[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:43

Klinkt bekend. Hier ging paard ook door verdoving met longspoeling destijds. Zo extreem bang was hij. Heel sneu.

Gelukkig wel gelukt en fijn dat duck niet mega fris was!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:27

Hoi! Normaal was ik een stille meelezer maar nu eens niet. Ik dacht van de week weer aan jullie en was even bang dat ik ontstipt had en jullie topic kwijt was. Bij het zoeken zag ik dat dat niet zo was. Dus bij deze de vraag hoe gaat het met Ducky en jou? En alvast fijne feestdagen!!

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:39

Ja, is al een poos geleden! Een Duck update :list: ?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 09:29

Lang geleden ja haha, was het een beetje vergeten...

Jullie ook hele fijne feestdagen! En bedankt voor het vragen :D

Met Duck gaat het super goed. We rijden 3 keer per week buiten, 2 keer 10 km en een keer 15/20 km. 1 keer per week les en 1 keer in de bak of longeren.

Gisteren zijn we een paar uurtjes naar het strand geweest. Het was super lekker weer! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het trailer laden is wel een drama. Hij neemt ons gewoon in de maling, maar er komt iemand ons helpen. Ze gaat mij leren hoe ik hem zelf kan trailer laden. Dan kan ik in het nieuwe jaar als ik mijn E rijbewijs heb ook zelf weg met Duck :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:35

Oh wat zien dje strandfoto's er heerlijk uit! En Duck houdt jullie wel bezig hè? Gaat het buitenrijden vanaf je stal nu wel goed?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:19

Ah fijn te lezen dat jullie weer lekker kunnen buitenrijden! Vervelend van het laden, wat doet hij dan? En top dat je daar binnenkort hulp mee hebt! Kunnen jullie lekker samen op pad :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 15:11

Hij verzint elke keer weer wat nieuws, maarja dan is het gelukkig nooit saai :') Buitenrijden gaat super goed! Ik loop met lange teugel en teugel in een hand het erf af en zo lopen we een rondje buiten. Hij probeert het geen eens meer om naar de sloot te gaan en hij “schrikt” ook nergens meer van.

Naast stal zijn ze huizen aan het bouwen waardoor er altijd veel grote machines staan op de weg. De weg is daar heel smal en de machine’s staan overdwars op de weg dus dan gaan we er slalommend tussendoor en hij keekt geen eens op.

Hij is wel een keer heel erg geschrokken toen we op de terugweg langs een huis liepen waar een man hout aan het hakken was. Toen wij voorbij liepen gooide hij perongelijk een stuk hout tegen Ducky zijn kont aan. De meneer zei dat hij het achter ons wilde gooien om daar een stapel te maken. Leuk, maar niet goed nagedacht dat een paard daarvan kan schrikken en dat het niet zo verstandig is om hout tegen zijn kont aan te gooien. Dus Duck ging even heel hard rennen. Ik was er niet op voorbereid want ik zag het niet aankomen dat de meneer dat ging doen aangezien al het andere hout opgestapeld naast het blok lag. Ik kreeg Duck wel gelijk weer terug nadat ik mijn teugels op maat had gekregen.

Hij gaat stilstaan voor de trailer met zijn voorhoeven tegen de klep aan en dan zet hij geen stap meer vooruit. Hij gaat niet voor, achter of naar links of naar rechts. Hij blijft gewoon stil staan en dan kan ik trekken wat ik wil maar hij verzet geen stap.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:46

Haha mijn God, het zou toch fijn zijn als hij eens ophield met steeds iets nieuws zoeken :') .

Ik geniet van de foto's! Zo fijn dat het buitenrijden zo lekker gaat!

Hij is vroeger wekelijks op de vrachtwagen geweest, vind hij het reizen en er uit gaan niet lastig?

Ik merk eigenlijk vaak dat ze het erin gaan dan wel snappen maar omdat de meeste dravers dus zijwaarts reizen en voorwaarts weer van de vrachtwagen afkomen moeten ze daar nog wel eens aan wennen.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:58

Oh zeg, jullie gaan weer 3x per week buiten. Wat goed +:)+ !
Maar Duck zou Duck niet zijn om het niet uitdagend te houden _O- .

En wat een mafkees van een vent zeg! Wat kom jij nou toch steeds buiten tegen :roll: .

