[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:57

Oh wij hebben op buitenrit ook wel eens een fietser gehad die het nodig vond een klap op de kont van Fey te geven. Wat vond ik het jammer dat die niet haar achterbenen wilde strekken.
Maar blijft schrikken.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:11

Wat een figuur zeg. :\ Helaas inderdaad niet de eerste keer dat ik zoiets lees over een wielrenner in combinatie met paarden. Zelf ook soortgelijke ervaringen meegemaakt, terwijl je zou denken: ruimte zat om beide te kunnen genieten van je hobby zonder last van elkaar te hebben. :)

Vervelend om mee te maken! Wel heel fijn dat Duck zo'n gave gouden 'knol' (zijn woord ;) ) is dat hij zo goed bij je blijft en op je past, al is hij nog zo geschrokken. :)

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:27

Mmm, nu ik terug lees wat ik geschreven heb, komt het misschien anders over dan ik bedoelde :? . Ik zei: "Jammere is dat je niet snel een foto genomen hebt ... ".
Ik bedoelde daarmee dat je vanop je paard eigenlijk die kans nauwelijks hebt om dat te doen. Ik bedoelde dus niet dat het stom van je was dat je dat niet had gedaan.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 23:46

Nee ik heb hem goed begrepen. Het is moeilijk om in zulke situaties snel te zijn want eigenlijk denk je als eerste aan je paard. Maar de volgende keer als ik die man tegen kom dan hou ik mijn mobiel gereed. Mijn ouders vinden het ook echt heel asociaal van die man.

Ik ben gewoon zelf niet van het terugpraten/schelden naar iemand anders. Ik zou willen dat ik dat wel gewoon kan/durf want dan had ik die man een grote mond terug gegeven.

Klap op de kont is echt heel erg! Dat doe je gewoon niet. Die mensen begrijpen gewoon niet hoe erg je andere mensen in gevaar kan brengen als ze zulke dingen doen.

Duck is echt een schatje! Hij houdt zoveel rekening met me en hij “beschermt” me ook echt. Het liefst zou ik hem in zulke situaties het commando trap willen leren :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 15:02

Ducky is vandaag 8 jaar geworden! *\o/* *\o/* *\o/* Ennnn wie jarig is krijgt natuurlijk taart!

Afbeelding


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:19

Yaaay! Gefeliciteerd Y)(^)

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:07

Van harte!!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:09

Olala, gelukkige verjaardag Duck !
**\O/** [&] Y)(^) :)F :+: *\%/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 07:08

Bedankt allemaal!! :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 18:23


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 16:19

Vandaag was echt een heerlijke dag op stal!

Toen ik aan kwam op stal lag Ducky te slapen. Meestal als ik aan kom lopen dan staat hij gelijk op, maar nu bleef hij liggen en kon ik hem aaien terwijl hij lag :D.

Afbeelding
Afbeelding

We zijn vandaag via het industrieterrein terug gereden naar stal. Daar werd nog door een vrachtwagenchauffeur geschreeuwd dat Duck een mooie kont heeft. (Was niet voor Duck bedoelt, maar ik reageerde met: Dankjewel, dat heeft ie zeker! :')). En we zijn in een keer over een hele enge streep op de weg gereden, zonder dat hij moeilijk deed. Toen we weer terug op stal waren heeft hij lekker in de paddock kunnen spelen met zijn vrienden.

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:57

't Is nogal wat met Ducks kont tegenwoordig _O- !

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:27

Wat boft die Duck toch met jou!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 10:49

Ik heb ons ingeschreven voor een impulswedstrijd Endurance 2 juni. Ik denk echt dat Duck en ik dit heel erg leuk gaan vinden! :D

Op internet heb ik allerlei trainingschema’s gevonden en deze lijkt me wel wat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik geef er wel mijn eigen draai aan want ik wil wel nog 1 keer per week longeren en 1 keer per week lessen, maar dat kan ook als vervanging.

Ik snap nog niet echt hoe het met hartslag meten enzo zit, maar daar kom ik hopelijk met de impulswedstrijd achter en misschien kan ik ook een hartslagmeter aanschaffen als dat nut heeft.

Ik ben ook aan het sparen voor een trailer zodat als ik het echt leuk vind, dat ik dan gewoon met de trailer weg kan in plaats van dat ik er steeds eentje moet huren.

Mijn vriend heeft zich aangeboden als groom, dus om met water klaar te staan en om met de trailer te rijden. Echt leuk dat we dit dan samen kunnen gaan doen! :)

Vandaag ga ik 60 min buiten stappen met Duck en dan ga ik hem wassen want de zadelmaker komt morgen. Morgen moet ik maar eens mijn zadel gaan poetsen want die zit helemaal onder het modder van al dat racen :').

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:54

Wat onwijs leuk! Klinkt idd echt als iets voor jullie :j stoer!

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:57

Super leuk!
Dat gaat helemaal goed komen met jullie hoor .
Met wyb reed ik ook zonder moeite rondes op tempo van 25 km ze hebben het toch in zich zitten die basis conditie

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:10

Wat een super goed plan. En onwijs leuk dat je vriend meehelpt.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:31

Ik heb er nu al zin in! Ik heb ook al zoveel leuke dingen gezien waar ik voor moet gaan sparen als we echte wedstrijden gaan rijden!

Ik heb een schema voor deze week gemaakt:

Week 1 (19-25 maart):
Maandag - 60 min (15 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 20 stap)
Dinsdag - 60 min (15 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 20 stap)
Woensdag - longeren dubbele lijnen (8 min. draf, 1 min. galop, 1 min. draf, 1 1/2 min. galop, 1 min. draf, 2 min. galop, 1/2 min. draf - omdraaien - 3 min. draf, 1 min. galop, 1 min. draf, 1 1/2 min. galop, 1 min. draf, 2 min. galop, 5 1/2 min. draf en vervolgens uitstappen)
Donderdag - 60 min (15 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 20 stap)
Vrijdag - vrij
Zaterdag - 60 min (15 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 5 stap, 5 draf, 20 stap)
Zondag - les

Ik begin zeg maar vanaf week 4 van het schema wat de endurancevereniging gemaakt heeft. Duck en ik rijden al veel buiten dus ik vind het vanaf daar wel goed om te beginnen.

Vandaag hebben we lekker “getraind”. We hebben 7,5 km gereden in 60 min met een gemiddelde tempo van 9,1 km/uur. Max was 27,6 km/uur wat voor Duck eigenlijk niks is :'). We begonnen met 15 minuten stappen, toen 5 min draven, 5 min stappen, 5 min draven, 5 min stappen, 5 min draven, 20 min stappen. Toen we bijna weer bij stal kwamen, kwamen we een oude stalgenoot tegen die op het paard van een stalgenoot aan het rijden was. Ze vroeg of ik nog een rondje mee ging want ze ging toch alleen maar stappen. Dus waarom niet? En daar gingen we weer. We hebben een rondje AH uitgestapt van 5 km :+.

Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat als we echt wedstrijden gaan rijden dat ik dan voor alles in navy blue ga kijken. Ik heb het liefst gewoon zwart, maar blauw staat hem ook. Die felle kleurtjes zijn ook leuk, maar niks voor mij haha.

Weet een van jullie toevallig hoe ik Duck zijn hartslag kan meten zonder gelijk 250 euro uit te hoeven geven aan een hartslagmeter? Want daar moet ik eerst voor gaan sparen

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:29

Wauw, dat ziet er echt leuk uit! Tof ook dat jullie nu echt een doel hebben om naartoe te werken. Ik denk dat het een goede keuze is voor jullie om voor deze sport te gaan! Ik hou ook super veel van buitenrijden en endurance is een stiekeme droom van mij, maar voorlopig heb ik niet genoeg tijd om hier echt gericht voor te trainen. Misschien later wel :) Over de hartslagmeters ken ik zelf niet veel. Is er misschien een plaats op het lichaam vh paard waar je de hartslag kan voelen, zoals bij de mens?

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:32

Misschien via Facebook of MP de losse equine elektroden proberen te krijgen? Die hoeven niet duur te zijn en je kunt ze uitlezen met bijvoorbeeld de gratis app Equilog :j de losse elektroden plaats je onder je zadel en je singel.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:48

Dankjulliewel! :D Ik ga even op Marktplaats zoeken voor iets. Het is wel handig om te hebben want dan leer ik Duck ook beter kennen en kan ik inschatten hoe lang hij nodig heeft om zijn hartslag weer onder de 60 te krijgen.

Ik vind het zelf ook heel leuk dat we nu een doel hebben! :D

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:12

Wat leuk dat jullie endurance gaan rijden. Dàt lijkt me inderdaad echt iets voor jullie!

De hartslag kan je voelen achter de linkerelleboog, daar waar ongeveer je singel zit, net ervoor eigenlijk.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 18:15

Vandaag hebben we weer een uur gereden. Hetzelfde rondje als gisteren, alleen nu met een gemiddelde snelheid van 8,1 km/uur. We moesten 5 minuten stil staan onder de brug omdat we niet langs een grote vrachtwagen konden, dus ik denk dat ons gemiddelde snelheid daardoor lager is geworden.

Afbeelding

‘s Middags is eindelijk de zadelmaker langs geweest. Mijn gevoel had het goed. Hij heeft de voorkant wat bijgevuld en iets aan de achterkant eruit gehaald. Toen heb ik even een paar rondjes gereden en ik merkte gelijk dat ik al een stuk beter zat en dat het zadel nu weer goed ligt.

Duck zijn mening:
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:27

Ik ben weer benieuwd hoeveel kilometer je op het einde van de maand op je teller hebt :) !

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:33

Goed bezig!