Even voorstellen: Mijn nieuwe vriend voor het leven.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

MiniMeLona

Even voorstellen: Mijn nieuwe vriend voor het leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 16:24

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, want dit is voor mij best een heel bijzonder verhaal geworden;

Zoals sommigen van jullie wel weten, heb ik ontzettend veel verdriet gehad van het gelijktijdig moeten inslapen van mijn meiden. Ik heb ruim 2 jaar met mijn ziel onder mijn arm rond gelopen en hoewel Grumpy mijn hondje, die ik half jaar na dato in huis heb genomen, mij echt heeft behoed van rare dingen doen, maar van het steeds maar weer capriolen uithalen om op een goede manier weer een paard te kunnen houden, wat niet lukte, was ik zo depressief geworden, dat het op een gegeven moment ook voor haar niet leuk meer was.

Nu het sinds een paar maanden wel weer mogelijk was geworden voor mij om paard op mijn manier te houden, ben ik op zoek gegaan;

Ik zocht een kanon van een zwaar warmbloed, 18+, waar ik op met een lang teugeltje en om ons heen kijkend het bos in zou kunnen duiken....

Het is een compleet ander verhaal geworden... <3

Tijdens mijn zoektocht, kreeg ik een bericht van iemand, die een knoeperd (1.82) van een paard had staan. Veel te jong voor mij, 6 jaar, maar wel zo groot dat ik er mij niet te zwaar op zou voelen, dachten wij beide. Ontzettend lief paard, veel te goed papier voor mij (kan daar ook niets mee, al komt die uit een kameel zeg ik altijd, als ze maar lief zijn) en idd zo lief, dat zou ik als ik zou komen kijken vanzelf wel merken... :D . Het punt was dat eigenaresse zelf hartstikke gek op hem is, maar hij door de chronische Lyme niet verder de sport in kan. Maar zeker veel te goed is om hem te laten gaan. Verkopen was geen optie voor haar ( <3 ), dus of ze zou hem zelf houden en hele grote grasmaaier laten worden/blijven, of heel misschien had ik wel interesse?

Nou eerst maar eens even laten bezinken (niet voor lang trouwens, want toen ik foto zag, kreeg ik al een kriebel), toen op onderzoek gegaan over chronische Lyme en in conclaaf met mijn beste vriendin en toekomstige pensionhoudster over het hoe en wat qua uitwerking en ga ik dat allemaal wel aankunnen nog, met mijn eigen ziektes, jarenlang niet gereden en krakkemikkige lijf. Het blijft een 6 jarige tenslotte. Is nu nog steeds een dingetje trouwens waar ik mee worstel, maar de andere kant is wel dat ik juist door mijn eigen chronische ziektes en mijn ervaring met de ziektes van mijn meiden, ik juist begrip heb voor iets niet kunnen, je niet zo geweldig voelen bij tijd en wijle en ik toch ook vooral geen ambities heb, behalve mijn dieren zich zo goed mogelijk laten voelen. En ik hoop dat ik onderhand ook weer door mijn meiden, wel het e.e.a. weet over het goed houden van de weerstand, heel belangrijk bij Lyme.

Toch gaan kijken samen en toen was ik per direct de Sjaak! Terwijl wij met zijn allen een gesprek probeerden te voeren op stal, hoorde ik al niets meer, want Woody stond mij serieus te verleiden. Wat een gezellig dier is het! Als ik mij al probeerde te concentreren op het gesprek en mij omdraaide, haalde hij mij gewoon weer terug met dat grote hoofd van hem en zijn zachte lippen, verliefd was ik! En toen hij uit stal kwam, was ik onder de indruk; Lona van mij altijd slagschip genoemd, maar zonder beledigend te zijn, was zij een roeiboot vergeleken bij Woody, wat een kanon.

Ik was na die ontmoeting eigenlijk al om. En mijn vriendin die mee was, om mij te behoeden voor domme beslissingen (ik ben een onvervalste 40+ pennytut en wil alles redden en denk dan nergens meer over na, zelfs als dat er in dit geval helemaal niets gered moest worden! Dat vooropgesteld), er ook positief tegen over stond! En watt ik heb groot respect voor de eigenaresse en hoe dat ze hiermee is omgegaan, want wat is dit hels voor haar geweest. En wat is het een groot compliment voor mij dat zij mij Woody heeft gegund.

Ik zal jullie niet vervelen met de rest, want we zijn met zijn allen niet over 1 nacht ijs gegaan en het contact is nog steeds leuk en fijn en dat zal ook zo blijven als het aan ons beide ligt (dus dat zit wel goed). Maar hij staat nu dus hier bij mij op de wei.

Wat ik heel bijzonder vind aan het hele verhaal, is dat Woody dezelfde verjaardag als Lona heeft. En voor ons allemaal een grote verrassing, past haar zadel ook gewoon (nagemeten door Ten Pas zadels, Superwijffie die Annelieke, wordt mijn instructrice ook, zo prettig voel ik mij bij haar).
Ik heb zoals ik al zei geen ambities, maar begeleiding bij zo lang niet gereden hebben en jong paard, is gewoon verstandig.
En dat ik nu dus sinds hij hier is, ik met een fijn gevoel aan mijn meiden terug denk, als ik dingen van hun herken in Woody: Het steunen in zijn dramatiek van Lona, het stampen met voorbeen tijdens het smakelijke eten van MiniMe, ik begroet ze dan ook gewoon even met een glimlach op mijn gezicht. En wat ik nog veel mooier vind is dat hij voor de rest zo een ander paard is als hun, dat ik nooit vergelijk en hem gewoon lekker zijn eigen ik laat zijn, ik geniet van de originele GVR die hij is, zo een vriendelijk en lief paard heb ik nog niet eerder meegemaakt.

