Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:04

Ja dat snap ik wel fenna.... keuzes..
Dat kan ook een optie zijn kvulden maar waarom zou je dat doen?

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/


kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 21:16

Lamarxhorse schreef:
Ja dat snap ik wel fenna.... keuzes..
Dat kan ook een optie zijn kvulden maar waarom zou je dat doen?


Misschien met slecht weer. Ze kunnen wel schuilen onder de bomen tegen zon en regen, maar niet tegen wind. Ik wil ze er eigenlijk wel het hele jaar door hebben staan. Maar mag geen schuilstal zetten.

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:21

Oja dat is lastig he?
Hier de eerste drie jaar ook geen schuilmogelijkheden gehad, nu wel in de paddock maar niet in de weide maar de paddock blijft open voor drinken en evt hooi. Maar denk toch dat ze gras hierboven verkiezen.
Maar de eerste drie jaar ook goed gegaan zonder

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:26

Mijne raken inderdaad ook hun schuilstal kwijt als ik ze op gras zet. Maar die blijven altijd s nachts in de paddock staan, komen nooit 24/7 op de weide tenzij ik op vakantie ga. Wij hebben niet zoveel land.

Alex en Jorie <3

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 21:28

Ik heb een paddock bij huis. Dus dan moet ik ze echt verplaatsen. Ik was aan het proberen een weide voor ons huis te regelen, maar helaas dat is van een investeringsmaatschappij en die willen alleen verpachten aan boerenbedrijven en die nogen dan niet onderverhuren. Dus dat gaat hem nooit worden. Het beste wat ik hier kan krijgen is wat ik nu heb. Misschien komt er nog een stuk in de verkoop van 1,5hectare dat licht tussen dit weiland en ons huis. Maar daar staan veel mensen voor in de rij. Dus denk niet dat ik daar tussen kom.

Ik ga een track maken op de wei. Dat maakt het al wat makkelijker als ze niet te lang op het gras kunnen maar wel lekker veel beweging kunnen krijgen.

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:13

Ik ben een paar weken even wat afwezig geweest. Wel steeds stil meegelezen maar geen zin gehad om te reageren. Thuis ging het even slecht, ik ga wegens psychische problemen van mijn stiefvader weer terug bij mn vader wonen. Voor Geronimo heeft dat gelukkig geen gevolgen maar voor mijn hond wel ;( ze mag niet mee dus gaat bij een vriendin van mij wonen, ze blijft gelukkig wel van mij maar het is toch echt heel vervelend als je beste vriendin niet meer iedere dag op je wacht als je thuis komt van het werken.

Geronimo doet goed zijn best! Nog 2 keer ofzo gemend maar nu staat hij al 2 weekjes stil. De hoefsmid moest al een tijdje komen (afspraak maken ging deze keer moeizaam ivm beide drukke agenda's) en tijdens het laatste rondje scheurde zijn hoef een beetje af dus toen besloten hem stil te zetten tot de smid was geweest. Die is dus vorige week zaterdag gekomen maar hij was een beetje ongeduldig en trok zijn been weg waardoor de smid iets te diep knipte en daardoor liep hij een dag of 2/3 wat gevoelig. Gelukkig inmiddels weer normaal. Vorige week wilde ik hem gaan longeren en toen kwam er ineens bloed uit zijn mond dus hoofdstel maar weer afgedaan en meteen een afspraak gemaakt bij de tandarts. Die komt morgen :D ben benieuwd want ik heb dat zelf ook nog nooit gezien :)

Hieronder even wat plaatjes van de afgelopen weken van Geronimo <3


Hij is 31 maart 3 geworden!:
Afbeelding

Voor het eerst in de bak mennen:
Afbeelding
Afbeelding

Gewoon op buitenrit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hij heeft nu een super mooi touwhalster met zijn naam erop <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik ga nu weer proberen weer wat actiever te reageren

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:40

Wat is hij toch een mooi ventje!!
Wel balen van je huidige situatie druppie klinkt niet heel fijn en jammer dat je je hondje moet missen thuis.
Geronimo pakt het braaf op zeg! Zelfs buiten! Mooie fotos!

