[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:05

Ooo wat lijkt me dat gaaf, lekker galoperen op je eigen paard en dat het dan ook nog goed gaat, top +:)+
Voor sommigen is galop niks bijzonders maar met een draver weet je wel beter :=

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 16:16

woepsie90 schreef:
Ooo wat lijkt me dat gaaf, lekker galoperen op je eigen paard en dat het dan ook nog goed gaat, top +:)+
Voor sommigen is galop niks bijzonders maar met een draver weet je wel beter :=


Het is een heerlijk gevoel! Ik heb denk ik wel tegen iedereen die ik tegen kwam gezegd: Ducky en ik hebben gegaloppeerd en dat ze me dan raar aankeken. Voor mij is het zo speciaal en ik ben zo trots! <3

Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 16:43

Wauw zeg! Knap gedaan *\o/* .
Haha, ik herken dat gevoel: wanneer ik fijn gereden of gemend heb, zit ik op een wolkje :) .

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 17:58

Lukasje schreef:
Wauw zeg! Knap gedaan *\o/* .
Haha, ik herken dat gevoel: wanneer ik fijn gereden of gemend heb, zit ik op een wolkje :) .


Dankjewel! :D Ik ben in de zevende hemel! :o

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:18

Zoals ik via de app al zei: super trots op je! Wat leren jullie een hoop van elkaar :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 20:44

Wat een prachtig paard heb je!En wat een bofkont is hij!..met jou als baasje!Je doet het prima hoor!
Ik zou hem wel iets dikker proberen te krijgen,de winter komt er aan!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 20:57

ruitje schreef:
Zoals ik via de app al zei: super trots op je! Wat leren jullie een hoop van elkaar :)


Dankjewel :o :)

@geerke: Dankje! Daar zijn we allemaal druk mee bezig. Toen Duck net klaar was met koersen was hij heel erg gespierd, maar doordat hij niet meer meedeed aan koersen, verloor hij zijn spieren en werd hij mager. Nu moet hij weer andere spieren krijgen van longeren, rijden, etc. Hij is al heel wat aangekomen in de afgelopen maand! :)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 07:56

Heee gegaloppeerd?? Goed man!!
Gefeliciteerd!! Dat is echt al een hele vooruitgang zeg! :j supergoed +:)+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 15:02

Cer schreef:
Heee gegaloppeerd?? Goed man!!
Gefeliciteerd!! Dat is echt al een hele vooruitgang zeg! :j supergoed +:)+


Dankjewel!! Ik ben heel erg blij! :o :D *\o/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 23:26

Vanavond hebben we onze derde les gehad. Zoals gewoonlijk opgezadeld en gelongeerd voor het rijden. Longeren vond hij wel even spannend omdat het al donker was buiten, maar na even rennen en wild doen was het niet meer spannend en was hij heel braaf. Linksom hoef ik nu niet meer de zweep in mijn hand te houden als hulp, maar reageert hij gewoon op mijn stem. De galop gaat ook heel goed! Rechtsom heb ik wel de zweep nodig voor de galop. Vandaag had hij er niet veel zin in en weigerde om rechtsom te galopperen. Jammer, maar volgende keer beter!

Daarna kregen we les en het ging super goed! :) Hij volgt lief de hoefslag en vindt het ook bijna niet meer eng. Ik kan hem nu ook laten draven zonder mijn stem met alleen mijn benen, alleen de rem zit er nog niet op, dat moet nog met stem haha!

Galop ging linksom ook weer heel goed! Alleen mijn houding is heel erg slecht, maar daar werk ik aan en het is heel erg wennen. Hij galoppeerd ook heel erg snel! Hij ging ook een stukje heel erg hard draven waardoor ik niet meer kon lichtrijden. Stiekem vond ik dat echt heel erg gaaf! :o

We willen deze dingen werken:
- de rem: hem leren dat als ik aan de teugels trek dat hij dan zachter gaat (niet hard trekken natuurlijk!)
- doorzitten zodat ik meer balans krijg en steviger zit
- vanuit harde draf terugnemen naar normale draf
- aan de kant van de auto's galopperen
- rechtsom galopperen

Hier een filmpje van de galop. Nogmaals, let niet op mijn houding haha!

https://youtu.be/3B6taAb--tU

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:26

Zo te lezen gaat het goed!!
Wel een tipje, in draf zag ik je heel erg drijven steeds. Probeer gelijk reactie te krijgen en niet constant te drijven dan pas een beetje reactie te krijgen. Leer jezelf en hem dat als je been geeft dat dat gelijk reactie geeft dat hij sneller gaat.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:33

Ik zag je alleen maar steeds in een donker gat verdwijnen :')

Stoer hoor, die galop!! +:)+ kan je trots op zijn!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 15:39

chalpaca schreef:
Zo te lezen gaat het goed!!
Wel een tipje, in draf zag ik je heel erg drijven steeds. Probeer gelijk reactie te krijgen en niet constant te drijven dan pas een beetje reactie te krijgen. Leer jezelf en hem dat als je been geeft dat dat gelijk reactie geeft dat hij sneller gaat.


