[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 21:18

Gelukkig heb ik de hark niet hoeven te gebruiken, maar ik dacht voor de eerste keer leg ik hem er maar voor de zekerheid bij. Ik ben in ieder geval niet bang meer, want stel hij zou op me af komen, dan krijgt hij die hark in zijn reet :').

Dankjulliewel allemaal :D

Ik heb hem bij Kifrahorse besteld :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:54

Dat blauw staat hem goed! Mooi!!

Don't take anything for granted

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:37

Kijk jou even groeien in je zelfvertrouwen! Super! Waarschijnlijk voelt hij het al aan dat jij denkt ' anders krijg je de hark in je reet ' en doet hij het dan niet meer.

Gewoon afbouwen naar zo'n speeltuin harkje voor kleuters, en die in je zak steken voor de mentale steun :D

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 10:26

Dankjewel!

Met het longeren met de dubbele lijnen heb ik geen hark of schep meer op de grond liggen. Ik heb alleen mijn zweep in mijn hand voor de zekerheid. Maar zo’n klein harkje is ook wel handig haha!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 22:36

Vanavond zijn we naar het strand geweest. Ik mocht met een stalgenoot mee met de vrachtwagen. Duck liep er zonder problemen op :). Bij het strand aangekomen hebben we opgezadeld en zijn we gelijk weggereden. We moesten eerst door een viaduct heen wat Ducky doodseng vond. Hij ging er echt niet doorheen dus ik ben afgestegen en toen zijn we er lopen doorheen gegaan. Toen ben ik weer opgestegen en zijn we door gereden naar het strand. Hij vond het strand echt doodseng. Hij stond helemaal te trillen en luid te blazen met zijn neus. We zijn gewoon langs het water gaan stappen wat hij ook heel eng vond. Ik heb merendeels zijwaarts gelopen met hem dan rechtuit, maar we kwamen steeds dichter bij het natte zand en toen hebben we gewoon op en neer gereden. Ducky durfte alleen echt niet het natte zand op dus we zijn niet in de buurt van het water gekomen. Uiteindelijk zijn we weer terug gereden naar de vrachtwagen toen Ducky ontspannen liep.

Volgende keer gaan we weer en dan hoop ik dat we dichter bij het water kunnen komen, maar voor de eerste keer heeft hij het super gedaan!

Hier wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 05:43

De laatste tijd elke keer als Ducky iets eng vindt dan loopt hij alleen nog maar achteruit. Ook als ik dan mijn teugels los laat en geen been of iets geef dan blijft hij achteruit lopen ipv stil staan. Weten jullie misschien iets hoe ik dit kan oplossen? Of misschien een oefening die ik kan doen waardoor hij of stil gaat staan of naar voren gaat, in plaats van grote stappen achteruit?

Het gebeurd bijvoorbeeld wanneer tegels overlopen op beton of wanneer zwarte tegels naar rode tegels gaan. En bij bruggetjes en de vorige keer bij een viaduct. Als ik dan afstijg dan krijg ik hem ook niet over of langs het enge ding/tegels/etc. want dan doet hij hetzelfde als onder het zadel.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:52

En als je je teugels naar voren doet en dan been geeft? Dat werkt bij die van mij het beste :)

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:26

Omdraaien met zijn kont naar het enge wn dan net zo lang achteruit tot hij het spuugzat is . Werkt tot nu bij alle paarden perfect ;)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 10:07

Lisa - Dan gaat hij alleen maar harder achteruit...

Little_Birdy - Ik ga het proberen!

Dankjulliewel!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:14

Inderdaad omdraaien en achterwaarts erheen of bijv net zo lang Keertwending om voorhand laten maken tot ie weer stik staat met hoofd naar hetgeen wat eng is. Voordeel van Keertwending vind ik dat ze vaak makkelijker ontspanning vinden in hun lijf, en daarbij als ze goed overstappen achter ook niet makkelijk kunnen weg rennen/bokken/steigeren.
Hier is stilstaan bij zoiets prima, maar achterwaarts zeker niet. Desnoods klein tikje bij als dat voor jouw paard werkt (dat helpt hier altijd wel om even duidelijk te maken dat ie best mag kijken maar niet in zn achteruit mag.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 17:04

Ducky is echt aan het puberen ofzo.

Duck wilde al een tijdje niet normaal het erf meer af, dus aan het begin van deze week heb ik hem achteruit het erf af geduwd met mijn handen en toen ben ik net zolang op het erf en van het erf af gaan lopen totdat hij normaal deed. Nu doet hij daar niet meer lastig.

Ik ben ook de afgelopen veel gaan wandelen met hem omdat het gewoon te warm is en omdat ik het heel erg druk heb met de laatste weken van school. En school gaat toch echt voor. Ik voel me ook niet zo schuldig eigenlijk want hij krijgt gewoon elke dag aandacht, staat van half 7 tot 9 in de wei. Dus hij heeft niks te klagen.

