Uiteraard drukte hij te vroeg zijn kont tegen de stang. Dus na een paar keer 'WACHTEN!' viel het kwartje en kon ik de stang rustig weghalen. En ging hij op mijn teken de trailer af. Ben zo trots op ons! **\O/**

Het bos viel vreselijk tegen. :+ :+ Ik was er al jaren niet geweest en wist dus ook niet dat het afgesloten was voor paarden................ -O- -O- Sjonge, jonge... Echt. -O- Heb ik weer. :o
Maaaarrr ondanks dat toch een leuk rondje gemaakt en natuurlijk een heeeele goede oefening geweest.
Dát gaan we vaker doen. **\O/**

Tijdens de rit had ik de go pro in de trailer gehangen. Fijn om terug te zien hoe rustig hij stond. Ook toen we keihard werden ingehaald door een ambulance met loeiende sirenes.


Afbeelding


Filmpje volgt nog. Eerst maar eens de kinders van school halen. :D

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:40

**\O/** Yeah!!!!! **\O/**
Ben echt supertrots op je!!! *\o/*

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:52

Jippieeeeeeeeeeee !
Wat super! Ik zat ook echt met knikkende knieën toen ik voor het eerst alleen met de trailer moest. Ik had het liever nog zo lang mogelijk uitgesteld want ik was echt bang. Maar de paarden moesten om en ik had niemand om te helpen dus maar even tanden bijten :+

Wat fijn dat hij zo rustig was!

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:41

Wat een goede post. Super gaaf hoor

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:34

Jeetje zeg,jullie zijn beide Kanjers met hoofdletter. Super stoer en met recht trots op jezelf.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 19:58

Dankje allemaal. Ik ben ook heel trots. Weer een nieuwe overwinning en een ervaring rijker. **\O/**

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van in- en uitlader volgt. Ook een stukje film van het bos en Nick in de trailer tijdens het rijden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 08:57



Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 10:21

Het bos is ook mooi. Alleen kon ik er niet echt in. Er waren overal hekken. Dus moest er een beetje om heen, dat was wel jammer.
Volgende keer maar naar een ander bos, waarvan ik zeker weet dat ik erin kan. Weet nog een mooi bos met een zandvlakte, heuveltjes etc niet zo ver bij ons vandaan. Ben daar ook eens met James geweest. En in het verleden heel vaak gereden met de manege. Tijd om daar ook eens met Nick te rijden :D
Kunnen we gelijk zijn achterhand trainen, want daar zijn mooie hellingen. Niet mega groot, maar goed genoeg om lekker te oefenen.

Even een berichtje toevoegen vanaf mijn FB.
Ideaal zo'n camera in de trailer! Want ik vroeg mij heel erg af hoe Nick zou reageren op de ambulance die eraan kwam.
Ik zag een ambulance in de spiegels van achteren naderen. Maar kon geen kant op. Dat betekende dat de ambulance rakelings langs ons heen moest om ons in te halen. Ik week zo ver mogelijk uit, maar het was krapjes.
Hoe reageert Nick op de loeiende sirenes? Kijk zelf maar...



ps. Niks met Nick te maken. Maar Daan is zojuist met een logeertas vertrokken op naar de set van Rebad. Het hele weekend is hij daar, zie hem pas maandag weer! -O- Ze gaan nachtopnames maken. Dus hij kan er beter blijven.
Vind het maar niks dat ik hem zo lang niet zie :o Nou ja, hij heeft in ieder geval een hoop plezier en daar gaat het om :D
Volgende week ook nog. En dan zijn de opnames geloof ik klaar.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:38

Oh wauw ... wat gaaf dat Nick op jouw commando helemaal zelf achteruit de trailer afloopt ... terwijl er nog brokjes in zijn emmer zitten! :wow:
En het hinniken van Bliksem naar Nick en vica versa. <3

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:54

Mooi filmpje van je eerste avontuur helemaal alleen met Nick, van begin tot eind. Toppers!

(En dat niet reageren op een ambulance met loeiende sirene is heel normaal als je haflinger bent en hooi eet: je hebt wel wat beters te doen!)

