Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:09

Zoals ik al schreef had ik de bak kleiner gemaakt, maar omdat ik hem ga verhuren en wil gaan rijden heb ik de cirkel afgebroken :)

Ik denk dat je het juist goed gedaan hebt hoor, want je hebt zijn stress omgevormd tot ontspanning. Helemaal niet verkeerd lijkt me.


Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:13

ja ik begreep dat je de cirkel had afgebroken maar dacht misschien de bak halveren met een tijdelijke oplossing, zoals een lijntje spannen.

ok, fijn om te lezen dat ik toch goed bezig was..

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:19

Ja ik kan hem inderdaad ook door de helft doen :) Mocht het weer fout gaan zal ik dat eens proberen.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:01

Ik kan hem longeren hoor :Y)



Alleen in combi met filmen gaat het lastig want hij zoekt in draf echt nog veel steun.

Overigens struikelde ik na dit filmpje over mijn klomp en toen zag hij z'n kans schoon :+

Afbeelding

Hij wist natuurlijk dat hij fout zat en probeerde het nog een keer, maar dankzij het bewaren van de rust kon ik hem toch bij me houden. Hij raakte wel gespannen en dan gaat hij steeds met z'n hoofd naar me toe staan. Maar ik ben op m'n ademhaling gaan letten en extreem kalm gebleven. Toen liet hij zich weer rustig rondsturen.

Zit nog wel veel werk aan. Hij moet echt leren om op eigen benen te lopen en ik moet er aan wennen dat hij een nogal gevoelig gaspedaal heeft. Maar we vinden onze weg wel, het is niet leuk als alles maar makkelijk gaat. Beetje uitdaging mag wel :+

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:32

Ja het is niet zomaar wat dat is toch ook het leuke van een jong paard alles leren, die vorderingen die ze maken, die kleine stapjes die als je terugkijkt ineens al heel groot zijn.
Ik vind dit er goed uit zien, ja ik zie wel dingen die nog verbeterd kunnen worden maar die zie je zelf vast ook wel. Maar voor een begin ziet het er goed uit!


Die frustratie herken ik bij mezelf ook heel erg ik merk ook wel dat het me echt nergens brengt terwijl als ik het omzet in andere energie dat het wel lukt. Daar ben ik nu steeds bewuster van. Ik heb het vooral als ik in tijdnood kom of als ik in een situatie kom die even op dat moment uitzichtloos lijkt. Laatst wilde ik hem door een hek leiden en toen ik het hek open had gemaakt bedacht hij ineens dat hij liever gras wilde eten. Hek stond open de andere paarden konden eruit en hij liep steeds een klein stapje naar achteren totdat m’n touw op was en ik moest kiezen tussen hem loslaten of het hek open laten. Op dat moment voelde ik me eerst ontzettend gefrustreerd grrr kom hier rotknol en luister eens!! Trok aan het touw en meneer ging weer een stapje naar achteren, uitzichtloos! Maar toen ik bedacht dat ik het touw kon vastknopen aan het hek wat schuin naast ons was en ik nog een klein beetje touw nodig had kwam die ineens een stap naar voren juist die energie zorgde er ws voor dat hij wel kwam daarna deed ik dit nog een keer en toen liep die in een keer achter mij aan het hek door. Ik was echt even verwonderd door wat er gebeurde maar ik was niet meer zo gefocust op hem maar op het hek misschien dat het ervoor zorgde dat hij naar voren kwam of juist het stukje schuin trekken geen idee maar vond het wel voor mezelf weer een leerpunt.

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/


_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:36

Ja het is zo bijzonder wat een verandering in je eigen energie en mindset al kan veranderen. Ze zijn zo gevoelig, na jarenlang dezelfde pony realiseer ik me dat echt. Maar juist vanwege de manier waarop ik vaak om ga met dagelijkse situaties is deze oefening perfect :)

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:53

Was hier niet iemand die haar paardje naar feather light ging brengen?? Ik ben elke keer zo blij als ik haar filmpjes zie hoe ze met de paarden omgaat.

