[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 18:20

De laatste tijd rijden we lekker veel buiten en hij vindt het heerlijk! :D Maandag zijn we ander half uur naar buiten geweest en gisteren een uurtje. Gisteren hebben we 38,7 km/h gegaloppeerd (jaaa echt gegaloppeerd :D) Na heel veel overtuiging sprong hij aan en mocht hij lekker hard gaan. Duck is de laatste tijd zo blij met alles. Met buitenrijden, met lessen, met gewoon lekker rijden! Hij is net een glimworm, zelfs als hij niet gepoetst is en hij zit lekker in zijn vel.

De osteopaat heeft ook echt goed geholpen volgens mij want hij is veel losser in zijn lichaam :)

Vanochtend heb ik echt heel fijn gereden. Ik heb een paar keer ons proefje geoefend en dat ging heel goed. Hij viel wel uit de galop met de volte rechtsom, maar dat maakt niet uit.
Helaas is het de laatste week dat de paarden in de wei staan, maar de kleine weitjes blijven wel open dus heb ik gevraagd of hij daar mag staan. De weitjes zijn groot genoeg voor twee paarden dus hebben we gezegd dat hij wel samen met zijn vriend kan waar hij nu ook bij in de wei staat.
Maar goed, vandaag heb ik ze even samen gezet om te kijken of dat goed gaat en dat ging ook goed. Ze stonden al een kwartier samen te grazen toen ze beide schrokken en weg galoppeerde. Zijn vriend gaf hem een schop tegen zijn schouder aan en toen kon hij niet meer op zijn rechtervoorbeen staan. Ik heb het precies zien gebeuren met een stalgenootje. Ik schrok me kapot. Ik heb hem gelijk gepakt maar hij zette zijn been niet meer neer. Na 5 minuutjes gelukkig wel weer voorzichtig maar lopen ging helemaal niet goed. Toch heb ik hem de wei uit gehaald en met hem terug gelopen naar stal. Ook nog even aan de hand proberen te draven maar dat ging al helemaal niet.
Ik ben gelijk zijn schouder en been gaan koelen op de poetsplaats. Hij stond echt met zijn onderlip te trillen zoals hij altijd doet als hij iets niet leuk vindt of pijn heeft. Ik vond het zo zielig dat ik moest huilen dus daar stonden we dan. Ik huilend omdat ik het zo zielig vind en hij met een pijnlijke schouder/been en een trillend lipje. Een stalgenootje (en vriendin) die heeft de dierenarts voor me gebeld, terwijl ik Ducky zijn schouder aan het koelen was met koelelementen. De dierenarts kwam gelukkig snel en die heeft hem pijnstillers gegeven. Hij kreeg een spuitje in zijn borst en krijgt twee keer per dag voor de rest van de week pijnstillers door zijn eten heen. Ook moet ik elke dag even twee/drie keer 10/15 minuutjes met hem gaan stappen. Als hij aan het einde van de week niet beter loopt dan komt ze weer en dan gaan we kijken wat we er verder aan kunnen doen. Hopelijk loopt hij snel weer beter! Ik vind het zo ontzettend zielig :(
Morgen ga ik Compagel halen bij de dierenarts en dan ga ik dat ook op zijn schouder smeren.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:23

Ahh nee, net nu het zo goed ging! Hoop voor jullie dat het snel weer over is :(

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 19:54

Dankje! Ik hoop het ook :(

Ik ben nog even langs stal geweest om bij hem e kijken. Zijn schouder is echt dik en opgezwollen. Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:57

Ah wat balen dat hij nu zo'n dikke schouder heeft. Juist nu het zo goed ging! Sterkte met je vriendje! Hopem dat het snel beter gaat

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 20:30

Dankjewel!!

