[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
amandananana

Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:08

Wat leuk TS! Op welke stal sta je? Bekende route nl :D


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 17:29

Dankjewel allemaal! :) Ik sta op stal Nieuwland in Vierpolders :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:41

Dapper hoor zo alleen naar buiten! Duck heeft weer bewezen betrouwbaar te zijn +:)+

Zonder de schooljuf te willen uithangen, zou ik je graag een tip willen geven -voor zo ver je dat al niet doet- wanneer je buiten gaat : hang aan je zadel een adreslabel met telefoonnummers (jouwe en de stal bv , of je vriend). En je mobieltje bij jou. In case of ...

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 18:44

Dankje voor de tip! :) Ik moest van mijn moeder appen als ik weg reed en het tegen mensen op stal zeggen welke route ik zou nemen. En ik moest haar ook weer appen als ik terug was. Meestal doe ik er een uur over dus als ik langer dan een uur en een kwartier weg ben dan zou ze me eerst bellen en anders naar stal komen.
Ik heb nog geen kaartje aan mijn zadel, maar dat is wel een super tip. Ga ik zeker doen! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:04

Top dat je dat zo doet!

Dat labeltje kan jou helpen, maar ook Duck.
We wonen in een straat aan de rand van een bos en hebben al een paar keer een paard zonder ruiter gevangen. Daar sta je dan hé want van wie komt dat paard? Bovendien was ik ook ongerust want je weet ook niet of de ruiter oké is. Mochten die paarden nu een telefoonnummer aan het zadel gehad hebben, waren de paarden veel sneller bij de ongeruste ruiter terecht gekomen.
(Ik ga ook regelmatig alleen op pad en ik heb ook een labeltje aan mijn zadel.)

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 19:12

Weet je toevallig waar ik zoiets kan kopen? Of heb je er een voorbeeldje van waar ik het vast kan maken? Gewoon aan dat ringetje waar ik ook zijn borsttuig aan vast maak? Ik vind het echt een super goede tip! Daar was ik zelf niet op gekomen

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:49

Ik heb gewoon zoiets heel goedkoops en simpel, zo een plastiek dingetje waar je je sleutel aanhangt. En idd, ik heb dat hangen links aan dat ringetje waar je het borsttuig aan bevestigt, dat stoort totaal niet.

Dit, maar dan met een steviger ringetje. Koop je bij Action of Zeeman of zo:
Afbeelding

Maar dit kan natuurlijk ook:
Afbeelding

Je kan het natuurlijk ook mooier. Ik dacht dat er een bokker was die ze in leder maakte en dan je telefoonnummer erin polste of graveerde. Dat is wel chiquer!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 20:01

Dankjewel!! :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:06

_mjwb schreef:
Dankjewel!! :D


Graag gedaan !

Don't take anything for granted

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:07

Ik gebruik zelf een adreskokertje die je normaal aan halsband van hond of kat kan hangen. Klein, klappert nauwelijks met rijden, en wel zichtbaar!

Ga ook regelmatig alleen op pad namelijk.

En super updates mjwb!!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:46

Zo balen dat je verder staat van mij. Natuurlijk een super plekje voor jou & Duck maar had graag met je naar het strand gegaan! Het is nu echt een stukje van elkaar af.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 15:59

EAST schreef:
Zo balen dat je verder staat van mij. Natuurlijk een super plekje voor jou & Duck maar had graag met je naar het strand gegaan! Het is nu echt een stukje van elkaar af.


Ja echt jammer! Ik ga waarschijnlijk zondag wel naar het strand proberen te rijden met een stalgenoot. Haar verzorgpaard gaat waarschijnlijk binnenkort weg dus ze wilt nog een laatste keer met haar naar het strand. Ze heeft het al vaker gedaan zei ze. Ze is toen helemaal door Brielle gereden en was twee uur onderweg naar het strand. Dus ik ben benieuwd! Als het door gaat dan stuur ik even een appje :D En als het goed gaat dan kan ik zelf ook die kant op komen en kunnen we een keer samen rijden :)



Vandaag heb ik een buitenrit van twee uur lang gemaakt. We hebben allerlei verschillende routes gereden en ik ben met Ducky bij de Brielse Maas door een soort speeltuintje gelopen en toen zijn we een heuvel op geklomen waar een tunnel onder zit. In het begin wilde hij niet maar met overtuiging lukte het toch. Echt leuk hoe trots hij is als we iets nieuws doen en het lukt! :) Mijn vriend was het laatste uurtje er ook bij:

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:58

Leuk zeg +:)+ !

