Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:44

Me merrie had het na een maand voeren. En kofu dan nu na 2 maanden. Ben ook erg geschrokken dat ik gewoon maar gestopt ermee ben

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:02

Heftig zeg Bianca :oo Ik voer vitalbix daily complete en heb met die variant geen problemen.

Wat een leuke foto's komen er verder weer voorbij! <3 vind het zo leuk om te zien en te lezen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 18:36

De hoefsmid is vandaag weer geweest. Ging al een stuk beter. Uit eindelijk toch even de praam gebruikt voor de achterbenen, anders was het geen doen voor de hoefsmid. Hij kon dan steeds te kort het been vast houden. Maar de vorige keer moest ze bij alle benen de praam. Ze vind het nog erg lastig om op 3 benen te staan.

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:11

Hallo Allemaal!!!
Ik volg deze groep al een behoorlijk tijd maar deed nog niet zo veel met me gup.

Even kort voorstellen,

Dit is Akyra en is 14 juni 2015 geboren.
Dit betekend dat ze bijna 3 wordt! *\o/*

Haar karakter is een regelrechte knuffelkont, onzeker, wil graag voor je werken.

Afbeelding

De reden dat ik hier toch wat actiever ga zijn is omdat we bezig zijn met grondwerk en ik een begin wil maken aan longeren.
Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :roll:

laatst heb ik met een leadrope van 8,5 meter een poging gedaan op de 2moons manier (kennen jullie dat toevalling?) Het komt erop neer met een leadrope leiden.

Hoe zijn jullie ooit begonnen? De eerste poging is dus mislukt en ik merk dat ze heel graag terug naar de kudde wil.

Groetjes!

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:07

fransje23 schreef:
Ik wacht ook nog een jaar hoor, Llayla!

Gelukkig maar, dan ben ik niet de enige 'slome' haha.
Leuk zeg die schriktraining, was je lang bezig met de voorbereiding?

@puppy haha klopt de beugel is niet kapot maar het stiek wel wat eraan hoort.

@biancalaylo wat vreselijk dat beide paarden een slokdarmverstopping hadden. Geen ervaring mee.

@renee
Ja grondwerk vind ik ook harstikke leuk, maar ik zit nu op zo'n punt dat het ook gewoon zou kunnen alleen wil ik hem nog niet zo belasten. Eerder had ik er niet zo'n moeite mee want toen kon het toch niet. Maar nog maar 11 maanden wachten.
Vind miles mooi opgedroogd!

Fennedev knap hoor zo voor de sulky. Blijf dat toch een vak apart vinden.

Kvulden lastig dat de hoefsmid nog niet makkelijk alle hoeven kan doen. Enig idee waardoor? Bij mijn paard werkte de praam niet, een andere hoefsmid was beter.

@juul welkom! Leuk dier heb je. 2moons ken ik niet zo goed alleen van het trailerladen. Hoe werkt dat met longeren? Longeren ging bij mij heel makkelijk, had ook wel veel voorwerk gedaan.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:12

Welkom Juulxx!
De 2moons manier voor longeren ken ik niet. Longeren doe ik overigens ook niet met Joya.
Wel kan die inmiddels heel goed individueel van het erf af en op pad zonder naar de kudde te willen.

Kvuldrn, fijn dat het beter ging dan de vorige keer! Oefen je het zelf ook tussentijds?

Rood staat Elano goed, pup

Miles is echt een stoere buffel zo! Mooi hoor!


Ilayla schreef:
fransje23 schreef:
Ik wacht ook nog een jaar hoor, Llayla!

Gelukkig maar, dan ben ik niet de enige 'slome' haha.
Leuk zeg die schriktraining, was je lang bezig met de voorbereiding?


De voorbereiding van alles klaar zetten en leggen duurde langer dan het voorbereid van Joya..Die is zo nieuwsgierig en onderzoekend die schrikt bijna nergens van.
:+

Vandaag zo een grote gymbal geprobeerd. Als die van opzij op haar scrolt is dat wel wat eng waardoor ze zijwaarts wegstap maar verder...niet heel spannend.
Grootste issue is als ze ongeduldig wordt omdat ze iets wilt wat nog niet mag.. Dan heeft ze een bokkepruikje op..

