Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:00

Als veulen,2015
Afbeelding

jaarling, 2016

Afbeelding

2017
Afbeelding

2018

Afbeelding

van langpootmug naar tankje :D Enige wat niet echt meegroeit is haar voorpluk :')

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 16:42

Als veulen in 2015
Afbeelding
1 jaar oud in 2016
Afbeelding
2 jaar oud en net bij mij in voorjaar 2017
Afbeelding
Januari 2018 ruim 2,5 jaar oud met enorme Franse stand en x benen :=
Afbeelding
Net 3 jaar oud mei 2018
Afbeelding
Maandje terug
Afbeelding

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:13

farahdiba46 schreef:
Wat doet geronimo het super zeg!

hier is de grootste ellende achter de rug....

inslapen van Romy ging gelukkig rustig en snel. Ze was al overleden bij de narcosespuit (was ik "blij" mee want dat gaf toch wel aan dat het beestje slechter was dan ze over kwam) wat ik al die tijd al dacht, missy heeft rustig afscheid genomen en toen ze erbij weg liep heb ik haar klaargemaakt voor de grote reis, ze liep goed de vrachtwagen op en heeft de hele reis rustig staan eten (camera in cabine) ze kwam er ook kurkdroog vanaf. Nieuwe pensionstal is geweldig, allemaal lieve mensen en Mis wordt er heel goed verzorgd. Ze is natuurlijk wel wat onrustig maar is ook erg nieuwsgierig naar alle andere paarden om zich heen. Wat een geruststelling......



was mijn berichten aan het teruglezen en daar kwamen de tranen. Mijn kleine lieve Romy ik mis haar zo. Maar ik weet dst ze nu rust heeft (dat kleine koppie, daar zat zoveel pijn in) en dat het goed is zo. Ben verschrikkelijk dankbaar dat ze haar laatste jaren bij mij heeft mogen bijkomen en genieten na al die jaren te zijn uitgeknepen op eenmanege). Ze was heel bijzonder en regeert nu de paardenhemel met haar zero-tollerancebeleid, weet ik zeker.

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:10

Citaat:
Ze was heel bijzonder en regeert nu de paardenhemel met haar zero-tollerancebeleid, weet ik zeker.


Heeft ze vast ruzie met mijn, overleden, Merrie :+ :o


Wat kun je ze af en toe missen he! :(:)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:48

Fransje, zeker kun je ze verschrikkelijk missen...

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 20:59

Ik kon niet goed kiezen :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 21:00

Het gemis blijft. Wij hebben onze Devita shetlander met de afgelopen feestdagen moeten laten gaan. :(:) knuffel iedereen

Jorex

Berichten: 9896
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:08

Ik ben gelukkig nog geen paard kwijtgeraakt, dan zou ik heel lang van de kaart zijn. Wel gisteren mijn hamster dood aangetroffen. Nog veel sterkte met het verwerken kvulden, fransje en farahdiba.

Gisteren ook met mijn terrorist gefietst. Dat ging goed maar hij moet echt leren dat een tikje met het uiteinde van het touw niet volle galop (30 km/h) betekent en dat ie naast de fiets moet lopen ipv achter de fiets. Achter de fiets gaat ie of in mijn achterlicht of in mijn rekje bijten. Heerlijk zo'n jonkie _O-

Alex en Jorie <3

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:08

He verdorie wat rot.. Verschrikkelijk als je je maatje moet missen.. :(

Fennadev _O- hahahaha heerlijk

Oooh zo leuk om al die vergelijk foto's te zien!! Frummels, wel een hele prachtige foto met dat huis op de achtergrond! Die beentjes zijn wel minder geworden lijkt het?

Ik heb helaas allen deze veulenfoto's kunnen vinden, krijg geen contact meer met de oude eigenaar. Had gevraagd om wat foto's van hem van vroeger.

Veulen
Afbeelding
Afbeelding

Dag van aankomst bij mij (27 november 2017, 2,5 jaar oud)
Afbeelding

Ergens in mei, net voor z'n 3e verjaardag
Afbeelding

Pff Destinado is aan het draken met de dubbele longe, vorige keer al en vandaag weer.. Gewoon uit de volte breken en gaan.. Nieteens ervandoor maar gewoon de andere kant op gaan alsof ik niet besta :+ grrrr adem in... adem uit... Toen aan enkele longe gedaan en toen was het ineens een engeltje. Dus zo maar verder gegaan en heel positief afgesloten.

Ik wil wat meer trainen om een beetje aan zijn spieren te werken voor het gaan rijden straks.. Hoe doen jullie dat? Hoe vaak per week en wat precies en hoe lang? Want zo'n 1x in de week longeren tjah dat gaat zijn spieren niet echt helpen lijkt me?

