[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 17:08

Mijn nu weer vriend :) Ik heb hem toch maar een tweede kans gegeven

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:25

_mjwb schreef:
Mijn nu weer vriend :) Ik heb hem toch maar een tweede kans gegeven


Echt?! Had ik niet meteen verwacht ... Veel geluk

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 16:17

Dankje!!

Duck was echt heeeeeeeeeel erg bang vandaag op het strand. Maar papa heeft hem aan een touwtje mee genomen en uiteindelijk hebben we ook een stukje los gereden. Ook hebben we nog achter papa aan gedraaft en die arme papa van mij maar rennen naast Duck :') :') Maar het was super leuk en we hebben echt een hele leuke middag gehad! We hebben op het laatst ook een stuk alleen over het strand gelopen en daarmee hebben we het afgesloten :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:38

Hee leuk daar ga ik ook altijd! Ik Heb alleen vaak niemand die mee wilt. Misschien kunnen we een keer samen =)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 18:05

Kimalian schreef:
Hee leuk daar ga ik ook altijd! Ik Heb alleen vaak niemand die mee wilt. Misschien kunnen we een keer samen =)


Ja leuk! :D Misschien dat Duck het dan wat minder eng vindt als hij samen is :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:49

De foto’s spreken boekdelen. En wat een held is je papa zeg.

En fijn dat je weer samen bent met je vriend :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 17:13

Wat een lieve papa! Die heeft zijn work out ook gehad! Haha, jij traint niet enkel Duck maar ook je papa _O- .

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 17:32

Is goed voor zijn bierbuik _O-. Pap en mam zijn echt mijn helden! Pap vindt het altijd super leuk om dingen met Ducky te doen, ookal doet Duck soms best gemeen tegen hem := en mam komt elke week wel aan met appels en wortels en ze is echt mijn super groom <3

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:27

_mjwb schreef:
Is goed voor zijn bierbuik _O-. Pap en mam zijn echt mijn helden! Pap vindt het altijd super leuk om dingen met Ducky te doen, ookal doet Duck soms best gemeen tegen hem := en mam komt elke week wel aan met appels en wortels en ze is echt mijn super groom <3


Ach wat lief van ze! Je hebt het dus van geen vreemden :) .

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 04:34

Super lieve reactie, dankjewel <3

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:49

Leuk hoor!! Ik vind jullie Zo'n leuk stel, Duck boft echt maar met jou!!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 17:00

Super lief, dankjewel! <3

Vandaag zijn we 5e geworden in Waalwijk met 1 sec verschil van de 4e plek. We moesten drie keer 2/2,5 km door de duinen heen rijden wat erg zwaar was. We hebben alle heuvels op gegaloppeerd en dit keer galoppeerde Ducky ook vaker op lange paden in het bos. Zo dat zit lekker zeg!! :D Duck heeft ook geen pas verkeerd gezet en hij heeft geen een keer gestaakt of vervelend gedaan. Ik heb heel de rit met 1 hand en een lange teugel gereden :)

We hebben onze punten en mogen nu klasse 2 starten! Eigenlijk heb ik 13 oktober nog een wedstrijd in Wassenaar maar ik denk dat ik die oversla want het is heel veel over het strand. Dus dan beginnen we volgend jaar gewoon :)

Afbeelding

Trouwens nog als toevoeging: Duck heeft best wel een tijdje op de trailer gestaan en hij was super braaf! Ook gewoon in het algemeen met het keuren, rondjes lopen, stil staan. Hij is zo lief!! <3

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

jeetje77

Berichten: 3436
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 18:06

Gefeliciteerd met je punten. En met het feit dat het allemaal goed ging.

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:10

Wauw, gefeliciteerd, keigoed zeg *\o/* !

En het feit dat Duck zo braaf was, maakt het gevoel compleet, dan zit je helemaal op een roze wolk. Dit is echt jullie ding he!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 22:00

Dankjullie! :D

Het is helemaal ons ding! Ducky vindt het ook zo ontzettend leuk en dat maakt het al 10 keer leuker dan dat het is!