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:24

@kvulden
Nou wel een hele verbetering als de voorbenen nu zonder kunnen. Elano heeft soms ook wat moeite, maar dat is meer omdat hij denkt te kunnen lopen op 3 benen. Stiekem is hij blond. :')

@juulxx
Wat leuk, welkom!
2moons ken ik niet. Zelf heb ik alleen 'gewone' halstertouwen en 1 van geloof ik 4 meter. Die van 4 meter de eerste paar keren een rondje om mij heen gestuurd. Kon wel de longeerlijn pakken, maar ver van mij af krijgen zonder hem weg te laten lopen, zou toch de eerste keer niet lukken (kan wel, maar dan niet in een rondje _O-). Later pas de longeerlijn gepakt en steeds meer rondjes laten lopen en groter gemaakt. Al pak ik liever de dubbele longe, kan ik 'sturen'. Wil aan enkele longe namelijk niet leren dat ie ook rechtdoor mag/kan. Hem kennende weet ik dat hij dat op den duur zelf ook gaat verzinnen als hij vind dat hij genoeg rondjes gelopen heeft. :=

@ilayla
De stiek, kan die ook wel eens tijdens het rijden, als je er lichtjes tegen aan 'leunt' (om het zo even te noemen) eraf gaan?


Elano vandaag. <3
Afbeelding

noor14

Berichten: 743
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:07

Ik ben even een tijdje wat afwezig geweest.
Baby vraagt veel aandacht haha.
Heb wel gewoon meegelezen :)

Bianca heftig die slokdarm verstopping!
Nog nooit meegemaakt maar lijkt me vreselijk.
Knappen ze weer goed op?
Wel raar dat het door dat voer komt.

Welkom Juul, mooi paard heb je.
Die manier van longeren ken ik niet.
Ik ben begonnen door hem in stap het wegdrijven aan te leren, dus ter hoogte van zn achterhand staan en dan voorwaarts drijven.
Met de kaptoom Kun je dan het hoofd naar binnen halen en zo een volte maken.
Op deze manier ben ik begonnen en heb dat steeds verder uitgebouwd.
Hij loopt nu super zn rondjes en breekt nooit uit.

Fransje leuk die schriktraining!
Ongeduldig zijn klinkt herkenbaar Haha.

Elano ziet er goed uit!
Die appeltjes <3

Dex en ik hebben ook niet stilgezeten.
Ik longeer hem nu ong 1 a 2 keer per week wat super goed gaat.
Kort galopje erbij lukt ook al :)
Ook heb ik een zadel gekocht en is ie nu officieel zadelmak haha.
Heb er nog niet opgezeten, hij heeft namelijk nog steeds die wond.
Is wel goed aan het genezen gelukkkig, maar duurt erg lang.
Verder doen we vaak wandelen en zelfs ook een paar keer gefietst.
Hij is soms wel wat schrikachtig maar ook heel nieuwsgierig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:13

@noor14
Jawel hea? Ik vind zijn vacht op die dag ook zo ontiegelijk mooi (donker met lichtere plekken), maar hij is nog niet klaar met verharen. Die grijze haren is voor 90% nog aan het verharen. Iedere keer als het wat kouder is dan houdt hij gelijk alles vast ofzo. Hij is nu alweer ietsjes donkerder geworden.
Genezen kost tijd. Zolang het maar goed geneest, toch?! :D
Maar jeetje, wat zijn de manen ehm.. Recht. Ben gelijk genezen met het idee knippen. :+