Kofu & Chica (en Rosa)

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:20

biancalaylo schreef:
Was hier niet iemand die haar paardje naar feather light ging brengen?? Ik ben elke keer zo blij als ik haar filmpjes zie hoe ze met de paarden omgaat.

Ja ik!

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:23

Ik twijfel ook

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 15:19

carika schreef:
biancalaylo schreef:
Was hier niet iemand die haar paardje naar feather light ging brengen?? Ik ben elke keer zo blij als ik haar filmpjes zie hoe ze met de paarden omgaat.

Ja ik!


Is die er al heen? Ben zo benieuwd naar ervaringen. Ik twijfel ook zo erg haha

Kofu & Chica (en Rosa)

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:28

biancalaylo schreef:
Is die er al heen? Ben zo benieuwd naar ervaringen. Ik twijfel ook zo erg haha


Nee Zimba is vandaag drie geworden en gaat pas volgend voorjaar.
Ze hebben wel een (vrijblijvende) wachtlijst, als je interesse hebt zou ik even vraag hoe lang die nu is.

Afgelopen week was de tandarts er nog en helaas is het opnieuw niet gelukt de wolftanden te verwijderen. In het najaar de derde poging. Hij is erg laat met wisselen waardoor de wolfstanden nu nog te dicht op de nieuwe tanden zitten.

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:34

Die wachtlijst maakt dat ik twijfel sowieso wil ik pas zadelmak maken wanneer die 4,5, 5 jaar is maar wie weet zijn we tegen die tijd zelf wel zo goed bezig dat ik het zelf kan. En dat lijkt me wel een geweldige ervaring. Maar ik word ook zeker blij van haar filmpjes het wordt sowieso ook die manier van aanpak!

Vervelend van de tanden zeg wat een gedoe!

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:20

Lamarxhorse schreef:
Die wachtlijst maakt dat ik twijfel sowieso wil ik pas zadelmak maken wanneer die 4,5, 5 jaar is maar wie weet zijn we tegen die tijd zelf wel zo goed bezig dat ik het zelf kan. En dat lijkt me wel een geweldige ervaring. Maar ik word ook zeker blij van haar filmpjes het wordt sowieso ook die manier van aanpak!

Vervelend van de tanden zeg wat een gedoe!


Dat is dus de reden dat ik ook zo twijfel. Want misschien is het helemaal niet nodig. En dat bedenk ik me steeds ook weer. En ja de prijs is ook niet zomaar iets haha

Kofu & Chica (en Rosa)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:49

Wat kost dat en hoe lang is ongeveer zo’n wachtlijst?
Ik kijk het gewoon aan, misschien dat ik het inderdaad gewoon zelf kan! Alles lekker rustig aan. Hij wordt volgende maand 3, maar dan hoef ik er zeker nog niet op te zitten. Hij moet nog meer bespiering krijgen, is nog aan het wisselen, en gewoon nog een beetje lichamelijk ontwikkelen natuurlijk :) Alles rustig aan laten wennen. Wie weet komt er een tijd dat je zo veel vertrouwen hebt dat je zegt, nou ja ik ga er nu eens op zitten.

Maarja nadeel is natuurlijk die wachtlijst, mocht je toch zeggen ik wil het toch laten doen, Tjah dan moet je weer wachten :P

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:55

Aurelia schreef:
Maarja nadeel is natuurlijk die wachtlijst, mocht je toch zeggen ik wil het toch laten doen, Tjah dan moet je weer wachten :P

Precies dus dat..
maar Aurelia als ik jou zo bezig zie dan denk ik echt dat het jou wel gaat lukken hoor :-)
Ik heb sowieso wel m’n instructrice die me gaat helpen.
Maar stalgenootje wilt ook dus wellicht is de optie dan nog om samen te gaan.
Pff big dilemma