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:59

:D **\O/**

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-17 11:24

Dankjewel :D

Ja... de liefde van de Haflinger gaat echt door de maag. Echt de hele wereld kan vergaan, als ie maar te vreten heeft :')

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:39

Wat een topdier zeg! Stoer! Geniet van deze mooie overwinning! Wat een prachtige weg hebben jullie samen al afgelegd zeg! Van een onzeker begin naar dit! Top gewoon! :D

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:26

Wat top van jullie zeg!
en leuk dat daan ook in redbad zit, huisgenootje (buurman) in mijn studentenhuis speelt er ook in mee ^^ die heeft lang lichtblond haar en stuurde ook al zulke gave foto's

Ik ken het stukje tussen usselo, boekelo en enschede wel goed ^^
heb dicht bij het buursezand op de camping gestaan en mijn vader staat er nogsteeds

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 09:54

dankje Riel :)

Wat leuk dat je het gebied kent Eloya :)
En ook leuk dat je buurman ook in Redbad zit.
Daan is weer het hele weekend geweest. Vrijdag-, zaterdag- en zondagnacht heeft hij weer op de set gestaan. Aankomend weekend weer en dan is het klaar. Hij speelt friese krijger met zijn blonde haren, maar zondag nacht was hij ook een keer een Deense krijger. :)
Hij heeft nu trouwens wel een blauw oog :') Opgelopen op de set, heeft zijn eigen schild tegen zijn hoofd gehad _O-

Gisteren toen we de hond aan het uitlaten waren gebeurde er een ongeluk vlak naast ons op de kruising. Moeder met zoontje werd aangereden door een andere auto.
Heb geholpen tot de hulpdiensten er waren. Moet dat nog eventjes een plekje geven... Moet er steeds aan terug denken. Brrr...

Misschien vandaag nog even buitenrijden, maar weet het nog niet zeker. Heb weer last van m'n pms.
Anders gewoon even knuffelen :)

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:23

Dat zijn ook geen leuke dingen om te zien, en aanrijding. Zeker niet als er ook kinderen bij betrokken zijn.
Knuffelen is altijd goed.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 10:49

Ja dat kwam wel even binnen! Ook nog een kind van David zijn leeftijd. Maar ik bleef kalm en praktisch nadenken. Door de adrenaline kon ik heel goed handelen. Zo heb ik moeder en zoon instructies gegeven en nadat ze wat kalmer leken te zijn heb ik het verkeer om de plek staan regelen. Tot de hulpdiensten er waren.
Ik loop toch al dag en nacht met een hesje rond :') Dus dat kwam nu wel mooi van pas. En had ook nog een flinke zaklamp bij me. Had ik die middag toevallig net gekocht bij de action.
Als ik die zaklamp niet had gekocht was ik ook niet bij het ongeluk geweest. Na het eten wilde ik tijdens het uitlaten van de hond namelijk even die lamp testen :)

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:56

Soms is het alsof het de bedoeling was dat je op het juiste moment op de juiste plek bent.
In dit geval zo waar lijkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 10:58

Ja ze zeggen wel eens 'toeval bestaat niet'. Het was inderdaad alsof het zo had moeten zijn.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 15:43

Even fijn geknuffeld met de paardjes. Bliksem kan nu ook kusjes geven op commando <3
En hij kan bijna gapen op commando. Hij doet het steeds vaker maar zit er nog niet helemaal in.

Nick vindt de bal nog steeds een spannend ding. Zodra ik er mee aan kom lopen gaat hij er snel vandoor!
Toch kan hij zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en komt dan elke keer terug naar de bal. Ook omdat ik hem geleerd heb 'enge' dingen aan te raken. :j
Dan duwt en trekt hij eraan met zijn neus en kijkt op naar mij of ie het goed doet. Hij heeft hem vandaag zelfs een paar keer geschopt.
Moet dat ding echt eens vaker pakken, want het gaat elke keer beter. Maar meestal vergeet ik die bal altijd. :o
En Bliksem was helemaal fanatiek met de bal. Rennen achter de bal aan. Zal eens kijken of ik dat binnenkort kan filmen. Als ik het niet vergeet. :')

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Ann, dierenfan, Iris_Casper, Marcato, maresie, marjor, nick_en_ik, Salinah, stal_HD, sunny43, SUSANNEx, Vossy, xChoco en 124 bezoekers