Nou, vorige keer met Elano erachter gelopen over straat. Kon hem wel vermoorden. Zo'n beetje de hele tijd commando's negeren. Dus dat werd een klein rondje straten. Toen we terug waren wilde ik in 'de bak' nog oefenen. Laten we erop houden dat ik hem los gekoppeld had en even met de zweep heb staan opjagen. Naar voren is naar voren, niet omdraaien en uithalen. Nou, lopen kon hij ineens wel! Een boze naomi wil je niet achter je aan hebben. ~~}>
Vanwegen dat de vorige keer totaal niet ging zoals het hoort, besloten dat ik vandaag weer erachter wilde lopen.. Nou, weet niet wat voor magisch ik heb gedaan. Maar hij kon het perfect! Bijna gelijk in stap als ik het vroeg. Keurig in zijn eentje voorop wachten op het commando dat hij weer mocht stappen. Muisstil staan toen er 2 motoren en een auto voor hem langs passeerde tijdens het wachten en commando links en rechts deden het ook weer super! Oke, behalve op het eind. Maar daar lopen we normaal gesproken op een bepaald paadje en niet op de weg. Dus hij ging een beetje op automatische piloot en wilde dus richting het paadje. :')

Hij vond het op den duur zelfs zo leuk dat hij uit zichzelf in draf ging. Met een pretkop erop. En weer keurig in stap toen ik het vroeg, wat mij wel verbaasde. Normaal loop ik ernaast en vertraag ik dan natuurlijk en als hij niet genoeg vertraagt dan leg ik mijn hand op zijn borst.. Maar als ik er achter loop kan dat niet.. En keurig naar stem en teugel hulp luisteren. Knap peerd. <3
Afbeelding

noor14

Berichten: 743
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:57

Hahaha ja die manen :P
Ben er nog niet uit wat ik ermee wil.
Ze zijn zo dik en dan zo kort is eigenlijk niet mooi.
Maar te lang vind ik ook niet mooi en onhandig.
Trekken vindt hij niks, miss maar een uitdun schaartje aanschaffen :+

Wat super dat het de keer erna wel goed ging!
Heb je hem toch iets bijgeleerd!
Toch leuk als je zon vooruit gang ziet he :)
Hier ook, ik wandel nu alleen met Dex, iets wat ik eerst nooit durfde.
Zoveel vertrouwen in elkaar gekregen dat het gewoon goed gaat!
Leuke foto's ook, hij ziet er steeds volwassener uit vind ik.

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:49

Puppy: Waarschijnelijk komt dat omdat je paardje er lekker over heb kunnen dromen! haha.
ik weet dat als ik train met Akyra ze ook altijd even een nachtje slapen nodig heeft en als ik het dan de volgende dag weer train dan is het ent of het kwartje is gevallen en bevestig ik dat de knop erop zit *D

Noor: Ik zou het dan inderdaad lekker uitdunnen! Hele dikke manen zijn echt geen doen met dit weer :')
Akyra heeft ook dikke manen maar dat doe ik eigenlijk altijd in vlechtjes zodat het niet te warm word.

Akyra en trainen! JAJA we zijn eindelijk samen (zonder andere paarden) aan de wandel gegaan!
De eerste keer wandelen op deze nieuwe stal heb ik wel met een ander paard erbij gedaan omdat ze dus naar de kudde wilde en gek ging lopen doen.
maar afgelopen zondag zijn we lekker 2km wezen wandelen langs een snelweg (deze ligt hoger als het looppad) en ze gaf geen kick! +:)+
Lekker ontspannen om haar heen kijken, touwtje lekker los en ze vertrouwde mij volledig!

Toch altijd weer een lekker gevoel als je iets hebt bereikt! *\o/*

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 14:40

Ik oefen wel met Rosie tussen door met de voeten. Maar als ze wat langer op drie benen moet staan, gaat ze in je hand staan. De hoefsmid hielt dat langer vol dan ik. Ze is verder heel braaf. Ik heb haar losstaan ook zonder halster en dan geef ze me alle voetjes. Wel om de beurten. :+

Binnenkort gaan we starten met mennen. In de wei is ze een stuk aanhankelijker en volgt ze me overal. Alleen dat achter me lopen vind ik nog wel eng soms. Ze kan zo even een hap naar je benen doen.:wow:
Ze zijn nu lekker gewend op de wei en gewend aan de track en de bedoeling ervan dat we nu zo langzaam wat aan het werk kunnen. Deze week Marinka nog weer uit de wei gehaald en Rosie deed niks dan af en toe een hinnikje. <3

