Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:56

Hij ging al binnen een week weer in draf en galop en rare sprongen naast me nadat we het hadden ingesmeerd met witte olie. Ik ga voor volgend jaar vragen om het merk van de keren ervoor, want ik denk echt dat dat het probleem is. Verder is hij momenteel weideversiering, ik moet hem nog weer oppakken na mijn vakantie in augustus, maar ik durf eigenlijk niet in mijn eentje met hem alleen te gaan mennen, omdat het zo lang geleden is..

Alex en Jorie <3


kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 10:46

Ik heb omdat mijn andere merrie veel kuren heeft en ik mijn vertrouwen daardoor wat kwijt ben. En voor de veiligheid voor mijn kinderen. Rosie in training gedaan. En afgelopen maandag was het zover. En ben ik bij haar geweest om haar voor de eerste keer ook eens te rijden. Ze is echt heel braaf.
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:02

@renske
Jammer dat ie verkocht is, maar je hebt wel hele mooie foto's zeg!

@BrightBren
Ziet er goed uit, glimt ook mooi! :oo

@Fennadev
Hoe is het met de zwelling? :(:)

@renee
Huh, hoe zit die knoop nou? Of lijkt het nou 'zoveel touw'? :P
Miles ziet er goed uit zeg!

@Juulxx
Maar die van mij is een hengst zonder ballen. :))

@kvulden
Oh wat heerlijk! Was ze bij het wegbrengen ook braaf met inrijden?



Hier helemaal trots. Niet alleen op Elano, maar ook op mijzelf! *\%/* *\%/* *\%/*

[ITP] Hoe trots je kan zijn op je paard en jezelf!

Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:18

Fenna, snap ik. Mocht er iets gebeuren dan ben je alleen..

kvulden, wat fijn dat je er lekker op kunt rijden nu!

puppy, wauwie! Ik ga je topic bekijken!

Ik had trouwens ook nog een nieuwe video :D

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 12:53

Ja met weg brengen stond ze met 10sec in de trailer. We moesten 2 uur rijden. Ze had wel veel gemest in de trailer, maar niet bezweed.
Ze blijft nog even daar om alles goed te bevestigen. Normaal ongeveer 3 maanden en het was nu net 6 weken.

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:37

Ik heb al heel lang niet gereageerd sorry daarvoor! Maar wil graag even reageren op Puppy en Aurelia.
Super leuk dat jullie er al op kunnen zitten en dat ze zo braaf zijn! Lijkt me een heerlijk gevoel!
Wat kan Destinado al veel zeg! Ziet er heel leuk uit. Ook leuk om te zien dat jullie al zo goed op elkaar ingespeeld zijn.

@Kvulden Fijn dat je nu ook zelf met een goed gevoel kunt rijden! Is denk ik wel slim geweest om haar even weg te brengen.

Met Jaro gaat alles goed overigens. Hij is nog steeds slungelig maar lijkt steeds meer op een paard. Vanmorgen heeft hij alleen het draad gesloopt daar was ik wat minder blij mee.

Jaro ♥

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 18:42

Rosie is nog steeds in training. Ze is er nu 1,5 maand. Normaal is 3 maanden. Ik ben er even geweest om te kijken en kon dus ook gelijk een buiten ritje maken. Ze blijft nu nog voor wat meer ervaring.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:07

Wat goed dat er steeds meer erop gaan zitten!

Hier vandaag voor het eerst erop geklomen! En hij deed geen stap verkeerd. Wat ben ik trots op hem! <3
Afbeelding

Kofu & Chica (en Rosa)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:27

Jaaaaa knappe koof! En jij natuurlijk. :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 21:04

Goed gedaan. Altijd spannend die eerste stap. Top!

Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:23

Afbeelding

Afbeelding

Tweede keer dat ik op Fudge zat. En nog even een foto van zijn rambo micklem.

Ondertussen zijn we begonnen met lessen academische rijkunst aan de hand en longeren we drie keer in de week, met of zonder balkjes. Fudge heeft namelijk nog moeite met de coördinatie van ieder been en balans. Dit is ook waarom we er verder nog niet op gezeten hebben. Maar er is al zeker veel verbetering!

En we waren weer van stal veranderd, nu hebben we de voorzieningen gewoon op het terrein en het bos op 10 minuten stappen. Heel fijn dus! En hij is hier echt heel veel meer op zijn plek!


Afbeelding

Een paard is een maatje voor t leven! :D
Feargie! Mijn knapste, grote knuffel <3 Zo blij met jou! 04-10-2015 :D https://www.facebook.com/FeatherliciousFeargie/
Passoa, oude knapperd en Gucci <3, altijd in mijn hart

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:35

Hallo ik kom weer even binnen vallen. Met een vraag dit keer.

Hebben hier Bokkers ervaring met het 24/7 buiten houden van een (deels) geschoren pony?

Fflur is echt veel te dik nu dus moet ze gaan werken. Alleen de pest dat ze nu al dik in de vacht zit. Oplossing is dus scheren, maar ze komt niet op stal. Ik moet sowieso dan met dekens gaan werken (kent ze in principe wel)

Anders moet ik een patroontje scheren (hals/buik) oid. Ik wil haar wel echt graag aan het werk maar niet met zweten en dikke vacht..

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:38

Ja Alex staat 24/7 buiten terwijl hij zo geschoren is. Dus ik heb echt een deken eruit gehaald+ 1 streep over de hals.
Afbeelding

Ik laat de rest eraan vanwege werking tegen wind en regen enzo, en van een halsdeken schijnen de manen uit te vallen. Jorie is eerder te mager weer vanwege de aanmaak wintervacht, hij lijkt best wat, maar als je dan door die vacht drukt, dan voel je alle ribben zitten. En dat terwijl hij afgelopen zomer te dik was.

Jorie is sinds vorige week weer aan het werk, ik heb een hoop te doen met hem. Hij is iets te blij voor de sulky en daar ben ik dan weer minder blij mee. Blije aap:
Afbeelding

Wat leuk al die mensen die voor de eerste keer op hun jonkies stappen! Daar kan ik niet echt over meepraten. Ik kan wel over hem heen stappen :')

Alex en Jorie <3

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:43

Halsdeken durf ik wel aan, maar het gaat prima ook met een pak sneeuw dan? En dan voer je extra krachtvoer bij als ze het kouder hebben? Ruwvoer krijgen ze hier al onbeperkt

Fflur laat ik volgend jaar voor de kar beleren. Dit jaar niet gelukt.

Mijn worst op pootjes :roll: :=

Afbeelding

Deze foto vertekend wel enorm, lijkt ze nog slanker dan ze is.
En ze krijgt enkel hooi...

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:52

Nee hoor, gewoon goede kwaliteit ruwvoer in hun stalletje en dat onbeperkt is genoeg, zolang ze maar goed onder warme dekens staan. Alex krijgt alleen extra luzerne digest-mix ten opzichte van Jorie, anders is hij veel te vlug met eten en eet hij Jorie zijn voer ook op. Het zou voor haar wel goed zijn, meestal vallen ze wat af als ze geschoren worden, maar Alex kwam vorig jaar aan in de winter (mocht ook wel).

Jorie vindt het heel leuk, maar wil ondertussen ook gewoon die dwarse puber uithangen die hij de hele dag bij Alex ook uithangt, dus bokken, dwars tegen mijn stuur ingaan en dat soort geintjes. Ik pak hem dus op het moment iets strenger aan dan dat ik zou willen, maar hij moet maar luisteren hoor. Aan de longeerlijn zitten die oren er ook perfect op, dus dan hoeft hij voor de sulky niet te doen alsof hij ineens geen oren meer heeft.

Alex en Jorie <3

Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 07:40

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo trots❤

Voor het eerst naar het bos gelopen, spoorweg over en 2 uur wandelen. Doet ie gewoon, mijn knapperd

Een paard is een maatje voor t leven! :D
Feargie! Mijn knapste, grote knuffel <3 Zo blij met jou! 04-10-2015 :D https://www.facebook.com/FeatherliciousFeargie/
Passoa, oude knapperd en Gucci <3, altijd in mijn hart

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:10

Ik heb een pony die 27 mei 2015 is geboren.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag eerste x met haar gemend. Ze was zo braaf(ze doet echt helemaal niks noppes nadas) dat mijn moeder haar uiteindelijk los heeft kunnen laten dat ik alles zelf deed.

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:12

ValkWhitney schreef:
Ik heb een pony die 27 mei 2015 is geboren.

[ [url=m/B0YnXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yO14Bp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag eerste x met haar gemend. Ze was zo braaf(ze doet echt helemaal niks noppes nadas) dat mijn moeder haar uiteindelijk los heeft kunnen laten dat ik alles zelf deed.



Hier loopt ze een beetje raar, maar et is niet te zwaar. Wagentje weegt maar 100 kilo ofs echt licht voor haar doen.

Whitney en Birthday

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:50

Wat leuk dat iedereen er al zo'n beetje op zit en dat ze allemaal zo braaf zijn! Zo zie je wel dat het echt scheelt als je ze al wat langer hebt, dan is er toch meer vertrouwen.

@kvulden Fijn dat ze het zo goed doet in training. Heb je al een idee wanneer ze naar huis komt?