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:43

Geen idee hoe lang de wachtlijst op dit moment is maar je kunt gewoon een berichtje sturen op fb.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:58

Miles is vandaag naar de tandarts geweest. Was geen overbodige luxe :oo

Zes melktanden getrokken en z'n wolfstandjes. Hij had nogal moeite met wisselen en duidelijk pijn, misschien dat hij daarom ook meer zoog. Hij was wel mega braaf, tandarts stond er van te kijken. Nu kan ie er weer even tegenaan :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:04

Oei arme Miles!
Zijn jullie paarden allemaal al eens naar de tandarts geweest?
De mijne nog niet, ik had het toen aan de DA gevraagd toen hij gecastreerd werd (hun doen ook tanden) maar die zei dat dat nog niet erg nuttig was voor ze 3 zijn vanwege wisselen enzo.
Nu is hij nog wel aan het wisselen, eet goed zijn brokjes, bietenpulp en gras. Doe ook nog geen bit in nu. Dus weet niet zo goed wanneer ik er mee moet beginnen :P

Overigens weer begonnen met dubbele longe en hij doet het echt super braaf nu! Ook voor het eerst naar het bos geweest toen het zo warm was, ook mega braaf!

Hebben jullie insta voor je paard btw? :P

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:16

Mijne wordt elk jaar met de enting in zijn mond gekeken door de da. Tot nu toe hebben ze allebei een goed gebit. Alex is laatst een keer de haken eraf gevijld maar Jorie was alles de laatste keer nog goed mee.

Alex en Jorie <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:53

Ahh die tandjes eruit van Miles :(:) zal wel opgelucht zijn als hij zoveel moeite had met wisselen! Fijn dat ze er nu uit zij ln :)

Pepper is een poosje terug voor het eerst geweest. Hoefde alleen wat gevijld te worden :)

Donderdag heeft hij voor het eerst een singeltje op gehad. Hij was zo braaf! <3

Afbeelding

En vandaag lekker uit zn ei gegaan in de longeercirkel :D
Afbeelding
Afbeelding
En klaar
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:58

Ze wisselen tussen de 2,5 en 5/6 jaar. Miles wisselde dus niet goed, bij hem lieten niet alle kiezen los en twee snijtanden belemmerden de anderen waardoor het gewoon pijn deed. Tandarts had vorig jaar al gekeken maar die zei dat het nu pas zin had. Volgend jaar mag hij weer :) Maar ik heb er drie dus er moet er altijd wel een :') Bij de andere was het nu ook geen overbodige luxe, flinke haken...

Fijn dat de dubbele longe goed ging! Ik heb geen speciale insta voor m'n paard maar het is wel 90% paard :') https://www.instagram.com/reneemuller

Knappe Pepper! Hij zit zo te zien lekker in zijn vel :D

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 21:33

Erg druk geweest. En niet bij kunnen lezen. Maar wel goed nieuws. Ik heb een weide vlak bij huis kunnen regelen en Rosie met mijn andere Merrie gaan er morgen voor het eerst naar toe. Het is 500 meter dus we gaan er lopend heen. *\o/*

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:48

Dat is goed nieuws!!
Hier staan ze ook op de weide!
Niet 24 uur maar dat vind ik niet erg. Overdag weidegang en savonds gewoon in de paddock.
Tandarts komt hier in juni dan ga ik ook bloedcheck doen.
Hij heeft de rare gewoonte dat hij mest eet van andere paarden, weird!
Afbeelding
Afbeelding

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:55

Jorie mag nog niet op de weide. Moet eerst uitgebloeid gras zijn. Durf geen risico te nemen met zijn hoefbevangenheid in oktober.

Alex en Jorie <3

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 21:57

Dat ziet er heel relaxed uit. Wie weet breng ik ze 's avond ook wel naar huis. Maar dan moet ik eerst goed oefenen, want het is maar 500meter, maar wel langs een 80km weg. En als ik alleen ben dan moet het natuurlijk ombeurten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers