Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:45

Olivia is een jaar jonger, dus moet nog een jaartje langer geduld hebben. :))

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:38

Even Lamar zn nieuwe verblijf laten zien, helemaal blij met het resultaat.
Een schuilstal met een uitloop naar buiten waar een paddock is gemaakt en staat daar samen met zn vriendjes.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 18:38

Ziet er goed uit hoor.

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:21

Ik ben langzaam aan het zoeken naar iemand die me gaat helpen met het beleren van Geronimo, maar dat valt tegen :+ heb tot nu toe 1 reactie van iemand die veel te ver weg woont :( (heb het in 3 facebook groepen geplaatst en iemand gevraagd die wat meer mensen in de paardenwereld weet)

Dus gelukkig ben ik op tijd begonnen :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:23

Druppie probeer marktplaats gewoon, ik heb daar ook mijn instructrice gevonden waar ik erg happy mee ben.

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Anouk_H

Berichten: 2166
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:25

Bedankt voor de tip!! :D

Insta: @anouk.hermsen voor foto's en filmpjes van mijn huisdieren <3

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:23

Ik zeg kindje erop knopen en gaan met die banaan. _O- Afbeelding

Ligt volgens mij vrij aardig, nadeel is dat Puzzle echt te vet is momenteel, dat maakt het iets lastiger om goed te passen.
Morgen even een passend singeltje halen en dan zondag eens met zadeltje longeren om te kijken hoe het blijft liggen als hij loopt.
Daar zie ik 's avonds te weinig voor.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Kabayo

Berichten: 13746
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:49

Zadeltje lijjt goed te passen Renske. Al ligt ie iets achterover. Trouwens , je zei eerder eens dat je uit Brabant kwam toch ? Ik vind je naam echt fries :o dacht ook dat je in friesland woonde haha

Druppie idd marktplaats

Mooie stal en uitloop !! Lamarxhorse!

Vandaag zilver getraind. Mijn moeder had de griep en was echt ziek dus paarden waren vandaag even dag binnen. Met poetsen was ze echt vervelend . Steeds vooruit -achteruit. Zucht. En ze heeft helaas nogsteeds oogontsteking . Oog weer schoongemaakt en de voorpluk ingevlochten zodat de haren niet in het oog prikken. Daarna gelongeerd . Ze was echt braaf. Wel veel geoefend met overgangen , de go zit er heel goed op nu moet ze nog scherper reageren op de ho. Ze stopt wel , of stapt , maar dat duurt nog 1.5 rondje. Ze moet nog sneller reageren. Merk wel dat ze nog moeite met balans heeft in de galop.

Ze was echt super braaf! Eerste keer buiten in de buitenbak , in de blubber ,in de regen en in het donker met kunstlicht. Ze was super braaf. Met de regen wou ze direct stoppen en met de kont in de wind staan , even gecorrigeerd -willen we ook niet onder het zadel- en daarna ging het weer super. Ben blij dat ze zich weet fijn voeld! 20 min getraind.

Slechte kwaliteit foto erbij :')
Afbeelding
Vies geëindigd :=
Afbeelding

Daarna zweetdekentje op en nog lekker 3 vlechtjes in gedaan (dit omdat die plukken de verkeerde kant op groeien :+ ) Kon ze mooi opdrogen
Afbeelding
Ook nog even enkele vrijheidsdressuur kunstjes geoefend waaronder flemen kusje en voetje aan 4 benen. Achter wil ze wel meppen haha ze kan de piaffe al :P mijn hond doet vrolijk mee!


Fijne avond gehad :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:58

Dat is nu dus het nadeel dat hij tonnetje rond is. :=
Lastig beoordelen, omdat die kilo's er nog af moeten.
Maar we zullen eens zien hoe het gaat met longeren zondag. :)
Er kan hier ook nog een andere boom in.
En veel 14 inch zadeltjes zijn er niet.