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:00

He, sterkte!!! Wat ontzettend balen, gelukkig staat hij nu in ieder geval zonder pijn!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:17

Dankje!! Dat gelukkig wel! Alleen de dierenarts zei dat hij morgen wel een hele laag over zich heen krijgt. Hij is morgen waarschijnlijk heel stijf en hij zal nog moeilijker lopen. Ze zei wel dat ik gewoon met hem moet gaan stappen anders blijft hij stijf. Dus morgenochtend voor school en morgen na school ga ik even een kwartiertje met hem stappen en hij staat heel de dag in de wei. Ik hoop echt dat het snel over gaat!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:28

Oei die heeft een goeie klop gehad zeg! Wens hem van mij ook maar veel beterschap!!!!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 07:33

Dankjewel!! Zal ik doen!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 10:18

Hij loopt al een stuk beter in stap. Zijn schouder voelt wel echt heel erg warm aan, maar dat gaat hopelijk wel over. Ik heb die compagel vanochtend gelijk gehaald bij de dierenarts en die erop gesmeerd. Ik heb ook even een kwartiertje met hem gestapt en nu staat hij weer lekker in de wei. Vanavond ga ik weer naar stal om die gel te smeren en te stappen.

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:19

Wat een bult zeg. Gelukkig al wat afgenomen. Je zorgt goed voor je vriendje!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:25

Jeetje zeg wat moet dat hard aangekomen zijn :oo hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 10:47

Dankje! :)

Afbeelding

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:59

balen zeg :( hoop dat het snel opknapt :j treft maar met zon bazinetje

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 19:53

Dankje! :)

Ik heb daarnet weer met hem gestapt en hem daarna nog even in de wei gezet. Hij heeft daar wel zelf rondjes in gedraaft, alleen het zag er moeilijk uit.
Hij heeft vandaag van 7 tot 4 in de wei gestaan en heb hem daarna nog van half 5 tot 6 in de wei gezet. Hij staat nu in de paddock waar een stalgenootje hem straks uit haalt.
Toen ik dat spul op zijn schouder had gesmeerd stond hij gewoon met zijn ogen dicht te slapen. Volgens mij vindt hij het wel fijn :)

Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:28

Ach nee, wat een pech zeg, zeker nu het net zo goed gaat. Vreselijk schrikken wanneer je het ziet gebeuren maar anderzijds maar goed ook. Nu kan je de DA tenminste exact vertellen wat er gebeurd is. Ik hoop voor jullie dat Duck weer snel de oude is!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 19:52

Dankjewel!!

Hij loopt vandaag al een stuk beter! Ik heb ook een stukje aan de hand met hem gedraaft maar dat zag er nog niet helemaal goed uit. Wel beter dan gisteren. Hij heeft ook nog in de wei gestaan naast de longeerkraal waar hij mee heeft gedaan met degene die aan het longeren was. Het draven zag er steeds beter uit.

Zijn schouder ziet er ook echt al een stuk beter uit! Het is niet meer zo opgezwollen.
Afbeelding

Morgen ga ik proberen te rijden. Een half uurtje stappen en misschien een paar passen draf. Hij moet er echt doorheen gaan komen anders blijft hij helemaal stijf. Ik ben alleen zo bang dat ik het erger maak als ik op hem ga rijden...

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:00

Kun je hem dan niet even rustig longeren? Dat is ook werken zonder iemand op zijn rug. :) Mocht je erg twijfelen kun je het beste de dierenarts zelf om advies vragen natuurlijk. Ik hoop dat hij zich gauw weer zo happy voelt als voorheen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 22:31

Longeren dat gaat jammer genoeg niet want dan komt hij nog steeds op me af en daar ben ik te bang voor. Want als ik hem op zijn donder geef dan komt hij alsnog op me af. Dat is echt iets waar ik me overheen moet zetten, maar daar haal ik liever wel hulp bij :)
Ik heb toch maar even de DA gesproken en die zei dat het het beste is om hem aan het werk te zetten en dat het geen kwaad kan als ik ga rijden. Alleen als ik zelf denk dat het niet gaat dan moet ik het niet doen. Dus ik ga het proberen en hopelijk wordt Duck snel weer de oude! :D

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:52

Ah, dat heb je inderdaad een keer verteld. Was ik even vergeten, sorry :+ Maar goed van je dat je daarbij hulp hebt gevraagd. Toch fijn dat je even de DA hebt gesproken. Wij kunnen vanaf ons schermpje zoiets maar lastig inschatten. Ben benieuwd hoe het is gegaan met Duck. :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 20:15

