Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:43

Op deze foto zie je ongeveer zijn wei, het loopt bijna helemaal tot die bosrand achterin. Afbeelding

En dan staat hij samen met 2 paardjes die nog wat kleiner zijn dan hem :+

Buik :))

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:47

Puzzle heeft geen grasbuik. :+
Bij hem voel je zijn ribben amper.
Daarnaast heeft het gras op dit moment nog amper voedingswaarde.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 17:56

De laatste tijd niet veel gedaan met de paarden. Vandaag lekker geknuffeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:18

Lamarxhorse: mooie stal is het geworden! Ziet er echt heel goed uit.

Druppie: daar heb ik helemaal nog niet eens over nagedacht, door wie ik Pepper wil laten beleren. Misschien ook maar alvast gaan rondkijken zodat ik in elk geval iemand heb voor over een jaar :)

Renske: Puzzle staat mooi met een zadeltje <3

Kabayo: wat gaat zilver goed zeg. Ze ziet er echt heel volwassen uit ook al. Pepper ziet er echt nog uit als een kleine baby en zo gedraagt hij zich ook, haha.

Fenna: goed dat hij al zo goed luistert!
Pepper heeft soms nog wel eens bananen in zijn oren :+

biancalaylo : Kofu ziet er goed uit! Leuk is dat he als ze zo slim zijn. Pepper leert ook alles super snel. Moet daar wel altijd mee oppassen, dat ik hem niet dingen perongeluk aanleer :')

Annikoe: wat een enorm weiland heeft hij zeg! :oo heerlijk voor hem!
En die foto met het hertje is echt super lief.

kvulden: lieve foto's. Lekker snuitje :D

Pepper is zaterdag verhuisd naar zijn nieuwe stal. Hij deed het echt zo enorm goed, dat had ik echt niet durven denken. Even snuffen aan de laadklep en hij stond er binnen 2 seconden in. Compleet kalm en vertrouwd <3 Onderweg heeft hij keurig stil gestaan en hij kwam er zonder drupje zweet vanaf.

Hij heeft meteen kennis gemaakt met zijn nieuwe buurvrouw en die twee vinden elkaar wel leuk geloof ik. Gisteren mochten ze los in de bak met een draadje ertussen, maar zijn buurvrouw vond het zo interessant dat ze er meteen onderdoor glipte := Ze hebben daarna dus nog lekker samen gestaan en dat ging heel goed! Lekker kriebelen met elkaar en ruiken.
Ook nog even een half uurtje door het bos gewandeld en hij vond het prachtig!

Vanavond ga ik er weer naartoe, zijn eten klaar zetten en even lekker borstelen.
Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 12:55

Fijn dat Pepper het goed doet op zijn nieuwe plekje!
Blijft toch altijd een beetje spannend dat verhuizen. :))

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:43

Nou ik mag op de dierenarts wachten...
Puzzle heeft koliek.
Heeft wel gemest maar voelt zich echt niet lekker.
Kijken naar de buik, schoppen naar de buik, schrapen met zijn benen.
Lieten zijn stal open, normaal vliegt hij er dan uit, nu kwam hij heel rustig kijken om vervolgens op het koude beton midden op het gangpad te gaan liggen...
Hoor zijn darmen volop rommelen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 20:42

Oeh succes Renske ik zal hier voor puzzle duimen.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:47

Dierenarts is inmiddels geweest en heeft Puzzle gespoten.
Inmiddels heeft meneer geplast (zijn blaas zat ook goed vol) en een paar flinke scheten gelaten. *\o/*
Dus dat zal wel goed moeten komen.
Dierenarts heeft ook wat mest meegenomen, mocht hij morgen toch nog/weer ziek zijn gaan ze dat onderzoeken.
Maar gezien zijn flinke scheten denk ik dat het toch een gaskoliek was waar we vroeg bij waren gelukkig.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:49

Zo.. Moest even zoeken waar ik gebleven was in dit topic. :+


@Kab
Denk niet dat deze klodders veel functie hebben. Toen de DA er was had ik even advies gevraagd van hoe en wat. Mij werd verteld dat bij de 1 'nooit' wat aan gedaan hoeft te worden, terwijl bij de ander iedere 2 weken moet omdat het anders gaat ontsteken.. Die ontsteking sla ik liever over. Ik was pas als het ook op de benen vies wordt, want dat krijg ik er ook amper uit. Moet ik met de schaar de vacht eraf knippen.
De strik staat Zilver mooi zeg! En wat jammer van het ontstoken oog.
Stilstaan en kont keren tegen de regen doen meer paarden. Elano doet gewoon een diepe zucht en loopt dan verder. Op zijn ergst gooit hij zijn hoofd scheef en probeert te draven. Dan is het rondje sneller klaar. :+
Longeren met zadel ziet er ook goed uit.


@lamar
Heb het net even gevraagd, was het helemaal vergeten. Maar Elano is niet getest op PSSM.
Leuk hoofdstel! Heeft het hoofdstel ook meerdere functies?
Zijn plekkie ziet er ook mooi uit!

@Ziva
Met 2 vesten en een skijas heb ik het ook wel heerlijk warm hoor. Maar als ik ga rennen of fietsen zou ik het uitpuffen. En met minder zou ik voor mijn gevoel bevriezen. :+
Wat leuk dat hij naar je toe komt gegaloppeerd en wat fijn dat het weer beter gaat.

@Noor
Wat vervelend van de knie! Heb je geen heuveltjes/bergen/dijken of iets? Misschien dat zoiets paar keer op en af zou helpen? Verder geen idee hoor, heb er weinig verstand van.

@annik
Jeetje, dat is schrikken zeg! Is de schrik ondertussen een beetje eruit? Is niet niks als een paard weg rent. En kan mij goed voorstellen dat je op zo'n moment erg blij bent met handschoenen. Ik heb er niks mee, heb al moeite met sluiten van mijn handen. Als ik handschoenen aan doe, dan heb ik helemaal geen gevoel meer van wat ik doe. Vreselijk irritant.
De foto met het hertje is wel heel erg leuk zeg! Wat voor zandkuur geef je? Ik geef vlozaadjes. Hiervoor lijnzaad gegeven, maar dat moest ik met heel veel moeite erin krijgen en dat koken vond ik ook niks.. En tot nu toe eet hij de vlozaadjes prima op.

@druppie
Ik was laatst ook op zoek naar mensen die les geven maar ook (helpen) met beleren. Heb nog nooit een paard beleerd dus wil het sowieso met begeleiding doen. Ik heb dan al 2 mensen gevonden via bokt/marktplaats, die heb ik (als het goed is) opgeslagen, dus als het zover is kan ik ze een berichtje sturen van hoe en wat.

@renske
Kindje erop? Zeker weten? Er staat op het dekje stout. Is het dan wel een veilige pony? :))
Ohjee, sterkte met koliek!

@fenna
Kan helaas filmpje niet zien (ligt ws aan de pc. Want op FB kan ik dat ook niet. Dan spaced hij..) maar zover ik kan lezen corrigeer je het grazen. Alleen maar goed hoor! :D
En dat goedzo en ho heb ik ook. Ik zeg als beloning vaak 'JAAAAA' heel postief. En als hij het zo goed doet dat hij mag stappen dan is het vaak 'jaaa goedzooooo'.

@bian
De discussie met een paard hebben, herken ik heel erg. :+

@kvulden
Leuke foto's!

@frummels
Wat fijn dat de verhuizing zo goed ging en dat het goed ging met de nieuwe pony.


Elano had eerst een paar dagen vrij. 15 November mocht hij weer mee naar de tuin, had een scheer apperaat besteld voor 15 euro bij de lidl. Ding werkt nog best fijn! Voor Elano de eerste keer scheren en voor mij was het een hele tijd terug dat ik het gedaan had. Dus het is lekker schots en scheef. Alsof recht niet al lelijk genoeg was. Het was zo erg, dat ik 2 strepen moest maken in plaats van 1.. :=
Maar, het werkt wel! Ik had gister een heerlijke wandeling gemaakt ondanks de buien. Meneer had er overduidelijk zin in, was net een hengst af en toe. En dat slome gedoe was ook over! Geen spatje zweet meer gezien nadat hij geschoren was, dus hij had het gewoon te warm. Ik was gister ook de zee in gegaan met hem, voor zijn benen. Het waren behoorlijke golven, maar dat maakt hem niks uit nadat hij even mocht kijken. Stroming was ook erg sterk, zowel ik als Elano vielen 2 keer bijna om.. En dat terwijl ik niet verder dan mijn enkels erin stond..
Maar man man man, wat is het water koud! En ik met mijn domme hoofd op de terug weg proberen te draven, meneer wilde niet.. Normaal wilt hij wel. Uiteindelijk in draf en.. Ik kon niet rennen. Na 10 meter helemaal buiten adem en mijn benen wilde echt niet. Elano had zijn pretkop op, maar ondanks dat ging hij gelukkig weer in stap toen ik dat zei. Dus wat heb ik geleerd? Ga niet rennen als je ijskoud water over je benen heb gehad.. _O-

Afbeelding

En nog een hele leuke foto van ons samen! <3
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:37

Geweldige foto samen puppy. Haha ik kan ook niet scheren :P en heerlijk in de zee zie ik. Voortaan maar niet meer rennen

Bah renske. Duim dat het snel over is!

Fijn dat het zo goed ging frummels!

Leuke selfies kvulden!

Mooi buikje annikoe :D en wat een lieve foto met die ree! Bomproof word ze wel :))

Zoals jullie misschien wel hebben gezien heeft zilver een hek als stal. We troffen het hek vandaag helemaal krom en kapot aan. Hij lag ook midden in de stal. Erg raar. Gelukkig heeft ze weinig , twee schaafplekken naast het hoofd en een verdikking op het been die we nu erg in de gaten houden! Pff
Afbeelding
Vrolijk was ze buiten teminste wel. En niet kreupel
Afbeelding
Ik dacht echt dat ze zou rollen :=

Al beleerd :D
Afbeelding

Vanavond even geprutst. Ze kan een nieuw trucje!

Heb er even opgezeten. Voor het eerst dat ze een paar stappen zette (opzij en achteruit) met mij erop. Was wel een beetje spannend
Afbeelding

Zal haar nu in de box zetten , hoe gezellig ik het ook vind

Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:46

Het ergste is nog, op school toen ik de aller eerste keer een paard ging scheren.. Dat was toch een partij netjes! Kaasrecht en vrijwel geen strepen te zien. Maar oke, toen nam ik mijn tijd en dit was meer: Hoppa! Streep is klaar.. Ehh oh, het is een 'beetje' scheef. Nog steeds overigens, maar niet dat de linker kant half geschoren is en de rechterkant niks.. :')

Die foto met die kip, geweldig! _O-
Het is toch wel een kip?

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:00

Hoe is het nu met Puzzle?

Ligt het zadel niet een beetje te ver naar voren Kabayo? En is ze niet een beetje jong om erop te gaan zitten? Longeren ziet er wel goed uit, je hebt haar goed aan het lopen :)

Elano zal het nu wel minder warm hebben :) Als ik scheer zit het ook altijd allemaal vol met strepen hoor.

Miles was gisteren weer aan het zuigen 8)7 Denk niet dat het nog ooit goed met hem komt.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:16

Kreeg een berichtje dat Puzzle weer helemaal opgeknapt was. :)
Moet om 11 uur naar de tandarts, dus daarna maar even een graasmasker voor hem halen, zal hij niet leuk vinden. :')

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:46

_Reneee schreef:
Hoe is het nu met Puzzle?

Ligt het zadel niet een beetje te ver naar voren Kabayo? En is ze niet een beetje jong om erop te gaan zitten? Longeren ziet er wel goed uit, je hebt haar goed aan het lopen :)

Elano zal het nu wel minder warm hebben :) Als ik scheer zit het ook altijd allemaal vol met strepen hoor.

Miles was gisteren weer aan het zuigen 8)7 Denk niet dat het nog ooit goed met hem komt.

Klopt dat het zadel iets naar voren ligt. Is naar voren geschoven. Moest nog aansingelen := dat erop zitten voor 2 minuten doet echt niet veel slechts. Dankje :)
Balen dat hij weer zuigt... -O-

Super Renske!!

Haha ja tis een kip :P

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:35

Oh ik dacht dat het een duif was die op Zilver zat :+
Dat je er op gaat zitten maakt misschien niet zoveel uit, maar ik zou het persoonlijk niet binnen doen als ze aan beide kanten vast staat. Stel dat ze dan ergens van schrikt en ze kan niet weg en jij valt op het harde beton...

Fijn dat het weer beter gaat met Puzzle! Gelukkig was je er op tijd bij :)

Balen dat Miles toch weer is begonnen met zuigen.. Maar hij heeft het best lang niet gedaan toch?

Ik was gisteravond nog bij Jack geweest, maar hij wil zijn vlozaad niet meer eten -O- Hij heeft het nu ongeveer 2,5 dag gegeten icm met zijn slobber. Eergisteren een paar happen en gisteren helemaal niks meer. Ik heb al geprobeerd met olie en brokken en met extra honing over zijn slobber of wat kruiden die lekker ruiken, maar hij vertikt het.. Iemand nog tips?

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:38

Geen tips helaas.

Puzzle vandaag een graasmasker omgedaan, heb geen foto meer gemaakt. Maar hij vind het niet tof. :')
Ben benieuwd of hij hem om gaat houden.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:35

Annikoe schreef:
Oh ik dacht dat het een duif was die op Zilver zat :+
Dat je er op gaat zitten maakt misschien niet zoveel uit, maar ik zou het persoonlijk niet binnen doen als ze aan beide kanten vast staat. Stel dat ze dan ergens van schrikt en ze kan niet weg en jij valt op het harde beton...

Fijn dat het weer beter gaat met Puzzle! Gelukkig was je er op tijd bij :)

Balen dat Miles toch weer is begonnen met zuigen.. Maar hij heeft het best lang niet gedaan toch?

Ik was gisteravond nog bij Jack geweest, maar hij wil zijn vlozaad niet meer eten -O- Hij heeft het nu ongeveer 2,5 dag gegeten icm met zijn slobber. Eergisteren een paar happen en gisteren helemaal niks meer. Ik heb al geprobeerd met olie en brokken en met extra honing over zijn slobber of wat kruiden die lekker ruiken, maar hij vertikt het.. Iemand nog tips?

We hebben geen beton op de poetsplaats :P Ik snap je redenering , maar ik ga er buiten niet op. Daar is het te vroeg voor. Ik weet dat ze buiten op de loop gaat , en zo niet. Ze vind stilstaand erop prima ,maar als ze beweegd en ik kom dus mee vind ze het nog erg eng. Dit vind ik veiliger dan dat straks zilver er bokkend vandoor gaat terwijl mijn moeder er achteraan sleept.
Normaal staat ze aan 1 kant vast.
Afbeelding
Ik zou het gewoon laten staan. Hij eet het vast vanzelf weer

Aww arme puzzle :')

Zilver is een kluns... ze bleef haken :Y) doei deken
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:44

Bedankt allemaal! ben ook heel happy al merk ik wel dat hij enorm hoog in de energie zit..
Echt even wennen voor hem denk ik vanaf grote weide naar hier..
Of is het door de frissigheid? hebben meer er 'last' van.. hij is echt een beetje een bommetje momenteel en krijg weinig contact met hem. Pas als die helemaal uitgeraasd is dan gaat het wel.

Afbeelding


@Druppie; heb je al succes met marktplaats? :) duurde bij mij ook even hoor!
@renske wauw hij is echt een stoere sportpony zo! staat hem goed!! Maar schrikken van de koliek..
Zielig als ze zon pijn lijden en je maar moet wachten.. Gelukkig gaat het nu weer goed!

@kabayo Zilver gaat hard! snelle jelle.. ik vind het persoonlijk allemaal te snel maarja zolang die het allemaal toe laat vind die het wel best volgens mij, of was die compleet overdonderd toen je op hem ging zitten haha..
Wel lef hoor ik zou het zelf echt nog niet durven.
en dat hek OHMY dat hij daar niets aan heeft overgehouden! gelukkig maar..

@Fennadev het gaat Jorie ook wel goed af allemaal.. hij heeft het goed door! Hier werkt belonen met stem ook super! Hij kijkt me dan echt aan en gaat het nog beter doen..

@Ziva Fijn voor Jack dat het goed afgelopen is!

@biancacaylo Lamar wordt ook ontzettend vervelend van snoepjes belonen ik krijg ook steeds advies om het niet te doen.
Motivatie moet ergens anders vandaan komen en niet van snoep.
Het is wel dubbel want aan de andere kant leren ze wel sneller doordat er wat lekkers tegenover staat maarja..

@annikoe Wat doet Jack het goed zeg lekker wandelen in het bos en dan even snuffelen aan alles onderweg.. erg leuke fotos!
Maar die is idd bomproof straks.. hij heeft maar mazzel met al dat gras wanneer gaat hij naar een paddock? En gaat hij dan niet meer op dat weidje?
en een wegrennend paard is wel 1 van mijn grootste angsten hoor.. ben je nu idd niet voorzichtiger?

@kvulden leuke fotos! Lekker rustig aan toch.. das wel lekker van deze periode toch, niets moet nog..
@frummmels wat fijn dat het verhuizen goed ging zeg en dat hij het goed kan vinden met zijn nieuwe buurvrouw!

@puppy ja het is wel een multifunctioneel hoofdstel die je zowel bitloos als met bit kunt gebruiken ook met verschillende neusriemen ik heb dus gekozen voor de kaptoom maar kan ook met sidepull.. het materiaal is erg zacht en zit mooi achter oren.
En nee ik verkoop ze niet zelf hahah..
Wat een geweldige fotos van jou en elano! echt heerlijk hoor jullie lijken echt al een goede band te hebben dat hij je zo vertrouwd in alles.

@reneee balen dat myles weer aan het zuigen was!! Leek zo goed te gaan toch?

