[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 05:35

Dankjulliewel! :D

Ik blijf gewoon thuis wonen want het is maar anderhalf uur reizen en ik hoef maar drie dagen in de week naar school. Ik vind op kamers gaan ook helemaal niks haha. Ik heb dan les van 9 tot 13 of van 10 tot 14 dus dan kan ik ‘s avonds gewoon naar stal. Ik werk ook elke avond op stal en dan die twee dagen dat ik vrij ben van school doordeweeks werk ik ook ‘s morgens op stal en om de week heb ik ook de zaterdag.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:51

Oh wat fijn dat je het kan blijven combineren met Duck! Al zal natuurlijk de studie ook wel tijd vragen.

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 00:26

Ja dat zeker! Gelukkig heb ik met deze studie veel meer tijd over dan met de studie die ik afgelopen jaar deed. Toen zat ik hele dagen van half 9 tot 6 op school met een reistijd van anderhalf uur. En nu van 9 tot 1 of 11 tot 2 met een reistijd van anderhalf uur heen (komt door de bussen) en een uur en 10 minuten terug. Ik denk ook dat ik deze studie heel veel leuker ga vinden want dit is echt wat ik wil gaan doen. Ik heb er echt zin in! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:25

Heel veel succes met je studie! En fijn dat je wat meer vrije tijd hebt dan vorig jaar :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:29

Dankjewel!

Zaterdag heb ik echt heerlijk in de bak gereden met Ducky. Hij liep zo fijn! Ik rij nu vooral veel slangenvoltes omdat hij in het begin best druk is en hierdoor wordt hij rustig. Ook rijden we veel gebroken lijnen, voltes en wijken we veel. Het wijken gaat echt zo goed!

Zondag heeft hij een dagje vrij gehad.

Vandaag heb ik hem weer met de dubbele lijnen gelongeerd. Dat ging ook super goed! Hij is zo braaf en zo trots als hij was goed doet :D

Hij wordt ook al wat ronder en gespierder vind ik :) alhoewel je dat niet echt kunt zien op deze foto
Afbeelding

Duck heeft sinds gisteren twee sneetjes in zijn neus. Ik heb er gisteren honingzalf op gedaan, daarna nog wat sudocreme en vandaag wat vaseline. Hij vindt het alleen vreselijk. Ik moet zijn neus in de hougreep nemen en dan vaseline erop doen :')

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:29

Hij ziet er goed uit +:)+ !

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 18:54

Ik heb vrijdag een trailer gekocht! :D
Afbeelding

En wat foto’s van gisteren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier nam Duck een slokje water maar ipv dat hij het doorslikte, liet hij alles op mij vallen :+
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:55

Gefeliciteerd met de trailer! Hoe was de wedstrijd?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:56

Haha dat is ook mooi, een paard die zijn eigenaar helpt met de cooling down! Toffe foto's hoor! Hoe ging de wedstrijd?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 19:35

Dankjulliewel! :)

De wedstrijd ging goed! Duck was heel erg braaf :D. Het is echt een super mooie omgeving en je kan echt stukken lekker hard draven!
Ik had graag 14:10 binnen gekomen omdat we dan 1e zouden worden met 13 km/uur. Maar we reden samen met iemand die tussendoor ook wilde stappen en gewoon op een rustig tempo wilde rijden, dus hebben we gewoon van de omgeving genoten :) We reden zelfs tussen allemaal koeien door! Super gaaf was dat :D
Duck heeft allemaal A’s gekregen en zijn hartslag was bij de voorkeuring 36, binnenkomst 48 en de nakeuring 44. Hij was ook super lief bij de nakeuring voor degene die aan hem zat. De voorkeuring vond hij minder leuk.

De volgende wedstrijd is in Waalwijk de 23e en dan ga ik samenrijden met een meisje die ook lekker op tempo wilt rijden :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:28

War een super leuke foto's en mooi dat het weer lekker lijkt te gaan. Genieten hoor.

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:41

Dat lijkt echt genieten. Cool !!

En gefeliciteerd met je trailer, wauw!

Euh , even zeuren, maar op foto lijkt je neusriem nogal hoog te zitten, haast tegen het jukbeen op ?