Ik heb ook een echte Friese naam. :))
Maar geboren en getogen Brabander. :j

Knappe Zilver weer! Puzzle vond de eerste keer buiten in kunstlicht reuze spannend.
Balen dat haar oog nog wat ontstoken is, daar heb ik wel geluk bij met Puzzle en Olivia, die hebben er nog geen last van gehad.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:11

Hier Jorie ook gelongeerd vandaag. Hij vond het wat gek om zonder zwaai van het touw te draven. Even een omschrijving erbij. Hij zou gaan grazen dus vandaar de eh eh. De eerste keer draf had ie stront in de oren dus dan gewoon het commando herhalen. Hij vond het wat gek dat ik het touw niet zwiepte. Eerste keer terug is te vroeg, had hem eerst nog moeten aansporen. Daarna keurig aangedraven, kom is om te voorkomen dat ie graast. Eh eh was een te grote correctie geweest, dan was ie er vandoor gespurt in galop. En dan keurig weer terug, hij vindt ho nog wat moeilijk omdat hij graag rent.

Alex en Jorie <3

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:38

hij luistert goed, misschien dat je hem wat meer kan belonen met je stem? nu zei je 1 keer heel zachtjes 'goedzo'
merk bij Jack dat hem heel uitbundig belonen heel goed werkt :)) hij word dan gelijk ook helemaal happy en trots :D

mooi verblijf heet Lamar zeg!
en knappe Puzzle, vind je alleen het zadeltje nog niet te vroeg? :o gok dat ze nu rond de 2,5 jaar oud zit?

knappe zilver kan haar kunstjes goed! (en hond trouwens ook :)) )

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:15

Ik beloon ook altijd vet overdreven, vinden ze leuk :D

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:27

Puzzle is 2,5 idd.
Het is niet de bedoeling dat hij al gereden gaat worden.
Maar Puzzle heeft een 14 inch zadel, 15 inch wordt al snel te lang voor hem.
En 14 inch is vrij lastig te vinden.
Dus ik had bedacht vast rustig eens rond te kijken en vragen.
En toen had een goede vriend van mij dus nog een 14 inch zadel liggen. :+
Dus het stond nog niet op de planning om er al een aan te schaffen, maarja als je er dan tegenaan loopt. :')

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:30

Ja klopt, maar ik ben er wat terughoudend mee aangezien Alex dus 'goedzo' inmiddels opvangt als 'ho' en probeer dat bij Jorie te beperken. Bij mij is het zo zolang ze geen volgend commando krijgen, lopen ze helemaal prima. Ik probeer nu ook braaf uit bij Alex, want dat lijkt wat meer op 'draf'. Maar het klopt wel dat ze over het algemeen weinig stembeloningen krijgen. Voor Jorie is het pas echt een beloning als ik de 'ja mar' geef, maar dat kan ik niet filmen. Dat betekent galop in ovaal inclusief boksalvo's en gespring en scheten :')

Alex en Jorie <3

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:45

Ik hoor vooral heel veel verschillende geluidjes. :))
Bij ons is stap is stap, draf is draf, galop is galop.
Als hij draaft en ik zeg stap, gaat hij weer stappen.
Als hij niet reageert komt er een prrrrr achteraan, als ik hooo gebruik moet hij terug komen in tempo maar mag hij geen overgang maken. Ik klik als hij meer tempo moet maken. En halt is halt, dan moet hij stil staan. :)
Maar ik gebruik uitsluitend die commando's, en ook maar 1 commando/geluidje per oefening die ik vraag.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Jorex

Berichten: 9900
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:00

In stap wegstappen is 'kom', 'ho'/ 'ho mar' is een gang terug en uiteindelijk moet ie dan binnen 20 meter stilstaan op 1 ho tenzij ik kom zeg in bv stap vanuit draf dan mag ie die gang blijven, 'rustig' is gewoon rustiger aan(eventueel 1 gang terug, bv bij honden), 'kom' is harder als ie al stapt/draaft. 'Eh eh' is gewoon dat ie geen gras mag snaaien en nogal een duidelijke correctie van slecht gedrag. 'Draf' is draf en 'ja mar' galop, maar die hoefde hij nu niet. Ik praat tussendoor ook met ze, maar die commando's houd ik aan. Klikken kan ik niet, ik ben geen paardenmeisje wat dat betreft :+

De 'let op' heb ik er later aan toegevoegd bij Alex, die gebruikte ik eerst niet, maar dan weten ze dat er een verandering van tempo aankomt. Maakt het des te duidelijker voor ze dus dat ze harder of langzamer moeten. En natuurlijk hun naam erbij. En dan kan ik hem ook in het algemeen gebruiken om ze bv alert te maken op gemeentemensen die daar aan het werk zijn, want dan zijn ze wat meer gefocust.

Op het laatst had ie zo iets van moet ik nu stil gaan staan of wat dan, dus dan herhaal ik kom meerdere keren. En ik zeg 1 keer 'net nei binnen falle' en zwiep dan met het touw omdat ie naar binnen viel.

Alex en Jorie <3

Kabayo

Berichten: 13746
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 15:17

Ik beloon gewoon normaal. Ik ga strakd ook niet als een debiel op de menwagen zitten roepen haha

Haha fenna die friese woordjes. Herken ik ook. Zilver is ook fries opgevoed := longeren ziet er goed uit!

Bij zilver hoef ik 1x te klikken en ze is weg. Heel makkelijk ook bij lange lijnen. Ho kent ze ook maar doet ze gerust een rondje extra over :')

Hi hi goed he ziva

Ik heb zilver vandaag 10 minuten gelongeerd met zadel. Expres met beugels naar beneden zodat ze went aan klopjes langs de buik. Nou boeide haar echt niks.

Ik ben zo blij hoe ze loopt. Los , door het lijf , kan strekken en onderzetten en zelfs het bekken al kantelen. Trots <3
Afbeelding

Los door het lijf , over de rug , fijn achterbeen
Afbeelding

Zo fijn ontspannen.
Afbeelding

Foto iets eerder , kanteld het bekken
Afbeelding

Mooi opwaarts
Afbeelding

Mooi galopje
Afbeelding

Wisseltje :))
Afbeelding

Stoer kind :wow:
Afbeelding

Daarna nog even gefietst. Ging super. Eerst de weg op en neer. Ging braaf!
Afbeelding
Afbeelding
Het ging zo goed dus doorgefietst langs huis de tunnel in (de ze normaal op eieren neemt luid snuivend) nu geen kik.. zo braaf. Na de tunnel zitten 2 veeroosters maar door de berm door een hekje kan je er langs. Ik fietste door en stuurde zilver door de berm. Ze snapte het direct. Daar waren 2 honden luid aan het blaffen en renden achter haar aan. Niet intressant :D nog een stukje doorgefietst toen omgedraaid. Kwam ineens een auto keihard de bocht omgescheurd op mijn weghelft!! Dan knijp je m wel even :o maar Zilver was niet bang. Dat verbaasde mij. Ik ben tevreden :)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:00

Ik heb vandaag ook weer even met kofu gewerkt. Eergister ging het wat minder omdat ik met snoepjes ging belonen daar werd die ontzettend vervelend van. Dus heb dat weggelaten vandaag. Hadden wel even een discussie, meneer wilde links en ik wilde dat die rechts ging. Uiteindelijk gelukt.
Ik merk dat die zo verschrikkelijk slim is, na 3x iets doen en belonen snapt die het prima. En neemt me erna gewoon nog 10x in de maling. Maar des ondanks hiu ik zielsveel van die gekke clown :o Afbeelding
Afbeelding

Zal binnenkort eens proberen te filmen.

Kofu & Chica (en Rosa)

Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:20

@Lamarxhorse, lekker plekje heeft ie hoor!
@Druppie7711, jammer dat je niks hebt gevonden nog.. idd marktplaats. En misschien dat facebook marktplaats?
@Renske_W, Oh dat staat echt super schattig <3
@Fennadev, luisterd goed!
@biancalaylo, hahaha de clown :=

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:16

Knappe Zilver weer! Die pakt ook alles heel fijn op is het niet?

Slimme paarden zijn niet altijd even fijn. :')
Mijn vorige paard was ook heel slim, daar moest ik ook niet te vaak mee mijn proefjes oefenen want hij wist precies wat er wanneer kwam. :=

Puzzle was vandaag een heethoofd. :=
Had zijn mentuig weer opgegooid om weer een stukje lange lijnen te doen.
Maar er kwamen een hoop mountainbikers voorbij wat erg interessant was, toen nog wat motorcrossers en Olivia stond maar te hinniken op stal. :')
Dus veel dribbel pasjes, en hij gooide zelfs zijn kont omhoog, hij was wel zo lief om zijn benen niet uit te slaan. :))

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:46

@lamar: ziet er uit als een heerlijk plekje
@renske: puzzle ziet er heel schattig uit met dat zadeltje <3 fijn dat hij het zo goed oppakt. Jack is op het moment ook tonnetje rond en met zijn wintervacht lijkt het alleen maar erger :))
@fennadev: ziet er goed uit met jorie! Ik heb zonder geluid gekeken dus ik kan daar geen tips over geven. Ik vind het er wel heel schattig uitzien met die korte beentjes haha.
@kabayo: zilver gaat hard! Wat pikt zij het snel op zeg
@biancalaylo: kofu ziet er goed uit :) op zich wel handig dat hij zo slim is, nu maar hopen dat hij het niet teveel tegen jou gaat gebruiken haha.

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten, sorry anders :o

Met Jack gaat het ook goed, beetje wandelen, beetje oefenen. In de bossen wandelen vindt hij heel leuk, oortjes erop en gaan :))
Kennis gemaakt met een hertje, die vond hij de vorige keer doodeng:
Afbeelding

Ik ben begonnen met zijn zandkuur, ik geef het icm slobber, maar man wat eet dat paard langzaam :')
Ik had de eerste keer 500 gram slobber, dat kreeg hij niet eens op. Nu steeds 300 gram met vlozaad er doorheen. Maar hij snapt nog niet goed dat emmers er zijn om uit te eten en niet om mee te spelen :+ dus om ervoor te zorgen dat hij zijn emmer niet steeds omgooit moest ik hem uit de hand voeren, hapje voor hapje. Lekker met slobber >;)

Klein monster

Afbeelding

Vandaag zitten we op dag 3 van zijn zandkuur, maar hij had nog geeneens de helft op en daarna gooide hij alles op de grond en had hij geen zin meer. Ik heb het ook geprobeerd met brokken en een beetje olie maar daar gaf hij al helemaal niks om. Nya alle kleine beetjes helpen zeg ik dan maar. Morgen weer een nieuwe kans :Y)

Edit: dit stond gisteren naast de wei van Jack:

Afbeelding

Hij is zo bomproof straks :))

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:18

@annikoe: met dat hertje!!! <3

En opzich gebruikt hij het niet tegen me, behalve dat die dan ze eigen weg liever wil haha maarja de meeste zeggen dat ik er straks zo op weg kan rijden dus we zullen zien!

Kofu & Chica (en Rosa)

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:56

Super lieve foto met dat hertje!

Puzzle zijn rantsoen is wat meer geminderd, meneer heeft het veel te goed.
Veel te veel spek op zijn ribben, en ondanks het lichte werk valt hij niks af. :+
Gezien ik hem niet meer of harder wil laten werken dan nu zijn rantsoen maar flink geminderd. :=
Hopelijk willen de kilo's er nu wel af.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:13

Renske_W schreef:
Super lieve foto met dat hertje!

Puzzle zijn rantsoen is wat meer geminderd, meneer heeft het veel te goed.
Veel te veel spek op zijn ribben, en ondanks het lichte werk valt hij niks af. :+
Gezien ik hem niet meer of harder wil laten werken dan nu zijn rantsoen maar flink geminderd. :=
Hopelijk willen de kilo's er nu wel af.


Bij Jack is het meer het geval dat de wei veel te groot is voor het aantal paarden wat er op staan. Hij krijgt verder niks. Dus ik zit stiekem te wachten tot ze van de wei naar de paddock gaan, dat zal ook een hoop schelen denk ik zo :+

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:31

Puzzle is van 24/7 buiten met onbeperkt hooi naar 's nachts op stal en geen onbeperkt hooi meer gegaan.
Maar nog blijft hij dik. :+
Hij staat ook niet op een hele volle wei, hebben eerst al 2 andere opgelopen voor hun daarop gingen.
Maar Puzzle is er ook wel een die dik wordt van de lucht. :+

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Irma77, nardxash, voet en 20 bezoekers