[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 20:35

Vanaf vorige week dinsdag heb ik helaas niet meer kunnen rijden, maar we hebben wel veel dingen gedaan. Ik kan tot volgende week niet rijden omdat toen ik die dinsdag dat ongelukje met Ducky had toen hij wegrende en ik moest blijven hangen, is er een wervel in mijn rug verdraaid waardoor ik woensdag amper kon lopen. Ik ben tot vrijdag thuis gebleven van school, maar ben wel naar Ducky geweest.

Donderdag heb ik hem even los gelaten in de longeerkraal waar hij lekker ging rennen en toen met veel moeite hem gepoetst (door mijn rug).

Vrijdag de teugels en martingaal van het hoofdstel afgehaald en die bij hem omgedaan. Even een kwartiertje gelongeerd en toen heeft mijn vriend een balkje in de longeerkraal gelegd waar Ducky gefascineerd naar ging kijken. Met overtuiging en zeggen dat het een knappe jongen is hem erover heen gekregen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zaterdag had ik veel last van mijn rug, dus toen heb ik gevraagd of mijn vriend 3 balkjes in de longeerkraal wilde leggen en dat heeft hij gedaan. Ik heb ze naast elkaar gelegd en Ducky aan de ene kant gezet en zelf aan de andere kant gaan zitten op een krukje. Hij keek naar me alsof ik gek was :') Met veel roepen en Ducky die alle balkjes helemaal geinspecteerd heeft, kwam hij uiteindelijk om de balkjes heen (wat een doos) naar me toe gelopen ipv over de balkjes heen om vervolgens zijn zand neus in mijn gezicht te duwen. Heeeerlijk! Wel super lief <3

Afbeelding


Zondag waaide het enorm hard dus toen heb ik hem even zijn gang laten gaan in de longeerkraal. Racen wat hij deed! Er zaten zelfs een paar sliding stops en vage sprongetjes bij. Wat een clown :')

Dinsdag gelongeerd. Wat een draak was het! Elke keer als ik zei dat hij naar draf moest, oren plat in zijn nek en boos naar me trappen. Dat accepteerde ik echt niet! Dus toen de longeerzweep achter hem op de grond geslagen en geroepen dat hij heel snel moet stoppen. Hij keek me nog even boos aan en toen was het klaar. Hij deed daarna alles wat ik vroeg :)

Gisteren regende het echt enorm hard! Ducky heeft daarom heel de dag in zijn stal gestaan, lekker droog met onbeperkt kuil. Ik heb hem in de stal gepoetst en lekker geknuffeld. Hij kijkt soms boos naar mensen als ze naar hem toe komen als hij in zijn stal staat. Hij doet dat nu geen een keer meer naar mij :)

Afbeelding


Vandaag zijn we voor het eerst naar buiten geweest en ik was super trots! Hij keek heel de tijd met gestiptste oortjes en luid briesend, maar liep wel gewoon lief mee. We zijn bijna alles wat je maar kan bedenken tegen gekomen; hardlopers, fietsers, iemand op de scooter, veel auto's, een grote tractor die vuil uit de sloot aan het halen was, enge bosjes die wel heel erg te keer gingen en niet te vergeten de twee enge dingen: een paal en schapen. Hij stond naar de paal te kijken alsof hij het nog nooit in heel zijn leven had gezien. Het zag er grappig uit! Na overtuiging toch langs de paal gegaan en op de terugweg keek hij er geen eens naar. De schapen vond hij wel heel erg interessant. Hij bleef maar briesen en gefascineerd kijken. Een schaap mekkerde naar hem en toen sprong hij achteruit, wat een doosje :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:42

Leuk dat jouw vriend ook zo betrokken is !

Hoe gaat het nou met je rug?

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-16 22:20

Lukasje schreef:
Leuk dat jouw vriend ook zo betrokken is !

Hoe gaat het nou met je rug?


