Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 08:50

Ja dat is even rot maar daar wen je wel aan ook al klinkt het raar. Het is voor mij ook ruim 1.5 uur rijden Toen ze er net stond ging ik elke week maar dit is nu al veel minder geworden en iedere keer als ik er kom staat ze er super gelukkig bij dus heb ik ook niet de ''behoefte'' om elke week langs te gaan.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:05

We zijn gisteren gaan kijken en waren meteen verkocht.
Alle paarden stonden in prima conditie en waren heel rustig.
Aangezien het bijna winter is, had Hans haar graag zo snel mogelijk daar gehad. Zaterdag 20 Oktober gaat ze dus voor de laatste maal de trailer in, op naar de plaats die elk paard zou moeten kunnen hebben!
Ik heb gisteren, aangezien ik nogal onder de indruk was, slechts 2 foto's gemaakt, maar ik plaats ze hier seffens even, misschien herkent er iemand zijn oudje... :)

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 17:56

_Antikana_ schreef:
We zijn gisteren gaan kijken en waren meteen verkocht.
Alle paarden stonden in prima conditie en waren heel rustig.
Aangezien het bijna winter is, had Hans haar graag zo snel mogelijk daar gehad. Zaterdag 20 Oktober gaat ze dus voor de laatste maal de trailer in, op naar de plaats die elk paard zou moeten kunnen hebben!
Ik heb gisteren, aangezien ik nogal onder de indruk was, slechts 2 foto's gemaakt, maar ik plaats ze hier seffens even, misschien herkent er iemand zijn oudje... :)

Ja dat zou wel heel toevallig zijn :D!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:20

Afbeelding
Afbeelding

Heel veel paarden staan er, bij nader inzien niet op... :)

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:25

Mijn Lester heeft er denk ik 10 jaar gestaan (okt vorig jaar ingeslapen). Hans en Maria hebben echt hart voor de dieren. Lester begon in de groepsstalling en is daarna naar de individuele winterstalling gegaan ivm leeftijd.

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 12:41

Wauw 10 jaar wat lang Esther! Is hij toen ingeslapen omdat hij gewoon slecht werd of andere reden?

Ik denk daar wel eens over na, wanneer het moment is voor mijn merrie om dit te doen zeg maar.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:00

Taifoen schreef:
Hoi allemaal,

A.s. zaterdag brengen wij onze merrie naar stal van der Kruis.
Het is een stuk sneller dan dat wij hadden verwacht (hadden het voorjaar in gedachte).
Ze komt in Heeze te staan op de natuurweidestalling. Ik ben erg benieuw hoe ze het vindt en of ze snel kan wennen.
Zijn er nog meer van jullie wiens paard in Heeze op de natuurweidestalling staat? :)



Welke kudde staat ze nu?

Ik ben laatst geweest, (foto's gemaakt uiteraard, hij is nu maatjes met de leider van de groep, hele leuke foto van hun samen). Hij is zo enorm opgeknapt <3

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:33

SteffiiY schreef:
Wauw 10 jaar wat lang Esther! Is hij toen ingeslapen omdat hij gewoon slecht werd of andere reden?

Ik denk daar wel eens over na, wanneer het moment is voor mijn merrie om dit te doen zeg maar.


Omdat ie steeds slechter werd vanwege leeftijd. Die was echt aan t opbranden en ik wilde niet te laat zijn en hem laten lijden. Hij is 26 geworden daar. Hans denkt daar wel in mee hoor. Ik kan niet andere zeggen dan alle lof voor Hans en Maria. Top mensen met t hart op de goede plek.

Pluisje8

Berichten: 169
Geregistreerd: 30-06-12

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:32

Leuk het voorste paard op de foto is het paard van een vriendin van mij.
Is op dit moment ook al 22 jaar oud.
Staat daar nu bijna zo 3 jaar.

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:09

Misschien dat mensen nog hun paard herkennen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 22:45

Mooie foto’s! zie mijne er helaas niet bij..

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:47

Als ik me niet vergis staat het paard van Toekie op de laatste foto <3 (die met die bles)
Met z'n hoeveel staan ze in die groep?

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:34

MissYvette4u schreef:
Als ik me niet vergis staat het paard van Toekie op de laatste foto <3 (die met die bles)
Met z'n hoeveel staan ze in die groep?


Haha nee, dat is onze merrie :)
De kudde bestaat uit 20 paarden

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 11:14


Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:59

Leuk Steffi! Rex staat op de 10e foto. 26 jaar oud nu!

MissYvette4u

Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:15

Taifoen schreef:
MissYvette4u schreef:
Als ik me niet vergis staat het paard van Toekie op de laatste foto <3 (die met die bles)
Met z'n hoeveel staan ze in die groep?


Haha nee, dat is onze merrie :)
De kudde bestaat uit 20 paarden


Ik zat al zo te twijfelen ze lijkt echt veel op die van Toekie, alleen het koppie is wat smaller, rest is hetzelfde :j Toekie's paard staat in een kudde van max 10 paarden.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:17

Ik denk dat die in Heeze staat bij mijn paard in de kudde :P

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:07

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren was het dan zover!!!
Haar eerste na het zonder stal in die 13 jaar dat ze bij mij is
Hans liet haar op de weide los en ze galoppeerde met haar staart omhoog tot helemaal achteraan... Je zag haar denken: ‘waaaat? Zo veel plaats??’