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:27

@noor
Lang laten groeien, of een boog! :))
Elano weet heel goed wat hij moet doen bij de commando's. Hij hing gewoon de puber uit. :')

@juul
Haha, nouja hij weet heel goed wat stap, draf, links, rechts en door (rechtdoor) is. Hup en rustig kent hij ook. Oke, ene keer beter dan de ander. Net of hij er wel of geen veel zin in heeft.
Fijn dat het wandelen goed ging! Super! Snelweg lijkt mij ergens wel erg spannend.. Maar dat is meer vanwege dat ik het geluid zo zenuwslopend vind. (Zoeff, zoeff, zoeff..)

@kvulden
Ik hou zulke dingen ook niet vol hoor. Elano kan bij mij ook beter niet hangen. Gelukkig hangt hij neit snel. Hooguit probeert hij te lopen. (Handig, *Kuch*)
Hoe loop jij erachter? Hap naar je benen? Denk dat je aan de verkeerde kant staat dan hoor! :))


Afbeelding
Nou, vandaag Elano verhuisd. Met de fiets erheen gegaan en de reis is super verlopen! Hij had er reuze veel zin in! Zoveel zin in, dat hij op de drukke weg zelfs ging galopperen (oeps, in eerste instantie zat k echt van: Wtf draaf jij raar.. Oh oliebol _O-). Na een paar passen weer terug gezet in draf, stoplicht sprong op rood helaas. :+
Hij was echt mega braaf, tjonge jonge.. Wat heb ik toch een goede keus gemaakt om hem te kopen!
Op de nieuwe stal was hij ook héél snel op zijn gemak. Appart in het landje gezet, waterbak laten zien en toen los gezet. Kon hij het zelf uitzoeken voor de rest.
Wel 20 minuten fietsen, maar Elano en ik krijgen er veel meer voor terug. Dus zeker wel waard! :D

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 20:21

Puppie1128 Hoe loop jij erachter? Hap naar je benen? Denk dat je aan de verkeerde kant staat dan hoor!

Ik bedoel gewoon met loslopen. Als ik in de wei loop. Ze volgt me overal, maar hapt dan regelmatig naar mijn benen. Dus ze loopt achter mijn rug.

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:50

Knappe elano aan de fiets! Super die nieuwe plek!

Kvulden,

Lastig is het als ze in je handen gaan staan.., hier gelukkig geen ervaring mee.

Juulxx :

Knap hoor! Naast een snelweg, wordt zo ook mooi verkeersmak (en hoe :+ )

Met Nesprit ben ik aan het longeren, dat doet ze super knap er ze wordt er steeds fanatieker in!
Volgende week gaat ze logeren bij mijn instructrice omdat ik naar de paarden4daagse in epe ga, dus dan zal ze ook weer een hoop nieuwe indrukken opdoen.
Afbeelding

Paar weken terug ook eens op haar gaan hangen, deed ze ook super braaf dus dat komt wel goed,
Nu eerst lichamelijk sterk genoeg maken dus zadel mag weer even de kast in!
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:55

Leuke updates allemaal!

Gordy: Wat fijn dat je het rustig aan doet en eerst aan lichamelijke kracht wilt werken :)

puppy: Goed dat de verhuizing goed is gegaan en wat leuk dat je met de fiets kon :D En een stal op 20 minuten fietsen lijkt me heerlijk! Ik zit 20 minuten in de auto over een N weg. :+ (Is hier een beetje lastig om een fijne stal te vinden in/rondom Den Haag, dus wij zijn soort van genoodzaakt uit te wijken naar Wassenaar).

Hier niet zoveel spannends. Ben wat actiever bezig met het oppakken van grondwerk zodat ik binnenkort kan longeren met een hulpteugel (nog even goed kijken wat prettig en effectief zou zijn voor Pepper). Hij heeft er een handje van om zijn rug weg te drukken namelijk.
We zijn nu eindelijk zo ver dat hij op een afstand van mij los mijn aanwijzingen opvolgt. Voorheen moest ik naast hem lopen/rennen, maar dit gaat echt heel goed zo. :) Van de week zelfs een paar rondjes galop mee gepakt en dat deed hij ook heel knap. (Had hij nog wel wat aanmoediging bij nodig, maar dat is niet erg).

