Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:25

@Bian
Jeetje, wat naar zeg.. Ik hoop dat je snel een plekje kan vinden waar ze beter gaan staan. Want dit is ook niet een klein beetje vermagerd in een lange tijd. Ik gaf Elano seniores priores. 1kg droog met minimaal 3 liter water geloof ik, kan natuurlijk ook minder of meer geven. Ik gaf toen 250-500 gram met 1 liter tot 2 liter water. Elano eet het graag. Nu heb ik nog een beetje over om te gebruiken voor in de tuin.

@fran
Ja, moet nog heel wat vanaf. voor de vries-kou heb ik maar 3 borstels aan haar eraf kunnen halen. Joya heeft groot gelijk. Enig idee wat er allemaal in, onder en achter 'takjes' verstopt kunnen liggen? :+

@renee
Ja idd! Vooral met warme lente-zonnetje, vogeltjes die fluiten etc!
Heerlijk om de paardjes zo te zien spelen. Ik word daar altijd helemaal happy van! (Tot er een plukje manen of staart eruit word gebeten, dan kan ik janken. := )
Kwa westernzadels geen idee. Maar paarden groeien nog flink door. Niet alleen in de hoogte, maar ook in de breedte natuurlijk.

@kab
Ja en voordeel is als je in 1 week meerdere keren herhaalt, is dat ze vaak beter onthouden. Als je iedere keer een maand later pas weer wat doet, onthouden ze het ook wel, maar met 5 keer ben je mogelijk minder verder doordat je mogelijk weer bij het begin moet beginnen. Met Elano doe ik nieuwe dingen vaak ook in een maand tijd meerdere keren het nieuwe, zodat hij het beter onthoud.
Mijn hart zit altijd ergens in mijn keel als een paard half onderuit gaat. Met hongarije toen ook, toen het nat en glad was. Pony's kunnen ermee omgaan hoor, maar toch.. Ik ben dat totaal niet gewend. :+
Rijden ziet er goed uit zover ik kan zien!

@fenna
Heb je al een volgtopic? :P
En je teddy ziet er mooi uit, ook heerlijke bos manen!


Gister mochten de paardjes weer even naar het land. Elano begon gelijk zijn vriend te pesten, terwijl zijn vriend veel liever wilde eten. In de middag voordat ze weer terug mochten even een rondje met de fiets gedaan met Elano. Gelijk nieuwe straten gepakt en 2 stukjes gedraafd. Eerst snapte hij het niet, het is natuurlijk al een hele poos terug dat we met de fiets gingen (draven). Maar eenmaal in draf, ZOEF! De tweede keer wilde meneer eigenlijk niet meer naar stap. Hij vond het veel te leuk! In totaal een rondje van 20-25 min gedaan, maar door de draf zal het wel wat korter geweest zijn. Ben enorm blij dat we weer 'veilig' en met dikke pret met de fiets op pad kunnen! Dus binnenkort misschien weer naar het strand wandelen! *\o/*

En ik heb in de buurt een compleet boomloos zadel gezien voor een leuke prijs. Zondag ga ik even kijken en mogelijk kopen. Dus wie weet toch nog een zadel voor meneer. Kan dat ding desnoods alleen voor het zadelmak maken gebruiken. Want weet ook niet hoe boomloos zit, zeker met mijn heupen is dat een dingetje. Maar we zullen het zien.
Was eigenlijk de bedoeling om te wachten met een zadel, maar voor die prijs + 3 straten verderop te halen.. Denk niet dat het zadel over 4 jaar weer te koop zal staan. En kan later altijd nog kijken voor wat anders. :D


Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:28

@_Reneee fijn dat Miles van de voorkant weer bij trekt! En wat heerlijk die speelfilmpjes <3

@Lamarxhorse Lamar is knap!

@Kabayo knap dat je meteen zo los durft te rijden! Het ziet er goed uit :D Bij mijn verzorgpaarden doe ik ook paarden beleren onder het zadel maar wij gaan echt niet meteen los. We beginnen met hangen in stal dan hangen naast de bak dan hangend op en neer naast de bak dan zittend op en neer naast de bak dan pas aan de longeerlijn in de bak en vanuit daar gaan we pas los :) scheelt misschien ook dat het 3/4/5 jarige zijn die nooit echt in de hand komen tot het beleren dus echt niks kennen. Zilver zal wel een stuk 'tammer' zijn. Raar om dat woord bij paarden te gebruiken :+

@biancalaylo pff wat is hij schraal geworden.. Ik kan je helaas geen tips geven over bijvoeren omdat ik daar de kennis niet voor heb, maar als ik dit zo zie zou ik persoonlijk zo snel mogelijk mn dieren verhuizen!