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:38

Wat een fijne update! Hopelijk is dat trailer laden het laatste geintje dat ie bedenkt. Veel plezier samen en lekker buitenritjes maken.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 19:00

Dankjulliewel! :D Ik word altijd blij van jullie lieve reacties!

Ruitje - Ik denk dat hij het trailerladen wel snapt omdat hij normaal altijd er zo in liep, alleen de laatste 3/4 keer dat we weg zijn geweest doet hij dit. Hij loopt er ook gewoon makkelijk achteruit uit. Mijn moeder doet de achterkant open en de stang weg en dan lopen we in een rechte lijn naar achteren. Alleen als hij een beetje uitwijkt dan helpt mijn moeder hem door hem een duwtje tegen zijn kont te geven zodat hij recht blijft en niet aan de zijkant van de klep afstapt.

We zijn wel een keer met de vrachtwagen naar het strand zijn geweest en daar moest hij ook aan de zijkant erin en dan vooruit door het deurtje naar buiten. Daar liep hij zo in en uit. Maar dat trailer laden komt helemaal goed! Daar heb ik alle vertrouwen in! :D

Lukasje - Ik was ook eerst wel boos en vooral geschrokken maar mijn moeder zei dat mensen er geen erg in hebben dat paarden kunnen schrikken en dat ze pas achteraf denken van oh dat had ik beter niet kunnen doen. Dus ik heb me er maar bij neergelegd dat we altijd wel zulke mensen kunnen verwachten.

Ik ben gelukkig niet de enige. Een stalgenoot die ook altijd buiten rijdt maakt het ook wekenlijks mee. Zij heeft ook al een keer iemand geslagen met haar zweep omdat diegene haar paard sloeg. De mevrouw stond op het ruiterpad met haar hondje en vond het niet kunnen dat de stalgenoot met haar paard aan het galopperen was over het ruiterpad. Naast het ruiterpad staan bomen en daarnaast ligt een voetgangerspad. Even serieus _-:( Sommige mensen zijn gewoon echt dom en moeten zeuren om het zeuren.


Hier nog wat foto’s (niet echt op volgorde):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Hierna begon het keihard te regenen en waren we beide zeiknat :') )

Afbeelding
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:23

Wat heerlijke die foto's. En idd het zal Duckie niet zijn of hij bedenkt weer wat om uit te proberen lijkt wel. Blijf het knap vinden hoe jij daar weer een positieve draai aan geeft.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:24

Wel eerlijk? Ik heb op een buitenrit ook altijd een zweep bij en dat is niet voor mijn paard ~~}>

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 22:47

Ik ook haha! Pas geleden heb ik nog bijna ruzie gehad met een mevrouw. Dan is het toch wel fijn om een zweep bij te hebben stel ze zou wat doen.

Er sprong een hond tegen Ducky zijn achterbeen aan en Duck trapte hem weg. Hond vloog een meter door de lucht := In onze verdediging: honden mogen daar niet loslopen, moeten aan de lijn, en we reden op het ruiterpad. De hond kwam achter ons aangerend. Duck heeft daar niks van, maar zodra ze aan hem zitten dan laat hij dat wel merken. Dus toen de hond tegen hem aansprong toen trapte hij. De mevrouw werd helemaal boos. Ik heb alleen tegen de vrouw gezegd dat ik haar gewaarschuwd heb en dat het niet mijn schuld is dat haar hond los liep en tegen mijn paard aansprong. Ik heb ook excuses mevrouw gezegd en ben toen doorgereden.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:36

:D
Zo heb ik eens een hondje met mijn menzweep weg gemept. Die kwam ook grommend naar de benen van mijn pony gevlogen. Eigenaresse ook erg boos. Heb haar toen fijntjes gezegd dat ze blij mocht zijn. Beter een tik van mijn zweep dan een klap van de pony. En dat is ook werkelijk zo: mijn pony draait er zijn hoefjes niet voor om om een hond aan te vallen.
Als ik erover nadenk, heb ik als ruiter en menner al veel incidenten meegemaakt met loslopende honden. -:(-

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 15:36

Een paar weken geleden is er iemand ons komen helpen met trailerladen en nu loopt Duck de trailer op alsof het niks is :)

Ennn vandaag:

