Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Indie1994
Berichten: 9
Geregistreerd: 07-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:44

Hoi gypsy..
Nee het is niet zo gegaan zoals het eigenlijk zou moeten..hij kon niet wennen in de kleine groep en vereenzaamde een beetje..
Nu is er vorige week besloten om het te proberen in de grote groep en daar vond hij eigenlijk meteen al een (vriendin)
En nu gaat t goed gelukkig.
Zijn (vriendin) trekt m ook de kudde in.
Zie aan hem dat ie nu beter staat.


sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:38

Gelukkig gaat het beter in deze groep. Dan staat hij nu bij mijn paard in de groep. Die staat sinds de winter in deze groep. vorig jaar stond hij ook in de kleine groep. Maar hij had nu een vriendin gevonden in de grote groep dus daar blijft hij nu

Gypsi
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-09-17

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:42

Fijn dat het beter gaat met hem nu, want het is niet leuk om te zien dat hij het lastig heeft. Hopelijk blijft het goed gaan in deze groep!

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:21

Hallo allemaal,

Ik ga dit weekend kijken bij Van der Kruis. Ben ontzettend benieuwd en vind het ook een hele stap. Ik heb een merrie van 19 (kruising Gelder) die al zeker 4 jaar met pensioen is nav een chronische peesschede ontsteking en problemen met haar bekken. Ze doet het nu al weer een hele tijd heel erg goed en als ik haar eens weer mee neem naast de fiets het bos in, dan loopt ze als een kievit. Heb even getwijfeld of ik haar toch niet weer voorzichtig zal oppakken, maar ze geniet ontzettend van haar vrije leventje. Ze heeft een heel naar verleden en toen ik haar heb overgenomen 9 jaar geleden was ze ongelofelijk gestresst. Ze is met de jaren ontzettend verbeterd maar eigenlijk pas de laatste paar jaar is ze de rust en liefheid zelve geworden. Ik wil haar ook daarom niet meer belasten en heb besloten haar definitief met pensioen te doen. Een rusthuis biedt dan uitkomst natuurlijk en ondanks dat ik graag de touwtjes in eigen handen hou, doen de verhalen uit dit topic mij wel goed.
Ze loopt al jaren nagenoeg 24/7 buiten, dus dit wil ik ook graag zo houden. Medicijnen heeft ze niet nodig. Ik zit te denken aan de natuurweide voor haar. Het enige waar ik me dan wel zorgen om zou maken is het feit dat ze hier (vermoedelijk?) niet onder een deken kan staan? Ze krijgt bij mij pas een deken op als ik zie dat ze onder extreem weer te lijden heeft, ook omdat er bij ons niet echt mogelijkheid is tot schuilen in de weide.
Zijn er hier mensen die hier met hun paard ook tegenaan liepen en hoe heeft dat uitgepakt? Hoe beschut is de natuurweide en hoe houdt de bodem het?

Alvast bedankt voor jullie reacties! Pfff, wat valt zo'n keuze zwaar zeg... loop hier al een jaar mee rond...

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:11

Ben je al wezen kijken?
Toevallig vandaag weer langs geweest! Wat ziet hij er toch goed uit!

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:12

Afbeelding

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:12

Afbeelding

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:06

Ja, ben gister geweest. Was echt positief verrast over eigenlijk alles. Ik heb mijn besluit dus ook genomen ondertussen en ga haar eind volgende maand verhuizen naar Van der Kruis. Ik ben er van overtuigd dat dit het beste is wat ik voor kan doen in deze fase van haar leven. Zal lastig zijn voor mij om haar niet meer iedere dag te zien maar ik vermoed dat zij het daar een stuk minder moeilijk mee zal hebben :o

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 07:41

Ik had het aan het begin ook lastig hoor om haar in plaats van iedere dag maar een paar keer per jaar te zien maar het is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ze heeft een ontzettend fijne oude dag daar :)

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:53

Ik kom er bijna ieder dag langs tijdens het wandelen met mijn hond, zal zo nu en dan eens wat foto's van jullie schatjes plaatsen *D

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:59

Dat zou wel leuk zijn!
Ik merk dat ik nu ook al minder vaak ga. In het begin ging ik elke maand, nu elke 2 maanden en merk dat de behoefte minder wordt. Hij heeft het zo naar zijn zin daar. En Petra is zo lief voor alle paarden. En wat ik knap vind is dat ze precies weet welk paard, bij welk baasje hoort! Zo persoonlijk!

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 06:44

Ik vroeg me al af hoe dat zou gaan met de bezoekjes. Het is voor mij een dik uur rijden. Op zich goed te doen om af en toe te gaan en ook heel fijn om haar te kunnen blijven zien. Alleen veel meer dan een aai en knuffel, wordt het niet. En wat heeft zij er dan ook aan hè, zou dat puur voor mijn gemoedsrust doen. Kan me voorstellen dat de behoefte in de loop van de tijd minder wordt, als ik zie dat het zo goed gaat met haar. Ik heb er in elk geval heel goed gevoel bij en heb gister eea nog definitief afgestemd met Peter. Vandaag de huidige stalling opzeggen en vervoer regelen. Altijd weer spannend zo'n verhuizing.... Althans, het vervoer dan. Qua introductie in de nieuwe kudde maak ik me geen enkele zorgen, ze is in haar leventje een aantal keren verhuisd en dat doet ze altijd zo prima. Nu nog braaf laden en zich netjes laten vervoeren :D

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:29

Ik ben er vanochtend langs gekomen met de fiets, heb een paar foto's gemaakt.. Geen idee of er een van jullie paarden tussen staat, maar zal ze straks even uploaden ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:42

Het is voor ons ook een uur rijden. Als we daar zijn dan knuffelen we hem en geven hem wat lekkers.
Afgelopen zaterdag kon mijn dochtertje hem poetsen omdat de kudde een beetje op afstand bleef. We zijn er dan toch snel een uur. En dan weer een uur terug rijden.
Ik ben benieuwd naar de foto's!

