Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:42

Zijn de groepen gemengd qua merries en ruinen of hebben ze aparte merrie en ruinen groepen? En wat betaal je voor groepsstalling met schuilstallen? De natuurweide is zonder schuilstal als ik het goed begrijp?


Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:02

Mijn dominante bitch deed het niet goed in de groepsstalling, maar functioneerd nu prima in een klein groepje dominante paarden in de individuele winterstalling. Heeft daar ook haar grote liefde in.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:39

Onze Babsie is afgelopen zaterdagmiddag aangekomen in weide 1! Kostte mij menig traan, maar zij gaat het er super krijgen. Ze werd meteen achtervolgd door een stel geile ruinen maar daar reageerde ze rustig op met enkel staart zwaaien.
Het is wel een prachtige plek zeg, het rook er heerlijk naar bos en ik hoorde allemaal vogeltjes. Enorme ruimte voor de paarden en ook heel aardige mensen!
Op de fb pagina heb ik wat foto's en filmpjes gezet. Ik ga er eind oktober weer heen, ik zal kijken of ik dan wat foto's in het topic kan zetten als jullie dat leuk vinden.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:03

Ik ben daar 2 jaar geleden voor mijn 16 jarige ruin wezen kijken, hij zou daar met pensioen gaan na een zware peesblessure maar helaas een week voor de laatste controle-echo scheurde de pees weer en heb ik hem in moeten laten slapen.

Wat is dat rusthuis een heerlijke plek zeg <3 had er meteen een heel vertrouwd gevoel. Alle paarden stonden er heerlijk rustig en natuurlijk bij.
De natuurweide is inderdaad zonder schuilstal maar die hebben ze niet nodig. Als ik me goed herinner, was de helft van zo'n weide gras en de andere helft bos waar ze heel goed konden schuilen. Bij echt slecht weer (sneeuw of vriezen) halen ze de paarden naar huis toe waar ze tijdelijk (deels) in een grote loods verblijven.

Als mijn huidig paard tegen de tijd dat hij met pensioen gaat nog steeds op een pensionstal staat, breng ik hem zekerste weten naar Van der Kruis. Hij is 4 jaar dus hopelijk duurt dat nog heeeeel lang :D

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 20:56

Ja het is zo'n fijne plek!

morgen ga ik weer naar mn merrie toe!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:59

Vorige week vrijag ben ik ook weer geweest. Zijn er hier nog meer mensen met een paard in weide 1, dichtst bij het huis van Peter?
Babsie gedroeg zich als een ouwe doos, die past zich goed aan aan het merendeel _O- Ze heeft een flinke vacht en is behoorlijk afgevallen, dat draagt wel bij aan het plaatje.
Ik vond de andere paarden wel een beetje eng, ken ze niet en ze waren nogal opdringerig soms. Na 20 minuten drong het door dat ik echt niet voor hen kwam en toen kon ik rustig Babs even aaien en een zacht borsteltje over haar heen halen.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

Dora71
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:02

Mijn paard staat nu een jaar bij Hans vd kruijs. Het is 1.5 uur rijden voor mij en ga elk weekend erheen om te rijden. Mijn paard staat in de individuele stalling.

Nicollevs

Berichten: 20
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:44

Wat jammer dat het niet echt een actief topic is. Mijn paard heb ik 4 maart naar Hans gebracht, en tot nu toe super tevreden. Voor mij is het een uur rijden, en een uur terug, maar probeer toch iedere 2 a 3 weken te gaan. Mijn paard staat/komt in de groepstalling, ik verbaasde mij ook enorm over de rust die er heerste. Hij staat nu nog op een wei tegenover de groepstalling met andere nieuwe paarden. Zodra ze een beetje een kudde gaan vormen mogen ze in de groepstalling. Afgelopen zaterdag weer geweest, en hij heeft het ontzettend naar ze zin en was ook heel relaxed.

Tears are words from the heart that can't be spoken
*... One love, for always in my heart, Rust zacht lieve Amarinske ...*

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 16:10

Ja ik vind het ook jammer dat het niet zo actief is maar kunnen het natuurlijk altijd actief maken :D
Ik denk als we actiever zijn dat er steeds meer aanhangers zich melden een paard te hebben bij van der kruis.

Mijn merrie is ook ontzettend relaxed, heb haar in al die jaar dat ik haar heb nog niet zo relaxed gezien. 28 mei staat ze er alweer een jaar, ik mis haar soms wel hoor.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Nicollevs

Berichten: 20
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:20

Ja zou je wel denken er staan er genoeg haha. Is het de merrie in je profiel die bij Hans staat? Die is makkelijk te herkennen, sprekend koppie, zal volgende keer opletten of ik haar zie.