Ik weet niet meer wie het vroeg maar het was er niet meer van gekomen om een foto te maken van zijn hoofdstel en de laatste keer was ik het ook weer vergeten maar ik heb een stukje uit een filmpje geknipt hoop dat het duidelijk is.

Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:09

Lamarxhorse schreef:
@Druppie; heb je al succes met marktplaats? :) duurde bij mij ook even hoor!


Het lukte niet om een advertentie bij diensten en vakmensen te plaatsen. Bij bladeren door groepen kan ik er wel kijken maar bij advertentie plaatsen staat hij dr niet tussen. Iemand een idee hoe dat komt?


-------------------------


Met Geronimo deed ik heel af en toe eens lange lijnen oefenen, longeren lukte niet we hadden wat problemen en begrepen elkaar niet. Ik heb een kennis om hulp gevraagd en ben afgelopen zondag met Geronimo bij haar geweest en ze heeft me wat tips gegeven. Hij loopt nu zn rondjes alsof hij nog nooit anders gedaan heeft!! Zo trots <3 maakt het weer echt leuk om met Geronimo aan de gang te gaan. (Was het ook nog wel maar het is ook frustrerend als je een tijdje niet vooruit komt)

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:13

Lamarxhorse schreef:
@annikoe Wat doet Jack het goed zeg lekker wandelen in het bos en dan even snuffelen aan alles onderweg.. erg leuke fotos!
Maar die is idd bomproof straks.. hij heeft maar mazzel met al dat gras wanneer gaat hij naar een paddock? En gaat hij dan niet meer op dat weidje?
en een wegrennend paard is wel 1 van mijn grootste angsten hoor.. ben je nu idd niet voorzichtiger?


Hij staat toevallig net sinds een paar dagen op de paddock. :)) De wei is nu echt te nat geworden, en dat is voor de staleigenaar ook zijn goede wei waar hij zijn hooi vanaf haalt dus ze mogen niet alles kapot lopen.
Ik ben niet persé voorzichtiger geworden, ik ben altijd wel oplettend. Hij heeft 9 vd 10 keer een 'fright' reactie waarbij hij dus bevriest wanneer hij iets eng vindt en daarna weer verder loopt. Maar dus heel soms heeft hij een 'flight' reactie waarbij hij denkt 'nope, doei!' :wave: Dat hou ik altijd in mijn achterhoofd en ik kan het ook wel aan hem zien dus ik probeer er op tijd op in te spelen.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:36

Miles heeft ongeveer een maand niet gezogen denk ik. Heb nu weer overal cribbox opgesmeerd. Zo irritant is het -:(-

Hij heeft gisteren wel een rondje gedraafd aan de longeerlijn en dat is een hele prestatie :Y) Voorheen wilde hij de bak uit springen.

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:24


biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 18:57

Ik baal heel erg vandaag! Er is een nieuwe hoefsmid geweest want we kennen er nog geen 1 uit de buurt. De moeder vab kofu heb voor ijzers, hij heb de hoef niet mooi recht gemaakt want die groeit en slijt schreef vandaar ijzers. Maar helaas niet helemaal zoals hoe ik had gehoopt. En toen ging die kofu doen. Met de voorbenen prima en 1 achterbeen ook. Maar die andere was een hell! Heletijd trekken ermee en heen en weer springen en lopen. Maarja 2jarig paard, logisch dat die niet even rustig blijft staan als ik al problemen met ze achterbenen had... dus ook weer achteruit lopen om te ontwijken (heeft die zichzelf helaas aangeleerd) gaf die meneer hem inneens een stom op zijn nek!!!! Ja en toen ging die dus omhoog en vol achteruit.. ik zeg mooi nou geeft die hem helemaal niet meer zegt die jawel hoor ik zeg nee hoor want hij zit heel eerlijk in mekaar. En indd hij heb alleen nog maar naar hem getrapt!! En hij trapt noooit. Toen uiteindelijk met een peentje omgekocht en toen heb die meneer eveb snel 2x een vijl erlangs gehaald en dat was het?!?!?! Nou deze meneer komt nooit meer aan mijn paarden voetjes. Ik ga weer door naar een ander. Iemand een idee omgeving bergen op zoom?? Sorry moest het even kwijt -:(-

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:44

Pff wat vervelend ik woon daar niet dus kan je niet helpen!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:14

Jeetje wat vervelend zeg!! Kom je uit bergen op zoom? Wie was dat toevallig? (Pb)
Ik neem de smid die bijna de rest van de paarden op stal ook doet maar ken er verder niks van dus ik weet nog niet hoe die is.