Sneeeeeeeeuw :D!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:49

Wat een mooie update. Fijn om te lezen. Hoe gaat het verder tussen Ducky en jou?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 17:46

Dankje!! Eigenlijk iets te goed haha. Ik ben eigenlijk aan het afwachten totdat hij wat nieuws verzint. Buitenzijden gaat echt super goed. We gaan nu minstens 3 keer per week naar buiten waarvan 1 "snelheidstraining". Dan mag hij zo hard draven als hij zelf wilt. (We hebben 53,7 km/uur gehaald, harder durfde ik niet haha). Op de heenweg mag Ducky ook altijd galopperen als hij dat wilt. Op de terugweg van het rondje vind ik het pad net te slecht om overheen te gaan dus dan stappen we over het fietspad. En verder gaat longeren ook heel goed. Ik longeer 1 keer per week met dubbele lijnen en dat begint hij (en ik) steeds beter te begrijpen. Ook hebben we 1 keer in de week les (alhoewel dat de afgelopen twee weken niet doorging omdat ik tentamens had op die dagen). En af en toe rijden we ook zelf een uurtje in de bak en dan oefenen we de galop lekker veel. Linksom gaat nu heel erg soepel, rechtsom gaat nog wel snel en wat lastiger maar ook steeds beter.

Ik ben ook bezig geweest met Ducky meer uit mijn buurt te houden. Als we bijvoorbeeld met iemand staan te praten dan trekt hij nog al snel of dat probeert hij weg te lopen of dan gaat hij draaien en vervelend doen. Of dan staat hij aan mijn jaszak te trekken. Dus nu heb ik van degene die ook geholpen heeft tips gekregen hoe ik hem "uit mijn buurt" kan houden zodat hij ook gewoon netjes stilstaat en wacht. Dus daar zijn we ook mee bezig en dat gaat ook heel erg goed.

Ik kan niet wachten totdat het wedstrijd seizoen weer begint :D Op de planning staat tot nu toe: Someren, Laag Soeren, Etten Leur, Hoog Soeren, Someren Marathon, Otterlo, Montferland en Wassenaar. En de hippiade als we daar aan mee mogen doen :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:49

Wat een succesverhaal weer! Gijn dat jullie het altijd zo goed oppakken!

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:49

Wauw, wat een super goede berichten. Dit vind ik leuk om te lezen.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:40

Ik ben blij dat ik weer wat van je lees en dat het zo’n positief bericht is. Keigoed +:)+ !! Echt geweldig hoe jullie van elkaar genieten.

Mooie plannen ook, leuk!

Hoe zijn je tentamens geweest?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:10

Bedankt allemaal! :D

Mijn tentamens zijn allemaal goed gegaan (7,5 of hoger voor gehaald) behalve een. Daar heb ik een 5,4 voor de herkansing gehaald en daardoor mag ik niet verder met de studie en moet ik me uitschrijven voor 1 februari. Ik baal er echt heel erg van en heb er alles aan gedaan om dat cijfer 0,1 omhoog te krijgen maar zo werkt dat niet zeggen ze. Je moet een 5,5 of hoger hebben om door te mogen gaan naar semester 2. Dus ben ik nu aan het twijfelen of ik een andere studie ga doen volgend schooljaar of dat ik het eerste jaar van deze studie over ga doen.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 21:41

Oh dat is echt balen. Wat studeer je?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 21:51

Chinees :)

Ik wil graag bij een boekenuitgeverij gaan werken als redacteur. Ik wil dit eigenlijk voor een Chinese uitgeverij gaan doen maar doordat ik niet verder kan met de opleiding ben ik verder gaan kijken naar andere opties. Ik ben me nu aan het verdiepen in Engelse literatuur. Dat lijkt me ook wel erg leuk om te gaan studeren. Ik zou dan in het derde jaar een minor Boek, Boekhandel en Uitgeverij kunnen doen wat in het plaatje van redacteur worden valt. Alleen heel jammer van het Chinees want ik vind het een super leuk studie en ik had heel erg graag de taal willen leren.

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:09

Wow, oké... Das er eentje die je niet zo vaak hoort. Wat extra balen dan. Maar wel eigenlijk, net zo als je met Ducky doet, ga je meteen weer een oplossing zoeken om verder te komen. Stoer hoor.