[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-16 17:09

Toen ik op stal aan kwam heb ik extra stil gedaan en heb ik hem niet geroepen waardoor ik stiekem een foto van hem kon maken :)

Afbeelding

Nadat ik hem uit de wei heb gehaald, heb ik hem helemaal schoon gepoetst en heb hem daarna in de longeerkraal losgegooid. Hij heeft even al zijn energie eruit gegooid en ging toen lief rondjes draven. Ik heb ook nog even de galop met hem geoefend. Hij luisterde heel erg goed en heeft links- en rechtsom meerdere rondjes achter elkaar gegaloppeerd. Daarna eventjes uit laten stappen en toen beloond met mijn stem. Hij kwam lief aanlopen om een kusje te komen geven en liep toen heel de longeerkraal door achter mij aan <3

Toen heb ik hem opgezadeld, was hij ook heel erg braaf en ben toen een stukje gaan rijden in de bak. Ik heb geprobeerd om met hem door heel de bak te rijden, maar hij vond de linkerkant van de bak toch nog wat eng, dus heb ik hem aan de rechterkant van de bak op een volte gezet en die steeds groter gemaakt. We kwamen dit keer twee meter verder dan gisteren. Het is misschien niet heel veel, maar voor mij wel! Ik heb ook rondjes gedraafd en dat ging ook heel goed, hij deed het echt heel erg goed ondanks het hard waaide en alles wapperde en toen ook nog sirenes in de verte! :D

Na het afzadelen heb ik nog even een zachte borstel over hem heen gehaald en heb ik 10 minuten lang over zijn neus staan kriebelen (dat vind hij blijkbaar heerlijk want hij doet dan zijn ogen dicht en dan ontspant hij helemaal). Daarna op stal gezet en snoepjes gegeven :D

Ik heb Ducky trouwens na het poetsen ingespoten met vliegspray. Hij vindt de spray nog steeds eng maar steeds minder :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-16 19:17

De afgelopen dagen heb ik hem gelongeerd en een paar keer gereden. Vandaag ook en het ging heel erg goed. Hij liep na een kwartier ontspannen door de bak heen met zijn neus bijna op de grond. Hij is maar twee keer geschrokken maar koos ervoor om stil te staan met gespitste oortjes in plaats van rennen of iets anders :) Ik heb hem na het rijden afgesponst en ik heb nog even met hem over het terrein gelopen. Daarna heb ik hem in zijn stal gezet en kreeg hij een appel en een wortel waar hij heel erg blij mee was :D

Zaterdag ga ik een stukje over de dijk met hem lopen.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-16 18:04

Gisteren heb ik Ducky eerst even losgegooid in de longeerkraal waar hij al zijn energie eruit heeft gerend. Hij was echt heel erg vrolijk en galoppeerde steeds uit zichzelf :) Daarna heb ik hem afgespoeld met de slang. Hij bleef heel lief staan en vond het lekker. Ik heb zijn manen en staart ook helemaal uitgespoeld en uitgekamd. Daarna even droog gestapt en toen heb ik hem in de wei gezet :)

Vandaag heb in hem eerst even helemaal gepoetst en toen moesten we wachten totdat we de longeerkraal in konden, dus heb ik geprobeerd zijn manen in te vlechten. Ik ben daar echt niet goed in maar het is toch aardig gelukt! :)

Afbeelding

Afbeelding

Daarna gelongeerd met de longeerlijn in de bak. Een stalgenoot heeft even geholpen omdat ik in de knoop zat met de longeerlijn. Daarna ging alles heel goed :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:39

Vlecht is goed gelukt hoor,het maakt hem knapper.
Fijn dat je zo lekker met hem bezig bent.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:19

Wat een mooie haartjes <3!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-16 15:04

Omdat het zo warm is heb ik hem eerst laten rollen in de paddock en daarna afgespoten met de tuinslang. Hij vond het heerlijk :)

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:23

mooi paard hoor,veel plezier met hem :)

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 06:15

Ohhh het gaat hartstikke goed zo te zien, super hoor +:)+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-16 17:36

Vandaag heb ik Ducky uit de wei gehaald en heb hem in de longeerkraal gezet waar hij al zijn energie kwijt kon. Hij galoppeerde heel de longeerkraal door en maakte sliding stops en vond kleine sprongetjes maken ook leuk! Hij was heel erg druk en zat vol energie! Ik vond het ook heel erg leuk dat hij heel de tijd galoppeerde en als ik hem dan riep vanaf de kant dat hij dan opkeek en aan kwam racen <3

Ik heb geen idee hoe ik filmpjes kan plaatsen, daarom een paar screenshots uit het filmpje :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:44

Wow, heftig haha, wat een energie :D!
Echt het tegenovergestelde van zijn tweelingbroer Harvey :+

Gaaf zeg!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Shirley

Berichten: 26849
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:47

Wat een blij ei!