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:03

Mijn overleden Merrie was mijn eerste eigen paard en dat is sowieso natuurlijk bijzonder. Heb zoveel van haar geleerd :j Ook "off the beaten track " te gaan en creatief te zijn in het bedenken van oplossingen bij problemen. Ze was heet, slim, eigenwijs, dominant en koppig..

Alles wat ik geleerd heb komt nu goed van pas bij Joya. Die overig ook koppig is en nog stoïcijns ook -O- :')

Leuke foto's! Wat veranderen ze toch enorm snel!

Boefje naast te fiets, Fennadev!

Ik train nog niets echt met Joya. Wij wandelen wel en dan draaf ik stukje en zoek zoveel mogelijk verschillende ondergronden op maar verder niets.
Longeren vind ik nog te belastend maar wil straks wel langevteugelen gaan proberen. Maar dat gaat in het najaar worden als ze weer op stal gaan.Dan ga ik sowieso wat meer met haar doen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

BrightBren
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:30

Ik heb al super lang niets gepost, maar lees altijd trouw mee.
Het gaat echt al goed met alle puppies zeg. En die foto's van veulen naar nu, wat gaat de tijd dan snel he...

Met Bo gaat het super goed, we zijn rustig aan wat aan het grondwerken. Soms is het allemaal nog wat spannend maar hij is super lief! Verder staat hij lekker 24/7 op de wei.

Ik heb ook nog even gezocht naar foto's als veulen en nu. Te leuk!
Als veulen
Afbeelding

Afbeelding

1 jaar
Afbeelding

2 jaar
Afbeelding

Afbeelding

3 jaar

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:53

Sterkte met de nagedachtenis aan alle overleden paardjes.. ook ik heb zoiets nog niet meegemaakt maar het lijkt me vreselijk..

Wat drogen de paarden en pony’s allemaal mooi op zeg!!
Erg leuk om te zien die veranderingen maar toch herkenning..

Vandaag spontaan een bbp omgedaan en vast gemaakt hij gaf er niets om.. klein stukje gewandeld maar dacht alleen dat een daas aan het pesten was volgens mij.. zo trots op hem!
Afbeelding

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:14

Wat leuk al die vergelijkingsfoto’s! Ze worden al echte paardjes nu.

Een paard verliezen lijkt me vreselijk. Mijn eerste pony is nu 26 en takelt langzaam wel af. Denk niet dat hij de 30 haalt, maar moet er nog niet aan denken hem te missen.

Trainen voor het rijden is er bij ons een beetje bij in geschoten :o Miles vindt longeren namelijk verschrikkelijk en ik vind het te belastend. Misschien kun je wandelen of fietsen?

Ik zat er vandaag om 6.30 al op :+ Miles wordt zelfverzekerder en heeft het gaspedaal ontdekt. Draf kon alleen maar héél hard. Zelfs een stukje gegaloppeerd. Wel fijn zo’n voorwaarts dier :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:43

Wauw, mooie verschillen zeg! <3
En sterkte met de overleden paardjes, lijkt mij verschrikkelijk.

Gordy18
Jeetje die sprong :oo

@frummels
op de eerste foto heeft ie net zo'n maskertje op. :))

@renee
Zo lekker vroeg! Wel mooi zo met het zonnetje.


Vrijdag Elano gelongeerd. Even gekeken hoe hij zou reageren op het ringetje boven op zijn neus. Ging erg goed. Was braaf en deed zijn ding.. Geen idee welk knopje wij hebben gevonden, maar hij deed het. Hij heeft wel een voorkeur op linksom, rechtsom wordt het een 'IEEEHH' *bok bok bok* _O-

Vandaag een 'intensief' middagje met Elano. Eerst lekker zijn eten geven en snel hoefjes gedaan. Daarna mocht hij mee met wandelen, even gespetterd in het water en bij terug komst kreeg Elano een make-over. Heb toch maar de stap gezet. Toen de eerste pluk eraf was, had ik echt van: Oke, geen weg terug, ziet er vreselijk uit. Zo.. Recht.. Maar nu het weer in de vlecht zit, vind ik het niet meer zo erg. Hopelijk groeit het weer snel aan. Maar is nu wel weer een heel stuk 'dikker'. Was echt sprietjes aan het worden, allemaal 'happen' eruit enzo. Kon gewoon echt niet meer. Zag er alleen nog mooi uit als je zoals links boven half naar je kijkt. Ga die bruine plukjes wel missen hoor. -O-

Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:49

Fietsen durf ik niet aan en zelfs wandelen op het moment niet in mijn eentje. Had ik nog niet verteld denk maar hij heeft zich dus afgelopen keer losgetrokken in het bos en weggerend. Dus nu een beetje bang voor buiten wandelen..

Lamar, wat goed!!

Haha Renee :P Maar miles zag er al jong heel goed uit van zichzelf! Destinado is echt nog onbespierd en hoop er eigenlijk vanaf de grond wat aan te kunnen krijgen.