@fennadev jorie ziet er beter uit! En wat een manen heeft hij, jaloers hoor!!

-----------------------------------------------------

Afgelopen zondag een langere rit met de sulky gemaakt!! De 4e keer ervoor en hij is zo verschrikkelijk braaf!! <3 in het filmpje zit ook een stukje waar hij het eng vind en zie je zijn reactie er op. Toen is mn vriendin dr voor gaan rijden en liep hij weer zo door :)


Afbeelding

Overigens ben ik nog bezig met de sulky goed in balans krijgen.
Ik vind hem nu nog te veel op de lichtogen drukken. Volgende keer bankje dus toch nog wat verder naar achteren schuiven



Je ziet een paar keer mijn zweepje voorbij komen en deze is veel te kort. Gisteren kwam dan dus ook mijn nieuwe zweep binnen via de post :+
Afbeelding

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:43

@drup
Je gaat toch niet zeggen dat er in die doos maar 1 zweep in zit? _O-

Filmpje ziet er leuk uit! Heb je nou belletjes aan de kar of het andere paard, ik hoor gerinkel? :P

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:53

@puppy1128 Neee dat zou van de zotte zijn. Dus hebben ze er 6 van die luchtzakjes bij gedaan _/-\o_ _O-

(Jawel dus, die hele doos was enkel voor die zweep :+ )

Ja je hoort gerinkel komt van mijn borsttuig. Ik word er helemaal gek van en vind het verschrikkelijk :') maar het originele borsttuig dat bij mijn tuig hoort zijn de strengen te lang van en het touw is te stijf om er fatsoenlijk mee te kunnen knopen. Dus daarom dit borsttuig van ons veel te oude tuig in gebruik genomen tot ik iets nieuws heb :) vind dit borsttuig ook eigenlijk net wat te groot.

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:10

Ik heb ook zo'n doos binnen gekregen vandaag. Daar zat 1 mestvork in, eergisteren is namelijk de oude gebroken. Dus ik was al twee dagen mest aan het schuiven met mijn voet _O-

Alex en Jorie <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:31

Hahaha geweldig, toevallig ook Agradi?

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:42

Druppie7711 schreef:
Hahaha geweldig, toevallig ook Agradi?

Ja haha. Blijft Geronimo nu een beetje dezelfde kleur of verandert ie nog steeds?

Even een foto van mijn andere muts, die had gewerkt en kreeg daarna een bananenschil van mijn moeder.
Afbeelding

Alex en Jorie <3

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:49

Ik had laatst ook iets bij Agradi besteld en toen kreeg ik ook zo'n doos :')

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:16

Het grijs dat hij op zijn hals hoofd en beentjes heeft is in zomervacht wat lichter van kleur. Hopelijk komen er nog wat meer stippels op :D maar we zullen het zien denk niet dat hij nog super veel veranderd

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:25

Heb jij je strengen nu door je broekriempjes heen zitten(of wat zijn die witte touwtjes anders)? Ik zou dat gewoon los laten zeg maar zodat van zweng naar borsttuig een rechte lijn is. Zoals ik bij Alex heb, daar zijn die staalkabels mijn strengen.
Afbeelding
Is verder niet bedoelt als aanval hoor, meer even als een tip :P

Alex en Jorie <3

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:35

Ik had mijn strengen wel altijd door de broekriempjes. En ook de staalkabels, omdat ik anders bang was dat hij erin ging staan... En dat ze tegen hem aankwamen met draaien. Want die zitten er toch niet voor niets aan?

Bij mij zat het met staalkabels zo:

Afbeelding

Afbeelding

Ben ook niet zo'n menkenner, maar degene die me het heeft geleerd en al zijn hele leven mende zei dat het zo moest :+ Heb de strengophouders er wel af gehaald. En rij nu met gewone strengen, maar bij mij komt er geen deuk in.

Mennen ziet er wel goed uit zeg!