Dinsdag wilde ik buiten gaan rijden. We liepen gewoon rustig het erf af en rustig naar het einde van de weg toen hij met vier benen de lucht in sprong en ik zo over zijn nek heen gleed. Blijkbaar zaten er een eens witte strepen op de weg die er voorheen niet waren. Naja, wij terug naar stal en daar heb ik hem afgezadeld en toen ben ik aan de hand terug gegaan en ben ik net zolang daar rondjes gaan lopen totdat hij de strepen niet meer eng vond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren ben ik een stuk gaan wandelen met hem over de Brielse Maas. We zijn haast niemand tegen gekomen en het was echt heerlijk buiten. Bij het speeltuintje ben ik met Ducky een berg(je) opgelopen en liep hij bijna dwars door een soort schommel heen :').

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag zijn we een ritje gaan maken maar toen we op de helft van de rit waren toen begon het een eens keihard te regenen dus zijn we snel maar naar huis gegaan. Paard en ik zeiknat :').

En ik heb alvast mijn spullen in de auto gelegd voor zaterdag want morgen moet ik ook naar school. Ik heb er super veel zin in! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:30

Wat stond er zaterdag op je planning met hem? Volgende wedstrijd?

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 17:57

Wij doen zaterdag mee aan de impulsklasse in Teteringen van endurance :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:09

_mjwb schreef:
Wij doen zaterdag mee aan de impulsklasse in Teteringen van endurance :)


Leuk vooruitzicht ! +:)+

Don't take anything for granted

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:13

Wat goed dat je zijn gedrag wel met veel rust en 'uitleg'aanpakt! Ik heb zin in zaterdag :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:46

Gekke Duck, strepen die er niet waren zijn ook hartstikke eng! Kende ook een paard die doodsbang was voor stoepkrijt haha, zo gek waar ze allemaal op letten! Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat!


vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:30

Wat zijn jullie een TOP team! Je bent echt goed bezig

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:39

Ik zit altijd zo te genieten van jouw verhalen. Jullie zijn een leuk team. Veel plezier en succes zaterdag

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 22:00

Dankjulliewel! Ik word altijd blij van jullie lieve berichtjes :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 13:11

Het heeft even geduurd maar hier het verslag van zaterdag:

[RIJ-ITP] Verslag Endurance Surae 2018

Met Duck gaat alles goed. Hij loopt echt perfect en hij leek ook geen spierpijn te hebben. Zondag ben ik nog met hem een rondje buiten gaan lopen en maandag ook. Dinsdag, woensdag en donderdag heeft hij vrij gehad omdat ik toetsweek had met elke dag twee of drie toetsen.

Gisteren heb ik hem gelogeerd en vandaag hadden we les. Hij was niet normaal stout!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:14

Net je verslag gelezen. Amai, de dagen voordien waren haast spannender dan de wedstrijd zelf! Wel lief dat je mam wilde rijden! En zo te lezen hebben jullie weer volop genoten +:)+ . Gelukkig dat die val goed is afgelopen, lijkt me eng. Ik heb vorig jaar mijn paard op mijn linkerheup gekregen (we vielen beide en mijn linkerbeen stak onder haar waardoor ze op mijn heup kwam te liggen) en ik heb daar nog plezier van :roll: .

Jouw laatste zin "hij was niet normaal stout" interpreteer ik als dat Duck erg stout was. Correct? Wat heeft hij uitgevreten dan?

Don't take anything for granted

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:28

Oei wat deed hij in de les?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 16:42

Jeetje dat is niet fijn! De eerste dagen deden wel erg veel pijn en mijn zij is uiteindelijk helemaal blauw geworden. Maar nu gaat het al beter en kan ik weer gewoon alles!

Ducky heeft sinds de afgelopen twee maanden een dralop ontwikkeld in de dressuurlessen. Dan is hij met zijn voorbenen aan het draven maar met zijn achterbenen aan het galopperen. Dit zit voor geen meter. Als hij zijn bui heeft dan gaat hij van stap naar zijn dralop en dan gaat hij er niet meer uit. Soms valt hij dan in een telgang of galop, maar draven doet hij dan niet meer. Meestal gaan we dan veel slangenvoltes rijden zodat hij wel moet draven omdat hij anders de bochten niet door kan (en zelfs dat lukt hem soms). Vandaag vond hij het ook leuk om elke keer schuinbewegingen te maken en om een eens zijn hoofd naar beneden te trekken. Maar we hebben het goed afgesloten en ik ben blij dat hij het alleen doet als hij in zijn bui is :’). Hij is in ieder geval een paard met karakter en echt geweldig! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:01

Dralop, wat geweldig omschreven

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:10

Hmm als hij ineens anders loopt zou ik er een fysio bijhalen. Helemaal telgangen zie je vaak bij paarden die toch wat vast zitten. En een check kan nooit kwaad natuurlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Charlotte446, LisaVH96, MaanNaam, pluklief en 153 bezoekers