@puppy1128 Wat goed zeg! Elano is ook echt braaf. De knoop van mijn bosal zit gewoon geknoopt zoals het hoort volgens mij :+ Heb wat plaatjes gevolgd. Maar het is ook best veel touw inderdaad. Ik vind het zelf wel erg fijn rijden zo. Hij loopt er erg ontspannen onder.

Wat een trukendoos heeft Destinado zeg! Echt heel erg gaaf.

biancalaylo er ook al op, wat goed zeg :D Hij ziet er ook echt goed uit.

Knappe Fudge <3 Fijn dat je nu lekker het bos in kunt! Dat vind ik wel echt een must. Gaat het longeren nu ook beter? Ik heb het met Miles nooit meer geprobeerd :')

Ik vind het wel mee vallen met Fflur hoor, ze heeft gewoon een ruwvoerbuikje, dat hebben die van mij ook :+

Leuk dat Jorie zo bij is voor de sulky!

Welkom ValkWhitney!

Ik ben niet meer super actief hier, ook niet super actief met Miles maar we doen wel wat. Ik heb nu elke week les bij de ponyclub en dat gaat echt super goed. Alleen besloot hij drie weken geleden niet meer de trailer op te gaan :+ Na drie kwartier proberen heb ik de les maar laten schieten. Nee is blijkbaar nee.

Afbeelding

Dus toen konden we weer gaan oefenen. Na een tijdje kon hij het zó goed:



Zolang er maar eten is, is het goed.
Afbeelding

Vorige week zijn we op koeienclinic geweest bij Wendy van Osch en daar bleek (wat ik al verwacht had) dat hij koeien net iets te leuk vond :') Hij was er veel te lief voor en de koeien liepen niet van hem af, maar naar hem toe. Om hem kusjes te geven :+ De andere paarden waren echt kwaad op de koeien en Miles vond het alleen maar gezellig. Wel goed voor hem, want hij mag wel wat meer zelfvertrouwen krijgen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder is hij nog in bad geweest en is het nu gewoon een keer in de week lessen. Hij loopt echt fantastisch, heerlijk ontspannen en begint al echt zijn rug te gebruiken. Ik vind het ook bizar hoe snel hij dingen oppakt en hoe positief hij overal tegenover staat. Dinsdag gaan we springen, ik ben benieuwd :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:57

@Aurelia
Wauw, dat zijn een hoop trucjes zeg! Ziet er erg leuk uit! Ook leuk gedaan kwa filmpje. :j

@kvulden
Dat is nog best ver, was er niks 'in de buurt'? Maar fijn dat het zo goed gaat! Hoe is het in de tussentijd?

@Ilayla
Geweldig gevoel is het zeker! :D
Ojee, die van mij kan er ook wat van. Met mijn vriend (die nog veel moet leren kwa paarden _O-) ook een keer gehad. Ik ging spul opbergen/pakken en ik liet hem Elano rollen in de bak.. Laat hij mijn knol bij het draad rollen. Draad stuk. Ach, niks gebeurd verder en is weer gemaakt. Ben ik elk geval blij dat ik niet de enige blonde ben.. :+

@biancalaylo
Wauw super!

@Rietje92
Leuke foto's! Lijkt het zo of zit er aan de 'voorkant' van de hoeven geen sokken? Heeft ie dat altijd?
Bosfoto's zijn ook leuk! Fijn dat ie zo braaf is!

@KittyDylan
Hier 24/7 buiten, geen deken en 1 streepje onder de hals. Maar denk dat ik de volgende scheerbeurt wat meer afhaal. Elano is veranderd in een speklabpaard. Maar wel een blij speklabpaard (en heb laatste tijd te weinig gedaan, dus was te verwachten, oeps). _O-
Je kunt bv onderkant hals scheren, borst en zo'n streep over het lichaam. Heb je nog geen deken nodig en kunnen ze aardig wat warmte kwijt. Al zou ik wel beginnen met hals/borst en daarna eventueel meer scheren. Meer eraf kan altijd, terug plaken is wat lastiger.
Krachtvoer zou ik alleen doen als ze enorm afvalt (als in, te snel). Anders niet hoor.

@Fennadev
Vind het een heel gek gezicht zo geschoren.
Leuke foto voor de kar! En dat erop zitten, tjah.. Het zal eerder een wandelende stoel zijn.. :')

@ValkWhitney
Welkom! Wat een leuke pony, mooi kleurtje ook.

@_Reneee
Ja piepbraaf! Behalve op zijn puberdagen. }:)
Ik geloof best dat het zo hoort. Maarja, ik heb zelf een vrij simpele 'knoop' wat al een stuk minder lijkt.. Maarja, dat is ook een leadrope met touwhalster, dus werkelijk geen idee of dat ook bij een bosal kan.
Gaaf met die koeien zeg! :wow:
Hoe is het springen gegaan?