Wij hebben net even in de regen en wind buiten gewandeld, ging super! Enige dingetje is wel het grazen tussendoor als hij niet mag grazen wordt die een beetje opstandig dus we doen nu drie passen niet grazen daarna op mijn commando grazen dit proberen we dan natuurlijk op te bouwen maar voordat hij gefrustreerd raakt.
Afbeelding

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 21:14

Rosie kan eindelijk weer in een wei. Even spannend, want we gingen er wandelend naar toe. En moesten langs een wei met een behoorlijk drukke hengst. Rosie was onder de indruk en ging met de staart in de lucht met 4 benen tegelijk de lucht in. Toen we daar voorbij waren ging het snel, maar een stuk beter. En kon ze lekker gras eten. Afbeelding

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:23

Wat doet geronimo het super zeg!

hier is de grootste ellende achter de rug....

inslapen van Romy ging gelukkig rustig en snel. Ze was al overleden bij de narcosespuit (was ik "blij" mee want dat gaf toch wel aan dat het beestje slechter was dan ze over kwam) wat ik al die tijd al dacht, missy heeft rustig afscheid genomen en toen ze erbij weg liep heb ik haar klaargemaakt voor de grote reis, ze liep goed de vrachtwagen op en heeft de hele reis rustig staan eten (camera in cabine) ze kwam er ook kurkdroog vanaf. Nieuwe pensionstal is geweldig, allemaal lieve mensen en Mis wordt er heel goed verzorgd. Ze is natuurlijk wel wat onrustig maar is ook erg nieuwsgierig naar alle andere paarden om zich heen. Wat een geruststelling......

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:26

Sterkte Druppie, niet makkelijk dat soort veranderingen :(:)
Geronimo doet het goed zeg, en wat is hij leuk!
Hoe ging het bij de tandarts?

Lamar, wordt teveel aangetrokken door de lekkere groene sprieten. Gaat het al wat beter nu?

Rosie, lekker op het gras!

Farah, wat fijn dat het inslapen en afscheid zo rustig ging. Blijft moeilijk maar dan is het wel makkelijker het een plekje te geven. Nu op een naar een nieuwe toekomst, begin is dus goed!

Heb weinig te melden. Ben op vakantie geweest dus weinig gedaan met Joya. Maakt ook niet uit heb geen haast komt straks wel weer en in ieder geval na het weideseizoen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:08

kvulden schreef:
<3

[ [url=m/m9D2N3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat lekker!

Tandarts ging goed! 2 melkkiezen eruit gehaald die toch al los waren (1 boven en 1 onder) en zn wolfstandjes zijn eruit gehaald. Zijn tanden stonden keurig netjes zeker voor een mini, en hij had netjes 5 kiezen in plaats van 6 gekregen van de natuur dus dat was ook positief :D wel sneu hoor als ze zo verdoofd erbij staan :')

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:26

Lekker chillen in land!

Duppie, fijn om te weten dat zijn gebit goed is.
Als ze zo verdoofd zijn staan ze er echt zo kwetsbaar bij. Mijn vorige paard ging ook wel snurken dan ..

Joya gaat binnenkort waarschijnlijk ook naar de tandarts. Doe het meestal al ze op het gras staan zodat ze gewoon goed kunnen eten ook als ze last van hun mond hebben. Eind van deze maand gaat ze het land op dus dan is ze "de klos".

Gisteren weer een keer gewandeld met Joya. Ging erg goed! Kwamen als "enge" dingen drie giechelende meisjes op skeelers tegen. Ze kwamen vlak langs ons maar gras was interessanter.
Daarna een over-enthousiaste hond die rondjes om haar heen ging rennen. Die keek ze even aan en vervolgens gaf ze een Kung Fu trap met haar voorheen in de richting van die hond. Hond schrok en liep vervolgens naar zijn baas. :D


Foto van gisteravond

Afbeelding

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

BrightBren
Berichten: 74
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:38

@duppie sterkte...
Wat ziet geronimo er goed uit. Gefeliciteerd nog!

@Lamar dat gras blijft wel verleidelijk natuurlijk... Hij ziet er verder wel ontspannen uit!

@kvulden ah heerlijk zo lekker in de wei!

@Fransje wat fijn dat het al zo goed gaat met joya en ze zo goed reageert op toch wel "enge" situaties.

Met Bo gaat het hartstikke goed. Ik ga nu wat vaker naar hem toe. Hij vindt het heerlijk om lekker te tutten, gelukkig! Hij is steeds meer ontspannen en een echte knuffel <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:01

@fransje23 slim inderdaad om ook een afspraak te maken!

@brightbren Bo heeft echt een mooi koppie! <3

@lamarxhorse Slim om het zo te doen! G mag van mij tijdens het wandelen ook af en toe grazen, maar niet als hij aan het werk is ('aan het werk' is voor mij als hij een hoofdstel draagt, dus eigenlijk is de regel: geen gras eten met bit in. Ik zeg niet dat hij zich hier ook braaf aan houd, blijft een kwestie van opletten :D )

@Farahdiba46 sterkte nog met het inslapen, maar zo te lezen was het inderdaad de juiste beslissing als ze al zo snel weg was Y;(


----------------------


G gisteren weer ingespannen na 4 weekjes rust <3
Hij was echt super braaf! Keek niet eens op van auto's, motors en scooters die voorbij geraced kwamen. Er stond ook een vrachtwagen geparkeerd naast de weg, die zijn we nog niet eerder tegen gekomen. Nou hij liep er langsaf alsof hij dat al 1000x gedaan had. Ook een paar herrie traktors voorbij gekomen, geen kik :D . Het enige dat hij echt spannend vond onderweg was een vissers tentje, daar heeft hij even wat moeilijker over gedaan maar wel op een brave manier.

De reacties van mensen is wel echt leuk :D ooeeeh aaahh schattiiiggg, allemaal mensen die op staan en wijzen en komen kijken, echt leuk :)
Tot nu toe gelukkig nog geen mensen tegen gekomen die het zielig vinden.

Hij heeft ook echt een topconditie, dit was best een lang rondje, veel gedraaft ook en hij zit nog best dik in zn wintervacht, maar hij had nog genoeg energie over toen we weer op stal waren en hij had alleen wat zweet onder het schoftje en tussen zn benen zitten :+ echt de conditie van zn vader meegekregen!

Oke tijd voor fotos van de aller mooiste stippelbillen :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iemand in het topic hier heeft een keer gezegt dat mijn strengen niet goed zaten, volgens mij was dat Fennadev. Op deze foto's zie je goed hoe ik het een tijdje terug al veranderd heb, zo beter dan?

Na het werk terug in zn wei en net de vlechtjes eruit gehaald :')
Afbeelding

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:27

{:}
Afbeelding

Zal aan einde van de week even uitgebreid reageren wanneer ik weer (snelle) Wi-Fi heb en niet op mijn mobiel zit. Heb nogal wat om terug te lezen/te reageren. :P

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:19

puppy1128 schreef:
{:}
[ Afbeelding ]

Zal aan einde van de week even uitgebreid reageren wanneer ik weer (snelle) Wi-Fi heb en niet op mijn mobiel zit. Heb nogal wat om terug te lezen/te reageren. :P



Lekker!!

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 15:46

Vannacht een spannende nacht gehad. Er was een grotw brand vlak bij de wei waar mijn paarden staan. We werden er door gewekt. Toen ik zag wat er aan de had was heb ik me direct aangekleed en ben er heen gegaan. De paarden waren best onrustig. De brandende deeltes kwamen allemaal rond om ons heen naar beneden. Echt eng. Rosie stond wel rustig bij me maar was heel alert en haar voorbenen trilden. Ik ben gebleven toen het wat minder werd. Pffff na zulke droge dagen zou de de bomen zo ook in lichte laaie staan. Net zijn ze de wei wezen controleren op asbest. Maar daar zaten we gelukkig net vergenoeg voor weg. Afbeelding
En dit was was nog niet een het hoogte punt van de brand. De vlammen kwamen meters boven de bomen uit. 4 bedrijven tot op de grond afgebrand.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:34

Wat eng zeg een brand zo dichtbij! Gelukkig niet overgeslagen naar de bomen.

Ziet er Nice uit, puppy!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:00

Wat wordt Geronimo knap zeg! Hij doet het zo te zien ook echt goed :) Mooi touwhalster!

Lamarxhorse Slimme oplossing met dat grazen zo. Niets is zo irritant als een paard dat je steeds naar het gras trekt.

Sterkte nog farahdiba46. Gelukkig is het allemaal rustig gegaan.

Knappe Joya!

Bo krijgt ook echt al een volwassen uiterlijk zeg.

En die brand :oo Was dat in Twello? Daar hoorde ik iets over op de radio.

Miles geniet op het moment lekker van het gras. Vorige week nog een keer gelongeerd en zaterdag even rondgestapt, maar ik heb nog geen fatsoenlijk zadel en toen hij begon te draven gleed ik bijna met zadel en al van z'n rug :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 19:05

Die manier van grazen tijdens het wandelen hanteer ik ook.

De brand was inderdaad in Twello. Alles nu weer rustig.

Ik moet met mijn andere merrie gaan opbouwen om de wei te verlaten, zodat Rosie er ook aan kan wennen en niet de hele tent afbreekt. 26 mei ga ik op strandrit en zijn we dus vrijwel de hele dag weg. Vind het wel lastig. Omdat ik dan zelf niet kan kijken of alles goed gaat. Iemand nog tips?

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:01

@Renee
Elano heeft wel eens de ketting in zijn mond, toen ik los zei en hij dat niet deed dacht ik prima.. Dus draven, en stoppen. En hij stopte niet, hij heeft het gevoeld. De keer erop gelijk uitgespuugd toen ik los zei. Ja dombo, ik zeg niet voor niets los. Maarja, hij is slim genoeg om dat soort dingen maar 1 keer te doen. Oke, misschien 2 keer. :+
Zo dat is niet niks nee! Hier wordt als het goed is morgen de tanden en hoeven gedaan. Ben erg benieuwd!
Ojee, (bijna) van de rug afglijden met zadel en al is niet handig nee. Deed ie verder niks? Sommige paarden vinden dat best spannend als een zadel (een beetje) schuift.

@lamar
Of het slim is om met stress meer op te drijven verschilt per paard en situatie denk ik. En hoe je het doet. Als je als een idioot erachter aan gaat zitten opjagen zal het niet veel goeds doen gok ik zo. :=

@frummels
Zo die bok! :D

@kvulden
Jeetje die brand! Dat is wel heel erg schrikken zeg! Moet er niet aan denken zo dichtbij zulk vuur.. Gelukkig is alles goed met de paardjes.
Kwa tips voor het lang weg blijven heb ik niet. Staat er ook geen ander paard dichtbij? Wie weet zou dat al moeten helpen?

@druppie
Oef jeetje, sterkte! Niet leuk om je geliefde dier ergens te moeten 'achter laten'. :(:)
Leuke foto's en dat halstertje staat hem goed!
fijn dat het mennen zo goed ging na een tijdje rust! Elano vind die visserstentjes ook ineens erg spannend.. Want de hele winter hebben we ze niet gezien en nu zijn ze er ineens weer.

farahdiba46
Fijn dat de verhuizing en inslapen rustig ging. Altijd een geruststelling. Heel veel sterkte met het verlies van Romy!

@fransje
Mooie foto zeg! 'Fijn' dat Joya in de 'aanval' ging. Dan houden de meeste honden inderdaad op. Als een paard zou vluchten zien ze het eerder als een spelletje. Met gevolg dat de enge hond ook nog de achtervolging zet.

@brightben
Haha, net een gevangenis op de 2e foto. :')
Fijn dat Bo meer ontspannen is!



Ik ben terug van een heerlijke vakantie! Elano werd goed verzorgd door een vriend, mijn zus en mijn moeder. Zometeen even gedag zeggen tegen mijn knappe man. Heb niet veel geslapen vanacht, dus doe wel rustig aan en vooral foto's bewerken vandaag.
[ITP] Mijn top vakantie in Hongarije!

En foto's binnen van de shoot. Een van de foto's:
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 12:23

Er zit een klein weitje tussen, maar dan staan er nog meer paarden. Die kunnen ze zien en maken ze ook contact mee. Dus misschien dat dat inderdaad helpt. We gaan volgend weekend even testen. Dan zet ik Marinka in de trailer en letten anderen op als we weg rijden. We blijven dan een tijdje weg. Uurtje of zo en dan weer terug. Als dat goed gaat zal het de 26ste ook goed gaan. Ik zou de 17de ook nog op rit, maar dat gaat mij helaas qua tijd niet lukken.

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:50

kvulden raakt ze in paniek als de ander weg is dan? Altijd lastig, zoiets moet je gewoon rustig opbouwen denk ik.

puppy1128 Nee hij gaf niks om een schuivend zadel, ei. Hij is onder het zadel echt heel erg braaf. Maar zal toch maar weer een paar weken wachten :+ Mooie foto's zeg! Heerlijk zo'n vakantie.

Miles is woensdagavond gelongeerd door z'n oude eigenaar, om te testen of hij bij haar ook vervelend zou zijn en het dus niet aan mij ligt. En ja hoor, hij was lastig :') Stappen gaat goed, maar in draf probeert hij uit te breken. Gelukkig kreeg hij geen kans en liep hij na een tijdje netjes z'n rondje. Longeer hem ook voortaan met bit want met kaptoom heb ik gewoon niks te zeggen. Blijkbaar deed ie dit als veulen ook al trouwens. Ondeugd.

Dit doet ie dus :')
Afbeelding

Afbeelding

Maar het is een kwestie van zijn hoofd naar je toe houden en dan weer op de goede manier drijven. En dan gaat het goed :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:10

Gebruik je een zweep? Daarmee kun je ze goed begeleiden :)

Fflur is trouwens ook aan het kloten. Linksom doet ze alles perfect, rechtsom geen pas :') Terwijl ze zo braaf was in het begin. Zal wel te braaf begonnen zijn, inclusief het pubergedrag.

Ze heeft deze week een kleine make-over gekregen en het staat haar goed.

Afbeelding

Afbeelding

En zo lang waren ze eerst
Afbeelding

Krijgt ze direct een meer volwassen look van.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, FCSA, Maanon_, QueenBeeBee en 33 bezoekers