Ja dat snap ik! Vandaag heeft ze zelf ook nog gebeld naar me om te vragen hoe het nu met hem gaat. Echt heel lief! Ik heb altijd liever dat de DA even komt kijken als er iets is, ook al is het maar een klein iets ofzo :)

De paarden staan vanaf vandaag niet meer op de wei, maar Ducky staat wel elke dag van 7 tot 10 's morgens buiten in een klein weitje en dan zet een stalgenoot hem 's middags nog buiten rond een uur of 1/2. Zelf ben ik er dan meestal rond 4/5 uur en dan zet ik hem weer buiten en dan zet een andere stalgenoot hem 's avonds als ze er rond 7/8 is ook nog in de paddock. Dus hij staat ongeveer 6/7 uur in de wei en 1/1,5 uur in de paddock :)

Ik heb super goed nieuws! Vandaag heeft een vriendin en stalgenoot me geholpen met longeren. Ze helpt wel vaker en het gaat steeds beter! In het begin liep hij echt heel slecht in draf maar na 5 minuten liep hij weer helemaal goed! Je zag echt de overgang. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik ben zo blij!! En Ducky volgens mij ook want ik ben na 10 minuutjes longeren op hem gestapt en toen wilde hij maar blijven lopen! :D Blij ei! :D
Hij jeukt nu ook met zijn tanden aan zijn schouder, dus ik denk dat het aan het genezen is, want dat is toch meestal als het gaat jeuken? Hij heeft wel gewoon zijn deken eroverheen zodat hij zijn schouder niet open kan halen, want toen hij zonder deken stond met het poetsen zette hij echt zijn tanden erin.

Ik hoop zo dat het nu alleen maar vooruit gaat! Dan ziet het er toch naar uit dat zondag door kan gaan :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 20:56

Oeh das vervelende jeuk na zo’n kneuzing! Maar idd goed teken!!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:54

Hoe gaat het met Duck?

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 16:47

Met Duck gaat het echt heel goed, dankjewel! :) Hij loopt echt weer helemaal goed en zijn bult is ook een stuk minder. Je ziet het nog wel maar hij lijkt geen last meer van zijn schouder te hebben.

We hadden vanochtend les en hij was heel erg stout. Hij luisterde echt naar helemaal niks en op een gegeven moment werd hij zelfs boos omdat hij zijn gang niet mocht gaan. Het was zo grappig! We zijn maar begonnen met galopperen omdat hij zo druk was en dat ging echt goed! Hij galoppeerde zo heel de bak door. We hebben mooie voltes gereden en ook op het midden. Rechtsom precies hetzelfde! Het ging echt super! :D
Toen moest hij weer draven en begon hij weer te klieren. Elke keer brak hij los als ik een volte of een ander figuur wilde rijden. Elke keer die kop de lucht in en gaan. Dat was echt heel stout! Dus ik heb hem even duidelijk gemaakt dat dat niet mag en toen was hij weer boos. Zijn neusgaten stonden wijd open en hij was gewoon echt boos :'). Dus toen hebben we veel gebroken lijnen gereden en uiteindelijk liep hij zo rustig in draf dat ik gewoon verbaast was. Hij heeft ook gewoon een rondje aan de teugel gelopen. Dat heeft hij echt nog nooit gedaan!
Dit paard blijft me elke keer weer verrassen, zo leuk! Hij is echt geweldig <3

Daarna zijn staart alvast gewassen voor morgen en toen kon hij weer de wei in.
Ik ben echt blij dat hij toch nog lekker lang buiten komt! Gisteren stond hij van 7 tot 5 en toen 's avonds nog van 7 tot 8. Vandaag van 7 tot 10, toen hadden we les en daarna van 12 tot half 4 :)

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:42

Ah, de bult is dan toch weg aan het gaan, dat is goed !

Wanneer je over Duck vertelt, spat je enthousiasme eraf, echt geweldig +:)+ .