Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-16 15:11

Hallo,

Ik heb een veulen geboren op 15 april 2015. Dus volgende week een verjaardag. Ze doet het erg goed en ze leert veel en makkelijk bij. Ik zou het erg leuk vinden om met anderen ervaringen uit te wisselen over hun veulen. Het liefst een veulen uit 2015 dan loopt het proces een beetje gelijk, maar natuurlijk hoeft dat niet perse.

Mijn veulen is een Tinker En ze is nu ongeveer 145 ;-)
Afbeelding


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:24

VSW -> PP

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:27

Hier een veulen van 12 juni 2015!
Afbeelding

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-16 15:29

wauw die is ook mooi. Heb je die gekocht of is die bij jullie geboren. En wat is het voor veulen?

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:34

Gekocht.

Ze is een Welsh Mountain. Super eenkennig, maar als ze je vertrouwd doet ze (bijna) alles. En helemaal gek van wortels.
Ze heet trouwens Powys Fflur-Coch (roepnaam Fflur, zegt Fleur)

Stiekem een enorm watje. Daarom heb ik laatst samen met haar de geiten gevoerd. :') ze moet toch mak worden! Beter jong beginnen
Afbeelding

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-16 16:14

Het is echt een schatje. Wat kun je er allemaal mee. Voor wat betreft de verzorging? Rosie laat echt alles toe. Maakt niet uit waar ik aankom. Afgelopen zondag hebben we haar met dat lekkere weer eens een keer lekker gewassen. Het is ook zo'n smeerpoets. Maar ze geniet er echt van. Vind niks erg of vervelend. Ze vind het mega leuk om naar de straal te happen. Echt lachwekkend
Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:19

Ik kroel lekker veel met haar, en poetsen (vlechtjes!! :D) en af en toe bij ons het bospad aflopen. Gewoon voor de indrukken.

Fflur is ook kopshuw. Heerlijk, met het halster, haha. Gisteren wilde ik die af doen, steigerd ze (gecontroleerd, ze doet niemand kwaad). Toen ze weer stond, keek ze me aan met zo'n gezicht van "oke, nu mag het" _O-

Maar voetballen kan ze wel :D :D
Afbeelding

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:34

1 jaar oud en nu al 1,45, dat wordt een flinke Tinker!
Ik heb er zelf één uit 2014, maar man wat ben ik blij dat hij nu eindelijk een beetje volwassen wordt, haha. Heerlijk om een veulen te hebben en mee te keutelen, maar met hem was ik dat wel een beetje zat. Hij zag er zo schattig uit, maar qua gedrag en karakter... Handen vol!

Rosemarin

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Almelo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:48

Wat leuk, ik heb ook een tinkerveulen van mijn merrie uit 2015, geboren op 4 mei! Ze heet maggy maar ik weet eigenlijk niet hoe groot ze is haha. Ze kent ook al vaststaan, voetjes geven, meelopen, wassen, manen vlechten, handoeken en dergelijke op dr lichaam. Ik wil dr nu al graag alles leren zodat ik er straks geen werk aan heb :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-16 18:06

Welkom allemaal leuk jullie paardjes te zien.

Yacintha ja ze is inderdaad al enorm, maar oh zo makkelijk. ze wijkt al goed voor druk en ze is eigenlijk nergens bang voor.

Rosemarin dat is ook een plaatje van een tinker. Ik heb er wel een beetje een zwak voor. Die Tinkers. Het vast staan heb ik nog niet met haar geoefend. beetje nalatig daarin geweest. Dat komt omdat ze overal gewoon voor blijft staan. We hebben haar gisteren zelfs geent zonder haar vast te houden. Ze gaf geen krimp. Maar moet het nu wel eens doen. Ze moet straks ook op de trailer kunnen.

Haha KittyDylan muiters zijn het af en toe. Wel fijn dat je een bospaadje in de buurt hebt. Wij zitten aan een drukke weg. Rosie is wel verkeersmak, maar als ze terug wil dan gaat ze gewoon en dat kan natuurlijk niet aan zo'n drukke weg. Dus we moeten haar eerst goed leren te volgen en te vertrouwen zodat ze niet pers terug wil naar de anderen.

Voetballen wel ik haar graag leren, maar geen idee hoe. Er ligt een skippiebal, en die ligt wel steeds ergens anders, maar ik heb haar er nog niet mee zien spelen en als ik dat doe gaat ze heel hard weg rennen haha.

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:09


Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:38


Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:43

Wat fijn zeg! Scheelt een hoop werk.

Die van mij is ook nergens bang voor maar echt verschrikkelijk dominant. Maar ja, buiten dat zijn karakter niet zo mee werkt, is het ook een klophengst. Nu hij meer aan het werk mag wordt het wel minder, maar soms kan ik hem echt niet meer zien haha!