Ooooh puppy dat zou ik niet durven :oo Ziet er wel een stuk dikker uit idd. En in de vlechten valt het nier op!

Hoe hebben jullie het met het bit gedaan? Ik weet niet zo goed.. gewoon een keer de lijnen eraan hoppakee of wat? Hij heeft hem nu een paar keer in gehad, en hij gaat niet meer met zijn mond open staan of heel de tijd erop kauwen, maar staat het meest van de tijd rustig met zijn mond dicht. Maar ja hij moet ook leren dat er druk op kan komen een wat dat betekend :+

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 15:51

Rosie heeft zich in het begin ook losgetrokken. Ik durfde ook niet meer. Nu ze in de wei staat en daar een wat rustiger weggetje langsloopt ben ik het daar weer aan het opbouwen. Stapje voor stapje. Zodat er bij mij geen stress is.
Afbeelding

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:03

Gossie Elano met de paardenvariant van een bloempotkapsel :D
Ik snijd de manen als ze korter moeten dan is het iets natuurlijker. Maar dit ziet er ook vast snel weer goed uit en in een vlecht valt het sowieso niet op.

Gaaf die foto's van Miles!

Welkom terug BB.

Wat goed van Lamar.

Snap dat je door dat losrukken wat terughoudend bent geworden, Aurelia. Misschien weer rustig aan beginnen met een klein stukje?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

BrightBren
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:21

@lamar: Wat een knapperd. Hij gaf er dus helemaal niets om? Ik volg jullie nu ook op insta. Super leuk om te zien wat jullie allemaal aan het doen zijn.

@Renée miles die doet het al knap zeg. Fijn om samen op pad te gaan. Daar kijk ik ook zooo naar uit!

Puppy: ah hij heeft wel weer een lekker fris koppie zo! Het groeit vast weer terug. Gaaf in het water!

Aurelia: ik kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent. Misschien weer rustig proberen op te bouwen?

Bo heeft vandaag ook een make over gehad, sportcoupe is het geworden 8-)

Knappe jongen <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:37

Ja moet maar weet eens gewoon beginnen met heen en weer in de straat en steeds een stukje verder denk ik.

Knappe Bo <3 bevalt de Micklem? Ik wil hem ook halen moet alleen nog verzinnen welke maat.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 20:40

Spelletje met Rosie. Stappen over de boomstam. Ze vond het echt leuk Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:45

Hallo,, Het is al even geleden dat ik hier heb meegepraat maar zou graag weer terugkomen !

Kane hebben we uiteraard nog steed hier bij huis.
Ben een tijdje afwezig geweest door mijn zwangerschap, ben inmiddels afgelopen Oktober bevallen van een mooie meisje van nu alweer 9 maanden.
Na eeen heftige tijd van ziekenhuisopname en man die geopereerd is wat niet helemaal soepel gegaan is zijn we allemaal gelukkig weer gezond op de been!

Ondertussen bezig om Kane te beleren!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 22:32

Mooie foto's

Fijn dat jullie weer gezond zijn.

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 07:17

Staat hem goed die sportcoupe, BB.


Boomstammen zijn mooi speelgoed!

Welkom terug, Miesjex. Gelukkig nu alles achter de rug en kunnen je met Kant aan de slag.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:54

Aurelia schreef:
Fietsen durf ik niet aan en zelfs wandelen op het moment niet in mijn eentje. Had ik nog niet verteld denk maar hij heeft zich dus afgelopen keer losgetrokken in het bos en weggerend. Dus nu een beetje bang voor buiten wandelen..

Lamar, wat goed!!

Haha Renee :P Maar miles zag er al jong heel goed uit van zichzelf! Destinado is echt nog onbespierd en hoop er eigenlijk vanaf de grond wat aan te kunnen krijgen.

Ooooh puppy dat zou ik niet durven :oo Ziet er wel een stuk dikker uit idd. En in de vlechten valt het nier op!

Hoe hebben jullie het met het bit gedaan? Ik weet niet zo goed.. gewoon een keer de lijnen eraan hoppakee of wat? Hij heeft hem nu een paar keer in gehad, en hij gaat niet meer met zijn mond open staan of heel de tijd erop kauwen, maar staat het meest van de tijd rustig met zijn mond dicht. Maar ja hij moet ook leren dat er druk op kan komen een wat dat betekend :+


Ik heb dit inderdaad ook gedaan, paar keer gewoon voor de lol in gedaan. daarna keer los in de bak laten lopen met bit in.
Toen hij het longeren goed aan het halster kon heb ik hem met bitje in gelogeerd. Dit pakte hij eigenlijk vrij snel goed op.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:55

Hier vandaag voor de 2de keer gehangen bij Kane ging weer erg goed !
Morgen weer hangen en kijken of we even kunne stappen.
Ben zo blij dat hij nu alles goed oppakt

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, ikkedus, Mark0919, SentiBot en 34 bezoekers