Ik vond het wel heel erg jammer dan we bij de nabespreking van de wedstrijd een hele preek kregen over dat dravers eigenlijk geen endurance kunnen lopen omdat ze toch maar afgekeurd worden en eigenlijk helemaal niet goed kunnen lopen. Duck is ook een draver. Heeft tot nu toe 4 wedstrijden gelopen en is elke keer helemaal goedgekeurd en heeft nog geen stap verkeerd gezet. Ik vond het heel erg onnodig die preek en ook een beetje respectloos. Ik bedoel er waren ook genoeg andere paarden die afgekeurd werden.
Daarna kregen we nog een preek over dat er zoveel mensen verkeerd zijn gereden. Nou de route was niet duidelijk aangegeven, want op een gegeven moment hing er een pijltje aan een takje in een boom op de duinen. In eerste instantie zijn wij rechtdoor de heuvel opgereden en toen zijn we rond gaan kijken voor de bordjes die we niet meer zagen. Toen we achterom keken zagen we een geel iets dus zijn we daar naartoe gereden en in de boom, aan een tak tussen 20 andere takken hing een geel pijltje dus wisten we dat we om de boom heen rechtdoor moesten. De mensen die dit gemist hebben die zijn verkeerd gereden.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 06:14

Deed de organisatie die preek? Wat een idioten, ik ken zoveel dravers die goed meedoen in de endurance.... Slaat echt nergens op!!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 07:53

Wat een kul zeg .
Juist dravers zijn geschikt voor dw endurance
Gaan altijd door een hart van goud en ze gaan voor je door het vuur

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 10:29

Het was een van de veeartsen die dat zei.

Dat vind ik ook! Dravers doen echt alles voor je en ze zijn juist geschrikt voor de endurance. Ook omdat ze zo’n goede uithoudingsvermogen hebben

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:37

Kom aan, als een draver geen endurance kan, welke dan wel?! Ik krijg de kriebels van zulke opmerkingen. Al dat gestigmatiseer. Ik was niet vriendelijk gebleven tegen de dierenarts denk ik.

En dat verkeerd rijden? Wanneer er iemand verkeerd rijdt, moet de organisatie nagaan of zij de bordjes duidelijk genoeg hebben opgehangen!

Don't take anything for granted

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:58

Wat een onzin, niks van aantrekken hoor, wie het laatst lacht... :D

Je hebt een top paard en jullie zijn een super combinatie! Gefeliciteerd met je resultaat! *\o/*

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:21

Volgens mij kan elk gezond ras mee in de basis niveaus. Wat een onzin.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 13:22

Dankjulliewel! :D

Vandaag hebben we meegedaan aan de Ride and Run in Deurne. Het was echt super leuk! En het was een super fijne en mooie route :)
Duck was vandaag alleen heel vervelend in de omgang. Hij wilde vanochtend niet de trailer op en daarnet wilde hij er ook niet meer in. Hij was zo irritant haha.

Na het uitstappen steeg ik af en waren we onderweg naar de trailer toen we iemand in pak verkleed als paard tegen kwamen. Die liep er als entertainment voor de kleine kinderen. Maar heel erg leuk; Duck was er dood maar dan ook echt doodsbang voor. Hij sprong heel de tijd naar achteren de lucht in en diegene in pak ging ook niet opzij en bleef gewoon naar hem toe lopen. Beetje jammer, want de derde/vierde keer dat Ducky de lucht in sprong kwam hij met volle kracht op mijn linkervoet terrecht. Nu is waarschijnlijk mijn voet gebroken -O- en moet ik zo naar de huisarts om er naar te laten kijken. Niet Duck zijn schuld natuurlijk alleen het doet wel erg pijn :+

In het bos was Duck echt een blije aap en super lief! <3 Hij had alleen wel zijn endurance stand aan want hij wilde het liefst heel erg hard maar dat hield de loper niet bij _O-

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:46

Oei das minder zeg! Beterschap!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 17:12

Dankje!

Goed nieuws; mijn voet is gelukkig niet gebroken maar wel erg zwaar gekneusd. Ik moet het gewoon even rustig aandoen en mijn voet niet ergens tegen aan stoten ofzo. Maar mij kennende gaat dat wel gebeuren :=

Toen we op stal aankwamen heb ik hem eerst in zijn stal gezet om even zijn slobber te eten en toen ik mijn spullen aan het opruimen was en weer naar hem toe liep kwam er een hinnik geluidje uit hem als herkenning. Zo lief, dat heeft hij nog nooit gedaan <3. Daarna heb ik hem lekker in de wei gezet :)

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:57

Een kneuzing kan flink pijn doen. Goed rusten hoor!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, hannelot, Lanoca, maitestar23, Mark0919, SentiBot, sterregoud, vilheide en 41 bezoekers