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:35

Vraagje aan iedereen die al aan het zadelmak maken is. Hoe hebben jullie dat gedaan met een zadel kiezen? Gewoon een oud zadel erop gelegd? Zou ook niet weten hoe ik de maat bepaal. Vind het ook zonde om al een duur zadel aan te schaffen als hij nog zoveel veranderd.
Die van mij is nu pas 2,5 jaar en staat lekker in de opfok. Maar ben me al een beetje aan het verdiepen in het zadelmak maken.
Hij komt eind zomer weer terug en ga dan eerst grondwerk lessen nemen en misschien ook longeerles, heb in ieder geval geen haast met zadelmak maken.

Hier een foto van een paar maanden geleden, voordat hij naar de opfok ging! <3
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:39

Wat zien ze er allemaal goed uit! Ik doe op dit moment niks, Miles heeft vakantie want ik wacht op een zadel.

Over dat zadel: ik wil er juist geen oud zadel op leggen. Ik vind het belangrijk dat het vanaf het eerste moment past, want juist in het prille begin doet hij ervaringen op die de rest van zijn leven bepalen. Omdat ik western rijd en ik geen zin heb om voor zijn zesde al drie zadels te hebben gehad, ben ik voor boomloos gegaan.

Mijn advies: ga niet zelf lopen stuntelen. Met een niet passend zadel kun je echt heel erg veel verpesten. Er zijn ook zadelpassers met tweedehands zadels die wat gunstiger geprijsd zijn.

@puppy1128 zweet Elano eigenlijk nog steeds zoveel? Het viel mij de laatste tijd op dat Miles een stuk minder zweet dan vorig jaar en ik dacht dat het misschien door de supplementen komt, vandaar.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:10

Momenteel leg ik als oefening gewoon het zadel wat ik voor mijn andere paard gebruik op Joya. Maar ik ga daar niet op zitten of mee rijden.
Zie nu al dat het niet helemaal goed ligt.
Als ik volgend jaar echt ga beginnen met rijden ga ik op zoek naar een passend, en aanpasbaar, zadel voor haar.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:13

Leuk dat er hier weer leven in de brouwerij is! *\o/*

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:29

@kvulden
Ahh zo. Ik dacht dat jij achter peerd liep. Maar nu snap ik hem. :P

@Gordy18
Wat leuk al die verschillende kleur touwtjes! Lekker vrolijk.

@frummels
Nouja van 5 min lopen naar 20 minuten fietsen is toch een hele overgang. Hier zijn meerdere landen en stallen te vinden in de buurt binnen 10 minuten. Maar meeste vol, niet wat ik zoek, niet geschikt voor meneertje en ja dan ga je gauw verder kijken. Elke dag jaar in jaar uit heen moeten is voor mij ook geen doen. Nu moet ik van mijzelf elke dag heen. Elano checken hoe het gaat en mesten. Maar straks als hij de kudde in gaat dan zal het vanzelf wat minder vaak worden. 20 Minuten met de auto zal voor mij niet eens haalbaar zijn.. Zonder auto. :+
Maar wel lastig soms hoor.. Vooral dat ik hem nog maar anderhalf jaar heb en hem 3 keer heb verhuisd, en dan nog die van fokker naar mij toe natuurlijk. Maar goed, als het goed is staan we nu op een top plekje waar we hopelijk echt kunnen blijven staan. We zullen het meemaken!
Kwa hulpteugels kan ik je niet mee helpen. Snap er namelijk nooit wat van en bij sommige hulp teugels krijg ik mijn vraagtekens bij, maar dat kan ook komen omdat het dan mogelijk verkeerd gebruikt wordt natuurlijk. :=

@kel_tje
Voor het erop zitten ga ik met een barebackpad + boomloos dekje met inlages gebruiken. Zadelmak maken gewoon een zadel waar beugels aan hangen. Die hebben de (meeste) barebackpads niet, wat overigens alleen maar goed is. :')
Maar wat een knap paard zeg!