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:46

Er is ook een dikke buiken topic 2015. Is nog steeds actief met allemaal veulens uit 2015.
Dit is die van mij:
Afbeelding

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:54

Leuk topic! Wat een knappers Myrthee_! Lekker showen :D

Ik heb een fjorden hengst veulen (Gio x Zortin). Heb hem gekocht nadat mijn eigen merrie
na een seizoen van 3 pogingen tot drachtig raken mislukte en wij erachter kwamen dat ze
onvruchtbaar was door de ziekte van cushing.

Ik heb het 1e veulen van de hengst gekocht waardoor mijn merrie ook gedekt en geïnsemineerd is.
Hij is heel bijzonder voor mij, zeker omdat mijn merrie op dit moment ziek is en het steeds slechter gaat.
Zijn naam is Lars en wordt 12 april 1 jaar oud! Hij is ongeveer 1.30 en wordt aankomende maandag geruind..
Waar ik enorm tegenop zie en zenuwachtig voor ben :o

Afbeelding


chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:27

Afbeelding
Sansa is mijn eigen gefokte valk Tinker merrie uit 2015, dat was liefde op het eerste gezicht en een blijvertje <3

En ik heb ook Shiki nog gekocht/gekregen, zij is een bay dun Tinkermerrie uit 2015
Afbeelding
Zij is ook een blijvertje

Dit zijn niet mijn eerste veulens maar in lange tijd wel de eerste die weer blijven. Ben dagelijks met mijn engeltjes bezig :D

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Zinzi_jewel

Berichten: 8693
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:31

Goh zie ik dit topic en dat doet me beseffen dat mijn baby ook al bijna 1 jaar wordt
21 mei is ze jarig
Een lieve merrie , groot voor haar leeftijd want vandaag vroegen ze me nog wordt ze 2 dit jaar ?
Ontzettend braaf karakter en ben nog altijd helemaal verliefd .
Heb haar zelf gefokt .
Kae Lynn
Chablis X Ahoy wat haar een Gelderse dame maakt
Afbeelding

Chasing Dreams ...

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-16 19:33

Yacintha ziet er ook uit als een mooie muiter. Het is inderdaad fijn dat Rosie het zo mooi doet inderdaad. Afgelopen zondag met wassen was er een vriendin bij. Die had meer moeite om Rosie te laten gehoorzamen toen ze haar vast moest houden. Dan is het mooi om te zien wat voor band we klaarblijkelijk hebben opgebouwd.

Myrthee jij heb ook een schatje. Ik zal ook even in dat topic gaan neuzen.

Fransje23 hoelang blijft ze in de opfok?

xApple wat naar van je merrie. Kan me heel goed voorstellen dat je het Ruinen spannend vind.
Ik kwam er van het weekend achter dat Rosie een navelbreuk heeft. Alleen al de gedachten dat ze geopereerd zou moeten worden. Voorlopig is dit nog even uitgesteld.

Terwijl ik dit schrijf komen er steeds meer mooie veulens voorbij. Ik hoop dat jullie allemaal lekker mee blijven kletsen. Hebben jullie de veulens allemaal aan huis?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:43

Wat een leukerds allemaal.

Apple wat leuk een fjord genaamd Lars. Jaaaren geleden heb ik leren rijden op o.a. een fjord die Lars heette. Vervelend dat je merrie niet goed gaat nu.

Bedankt voor de complimentjes over die van mij. Hij wordt in mei 1. Staat nu lekker in de opfok en ga daar zo vaak mogelijk heen voor een knuffel. Hij is heel lief en heel gevoelig. Hoop hem over 1 1/2 jaar naar de hengstenkeuring te kunnen doen..

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

KittyDylan

Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:44

Knapperds allemaal zeg!

Hier staan de pony's lekker aan huis, heerlijk!

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:46

Ik heb een veulen van 20 mei 2015 :) .
Afbeelding
Afbeelding

75% Mini en heeeeel lief!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:49

Mijn ponys staan op een pensionstal.
Betaal voor 2 €75 euro ecl hooi en stro.
10 per Baal kuil delen we met de groep en 5 per Baal stro :) .

Tess kan alles al, voetjes geven, vast staan, wandelen, invlechten, afspuiten en compleet verkeersmak :) .

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:52

Mijn paarden staan ook thuis. Bewust gekozen om Lars ook thuis te houden en niet naar de opfok te doen.
Hij is zo lief/braaf en makkelijk en dat wil ik graag zo houden. Daarnaast ben ik veel te bezorgd om hem
'weg' te zetten. :o

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:01

Mijn lieverd is van 24-03-2015 <3 Zo ongelooflijk blij met haar, ze is ook zo gemakkelijk en vindt (bijna) alles prima.Hier haar meest recente foto :D Voor meer foto's en filmpjes, zie mijn profiel.

Afbeelding

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, GoogleAdsense, MairiMacBran, MirjamRobin en 56 bezoekers