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 18:12

Wat fijn, ging ze daarna ook gelijk rustig bij de groep staan :)!? Ze gaat het heel erg fijn krijgen, dat weet ik zeker.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 10:05

Ik ben gisteren nog eens gaan kijken (manlief gooide mij buiten :o )
Ze stond nog steeds achteraan de weide, in haar eentje. Normaal heeft ze nogal veel praat en maakt ze zich snel de baas over paarden, maar ik denk dat ze nu toch wat onder de indruk is *D
Ik merk wel dat ik me daar wat zorgen om maak, net zoals om het feit of ze de drinkbak wel gaat vinden, maar ik moet op Hans vertrouwen. Die heeft de boel daar allemaal wel goed in de gaten +:)+

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(

Gypsi
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:56

Hoe gaat het ondertussen met je paard Antikana? Kan ze haar plekje vinden in de groep?

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:03

Fijn dat je er naar vraagt!
Vorig weekend waren we opnieuw gaan kijken. Ze was toen enorm aangepakt. Wonden op haar hoofd en Flanken. Hans zijn vrouw kwam meteen aangelopen en vertelde kort dat ze haar hadden moeten helpen om het water en het hooi te vinden, dant ze bleef achterin staan. Toen ze dan eenmaal zelf haar weg had gevonden, werd ze er nogal bruut afgestuurd, samen met een haflinger die gelijk met haar was toegekomen.
Dit weekend echter stond ze met diezelfde haf en 2 nieuwe pony’s gezellig te zonnen, ging ze eten en drinken en was ze weer haar bazige zelf in ‘haar’ kuddetje
Ze gaat het wel gewoon worden! Nu ik nog, want ik heb het er toch iets moeilijker mee dan gedacht Afbeelding

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 09:10

Is ook lastig. Ik vond het aan het begin ook lastig en zat mijn merrie ook vaak onder de wondjes maar afgelopen jaar geen wondje ontdekt.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Gypsi
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:45

Hoe jij eraan kan wennen zal voor een groot deel bepaald worden door hoe gelukkig je paard er bij loopt nadat ze er een tijdje staat en hangt ook af van wat jouw redenen waren om voor een pensioen op afstand te kiezen.

Eén van mijn redenen om voor het pensioen te kiezen was omdat ik dichterbij huis geen geschikte privéstal vond die heel het jaar dagelijks weidegang kon geven en ik door een drukke job niet de mogelijkheid heb om zelf een weide te onderhouden.

Ik vond het ook heel moeilijk om de zorg uit handen te geven. Ik ga nog elk weekend en vind het toch jammer dat het zo ver weg is. Mijn paard staat wel in de individuele stalling en komt dus elke dag 's avonds op stal. Daardoor kan ik haar nog apart nemen en een uitgebreide poetsbeurt geven of meenemen voor een korte wandeling door het bos, en ik neem steevast slobber mee dus zij blijft ook blij om mij te zien :) . Ik heb de keuze voor individuele stalling gemaakt omdat ze enerzijds tandproblemen heeft en we dit in de gaten moeten houden, maar ook omdat ik van mezelf wist dat ik de band met haar nog wou behouden en haar wil kunnen verzorgen als ik erheen ga. Daardoor ben ik gemotiveerd om elk weekend de afstand te rijden.

Het klinkt in elk geval al goed dat jouw merrie al enkele vriendjes aan het maken is en binnen dat groepje zichzelf al wat kan zijn. Als het nieuwe eraf is, zal ze hopelijk ook geen wondjes meer hebben. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om te zien dat ze wel wat wonden had.

Hopelijk gaat het de komende periode de goede kant op.

_Antikana_

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Hamme

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:50

In augustus dit jaar heb ik mijn rijpaard verkocht wegens tijdsgebrek. Met een zoontje van 5 en een tweeling van 3 ontbrak de tijd echt om hem degelijk te kunnen rijden. Zou bleef eigenlijk op de pensionstal staan omdat het 1. Gemakkelijk was dat ik maar 1 adresje moest doen 2. Ik haar toch elke dag zag en ze dagelijks de wei opging van smorgens tot savonds. Begin Oktober hing er echter opeens een papier omhoog dat met directe ingang het stalgeld omhoog ging naar 300€ én de paarden tot en met april niet meer op de wei gingen. Enkel nog een uurtje in de stapmolen, 5 dagen per week. De oudere paarden mochten slechts een half uurtje.
Ze heeft dat regime moeten ondergaan gedurende 20 dagen en de dag voor ze naar Hans verhuisde heeft ze mijn man superhard gebeten, haar halster kapot getrokken in de wasbox, mijzelf omvergelopen en dan richting de weide gegaloppeerd. Toen wist ik zeker dat ik de juiste keuze had gemaakt!

Ik vind het vooral een eng gedacht dat, wanneer er echt iets erg zou zijn, ik er niet op 10 minuutjes ben.

Ach, momenteel ben ik er nog niet aan toe om een weekendje over te slaan, dus dit weekend wederom de auto in naar ginds

_antikanaatje_ op pensioen...
Baasje tijdelijk uit het rij-circuit :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kascar, rayoow en 107 bezoekers