Don't take anything for granted

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:16

Proficiat met de trailer! Nu heb je alle vrijheid om wanneer je wilt op verplaatsing te gaan :D

Fijn dat de wedstrijd zo goed ging!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-18 21:38

Dankjulliewel weer! :)

Lukasje - Ik denk dat het aan de foto’s ligt? Want vandaag heb ik weer met het hoofdstel gereden en heb ik specifiek gekeken hoe de neusriem zit, maar hij leek niet hoog te liggen. Ik heb het ook even aan een stalgenoot gevraagd en die zei dat hij ook gewoon goed zit. Maar ik twijfelde alsnog dus heb hem een gaatje losser gedaan en toen zat hij heel raar. Van de week ga ik even foto’s maken van de twee verschillende hoogtes.

Hier nog wat foto’s van de wedstrijd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Duck kan trouwens zo super lief zijn <3. Vandaag kwam hij uit het niets even knuffelen en legde hij heel zijn hoofd over mijn schouder heen. Vervolgens kreeg ik kusjes over heel mijn gezicht heen en toen ging hij weer eten.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:42

Ah nee, inderdaad, moet vertekend beeld zijn geweest want nu op de eerste foto zit de neusriem duidelijk goed! Sorry hoor !!

Don't take anything for granted

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:54

Zit idd goed, vind de sfeer in dit topic wel erg fijn :j gewoon dingen kunnen bespreken. Ik vind het wel leuk om jullie te volgen :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:14

Effectief! Heel erg leuk topic maar TS is ondanks haar jonge leeftijd een erg fijne, openminded, nuchtere, positief ingestelde en-nog-zo-veel-meer meid :j . Indien iedereen zo ingesteld was, zo'n houding aannam tov zijn medemens dan was Bokt en de wereld een betere plek.

Ik ken haar van haar noch pluim := maar ik ben al erg vaak positief verrast geweest en iets positiefs mag ook eens gezegd worden!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 07:12

Dankjewel! :D Ik vind het juist fijn om van alles te bespreken en tips te krijgen. Ik doe genoeg dingen die niet perse fout zijn maar altijd beter kunnen en van alles kan ik leren! :) En ik vind dat het gewoon moet kunnen om normaal over iets te praten zonder “bokt discussies/houding” :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:18

Wat een superleuke foto's! En inderdaad je topic is altijd zo leuk om mee te lezen. :) Duck en jij zijn echt een leuke match! :D


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 17:08

Dankje! :D

Vandaag zijn we een uurtje naar het strand geweest! Op stal Duck de trailer in geladen en naar het strand gegaan. Daar hebben we lekker gewandeld en met veel geduld en kleine stapjes naar voren hebben we lekker door het water gewandeld. Hij vond het zo leuk!! Ik ben alleen wel zeiknat geworden omdat hij met zijn benen begon te schrapen door het water heen. Die sukkel nam ook nog een slokje zeewater :') :') En op het droge zand plofte hij zo neer en ging hij uitgebreid rollen. Gekke Duitser _O-

Ik ben nu met Saturno en mijn moeder geweest, de volgende keer gaan mijn vader en broertje ook mee en dan ga ik op Duck rijden. Ik vind het zo fijn om een trailer te hebben en leuke dingen te doen! :D



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:51

Wat een super leuke ervaring voor jullie beide.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:29

Wat leuk! Is het lang rijden van jouw stal naar zee?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 09:59

Sarah_Fons schreef:
Wat leuk! Is het lang rijden van jouw stal naar zee?


Ongeveer een kwartiertje met de auto, als de N57 niet vast staat. Wij hebben het gisteren zo gepland dat we niet in de file zouden komen te staan haha

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:11

Heerlijk! Staat hier ook hoog op de wensenlijst om eens te doen. Alleen geen vervoer dus zal taxi moeten regelen. ;)

Lukasje
Berichten: 11210
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:26

Een kwartiertje maar? Wat fijn!
Zo te zien vond Duck het heerlijk :):) .

Euh, mijn geheugen laat me vast in de steek maar wie of wat is Saturno?

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, Durquia, Googlebot, GrapeshotBot, Vagabondo en 126 bezoekers