Ooit wel eens op een Belgisch trekpaard gereden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 04:34

Ikke wel, en gaaf joh! Hij is supermooi, 5 jaar oud en nu al 1.85m. Hij heeft de kleur van een haflinger met blonde golvende manen en staart. Je zit echt in de split en het voelt een beetje als slow motion wanneer je draaft en gallopeert, maar hij gaat nog niet eens zo slecht hoor. Hij loopt netjes aan de teugel en in balans. Is wel een beetje sterk maar gebruikt het niet tegen je. Gna gna, en ben een beetje trots want ik kan zonder stoeltje opstijgen zonder de beugels langer te doen ofzo, ben toch niet zo stijf als ik dacht! (moet alleen geen strakke spijkerbroek aanhebben, want ik heb laatst ondervonden wat er dan gebeurt....rats) Ik rijd er nu niet meer zo vaak op, maar heb hem een tijdje gereden omdat ie getrained moest worden als lespaard voor zware mensen. Was wel grappig want ik deed toen ook een Arabiertje van 1.45m. met minipasjes....


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 07:54

Wat gaaf .....dat lijkt mij nou ook wel eens wat......maar gaat die mee lopen in de les????


Jacqueline

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 10:10

Nooit opgezeten maar er wel een op mijn voet gehad.

Was niet leuk ik gilde het uit van de pijn. Gelukkig was het in het gras dus wat zachter. Hij had ook nog ijzers dus ik was niet blij. Gelukkig niets gebroken alleen zwaar gekneust.

Gr Pris

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 10:37

ik heb dr een keer op gezeten toen ik nog een klein schattig meisje was en net 2 jaar reed ofzo. was op een of andere open dag van mn papa's werk. ikke erop klimmen (was zo'n ringsteekparcoursje uitgezet), zegt mn paps dat ik al kan rijden. beest had een halster om met een halstertouw eraan. die man ernaast maakte van dat touw teugels en toen mocht ik alleen.... ik als klein meisje zonder zadel en met in 1 hand het touw en in de andere hand de stok... ik heb geen enkele ring geraakt...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:40

Hihihi...maaike lief zeg...ik zie het al voor me, zo'n reus van een paard met een piepklein meisje op zijn rug! Heb je daar geen foto van?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 12:41

haha nee gelukkig niet. volgens mij was t een leuk filmpje geweest voor de leukste thuis als t opgenomen was... *LOL*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 13:47

dat lijkt me echt gaaf

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 17:53

Wel op een kruising Trekpaard/ haf. Dat was Blondie die op de rijstal was waar ik gewerkt heb. Dat was as een gaaf beest! Je kon er van achteren opspringen (net als een cowboy) je kon er met zijn 5 en opzitten en zonder zadel kon ik er bijna in kleermakerszit op zitten!!
Het was/ is een echte donder en heeeeel sterk! Als ik zonder zadel erop reed, dan zette ze altijd even flink aanin draf. Vervolgens de rem erop en het hoofd naar beneden om een grasje te eten! En daar schoof ik over haar nek op de grond. Ze bleef keurig staan en lachte me serieus uit!

Dus mensen die denken dat paarden geen humor hebben... Blondie is het bewijs!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Mark0919, rien10, tienus63 en 53 bezoekers