Hij heeft het goed naar zijn zin, zo te zien!
Leuk hè, om 'm zo te zien genieten? <3

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:43

Pfoe, waar hij zin in had met die warmte :') ! Fijn om hem zo blij te zien :) !

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-16 13:53

Vandaag hebben we hele vooruitgangen gemaakt :) In de afgelopen weken waren er een paar dingen die (nog) niet zo goed gingen of verbeterd konden worden:

- Onzekerheid. Een eerste eigen paard hebben is heel erg nieuw en alles moet je nog ontdekken en je moet elkaar zeker leren kennen en aan elkaar wennen. Ducky is nu 21 dagen bij mij en in het begin waren er wat botsingen maar nu gaat alles goed. Ik ben zekerder geworden en hij ook.

- Uit de wei halen en in de wei zetten. Ergens in de eerste paar dagen is het sulletje tegen de stroomdraad aangelopen toen hij aan het spelen was met de andere paarden waardoor hij elke keer als ik de wei open deed (twee draden die je dan even opzij moet doen en daarna weer dicht) hij er bijna uitrende zodat hij niet bij het draad in de buurt hoefde te komen. Dat is nu heel erg verbeterd! Als ik hem roep dan komt hij aangelopen en dan doe ik het draad open. Touwtje aan zijn halster vast en dan begeleid ik hem uit de wei. Een paar dagen geleden dacht ik; wat nou als ik het halstertouwtje over zijn nek heen doe (zodat hij er niet op kan staan) en hem dan gewoon los laat ipv dat hij heel hard gaat lopen. Dus dat deed ik en hij bleef gewoon op me staan wachten totdat ik het draad weer dicht heb. Dit gaat nu heel erg goed!
Met hem weer naar de wei brengen wacht hij nu ook netjes en loopt hij me niet voorbij.

- Over het erf lopen. In het begin vond hij alles spannend en sleurde hij me overal mee naar toe. Ik ben toen in de longeerkraal begonnen om hem te leren dat als ik mijn hand voor zijn borst doe dat hij dan moet stoppen. Daar luistert hij heel goed naar en het is nu zelfs niet meer nodig omdat hij lief achter me aan loopt ipv voor me en mij mee sleurend.

- Hoofdstel omdoen. Het is echt een pechvogeltje want hij heeft anderhalve week geleden zijn oor gestoten aan iets (geen idee wat want het is gebeurd toen ik er niet was) waardoor elke keer als ik het hoofdstel om wil doen hij zijn hoog omhoog gooit en op mijn voet gaat staan met zijn hoef, niet expres want hij voelt zich dan echt heel schuldig, maar niet zo handig natuurlijk. Daarna heb ik nog twee keer gereden en heb ik het hoofdstel met moeite omgekregen en daarna als zijn oor goed zat, hem een snoepje gegeven. Met het halster omdoen en gewoon zo aan zijn oor zitten vindt hij helemaal niet erg. Hij vindt het lekker als ik hem achter zijn oor kriebel. Daarom begreep ik ook niet echt waarom hij het dan zo erg vond als ik het hoofdstel om deed. Ik heb toen een week niet gereden en alleen maar gelongeerd omdat hij echt heel erg mager was (ander punt). Vandaag heb ik weer gereden en ik keek eigenlijk een beetje op tegen zijn hoofdstel omdoen. Ik heb besloten bij mezelf om gewoon rustig te blijven en hem alle tijd te geven. Ik heb het hoofdstel voorgehouden en half omgedaan zodat ik alleen zijn oren nog moest doen (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen haha). Daarna heb ik gewacht totdat hij zelf rustig was en toen voorzichtig zijn oren goed gedaan en een snoepje gegeven. Hij hield zijn hoofd laag en ik mocht zijn voorpluk goed doen en aan zijn rechteroor zitten vond hij ook geen probleem. Ik heb hem helemaal de hemel in geprezen en hem geknuffeld. Ik ben zo blij dat het helemaal goed ging! :D
Toen met hem afdoen was het ook geen probleem en heb ik hem los laten lopen daarna over het erf om te kijken wat hij zou doen. Hij ging echt overal heen om te kijken en liep toen uiteindelijk terug naar een stukje gras wat er lekker uitzag en daar bleef hij staan.