@_reneee
Hij zweet niet meer of minder dan vorig jaar. Maar moet wel zeggen, over het algemeen is het hier vaak koeler dan de rest van Nederland. 8-)


Afbeelding
Ondertussen met Elano paar keer gelopen. Dinsdag gingen we naar het strand, want dat is nu toch dichtbij! Zo braaf, de eerste 2 groepjes paarden geen probleem! 3e groepje liep dezelfde kant op als wij, dus dat was wel erg moeilijk voor Elano. Eenmaal uit het zicht was er niks meer aan de hand. Moest hem continu even terug brengen op aarde en laten weten dat ik er ook nog liep.
Vandaag ook eventjes gepakt. Dit keer erachter gelopen in de bak. Alleen Elano had energie voor 100, dus uiteindelijk losgekoppeld en laten rennen. Man man man, tinkers sloom? Nahh.. Elano is al niet het slome type, maar dit. Sprinten als een racepaard en bokken als een gek. 8)7
Toen hij uitgerend was weer vast geklikt en weer erachter gelopen en om die manier maar uitgestapt.

Ook al enkele dagen hele dagen zonder masker op het gras en tot nu toe gaat het goed. Dus hopelijk blijft het zo! Hij is wel dik geworden, maar goed.. Van 'niks' naar onbeperkt kan je ook verwachten dat er wat kilo's aan gaan komen. Bij zijn eerste adres was hij ook in een week tijd heel dik geworden. Later toen hij 'ziek' werd en afviel. Daarna op gewicht bleef omdat hij wist dat er altijd eten was. Maarja, toen kwamen we op stallen waar geen onbeperkt eten was.. Dus hoop dat het straks weer gewoon goed gaat komen. -O-

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:02

Grasmasker is echt link voor een PSSM'er, die van een vriendin van me werd er echt ziek van. Komt omdat ze alleen het korte gras kunnen eten en daar zit meer suiker in.

Miles is ook niet sloom :D in tegendeel zelfs haha.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:18

Elano stond de laatste periode alleen maar op kort mm-cm gras.. Waardoor ik grotendeels masker omdeed.. Oftewel: hij kon niks eten met masker. Maar anders had ik helemaal geen paard over. #)
Hier is tenminste gras. En met masker kreeg hij het lange gras ook te pakken. Deed elke dag een tijdje af, toen hij met de jaarling samen mocht staan paar uur af en daarna eigenlijk ineens helemaal eraf. Schijt, zie wel hoe het gaat dacht ik. :')

Ging mij vooral om dat hij eerst wist dat er altijd eten was de eerste paar dagen. En van 'niks' naar vollop gras vond ik ook niet ideaal, dus die masker was wel even een fijne tussenstap.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:29

Ja ik waarschuw je maar, omdat het bij die van m'n vriendin dus een aanval triggerde :o

noor14

Berichten: 743
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:23

Puppy fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
Wel hele overgang naar 20 min ipv kunnen lopen.
Knap dat je dat voor hem over hebt.
Heerlijk dag je t strand zo dichtbij hebt.
Ik wil daar ook een keer heen met Dex, maar dat wordt wel lastig vanuit Limburg Haha.

Nesprit ziet er goed uit!
Kun je zo opstappen Haha.

Fijn dat pepper het zo goed oppakt.
Wat voor hulpteugel wil je gaan gebruiken?

Mooi paard heb je kel_tje.
Ik heb een tweedehands zadel gekocht voor het zadelmak maken.
Ik ga een zadel laten aanmeten als hij niet meer zoveel verandert.


Ik heb heel goed nieuws!!!
Vandaag is de veearts geweest voor Dex zn wond.
We hebben röntgenfoto's gemaakt en het been zag er super goed uit!
We mogen nu dus echt gaan beginnen met inrijden :D
De wond is al bijna dicht dus verwacht dat die wel helemaal dicht gaat.
Ben echt zo blij, al die tijd in onzekerheid gezeten.
We gaan nu rustig aan trainen zodat hij wat meer spieren krijgt voordat ik erop ga.
Heb er zin in :):)