Hier ondertussen aantal keren gewandeld onder andere naar het strand, scheerapperaat tevoorschijn gehaald, een tand getrokken bij Elano (nooit geweten dat je een paard daarmee blij kon maken :')), weer een lesje gevolgd voor bevestiging, een keer in de bak 'gelongeerd' terwijl er een paard in reed en iemand bezig was met balken neer leggen, gewoon gelongeerd en vandaag zadel erop. Hij gaf geen kick om het zadel, was hardstikke normaal. Mijn zus en nichtje waren ook mee vandaag. Elano was zelfs zo braaf dat mijn nichtje ook wel op hem mocht zitten. Half rondje in de bak gestapt (gewoon richting de uitgang) en dat deed hij ook gewoon braaf. Geweldig dier heb ik toch! <3
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:22

Wat leuk tussen de koeien met Miles!

Wat is Elano toch lekker braaf. Ik wou soms dat Jorie wat koeler was en iets minder een hackney in mini-verpakking. Ook zijn draf is gemiddeld iets van 12 km/h, hij gaat echt hard voor de wagen haha. Vandaag maar aan de lange lijnen uitgestapt, want hij bleef zich maar opfokken voor de wagen. Hij is veel te blij en heeft 0 conditie. Ik heb namelijk weer lange uren op de uni nu dus dan schiet Jorie er eerder bij in dan Alex.

Alex en Jorie <3

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:47

@Fennadev
Haha hackney in mini verpakking. _O-
Elano kan er ook wat van hoor, dat harde draven. Zeker naast de fiets. Maar hij moet wel luisteren naar mij, anders is het feest afgelopen voor hem en dat weet hij donders goed. Scheelt ook een hoop gok ik zo.


[EJL-ITP] Ons tweede jaar met Elano!
Hier een jaar overzichtje gemaakt. Ben ondertussen wéér aan het opbouwen van kilometers. Laatst een mooie wandeling van een uur gemaakt. Lekker vlot doorgestapt en af en toe gedraafd. Heerlijk kunnen genieten van de blije man! Heb ik wel even nodig, want 4 november onze andere hond in moeten laten slapen met 15 jaar en 8 maanden. Mis mijn maatje enorm.. Het is ook enorm stil in huis nu.. :(
Elano voelt dat ook haarfijn aan, weet mij elke keer weer op te vrolijken. <3

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-18 20:57

Yeah Rosie is weer terug. Was wel ver, maar is een bekende vandaar.

En al lekker bezig. Super braaf. Mijn dochter mocht als eerste.

Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:37

@biancalaylo, ooooh wat super goed!!! Snap hoe je je voelt!

@Rietje voor de tweede keer erop, super braaf zijn ze allemaal! En leuk dat je aan de hand werkt! Ik heb nu ook 2 lessen gehad, heel leuk! En naar het bos geweest, braaf zeg!

@Puppy, een hoop variatie dus! Wat een topknol heb je ook!


@Fenna, oeii hij vind het te leuk haha

@ValkWhitney, wat een ontzettend knappe pony!

@Renee, wat gaaaaf met die koeien zeg! En dat je al zoveel met hem doet! Super zeg!

@kvulden, ooh wat is Rosie braaf zeg met je dochter! Ik vind haar ook zo'n lief hoofdje hebben met dat wit <3

Probeer morgen eens een update te geven over de mijne :=

DNIEKJ
Berichten: 469
Geregistreerd: 09-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 21:42

Het is al heel lang geleden dat ik hier gereageerd heb, maar wat gaaf om alle updates te lezen!
Jullie zijn allemaal heel goed bezig :j. Leuk om te zien hoe ze als veulen waren en dat je er nu al gewoon op zit <3 De tijd vliegt echt voorbij..

Wat is Miles veel veranderd Renee. Hij ziet er echt heel mooi uit! <3 Hoe gaat het met zijn luchtzuigen?

Die van mij is in juli 3 geworden en nog steeds hengst. Hij is enorm lief en echt m’n vriend. Ik ben nog niet begonnen met inrijden en het staat ook niet echt op de planning om dit binnenkort te gaan doen. We zijn sinds september bezig met showtraining. Dit doen we zo’n twee keer per week en dat gaat goed :)

Dit was tijdens de shoot in september (foto gemaakt door Reindert).
Afbeelding
Afbeelding

Tijdens de training.
Afbeelding

En afgelopen zondag tijdens zijn poetsbeurt
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DNIEKJ op 16-11-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

                    You can't go back. You can only remember.
                    But sometimes that is what hurts the most,
                    remembering how things were & how
                    they will never be the same.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, KellyR, Sting, Vagabondo, vilheide en 14 bezoekers