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:40

Ik rij viaducten met hem, dus de broek heeft bij mij nog de originele functie en heb geen extra riempjes. Mijn strengen hangen op precies dezelfde plek als bij jou, daar kunnen ze dus nooit overheen stappen of ie moet wel heel raar bokken. Het is Jorie als handpaard de eerste keer wel gelukt overigens _O-
Toen bokte hij uit blijdschap en heeft dat ook meteen afgeleerd. We waren nog geen tien meter van huis. Ik denk dat op die manier van jou bij scherpe draaien nog steeds de staalkabels tegen Alex aan gaan komen. Hij zweet ook een streep langs zijn buik waar de kabels langs liggen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 07-03-18 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Alex en Jorie <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:40

Die witte touwen zijn inderdaad mijn strengen. Ik dacht ook dat het zo moest! :o strengophouders heb ik niet bij mijn tuig

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:43

Ik zou het gewoon eens in een rechte lijn proberen, dat trekt prettiger voor hem en je merkt snel genoeg als het hem irriteert bij draaien. Of extra riempjes aanschaffen als je het prettiger vind met ophouders. Maar ik ga met Jorie sowieso hem nog leren dat touwen langs zijn lijf er horen door middel van lange teugelen.

Alex en Jorie <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:46

Dankje voor de tip ga het de volgende keer inderdaad eens proberen!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:59

Die van mij is zelfs een keer over de boom gekomen :+ Maar toen waren we omgeklapt. Echt een wonder dat hij daar geen trauma van heeft over gehouden.

Ik zou ook gewoon een beetje proberen hoor! Ik ben jaren aan het klooien geweest met die sulky.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:50

Kofu is vandaag bij de hoefsmid geweest en jullie raden het vast: hij was poepiee braaafff *\o/* *\o/* na de laatste x wat helemaal fout ging. Trotsee baas!!! Ook eten ze alle 3 de bietenpulp graag. Dus ik hoop dat het nu gaat aanzetten tot het weide seizoen! Vandaag was ik weer een blije baas haha.

Kofu & Chica (en Rosa)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:00

Wat doet Zilvrr het fantastisch zeg! Super hoor +:)+

en Geronimo loopt er ook al zo fijn voor de kar.

biancalailo, wat ziet hij er beroerd uit zeg.....hoop dat je snel een ander plekje vindt, want dit is niets natuurlijk :(

hier weinig te melden behalve dat Mis gisteren voor het eerst natuurlijk bekapt is. Had een aardige smid maar er begonnen mij toch wat dingen op te vallen. Bij het minste geringste scheurtjes, ongelijke hielen, samengeknepen stralen en hoefballen en lange tonen. Heb (alweer 20 jaar geleden een cursus natuurlijk bekappen gevolgd en dat zat blijkbaar toch nog in mijn hoofd). Ga het niet zelf bijhouden verder, dat red ik fysiek niet :(

Kabayo

Berichten: 13890
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:07

Dankje farahdiba!
Die dingen die je opvielen, kwam dat door je natuurlijk bekapper? De scheurtjes , ongelijkheid enzo?

Super zeg biancalaylo!! *\o/*

Wat een leuk ponytje zeg renee. Voor de sulky :)

Fenna wat is ie leuk geschoren. Hij heeft uggs :') en mooie foto bij de schriktraining. Lijkt wel een leeuw hihi

Dankje druppie! Hangen heb ik nooit gedaan. Heel veel al in de stal erop gezeten. Ze vond het al dood normaal dat ik er op zat :P
Ziet er goed uit hoor!! En wow wat een doos voor een zweep :+

Puppy1128
Ja klopt! Ik merk echt dat ze het steeds beter snapt aangezien ik het simpel en kort herhaal dagelijks/bijna dagelijks. Ja het is wel eng maar had niet het gevoel dat ze echt ging haha. Dankje!
Leuk zeg weer fietsen!! Zilver vind dat ook zo leuk :) en ben nogsteeds jaloers op je strand :')
Leuk hoor een zadel!

Ik heb een op maat gemaakt custom dressuurzadel vooe zilver. Kost een paar duizend maar dan heb je ook wat :P


Vandaag lekker vrij dagje en buiten geweest. Ze was wel sneu dat ze geen aandacht kreeg :')
Gister nog voor de wagen gelopen. Even kort 10 minuutjes. Hardstikke braaf. Hoop binnenkort zelf eens te kunnen mennen :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:31

Nee, die kwamen juist door het traditionele bekappen, dus vandaar de overstap :)

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:32

Fijn dat Kofu braaf was bij de smid! Geronimo moet ook echt nodig dus hoop dat hij zaterdag tijd heeft.. (De hoefsmid dan, Geronimo moet maar tijd maken :+ )

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:22

Mooi dat Kofu zo braaf was. Jorie moet binnenkort ook weer een keer, maar aangezien ik binnenkort weer veel ga lange lijnen over asfalt, mag ie niet te kort bekapt worden.

