[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:06

_mjwb schreef:
Soeboenoe - Hij doet dit echt specifiek bij 1 persoon en niet bij andere paarden of mensen. Ik hoop dat die persoon nooit meer bij mij in de buurt komt dus dat Ducky dan ook niet zo hoeft te doen, maar als die persoon toch in de buurt komt en hij zo doet, moet ik dan gewoon wachten totdat hij wel lief doet en dat belonen?


Wanneer Ducky zijn oren plat legt of dreigt naar de persoon, vraag je hem een pas naar achter te doen. Wanneer hij braaf de pas naar achter doet, beloon je hem.
Je vraagt dan in principe om meer persoonlijke ruimte, geeft aan dat hij niet gewenst is in jouw ruimte wanneer hij zich zo gedraagt. Wanneer hij uit jouw ruimte is en netjes achterwaarts gaat, beloon je dus zijn goede gedrag (achterwaarts gaan) en leg je niet de nadruk op het zuur reageren op de persoon. :)

Kijk maar eens naar paardengedrag in de wei, wanneer een paard zuur doet tegen een paard hoger in de rang, zal het hogere paard ervoor zorgen dat het lagere paard uit zijn ruimte gaat. Wanneer het lagere paard ver genoeg uit de ruimte is, is er niets meer aan de hand.


Je kunt echter ook de persoon wegsturen... (grapje natuurlijk :P )

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 13:09

Die persoon blijft me maar aanvallen dus die krijg ik maar niet weg, wat ik ook probeer.

Dankje voor de tip! Dat ga ik proberen! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:15

Als die persoon je blijft aanvallen, en jij wil dat niet, en Ducky doet het niet bij iemand anders, dan zou ik ook de persoon wegsturen.. blijkbaar wil jij diegene ook niet in je buurt?

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:15

Mijn pb-box staat altijd open als je het erover wilt hebben :)

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:18

Cer schreef:
Als die persoon je blijft aanvallen, en jij wil dat niet, en Ducky doet het niet bij iemand anders, dan zou ik ook de persoon wegsturen.. blijkbaar wil jij diegene ook niet in je buurt?


In principe heb je gelijk, naar persoon als ik het zo hoor... Maar je wilt natuurlijk niet dat dit gedrag van Ducky goedgekeurd wordt naar wie dan ook... Daarmee laat je eigenlijk aan je paard zien dat jij de "zwakkere" in jullie groep van 2 bent en beschermd moet worden.
Al heb ik een hekel aan het woord zwakker/sterker, technisch gezien redeneert een paard wel in sterk en zwak bij soortgenoten.

Edit: typefoutje.

"Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering"
s. Dali

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:27

Jeetje TS, dat klinkt akelig.. hopelijk gaat het verder oke met je? :(:) PB-box staat altijd open..

Fijn dat Duck in zijn gedrag weer beter gaat. Wat heerlijk dat je broertje mee was en dat jullie zo met zn 3en zoveel lol hadden!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:30

Klinkt als een nare tijd momenteel voor je zeg. Ook hier staat de pb open mocht je dat willen.

Ik ga zeker mee met de tips vna bovenstaande bokkers. Lief van Duck, maar hij is geen waakhond en dit gedrag kan gevaarlijk zijn. Als die persoon eens echt aangevallen wordt door Duck - ondanks dat je die persoon niet mag - ben je wel verantwoordelijk.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:57

Goede tip van soenoeboe! Idd wat freetorun zegt, jij bent als eigenaar verantwoordelijk als er wel wat gebeurd...

Wel fijn dat het tussen jou en duck weer beter gaat! En goed dat je het achteruit nu durft te corrigeren.

Ook hier staat PB altijd open hoor als je even iets kwijt wil oid.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 16:02

Dankjulliewel! :D

Ik hoop dat die persoon snel weg gaat zodat dat geen probleem meer is, maar meer kan ik niet doen. Opzich wel fijn dat in het ergste geval en ik niet snel een ander persoon kan vinden, dat Ducky dan toch mij een soort van beschermd. Is natuurlijk zoals jullie al zeggen niet de bedoeling, maar totdat het opgelost is geeft het wel een iets veiliger gevoel. En als hij de volgende keer zo doet dan ga ik de tips van soenoeboe volgen

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:17

Wat is het stil hier.... gaat het goed? Of heb je gewoon lekker vakantie? :o

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:37

Ja nieuwsgierig

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 18:31

Het gaat goed! Dankjewel voor het vragen :D

Ik ben net terug van vakantie. We zijn 10 dagen weg geweest naar Turkije en toen is Ducky verzorgd door de staleigenaresse. Zij heeft hem gelongeerd en een stalgenoot heeft hem elke dag afgespoten en gezorgd dat hij aandacht had. Naast longeren heeft hij niet veel gedaan want daar was het gewoon veel te warm voor.

Morgen dalen de temperaturen gelukkig weer. Dan ga ik weer een klein rondje naar buiten en dan ga ik het rijden weer opbouwen :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:43

_mjwb schreef:
Het gaat goed! Dankjewel voor het vragen :D

Ik ben net terug van vakantie. We zijn 10 dagen weg geweest naar Turkije en toen is Ducky verzorgd door de staleigenaresse. Zij heeft hem gelongeerd en een stalgenoot heeft hem elke dag afgespoten en gezorgd dat hij aandacht had. Naast longeren heeft hij niet veel gedaan want daar was het gewoon veel te warm voor.

Morgen dalen de temperaturen gelukkig weer. Dan ga ik weer een klein rondje naar buiten en dan ga ik het rijden weer opbouwen :)


Hij is vast niets tekort gekomen!
En ik hoop dat jij ook een heerlijke vakantie gehad hebt.

Don't take anything for granted

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:05

Fijn beide weer ontspannen beginnen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:36

Hoe is het met Ducky?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 10:31

Goed! Dankjewel voor het vragen :) We kunnen nog steeds niet alleen buitenrijden maar we zit wel verbetering in. Ik kreeg hem zelfs het erf niet meer af. Dat ben ik langzaam gaan opbouwen en nu kunnen we het erf af en ongeveer 800 meter naar rechts richting de AH. Elke dag ga ik een stukje verder en dan draai ik hem zelf om voordat hij achteruit de sloot in kan lopen en dan bepaal ik zelf wanneer we weer terug gaan. Ik ben zo blij dat hij niet weer gelijk de sloot in loopt als ik net het erf af ben!

Het longeren gaat ook zo super goed. Hij krijgt echt een gespierde nek en hij ziet er super goed uit. Het galopperen gaat nu ook super goed met d dubbele lijnen. Hij reageert alleen niet op het commando galop maar op het commando let op :'). En als ik een stap in zijn richting zet dan gaat hij harder, doe ik een stap achteruit dan gaat hij weer zachter. Als ik mijn zweep overpak naar mijn andere hand en schuin voor hem ga staan dan draait hij netjes om. Leuk om al die dingen een beetje te kunnen ontdekken :) Hij durft alleen nog steeds niet naar het midden te lopen als hij klaar is, misschien dat hij zo geschrokken is van toen ik achter hem aan was gegaan met de hark :')

Afgelopen maandag was Duck alweer twee jaar bij mij :)

Volgende week zaterdag hebben we een wedstrijd in Otterlo. We gaan weer een lange klasse 1 rijden :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:32

Twee jaar alweer :) vervelend toch van dat buitenrijden. Dat is zo lang zo goed gegaan. Raar is dat toch e.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:45

2 jaar al :wow: ! Jeetje wat vliegt de tijd !

Inderdaad, je hebt een hele poos zo fijn met hem alleen kunnen buiten rijden. Hopelijk geraak je op deze manier weer stukje bij stukje verder.

Zijn de perikelen met die "akelige" (laat ik haar even zo noemen) vrouw inmiddels van de baan?

Eigenlijk mis ik jouw leuke, enthousiaste updates wel hoor. Maar ik heb begrepen dat het prive allemaal wat tegen stak. Dan is dat ook begrijpelijk ...

Don't take anything for granted

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:48

Leuk dat het zo goed gaat! Dat buitenrijden komt ook wel weer goed. Het gaat alvast de goede kant op :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 18:13

De tijd vliegt echt voorbij! Duck is zo erg veranderd in twee jaar en zo erg vooruit gegaan. We hebben ook al zoveel meegemaakt en ik hoop dat hij nog heel veel jaar bij mij is :)

Die akelige vrouw laat mij nog steeds niet met rust, maar ik besteed er eigenlijk geen aandacht meer aan. Dus ze bereikt er helemaal niks mee en ze is gewoon heel triest. Gelukkig laat ze Ducky nu wel met rust.

Ik ben het updaten eigenlijk een beetje vergeten door alle chaos, maar ik ga het weer proberen bij te houden want met Duck valt er altijd wel wat te beleven :') In eerste instantie had ik mijn propedeuse niet gehaald waardoor ik niet naar de universiteit kon, maar afgelopen dinsdag heb ik de toets mogen herkansen en heb ik hem gehaald met een 7,1. Dus ik heb mijn P gehaald en ik mag volgende week beginnen met mijn studie *\o/* Er staan ook nog veel wedstrijden en een Ride and Run op de planning en heel misschien ook een Enjoy the Ride, maar die dag kan ik de trailer niet huren die we normaal huren dus ik moet nog even kijken of ik die ga doen of dat ik de volgende keer mee doe :)

Ik heb Ducky net weer heel fijn gelongeerd met de dubbele lijnen. Hij begon helemaal met zijn hoofd ontspannen naar beneden te lopen en ik kon steeds weer meer met de lijn naar binnen vragen. Alleen de rechtergalop was vandaag weer moeilijk, maar dat kan wel eens gebeuren. Het hoeft niet elke dag perfect te gaan :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:13

Ja dat herinner ik me nog dat je door heel dat gedoe gezakt was! Maar ik wist niet dat je mocht herkansen. En je bent nu dus wel geslaagd?! Geweldig zeg, dikke proficiat *\%/* !!!
Welke richting ga je volgen?

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 20:14

Dankjewel!! :D

Ik had voor de vakantie al een verzoek ingediend bij de examencommissie of ik de toets misschien voor 31 augustus zou kunnen herkansen om toch nog te kunnen gaan studeren aan de universiteit. Heel de vakantie niks gehoord tot vorige week vrijdag. Toen kreeg ik heel onverwachts een eens een mailtje met dat ik de toets dinsdag mocht herkansen, dus ik heb heel het weekend alleen maar geleerd. En dinsdag gewoon de toets gehaald. Ik ben zo blij!! :D

Ik ga nu Chinastudies doen aan de universiteit Leiden. Volgende week dinsdag heb ik een introductiedag en dan die week daarop beginnen de colleges :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Leo

Berichten: 50093
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 20:19

Wat fijn zeg!!! Heel erg knap van je +:)+ veel succes en plezier met je start op de universiteit!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:01

Oh zeg, dat klinkt chique! -:)

Ga je dan op kamers ook? En valt de studie te combineren met Duck?

Don't take anything for granted

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:03

Klinkt goed allemaal zeg! Leuk om weer van jullie te horen.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Dian12345, Fenn, Laj1, Macs, nick_en_ik, Sanet, Telpeva, Tientjeblij, Titsia en 124 bezoekers