Daar zijn we mee bezig! Hij reageerde helemaal niet op been drie lessen geleden, alleen op stem. En sinds deze les krijg ik hem ook op been in draf (wel veel aandrijven, maar hij doet het wel!) :) Dankje voor je tip! :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 15:44

Vandaag was de bedoeling om alleen even de paddock leeg te scheppen want daar lag veel mest in, maar mijn vriend had eindelijk oude schoenen aangedaan dus ik vond dat hij ook een keer in de longeerkraal mocht staan. Hij doet altijd goede schoenen aan en dan gebruikt hij dat als excuses om niks hoeven te doen :')
We hebben Duck losgegooid, gewoon een beetje laten rennen en mijn vriend was helemaal van: zoooo die gaat snel! :')

https://youtu.be/RmWpRuvQcU0

Nog een leuke foto's van Duck zijn neus :')

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _mjwb op 27-10-16 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:45

_mjwb schreef:
[naam] schreef:
Zo te lezen gaat het goed!!
Wel een tipje, in draf zag ik je heel erg drijven steeds. Probeer gelijk reactie te krijgen en niet constant te drijven dan pas een beetje reactie te krijgen. Leer jezelf en hem dat als je been geeft dat dat gelijk reactie geeft dat hij sneller gaat.


Daar zijn we mee bezig! Hij reageerde helemaal niet op been drie lessen geleden, alleen op stem. En sinds deze les krijg ik hem ook op been in draf (wel veel aandrijven, maar hij doet het wel!) :) Dankje voor je tip! :)


Ah super! Dat zal vast in de loop der tijd dan verbeteren.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 15:49

chalpaca schreef:
Zo te lezen gaat het goed!!
Wel een tipje, in draf zag ik je heel erg drijven steeds. Probeer gelijk reactie te krijgen en niet constant te drijven dan pas een beetje reactie te krijgen. Leer jezelf en hem dat als je been geeft dat dat gelijk reactie geeft dat hij sneller gaat.


Daar zijn we mee bezig! Hij reageerde helemaal niet op been drie lessen geleden, alleen op stem. En sinds deze les krijg ik hem ook op been in draf (wel veel aandrijven, maar hij doet het wel!) :) Dankje voor je tip! :)[/quote]

Ah super! Dat zal vast in de loop der tijd dan verbeteren.[/quote]

Ja ik hoop het! Dankje!

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:40

Haha das ook de omgedraaide wereld je draver niet meer uit de galop krijgen :D

Anoniem

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:55

Enorm leuk dier!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:07

Hij heeft best een goede galop! Wat ik bij dit soort sessies zoek is kijken of je ze wat meer op eigen benen krijgt. Beetje meer horizontale balans. Dus niet blijven drijven maar zoeken naar beetje meer ontspanning-activiteit combi. Ik blijf het een leuk paard vinden :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:34

Super leuk forum, ik volg hem vanaf nu! Ik heb je een halfuurtje geleden een berichtje via insta gestuurd. :P

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 15:19

Gisteren heb ik Ducky los laten lopen over het erf om te grazen bij de bomen. Ik dacht bij mezelf dat ik gewoon zou kijken wat hij zou gaan doen en hij kan toch het erf niet af dus dan kan ik hem altijd pakken. Hij stond lekker te grazen, dus ben ik bij mijn moeder op het bankje gaan zitten en even later kwam hij ook bij ons kijken en daarna ging hij weer verder grazen. Goed om te weten dat hij bij me blijft :)

Afbeelding


Vandaag is mijn broertje jarig dus we mochten niet zo lang weg blijven van mijn moeder, maar het is zulk lekker weer dat Ducky, mijn vriend en ik toch stiekem een stukje buiten zijn gaan lopen. Duck liep heel ontspannen naast me met zijn neus bijna over de grond, echt heel lief!
Er kwam alleen een auto te hard langs hem rijden en die ging toeteren dus hij sprong opzij maar daarna liep hij weer lief mee. Super trots op hem! :D

Afbeelding

Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:22

Heerlijk als ze ontspannen lopen, ik word dan zelf ook altijd ontspannen. Ik vind Duck trouwens echt een mooi beest, gave kleur heeft hij!

Maar misschien vind je het leuk om samen een keertje een rondje te lopen? Dan stap ik gewoon mee met je :) lijkt me wel grappig 2 dravers naast elkaar.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 18:27

EAST schreef:
Heerlijk als ze ontspannen lopen, ik word dan zelf ook altijd ontspannen. Ik vind Duck trouwens echt een mooi beest, gave kleur heeft hij!

Maar misschien vind je het leuk om samen een keertje een rondje te lopen? Dan stap ik gewoon mee met je :) lijkt me wel grappig 2 dravers naast elkaar.


Ja lijkt me leuk! Leuk dat je zo dichtbij woont haha

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:49

Als je me even een pb'tje stuurt stuur ik me nummer naar je :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 16:45

Gisteren heb ik eindelijk een zweetdeken voor Ducky besteld en vandaag is hij binnen gekomen. Divoza levert echt snel! :j

Afbeelding

Ik ga denk ik de Rambo Micklem Multi Bridle in het zwart voor Ducky kopen als ik weer geld heb :'). Ik hoor veel goede dingen over het hoofdstel en het spreekt me ook erg aan omdat je hem kan gebruiken als kaptoom en omdat het hoofdstel niet op de gevoelige plekjes ligt, geloof ik. Hebben jullie ervaring met het hoofdstel? :)

Edit: Het deken is trouwens zwart met een grijze rand. Het lijkt wit op de foto, maar dat is grijs haha