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 20:10

CharmingS schreef:
Ik ben er vanochtend langs gekomen met de fiets, heb een paar foto's gemaakt.. Geen idee of er een van jullie paarden tussen staat, maar zal ze straks even uploaden ;)

ja leuk! :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 20:11

sonnie81 schreef:
Het is voor ons ook een uur rijden. Als we daar zijn dan knuffelen we hem en geven hem wat lekkers.
Afgelopen zaterdag kon mijn dochtertje hem poetsen omdat de kudde een beetje op afstand bleef. We zijn er dan toch snel een uur. En dan weer een uur terug rijden.
Ik ben benieuwd naar de foto's!

Hier 1,5 uur heen rijden en 1,5 uur terug en ben daar vaak 30-45 min. Appeltje geven en knuffelen en dan gaan we vaak weer. Aan het begin ging ik best vaak maar tegenwoordig alleen voor mn eigen gemoedsrust

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:14

Iemand nog bij zijn paard op viste geweest? wij zijn toevallig zondag geweest. En wat zag hij er weer goed uit. Lekker veel vetjes voor de winter!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 15:45

Ik moet hoog nodig weer eens. Hoop dit weekend even te kunnen gaan!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Taifoen

Berichten: 1025
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:07

Hoi allemaal,

A.s. zaterdag brengen wij onze merrie naar stal van der Kruis.
Het is een stuk sneller dan dat wij hadden verwacht (hadden het voorjaar in gedachte).
Ze komt in Heeze te staan op de natuurweidestalling. Ik ben erg benieuw hoe ze het vindt en of ze snel kan wennen.
Zijn er nog meer van jullie wiens paard in Heeze op de natuurweidestalling staat? :)

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 17:24

Ik weet nooit hoe het gedeelte heet waar mijn merrie alweer bijna 3 jaar staat. Ze staat geloof ik in Leende op de natuurweide kan dat? Ze hebben in ieder geval veel weiland en verschillende schuilstallen. Bedoelen we dezelfde?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Taifoen

Berichten: 1025
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:56

SteffiiY schreef:
Ik weet nooit hoe het gedeelte heet waar mijn merrie alweer bijna 3 jaar staat. Ze staat geloof ik in Leende op de natuurweide kan dat? Ze hebben in ieder geval veel weiland en verschillende schuilstallen. Bedoelen we dezelfde?

Denk dat die van jou in de groepsstalling staat in Leeze als ik zo de site lees :) Leende heeft geen natuurweide namelijk.
Op de natuurweide staan ze echt 24/7 buiten het gehele jaar, dan hebben ze geen schuilstallen maar natuurlijk beschutting waardoor ze kunnen schuilen. Alleen bij echt slecht weer bieden ze schuilmogelijkheden aan.

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:12

Taifoen schreef:
Hoi allemaal,

A.s. zaterdag brengen wij onze merrie naar stal van der Kruis.
Het is een stuk sneller dan dat wij hadden verwacht (hadden het voorjaar in gedachte).
Ze komt in Heeze te staan op de natuurweidestalling. Ik ben erg benieuw hoe ze het vindt en of ze snel kan wennen.
Zijn er nog meer van jullie wiens paard in Heeze op de natuurweidestalling staat? :)


Agh, toch met pensioen Tanja? Van der kruis is echt een fijne plek! Ken 4 paarden die er staan, hoor echt alleen maar positieve verhalen!

❥ Esprit

Taifoen

Berichten: 1025
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:21

xsensibel schreef:
Agh, toch met pensioen Tanja? Van der kruis is echt een fijne plek! Ken 4 paarden die er staan, hoor echt alleen maar positieve verhalen!

Ze is gelukkig helemaal goed opgeknapt van de operatie en hebben zelfs de laatste maanden nog in het bos kunnen rijden. Ze heeft veel moeten verduren en we weten natuurlijk niet of cyste nog terug gaat groeien. Dus toch besloten haar vervroegd met pensioen te doen. In het beste geval kan ze nog heeeel wat jaren gaan genieten :D
We hadden alleen het voorjaar in gedachten. Nu mailde ze vd week dat ze een plekje hadden, dan kan ze nog voor de winter wennen en een vacht aanmaken. Als we nu afzeggen weten we niet hoelang we in het voorjaar moeten wachten. Ik ben er echt kapot van, maar denk wel dat dit voor haar de beste keuze is. Helaas is de weidegang bij ons in de winter op stal echt minimaal :(
We hebben een goed geval bij deze stal/mensen en ze kunnen haar goed in de gaten houden gelukkig.

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-18 20:45

En het goede gevoel is zeker waar. Ik kan mij geen beter plekje wensen voor mijn oude oma merrie. Ze staat daar zo ontzettend fijn en is in goede handen :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 06:45

Door nieuw stzlbeleid zoeken wij voor onze 16-jarige merrie ook een plekje om haar pensioen te vieren. Van der kruis is hier ook een optie en gisteren gemaild. De reis voor ons duurt 1.40 uur, en dat is hetgeen me een beetje tegenhoud, maar ik ben wel nieuwsgierig naar hun antwoord. Zoals ik kan lezen zijn jullie precies allemaal wel heel tevreden!

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maanon_, sterregoud en 33 bezoekers