@Druppie, maar je pony heeft het erg druk hoor, met spelen, eten en lange middagdutjes, dus je moet het zeker even met hem overleggen :+

@Kabayo de uggs gaan er zeer binnenkort af, we ergeren ons er allebei dood aan. Ik omdat de hoefschoenen overal haar krijgen en vervolgens het klittenband weigert. Hij omdat het kriebelt en omdat ik het probeer te borstelen en als ie 1 ding haat, is dat een borstel bij die beentjes.

Ik heb zojuist ook even schriktraining gedaan. Kennelijk is de nieuwe poepvork erg eng, dus ding op de grond gelegd en Jorie het laten onderzoeken inclusief schraappartijen en tanden onderzoek. Maar als ik ermee rondloop, is ie nog steeds eng. :')

Alex en Jorie <3

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:27

Wat moet ik veel bijlezen :wow:

Lekker weer gefiets met Elano! Leuk ook met het mooie weer in het vooruitzicht.

Geronimo doet het goed zeg, lijkt al volleerd.
Die enorme doos voor die zweep :')

Wat goed dat Kofu zo braaf was bij de smid, Bianca. Hij had toch eerst moeite met voetjes geven?

Benieuwd of Mis haar voetjes beter blijven met de andere bekapping.

Ben je niet bang dat het zadel straks niet meer past, Kabayo? Ze groeit nog wel een paar jaar door zeker in de breedte. Of is het zadel makkelijk aanpasbaar?

Ik was vandaag wel erg trots op Joya. We hebben best veel gedaan :j
Eerst gekeken bij de boer die een gat in de stenen muur aan het boren was. Ze deed even een paar passen achteruit en dat was het.
Daarna stukje gewandeld en voor het eerst over een bruggetje gegaan. Ze keek er niet eens naar.. Hetzelfde bruggetje vond mijn arabier destijds best eng.
Tot slot geoefend met een groot plastic zeil. Dat is iets wat ik nooit meer hoef te oefenen.. Ze was vooral nieuwsgierig en ik kon haar gewoon in het plastic pakken. :D

Even wapperen

Afbeelding

En onder zeil, ingepakt

Afbeelding

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:23

Dapper van Joya!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:07

fransje23 schreef:
Wat moet ik veel bijlezen :wow:

Lekker weer gefiets met Elano! Leuk ook met het mooie weer in het vooruitzicht.

Geronimo doet het goed zeg, lijkt al volleerd.
Die enorme doos voor die zweep :')

Wat goed dat Kofu zo braaf was bij de smid, Bianca. Hij had toch eerst moeite met voetjes geven?

Benieuwd of Mis haar voetjes beter blijven met de andere bekapping.

Ben je niet bang dat het zadel straks niet meer past, Kabayo? Ze groeit nog wel een paar jaar door zeker in de breedte. Of is het zadel makkelijk aanpasbaar?

Ik was vandaag wel erg trots op Joya. We hebben best veel gedaan :j
Eerst gekeken bij de boer die een gat in de stenen muur aan het boren was. Ze deed even een paar passen achteruit en dat was het.
Daarna stukje gewandeld en voor het eerst over een bruggetje gegaan. Ze keek er niet eens naar.. Hetzelfde bruggetje vond mijn arabier destijds best eng.
Tot slot geoefend met een groot plastic zeil. Dat is iets wat ik nooit meer hoef te oefenen.. Ze was vooral nieuwsgierig en ik kon haar gewoon in het plastic pakken. :D

Even wapperen

[ [url=m/JZRrvg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En onder zeil, ingepakt

[ [url=m/gpdj0x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Klopt ze achtervoeten gaf die niet, die trok die heel hard op en zetten hem dan steeds snel weer neer. En de vorige smid had hem een klap gegeven en daardoor is die ook stukjes gaan uithalen. Maar gister was die super braaf gelukkig. Want we hebben afgelopen 5 weken hard geoefend :D

En wat knap van joya!
Dit wil ik ook nog eens met kofu proberen haha.

Kofu & Chica (en Rosa)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Freekfuchs, LISA_L, Marcato, Paardennamen, senna21 en 95 bezoekers