- Veelste mager. Hij is sinds hij bij mij is veel magerder geworden dan dat hij al was, waardoor ik toch lichtelijk in paniek raakte dus heb ik zijn mest opgestuurd en de dierenarts zei dat hij geen wormen heeft en heeft hem even nagekeken. Ze zei dat het door veel longeren aan de longeerlijn, los en met hulplijnen enzo wel goed gaat komen. Wat hij eet is ook gewoon genoeg en alles komt goed. Dat stelde mij echt gerust gelukkig! Hij is ook dikkerder geworden in een week tijd (niet heel veel) en dat valt me dan gelijk op, heel fijn!

- Poetsen. Doordat hij zo mager is zijn zijn ribben heel erg gevoelig als ik eroverheen borstel, dan liep hij weg of dan keek hij me boos aan met zijn oren naar achteren. Vandaag was het een eens heel anders. Hij zat wel aan me te snuffelen maar ik mocht alles gewoon poetsen en het was geen probleem voor hem.

Het rijden zelf ging vandaag ook heel erg goed. Hij liep uit zichzelf al meer naar de acherkant van de bak. Het draven ging ook heel goed. Hij ging een keer wel heel erg snel maar dat vond ik echt leuk! :) Voor de rest heb ik hem gewoon in een rustig tempo laten draven.

Ik heb hem ook nog even laten rollen in de longeerkraal waardoor hij echt een zandmoster was. Het was wel heel leuk, want de boer aan de overkant was bezig om zijn schapen naar binnen te halen dus er liepen allemaal schapen over de weg. Dat zag Ducky vanuit de longeerkraal en toen ging hij staan met gespitste oortjes en zijn hoofd in de lucht, hard briesend. Hij rende steeds naar de andere kant van de longeerkraal en toen ging hij weer aan de rand staan zodat hij de schapen kon zien. Erg grappig! :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:19

Wat ben je goed bezig _/-\o_ je houd hem
goed in de gaten lees ik, top hoor!

Wat voer je hem trouwens? Volgens mij is zijn ras wel "dik" te krijgen maar blijf je de ribben altijd soort van zien, net als Harvey (EV) die echt niet meer mager is. Volgens mij heet dat rondgeribt? Kijk hier maar, foto is van vanmorgen:

Afbeelding

Harvey staat 24/7 buiten en krijgt uurtje per dag hooi (als hij op stal staat om gepoetst te worden etc) en eenmaal per dag klein emmertje bieten/soya pulp met vitamine brokjes, zeewier, lijnzaadolie en wortels.

Keep it up +:)+

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

BlackHallows

Berichten: 87
Geregistreerd: 21-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:44

Knap paardje :Q

When there is life, there is hope

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 10:45

woepsie90 schreef:
Wat ben je goed bezig _/-\o_ je houd hem
goed in de gaten lees ik, top hoor!

Wat voer je hem trouwens? Volgens mij is zijn ras wel "dik" te krijgen maar blijf je de ribben altijd soort van zien, net als Harvey (EV) die echt niet meer mager is. Volgens mij heet dat rondgeribt? Kijk hier maar, foto is van vanmorgen:

[ [url=m/MVK3UH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Harvey staat 24/7 buiten en krijgt uurtje per dag hooi (als hij op stal staat om gepoetst te worden etc) en eenmaal per dag klein emmertje bieten/soya pulp met vitamine brokjes, zeewier, lijnzaadolie en wortels.

Keep it up +:)+



Hij krijgt onbeperkt kuilgras heel de dag door en twee keer per dag een halve schep brok. Hij staat van 's morgens tot 's avonds buiten in de wei

Dankje! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:42


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:41


Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:54

Wat een leuk beestje!

Zit er zelf ook aan te denken om misschien een omgeschoolde draver te kopen, vind het erg leuk om je topic te lezen! :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 15:44

@xLisaSpelt - Super leuk! Dravers zijn echt een heel erg leuk ras en ze zijn zo lief! Ze doen alles voor je <3

---

Vandaag ging het echt heel erg slecht :( Uit de wei halen en poetsen ging heel erg goed en het was echt een ons momentje. Toen kwamen mijn vriend zijn ouders, vier stalgenoten en iemand die meekwam met een stalgenoot. Mijn moeder en vriend waren er al. Alles ging vanaf toen mis. Ducky werd heel erg druk en toen ik zijn hoofdstel in wilde doen duwde hij me aan de kant met zijn lichaam door weg te rennen. Toen heb ik snel het zadel die nog los zat voor de martingaal eraf gehaald en hem laten lopen naar de andere kant want anders werd mijn arm uit de kom getrokken. Zadel aan mijn moeder gegeven en hem los meegenomen naar zijn stal waar ik zelf ook even op rust kon komen. Toen we alleen waren kreeg ik in een keer zijn hoofdstel om zonder problemen en heb ik hem verder opgezadeld in zijn stal. Toen heb ik hem meegenomen naar de bak buiten en heb ik mijn cap op gedaan en bodyprotector. Ik heb even een paar rondjes met hem door de bak gelopen en toen aangesingeld. Toen ik wilde opstijgen ging het in het begin nog goed, maar toen ik mijn voet in de beugel deed en omhoog kwam rende hij weg. Ik ben blijven hangen/liggen op zijn rug over het zadel heen totdat hij stopte en toen ben ik weer op de grond gesprongen, rustig. Ik bleef liggen zodat als hij stil stond de beloning was dat ik van hem af ging. Het was wel even schikken hoor...

Een stalgenoot kwam gelukkig aangelopen en ze heeft me geholpen. Eerst gewacht totdat Ducky weer een beetje rustig was en uiteindelijk ontspannen stond. Toen heeft ze me een voetje gegeven zodat ik weer over het zadel lag. 5 seconden blijven liggen en toen hij stil bleef staan en ontspande weer eraf gegeleden. Toen een krukje gepakt en zo opgestegen, dat ging helemaal goed. Daarna gaan rijden maar dat ging ook niet zo goed. Hij was heel erg gespannen en schrok van alles om hem heen. Uiteindelijk maar 15 min of minder gereden omdat hij een volte ontspannen liep. Afgestegen en hem mee genomen naar zijn stal en daar heb ik hem afgezadeld. Spullen opgeruimd en toen even geknuffeld in zijn stal. Mijn vriend zijn ouders gingen toen weg en daarna kwam mijn moeder ook dag zeggen tegen Ducky maar ze had een flesje water vast en toen deed ze haar haar goed met de hand waar het flesje water in zat. Het flesje kwam geen eens bij zijn hoofd in de buurt maar hij sprong naar achteren en flipte hem in zijn stal. Ik moest hem minstens 5 minuten aaien en tegen hem praten voordat hij weer rustig was. Daarna wel goed afgesloten door nog te knuffelen.

Wat een rot dag :(

Zodra er heel veel mensen zijn wordt hij een eens heel anders..

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:52

Zo had even mee gelezen. Ten eerste, prachtig paard heb je daar zeg. En ten tweede heb ik heel veel respect dat je er uiteindelijk toch opgestapt bent, ook al is het maar 15 minuutjes..

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:11

Knap dat je toch geprobeerd hebt te rijden, en denk ook dat je idee goed was door te blijven liggen totdat hij stopte. Jammer dat hij gestressed raakt met grotere groepen mensen. Kan het zijn dat jij onbewust gespannen was en hij daarvan in de war raakte? Zou ik iig wel hebben als mijn schoonouders en moeder zouden komen kijken als ik wil gaan rijden :')

Komt goed meis, voor alles is eerste keer en jullie zijn pas net een setje. Jullie band gaat nog vele malen sterker worden en alles zal steeds beter gaan! Komt goed :(:)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 16:24

Dankjulliewel! :o

Hij is nu helemaal aan mijn moeder gewend omdat ze vaak mee gaat en hem snoepjes en een aai geeft, maar zodra er meer mensen dan ik, mijn moeder en vriend komen dan wordt hij zenuwachtig en een beetje gestresst. Misschien ben ik dat ook wel onbewust maar ik probeer toch heel rustig te blijven... In ieder geval ga ik zelf proberen niet te veel aan te trekken van de mensen langs de kant, dankje! :)

Eerlijk gezegd wilde ik helemaal niet meer rijden nadat het zo fout ging maar ik dacht dat als ik er nu op ga en het goed afsluit, dat het alleen maar beter kan gaan dan dat ik stop en slecht eindig

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:32

Knap joh dat je nog bent gaan rijden! Heel goed, het beste wat je in deze situatie kon doen imo. :j

Ik heb het zelf ook als er mensen mee kijken. Ik heb het al als ik les heb. Ik ben dan toch anders, meer geforceerd en een beetje zenuwachtig omdat ik het graag goed wil doen. Een sensibel paard voelt dat meteen en reageert daar op.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:30

Hoe gaat het nu :) ?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Vagabondo en 9 bezoekers