En dan nu wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is de 2e x dat ik er even op heb gestapt, hij heeft ruim half jaar stil gestaan ivm behandeling Lyme en jong en ik die er niks meer van bak (zoals jullie zien), maar wilde hem toch laten zien, omdat deze foto zo mooi aantoont wat een ukkie ik op hem ben... :D

mirim

Re: Even voorstellen: Mijn nieuwe vriend voor het leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:28

Wat leuk!
En wat heeft hij een lief hoofd .
Heel veel plezier gewenst!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:30

Wat superleuk dat jullie elkaar gevonden hebben!
Moet je nu gewoon per dag kijken wat hij kan/wil ivm de lyme? Mensen kunnen er toch behoorlijk ziek van zijn, ik weet niet wat de symptomen bij een paard zijn.

Beauti L2 + 10
FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice [o]

MiniMeLona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 16:40

Ja daar komt het wel op neer Tilmar. Maar dat is bij mij zelf uiteindelijk niet anders, met mijn hart en sarcoïdose. Eigenaresse heeft hem trouwens op zijn best afgeleverd hoor; hij kwam aan met een goede blik in zijn ogen (die was tijdens zijn behandeling nog bij haar wel anders, die blik in zijn ogen). Het enige wat mij nu echt opvalt is missen van balans bij het maken van korte bochten. En hij heeft 2 krampbenen maar dat heeft niets met Lyme te maken. Voor mij is het enige wat ik nu kan doen, hem volstoppen met vitamines en mineralen om zijn weerstand zo hoog mogelijk te houden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:47

Gefeliciteerd met je prachtige reus!

Ik heb je verdrietige topic destijds gelezen en ik vond het zo erg voor je.
Blij verrast klikte ik dit topic aan, ik wens jullie ontzettend veel plezier samen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:48

Wauw wat een kanon!!
Gaaf zeg!!

Ga maar lekker vollop genieten van elkaar!

Voor een betaalbare fotoshoot --> PB
www.fotovanjo.nl (under construction)
www.facebook.com/fotovanjo

Tica_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:57

Heel veel geluk en plezier samen!

Deja Moo: The feeling that you've heard this bull before.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:58

Wauw, gefeliciteerd met dit ontzettend leuke, lieve, gave en stoere paard. Veel plezier samen!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:59

Oh wauw! <3
Heel veel geluk samen.

Myrthe3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:02

Och wat mooi! Heb destijds je verhaal ook meegekregen, volgens mij via het Cushing topic.
Wat mooi dat je weer een paardje hebt gevonden! Heel veel geluk en plezier samen, het is je gegund!

[o]

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:06

Ik heb je verhaal destijds gevolgd en vond het zo ontzettend heftig. Wat een mooi topic is dit dan om te lezen, ik wens jou en je kanon veel plezier met en van elkaar.

[o] Ik heb m’n kerstmuts al op! [o]

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:06

Gefeliciteerd! Paard past pefect bij je zo te lezen! :D

MiniMeLona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 17:13

MarlindeRooz schreef:
Gefeliciteerd! Paard past pefect bij je zo te lezen! :D

Hahaha. Moet ook wel lachen bij iedereen die mij al jaren kent en hier op terrein komt en dan Woody zien; DA, HS, hooiboer, allemaal verstand van paarden en dan die blik die ze eerst op Woody en dan op mij werpen... (hoe komt ze daar nou toch in godsnaam aan??!!) Totdat ik vertel dat hij chronische Lyme heeft, dan beginnen ze allemaal te lachen en zeggen iets in de trant van; oh ja dan is die perfect voor jou.

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:18

Wat ontzettend mooi dat je nu eindelijk weer een paardenvriend hebt! Heel veel geluk en plezier samen! Het is je zo gegunt!

Geen leven zonder horsies!

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:24

Wat heerlijk dat je een nieuwe paardenliefde hebt, heel veel geluk samen!

Op Marktplaats, heb ik meer dan 500 advertenties actief. Zie link: http://www.marktplaats.nl/verkopers/12778728.html

vhGoedeLeven
Kim, Kokos en Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:48

Dit is je zo gegund! <3

....Beertje, Mánadís, Flikka & Heppinn ....
.... *Kim, *Elske,*Koekie & *Vince ....

“Don't bring up the past of a person who is trying to improve their future.”
"Strong people don't put others down... they lift them up!"

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:52

He daar is Woody. Nu is t echt, hij heeft een topic op bokt haha

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:52

Wat ontzettend fijn dat je een nieuwe paardenliefde hebt gevonden!
Heel veel plezier en geluk samen. :)

Lienie_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:57

Wat fijn! Heel veel geluk samen!

Nargles don't believe in you either!
• / • / • / • [o]
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

MiniMeLona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 17:59

Siersma schreef:
He daar is Woody. Nu is t echt, hij heeft een topic op bokt haha

:j :') Beetje wel he...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:04

vhGoedeLeven schreef:
Dit is je zo gegund! <3

Volledig mee eens!!

Enne, jij bent niet de enige die verliefd is he.... want hij is het ook!

MiniMeLona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 18:06

KootMiraDrum schreef:
vhGoedeLeven schreef:
Dit is je zo gegund! <3

Volledig mee eens!!

Enne, jij bent niet de enige die verliefd is he.... want hij is het ook!

Hoe bedoel je? :o?

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:11

Wat super leuk! Als je eenmaal die klik hebt dan ga je ervoor. Heel veel geluk samen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:30

Oh knap paard <3 een bruine reus, zo zie ik ze graag. Alle geluk voor jullie. Het is je gegund.