Beter :) De dokter zei dat zolang ik normaal kan lopen en bewegen, dat de wervel weer goed gaat (of zoiets. Ik hoop dat ik volgende week weer mag rijden!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 08:20

Omdat het al aardig koud is buiten zijn we op dekenjacht geweest :)

Donderdag moest ik op eens op een excursie met school die heel ongeregeld was, waardoor ik niet mee kon met mijn moeder en vriend om een deken voor Ducky te kopen. Heel lief van ze dat ze toch zijn gegaan, ondanks dat ik niet mee kon. Ze zijn die dag twee keer naar Epplejeck gereden omdat de eerste deken veelste groot was en de tweede weer veelste klein. Tussenmaten hadden ze niet dus zijn we de volgende dag weer naar Epplejeck gereden en kon ik mee. Daar hebben we dekens op elkaar gelegd om een kleinere maat dan 185 te vinden en een grotere maat dan 175. Het was even zoeken maar uiteindelijk hebben we er eentje gevonden. We zijn gelijk naar stal gereden en de deken gepast. Ook weer te klein _-:( Dus moesten we die avond weer terug naar de Epplejeck, gelukkig moesten we al die kant op, anders was het weer verspilling van benzine.

Nadat ik die dag zijn deken had gepast begon Ducky een eens heel erg vervelend te doen. Met poetsen ging alles goed maar toen ik zijn hoofdstel om wilde doen stond hij drie keer op mijn voet en toen rende hij weg. Uiteindelijk heb ik hem naar zijn stal gekregen en het daar weer geprobeerd, alleen ik kon niet zijn stal in komen om hem te pakken en mee te nemen. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en toen schopte hij me met zijn achterbeen tegen mijn voet aan. Ik heb hem gelijk een klap gegeven met het halster op zijn kont. Hij schrok erg, omdat hij dat niet van me gewend is en ik voel me ook heel erg schuldig dat ik hem geslagen heb met het halster maar hij mag me echt niet trappen.
Daarna kon ik niks meer doen en heb ik hem genegeerd en zijn we naar huis gegaan. Dan maar niet. Thuis voelde ik me heel erg schuldig en moest ik huilen en toen moest mijn moeder heel hard lachen en vergeleek ze Ducky met een klein kind. Dat die ook soms heel vervelend doen en je dan heel erg boos op ze bent.

Maar goed, die avond zijn we weer naar Epplejeck geweest en hebben we weer een deken gehaald. De service was trouwens top! Hoe vaak we ook terug zijn gekomen, ze vonden het niet erg om te helpen.

Ook heb ik nog de staleigenaresse geappt om te vragen of ze de volgende dag wilde helpen met Ducky, gewoon omdat hij zo deed en je met twee meer ziet dan een. Ze vond het geen probleem dus heeft ze me de volgende dag geholpen. Ik kon hem die dag geen eens uit de wei halen, hij rende heel hard weg en trapte in de lucht, terwijl hij normaal altijd op me staat te wachten. Ik voelde me echt verdrietig en boos.

De staleigenaresse heeft hem uiteindelijk samen met mij uit de wei gehaald en heb ik hem gepoetst. Toen heeft ze geholpen met zijn hoofdstel want hij rende weg naar de andere kant van het erf. Verder met opzadelen ging het goed en toen heeft ze geholpen met longeren. Hij heeft een paar keer heel boos gedaan waardoor we streng zijn geweest en hij uiteindelijk alleen maar rondjes aan het galopperen was voor zo'n 5/10 minuten. Daarna heel veel gedraafd en uiteindelijk was hij al zijn energie kwijt en begon hij weer lief te doen. We zijn zo'n 30/40 minuten bezig geweest met hem laten stappen en draven en dan weer stappen om hem zijn aandacht erbij te laten.

Daarna deed hij niet meer gemeen tegen me en heb ik zijn benen afgespoeld want die waren een en al blubber. Daarna kwam weer het dekenpassen. Gelukkig zat de deken helemaal perfect!