Was het weer bij jullie oke? Hier (Belgisch Limburg) was het niet te doen. Stormweer, hagel, bakken regen ... Geen weer om paard en ruiter door te jagen :) .

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 21:02

Het was echt lekker! De zon scheen en het regende niet. Alleen het laatste kwartiertje zaten we in een harde hagelbui en dat was echt niet leuk. Ik heb Duck toen geparkeerd onder een boom met zijn kont naar de hagel toe zodat het tegen zijn kont aan kwam en mijn rug, ipv midden in onze gezichten. Mijn vriend is toen voor Duck gaan staan zodat hij ook minder last had van de hagel. En toen het ophield zijn we snel naar huis gereden tussen de hagelbuien door. Heel Duck zijn manen zat vol met hagel. We kwamen op stal aan als doorweekte eenden :')

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 01:51

Bah bah, dat is minder zo'n bui op je kop. Hier was het dus ganse dag zo, pfff -O-

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-18 22:48

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:01

wat een leuke foto :)

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:08

Weer op pad met z'n 3tjes? +:)+

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 12:00

Dankje! :) Ja, we gaan nu twee keer per week met z’n 3en op stap en de rest ga ik zelf naar buiten. Vandaag ben ik weer alleen geweest :). Duck mocht even draver zijn en lekker hard draven. En hij heeft ook nog hele stukken kunnen galopperen. We hebben 36,5 km/u gehaald :)

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 17:08

Ik heb trouwens een bal voor Ducky gekocht. Hij vindt hem echt helemaal geweldig en er zitten nu al overal deuken in :').

Hier was hij nog heel:
Afbeelding

Hij heeft ook sinds november een bal in zijn stal liggen waar snoepjes in zitten. Ik weet niet of ik dat al verteld had, maar bij deze haha. Ik vul de bal 1 keer per week, maar na twee dagen is hij alweer leeg.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:10

Super leuk al die buitenritjes en dat je vriend gezellig meegaat! En wat leuk dat hij zo lekker speelt :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:09

36,5 km/h ?? Alelujah, dat zou ik nóóit niet durven! Chapeau!

Oh, een voerbal? Interessant! Maar als je die vult met wat gezonds kan je hem dan niet elke dag vullen? Is maar een vraagje hoor! Lijkt mij een leuke bezigheid voor hem!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 11:41

Hij ging wel heel hard haha! Meestal ben ik wel een schijterd en durf ik niet veel, maar Ducky geeft mij zo veel vertrouwen als we buitenrijden. Als hij dan een keer hard wilt dan mag hij dat dan ook van mij en dat is dan zo gaaf! Ik vind het leuk als hij kiest om te galopperen, maar als hij ervoor kiest om hard te draven dan vind ik dat nog leuker. Je kan amper staan/zitten of überhaupt zitten, maar het voelt zo gaaf! Zijn benen gaan dan echt mega snel en dan doet hij zijn hoofd de lucht in en dan gaat hij :D Hij is dan ook zo’n mega blij ei <3

Vandaag gingen we 30 km/h in draf. Ik ben maar een klein rondje gegaan maar we waren wel 50 min onderweg dus we hebben wel even lekker kunnen rijden.

Ik merk wel dat als ik buitenrij dat ik me dan helemaal ontspannen voel en als ik in de bak rij dan ben ik toch meer gespannen.

Ik doe elke keer van die kruidensnoepjes in zijn bal, alleen die bak die ik gekocht heb is nu al bijna leeg. Ik heb er vandaag kleine stukjes wortel in gedaan.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:47

Je kan ook grasbrokken (of de meteoza vitaminebrok - maar dan in snoepjes formaat ) erin doen. Gezond voor elke dag, én iets leuks te doen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:43

Haha, idee voor een topic! "Wat stop jij in je voerbal?"

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Astrid_Brann, Lisewiesje en 36 bezoekers