Mijn ruin was altijd al erg relaxed, maar door het vele stilstaan door zijn blessure behoorlijk pittig geworden. Hij staat er nu ruim een maand, en hij is echt alweer heel relaxed geworden, ondanks er nog niet echt rust in zijn groep is. Maar dat is opzich niet heel gek met allemaal nieuwe paarden

Tears are words from the heart that can't be spoken
*... One love, for always in my heart, Rust zacht lieve Amarinske ...*

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 16:23

Ja de bruine merrie staat er :j

Ik kan jouwe ook wel in de gaten houden, heb je een foto?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:29

Ik ben ook wel benieuwd wat de groepstalling kost, iemand die mij hier iets meer over kan vertellen? :)

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

Nicollevs

Berichten: 20
Geregistreerd: 21-02-12
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:18

Ik zou niet weten hoe ik een foto moet plaatsen hier :roll:

@xchanel01
De groepstalling kost €175 per maand, dit is inclusief hoefsmid, ontwormen en de jaarlijkse enting.

Tears are words from the heart that can't be spoken
*... One love, for always in my heart, Rust zacht lieve Amarinske ...*

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-17 12:34

hihi! Of linkje naar je Facebook met foto's of iets :D?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:51

Hadden jullie paarden ook luizen? Mijn verzorgpaard was behandeld en had een kale plek op haar rug.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 12:31

Muppett schreef:
Hadden jullie paarden ook luizen? Mijn verzorgpaard was behandeld en had een kale plek op haar rug.

De laatste keer dat ik er was, heb ik niets aan mijn merrie opgemerkt.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

sonnie81
Berichten: 258
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Vreeswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:24

Hoi! Ik meld mij hier ook! Sinds vorige week staat mijn paard ook bij van der kruis. In de kleine groep van Maarheeze. (Individuele winterstalling)
Nog meer mensen uit deze groep?

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:19

Wil me ook even melden
Wij willen er gaan kijken voor onze 22 jarige haflinger ..Voorkeur gaat uit naar de natuurweide
Maar ze heeft ppid en moet dan zonder de medicatie wat ik op zich wel wil proberen
En ze heeft beide achterbenen een hoeflederhuid ontsteking gehad
Dus vind het best eng .Maar gun haar zo die vrijheid
Dan is er nog 1 struikel blok :(
1.5 uur rijden vanaf Rotterdam en aangezien ik geen rijbewijs heb en afhangelijk ben van of mijn ouders of schoonzoon vind ik de keuze best moeilijk
Zal voor mij niet maandelijks worden dat ik even bij haar ga kijken

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:29

Wat grappig, dit topic! Ik sta er zelf niet maar woon er ongeveer 3 minuutjes vandaan :p en rij er heel vaak langs met buitenrijden. Ook staat mijn instructrice er gestald.

Er heerst inderdaad altijd echt rust in de kuddes. Heerlijk om naar te kijken. Soms komt de kudde gezellig meewandelen als ik er langs rij :D

Heb 1x meegemaakt dat ik er langs reed en 1 paardje er heel ellendig bij stond, leek veel pijn te hebben in het voorbeen. Dus naar de stallen gereden en iemand gezocht, die is er meteen heengegaan. Kreeg s avonds via FB een berichtje om me te bedanken :) erg leuk!

Zou mijn paard er gerust neer zetten!

Babyyentje

Berichten: 170
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:14

Nicollevs schreef:
Ik zou niet weten hoe ik een foto moet plaatsen hier :roll:

@xchanel01
De groepstalling kost €175 per maand, dit is inclusief hoefsmid, ontwormen en de jaarlijkse enting.


Weet jij misschien ook wat stalling kost met een eigen box ?
Die van ons heeft medicatie nodig dan lijkt mij een eigen box wel handig

xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:44

2 van mijn stalgenootjes hebben hun paarden daar staan. Ik hoor echt alleen maar positieve verhalen. Geen enkel slecht verhaal gehoord!

❥ Esprit

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:29

Ik probeer er komende week ook te gaan kijken voor mijn 9 jarige ruin met flinke peesblessure. Op de site ziet het er echt super uit en lees op bokt ook alleen maar positieve verhalen.

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:45

Sinds 1 april sta ik er ook met mijn Friese merrie Fenne op de individuele stalling bij Hans en ze doet het er erg goed. Mijn andere twee paarden hebben er ook gestaan waarvan eentje 6 jaar en de andere helaas maar driekwart jaar toen hij plotseling overleed. Ik heb mijn paard daar nu in pension staan en de andere twee stonden echt op pensioen. Echt een hele fijne stal!

Als je waagt, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees......

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-17 06:32

Mijn merrie staat er nu zo'n 1.5 jaar en een betere keuze en plaats om haar met pensioen te doen was er niet geweest. Nog steeds elke dag zo blij voor haar :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:12

Wij zijn ook, nu na een jaar, nog heel erg tevreden. Enig nadeel vind ik dat je je paard niet uit de kudde mag halen. Ik moet 3 uur rijden voor een aai over haar bol en even in de wei koekeloeren. Maar ik snap de achterliggende gedachte wel - rust in de kudde bewaren. Het is meer een dingetje voor mezelf dan dat ik dat de eigenaar verwijt.

Allerliefste dikke bruine vriendin
16 maart 2001 ~ 25 mei 2021
Voor altijd in mijn hart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka, sterregoud, tienus63 en 33 bezoekers