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:25

Hij is dus flink aan het uitproberen en grenzen aftasten! Wat een boef. Kan me voorstellen dat je het er even lastig mee hebt maar juist consequent zijn is nu goed. :(:) goed gedaan dus!

Wat een gedoe met die dekens joh! Gelukkig uiteindelijk gelukt!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Cer

Berichten: 30122
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:40

Nou je hebt zo te lezen wel je handen vol aan Ducky :j

Wat je moeder zegt klopt wel, het is net een peuter die zijn zin niet krijgt :D

Let op wat we je verteld hebben he, hij heeft een leidende hand nodig :) Met lijmen, lief doen en omkoperij kom je er niet, want dat begrijpen paarden niet.

Duidelijk zijn in wat je wil en niet meegaan in zijn gedrag. Hij is van alles gewend en weet hoe dingen werken, dus je mag van hem verwachten dat hij zich gedraagt.

Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen als je hem streng aanpakt hoor. Als hij je zou raken met een hoef, doet hij jou veeeel meer pijn dan jij hem, dus je mag hem best op zn kop geven. Ook als hij op je voet staat mag je hem best een harde duw of een tik geven. Hij kan echt wel leren opletten waar jouw voeten zijn :j

Wat Leo ook zegt, hij is grenzen aan het opzoeken en hoe meer hij er overheen kan, hoe meer hij dat ook zal doen. Het is veel lastiger om hem eerst aan alle kanten over de grenzen te laten gaan en daarna weer helemaal tot de orde te roepen dan wanneer je vanaf het begin af aan duidelijk bent :j

Laat je niet kennen en gewoon doorgaan +:)+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 09:21

Bedankt allebei!

Ik heb gisteren een les gehad van de staleigenaresse met rijden en dat ging ook goed. Ze gaat me nu elke week 1 keer les geven en ik ga zelf 3 keer in de week longeren met hoofdstel en zadel. Ons doel is om volgend jaar lente met hem naar buiten te gaan. Voor nu ga ik hem heel erg aan het werk zetten en laten zien dat ik de baas ben.

Ik ga ook zeker heel consequent zijn met hem, ookal ben ik zelf onzeker maar daar ga ik aan werken :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Cer

Berichten: 30122
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:33

_mjwb schreef:
Bedankt allebei!

Ik heb gisteren een les gehad van de staleigenaresse met rijden en dat ging ook goed. Ze gaat me nu elke week 1 keer les geven en ik ga zelf 3 keer in de week longeren met hoofdstel en zadel. Ons doel is om volgend jaar lente met hem naar buiten te gaan. Voor nu ga ik hem heel erg aan het werk zetten en laten zien dat ik de baas ben.

Ik ga ook zeker heel consequent zijn met hem, ookal ben ik zelf onzeker maar daar ga ik aan werken :)


Nou, ik denk dat dat een heel goed idee is! En dat het supermoeilijk is, maar dat jullie er veeeel beter van worden en dat je verbaast gaat zijn van wat je zelf kan! :j
Hou ons op de hoogte hoor! :j

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 19:24

Doordat ik een appje kreeg van Cathy of alles goed gaat, bedacht ik een eens dat ik een tijdje niks meer geplaatst heb.

Het gaat heel erg goed met Ducky. Hij is de afgelopen weken heel erg lief geweest en hij luistert erg goed naar wat ik van hem vraag en dan doet hij dat ook. <3
Linksom gaat het galopperen heel erg goed, alleen rechtsom is het nog veel oefenen alhoewel dat ook steeds beter gaat! :)

Ik heb ook 1 keer per week les en dat gaat ook erg goed. Hij is niet meer aan het klieren en uitproberen maar dat kan altijd nog hahah

Het gaat echt heel goed alleen is er wel een probleempje. Het hoofdstel. Elke keer als ik het hoofdstel om wil doen dan rent hij weg of springt hij achteruit. Het bit indoen is geen probleem verder, alleen het hoofdstel verder omdoen bij zijn oren is een probleem... Weten jullie misschien waardoor het geen probleem meer kan zijn of wat ik er aan kan doen? Hij heeft er verder geen probleem mee als ik aan zijn oren zit of gewoon zijn halster om doe.

We zijn deze week nu al twee keer zeiknat geregend waardoor Duck en ik beide eruit zagen als verzopen katten :') Hier een foto;

Afbeelding

Nog een vraagje: ik ga over een paar maanden een westernzadel kopen! Ik heb al een hele leuke gezien en er komt dan ook een zadelmaker. Maar is het dan raar om wel een dressuurhoofdstel om te houden? Of is het juist beter om voor een westernhoofdstel te kijken, door dat probleem met het hoofdstel om doen?

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:29

Mijn merrie vind het hoofdstel over haar oren ook niet leuk. Daarom doen wij het nu zo:

1. Bakstuk losdoen, zodat je bit aan 1 kant los is
2. Hoofdstel over de oren doen
3. Bit indoen
4. Bakstuk vastmaken

Mijn merrie vindt dit veel prettiger en blijft nu netjes laag met haar hoofd. Misschien kan je dat eens proberen?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 19:40

Laurievc schreef:
Mijn merrie vind het hoofdstel over haar oren ook niet leuk. Daarom doen wij het nu zo:

1. Bakstuk losdoen, zodat je bit aan 1 kant los is
2. Hoofdstel over de oren doen
3. Bit indoen
4. Bakstuk vastmaken

Mijn merrie vindt dit veel prettiger en blijft nu netjes laag met haar hoofd. Misschien kan je dat eens proberen?


Daar heb ik nog niet aan gedacht. Dankjewel! Ik ga het proberen :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:07

Ik had een dressuurzadel en een westernhoofdstel :D
Denk dat het geen probleem geeft zolang je niet wilt gaan starten ofzo.

Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:15

Fijn te horen dat het jullie goed gaat! Toen Duck je aan het uittesten was, vreesde ik er even voor dat het de verkeerde kant uitging. Dat dingetje met het hoofdstel komt ook wel goed. Persoonlijk vind ik bij een westernzadel een westernhoofdstel wel het mooist maar dat hoeft natuurlijk niet. Anderzijds, binnenkort zijn er feestdagen :) , tip tip ...

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-16 20:23

@xLisaSpelt - Gelukkig!
Voor nu is het voor in de bak en dan hopelijk volgend jaar lente ook voor buitenrijden, maar verder niet :)

@Lukasje - Dat is waar! Ik heb nu al zo veel mooie westernzadels en hoofdstellen gezien. Ik heb mijn verlanglijstje in ieder geval klaar haha! :D Kom maar op kerst

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Cer

Berichten: 30122
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:11

Hey! Wat fijn dat het rijden alweer beter gaat +:)+

Heb je al iemand mee laten kijken als je het hoofdstel om doet? Ik herken dit gedrag niet van hem -O- misschien is het een handigheidje wat even niet goed lukt? En weet je zeker dat alles goed in elkaar zit? Misschien is er per ongeluk iets gedraaid ofzo, waardoor het even niet zo lekker zit?

Wat je ook nog kan proberen is om een poosje je hoofdstel over het halster aan te doen, alleen gaat dat niet passen met een engels hoofdstel met neusriem ;-) (moet je misschien toch ook een western hoofdstel, trensje en kinriem :D ) Dan kan je hem goed vasthouden met het indoen van het hoofdstel en gaat het 'kunstje' er uiteindelijk uit :j

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:18

Klinkt goed zeg, wat een vooruitgang *\o/* en ja klieren kan af en toe nog hihi.

Wel raar probleem met dat hoofdstel. Geen idee wat ik eraan zou doen. Dat idee van Laurie met het bit en bakstuk klinkt wel logisch, hopelijk helpt het +:)+

Arme Duck, zo zeiknat, ziet er niet uit haha :=

Ga zo door!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 23:06

@Cher - 3 verschillende mensen hebben het geprobeerd, maar bij iedereen loopt hij weg. De laatste tijd heb ik het hoofdstel over zijn halster heen gedaan en het zit voor de rest wel goed, alleen alles iets losser :)

Ik heb vandaag het idee van Laurievc geprobeerd vandaag en het ging zonder problemen! Hij bleef lief staan toen ik het hoofdstel over zijn oren heen deed en het bit nam hij ook gelijk aan. Ik heb het riempje vast gemaakt en toen zat alles goed. Dankjewel voor je tip Laurie! :D

Vandaag was Sterre, de dochter van een vriendin van mijn moeder mee naar Ducky. Ze zit sinds een paar weken ook op paardrijden en ze kan al poetsen, alleen de hoeven vindt ze nog heel erg eng haha. We gingen eerst samen poep scheppen uit de paddock waar Ducky nog in stond. Duck keek haar aan van huh wat ben jij nou weer, zo klein. En toen kwam hij naar haar toe en ging achter haar staan en legde zijn neus op haar hoofd waaraan hij ging snuffelen. Het was zo super lief om te zien! Daarna hebben we hem meegenomen naar de poetsplaats waar we hem hebben gepoetst en toen opgezadeld. Toen hebben we hem samen gelongeerd, maar de longeerkraal was zo blubberig dat we snel zijn gestopt. Toen zijn we maar naar buiten gegaan waar we een stuk over de dijk hebben gelopen. Het was Ducky zijn tweede keer buiten en hij was super lief! <3 Alleen die schapen blijven eng :')
Ik ben echt heel erg trots op Duck dat hij zo lief was voor Sterre en dat hij alles heel voorzichtig deed :)

Afbeelding

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Dreamerr13
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-10-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:26

:) dat us ech super lief <3

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:55

Fijn dat het op die manier goed gaat! Bij mijne gaat dat ook gewoon echt veel beter. En als het zo ook kan, waarom moeilijk doen, toch? :D

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 13:08

Laurievc schreef:
Fijn dat het op die manier goed gaat! Bij mijne gaat dat ook gewoon echt veel beter. En als het zo ook kan, waarom moeilijk doen, toch? :D


Ja inderdaad! Echt een hele goede tip van je :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 23:29


Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:53

En dan kan jij nu zeggen dat dat winnend paard van jou is! Dat is wel apart, toch? Wat een karakter heeft dat dier +:)+

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 00:53

Lukasje schreef:
En dan kan jij nu zeggen dat dat winnend paard van jou is! Dat is wel apart, toch? Wat een karakter heeft dat dier +:)+


Ja heel erg apart! Ik wist helemaal niet dat hij best wel bekend is. Wel heel erg leuk om al die racen te zien en dan ook die ene waar hij van achteraan super snel vooraan komt :) Ik kan niet wachten om volgend jaar met hem naar het strand te gaan, ik hoop dat ik blijf zitten haha! :')

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11214
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 08:41

Dat klinkt spannend! Weet niet of ik dat zou durven (maar ik ben geen held hoor).

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 14:56

Vandaag hebben we weer les gekregen. Het ging zo goed! We hebben heel de bak rond gereden, terwijl we een paar weken geleden niet verder kwamen dan de B-E lijn. Hij was zo super braaf dat ze vroeg of ik de galop wilde proberen en dat hebben we ook geprobeerd en het lukte! In het begin was het even wennen en moest ik mijn balans vinden maar toen de tweede keer ging het heel veel beter en was mijn houding veel beter! Hij zit ook heel lekker en hij bleef braaf in galop totdat ik hem terug vroeg. Ik ben zo trots op hem en ik ben de gelukkigste mens ter wereld nu!! <3 <3 <3

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 bezoekers