Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 12:53

Ik weet nog niet goed hoe en wat ik zou gaan doen voor een zadel. Ik dacht eerst wat goedkopere prijsklasse en dan met een paar jaar na de groei weer kijken.

Oefen deed ik bij Rosie met een stok en een doek er aan. En raakte haar daar overal mee. Dat werkt echt super. Als je het steeds doet en aan beide zijden. Het lijkt dan niet uit te maken of het de stok of je hand is.


fransje23

Berichten: 15334
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:18

biancalaylo schreef:
Thanks voor je advies fransje!
Ik heb indd een stok met een handschoen gemaakt :+ vind het er wel een beetje gek uitzien maar het is voor een goed doel. En eergister afgespoten met een vriendin erbij die valkbij stond met een menzweepje dat zodra die achteruig ging vooruit word gedreven. Ging super goed! Na aantal x liet die ze benen ook gewoon staan! Super trotss was ik! Haha. En tussen 2 touwen, dat heb ik wel op stal maar ben bang dat die dan alsnog gaat hangen. En als die dan valt dan hangt die echt ertussen. Dus eerst even oefenen, en wil zoiezo oefenen op gewoon stil blijven staan.



Ach, wat maakt het uit dat het er gek uit ziet. Liever een trap tegen die handschoen dan tegen jou.

Fijn dat het gisteren goed ging! Hopelijk is het na een aantal goede ervaringen meer bevestigd.

Als je hem tussen twee touwen zet lijnen aan de zijkant van het halster doen. Liefst ook breektouwtjes er tussen wat knapt als er teveel druk op komt. Bij echt hangen komt er teveel druk op de zenuw achter de oren wat echt schade kan geven.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:54

@annikoe
Ja, en hij krijgt weer meer manen. Zowel 'onder' zijn bos als 'boven' zijn bos. Dus hopelijk straks mooie dikke volle bos.
Wat voor hooi is het? Elano kan bijvoorbeeld niet goed tegen te 'kuilerig' hooi. Nat en zuur zegmaar. Terwijl droog voordroog wel verdragen wordt.

@kab
Ahha, dan snap ik hem. Maar de meeste bitten zijn (lichtjes) gebogen, vandaar dat ik het niet helemaal snapte.

@kvulden
Ik vond het helemaal geweldig toen ik hem voor het eerst zag liggen. Hij ligt soms ook half dood op de grond, reageert ook echt nergens op. Zelfs dan schrik ik niet. Hij slaapt gewoon af en toe 'een beetje' diep. :+

@fransje
Huh, lijkt dat maar zo of is Joya nou 'bruiner' geworden? :P
Elano heeft nog maar 1 borstel aan haar verhaart, zijn vriend was wel al flink bezig.

@bian
Liever een gek gezicht door stok + handschoen dan dat je zelf een gek gezicht hebt. :=



Ik was vanochtend Elano kwijt. Hij lag verstopt, te slapen. Keek super leuk en lief, dus dacht een mooie foto te kunnen maken. Wat doet meneer precies op het moment van de foto? Het tegenovergestelde. Ach, alsnog een leuke foto!
Nadat ik alles gedaan had nog even gewandeld en 15 meter gedraafd. Meneer wist niet of hij er wel of geen zin in had, want hij mocht tijdens het draven de ketting niet in zijn mond hebben. 8)7

In de middag zijn er spulletjes binnen gekomen, onder andere een bit voor Elano. Helaas te groot, dus die gaat retour. Graasmasker past wel (als ik hem wat korter maak) en touw test ik donderdag met wandelen wel uit, maar die zal wel goed zijn.
Hoofdstel en bit gelijk in de middag gepast. Wel schots en scheef vast gemaakt, maar ik vond het best. Kon zien dat het hoofdstel wel gaat passen als hij juist is afgesteld en kon zien dat bit dus te lang is. Dus hij krijgt een bit voor zijn verjaardag. Zal hij vast en zeker een leuk cadeau vinden!

Afbeelding

Heb trouwens ook bijpassende teugels van dit hoofdstel. Ander hoofdstel (alleen frontriem en neusriem geverfd) heb ik maar te koop gezet, vond de pasvorm voor Elano minder goed dan dit hoofdstel.
Hoezo schots en scheef 'vast' gemaakt.
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 20:51

@puppy mooi foto's. Mooi hoofdstel. Ik vind dat Rosie zoveel licht het mooiste aan haar. En vooral dat ze mij er dan bij laat. Marinka ligt zelden en staat direct op als ze me ziet. Dus echt genieten van die momenten met haar.Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:07

Kvulden aaahh super lief <3 Zilver zie ik nooit liggen... heb haar nog maar 1 keer zien rollen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puppy ja licht. Anatomisch is echt naar de mond gevormd..moeilijk uit te leggen. Anders maar ff googlen ;)
Lief dat hij ligt! ! Wel een beetje jaloers dat jullie allemaal je paard liggend treffen :+ nohh toch super zielig dat hij die ketting niet mag hebben :(:) _O- leuke foto's en mooi hoofdstel!

Bianca haha geeft niks dat het er gek uitziet. Kan je mooi oefenen.

Fransje lekker gras eten. Ze word inderdaad witter!
Die van mij verhaard niet. Maar die heeft een erg dunne vacht. Kreeg al een vraag of ze geschoren was :+ en dankje!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:43

@Kabayo, whaha die eerste foto _O-

Die andere foto's zijn allemaal zo schattig <3

Hier zit ik met een vorst en ik moet komend weekend pony's wassen probleem. Heb haast de neiging Jorie te scheren, maar die vacht verhult dat ie mager is geworden doordat hij zo ziekjes was. Ik voer hem genoeg, maar er komt gewoon geen kilo aan en met die vacht lijkt hij ten minste nog iets. Verder glanst hij me tegemoet en is ie super actief, dus dat is het probleem niet. Maar hij kweekt gewoon geen vetjes.. -O-

Alex en Jorie <3

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:34

@biancalaylo, fijn dat het goed ging met afspuiten! Zo'n stok met hand is wel een slim idee idd :) Gewoon doen hoor ookal ziet het er gek uit!

@ Puppy: Jack krijgt op het moment voordroog, daarvoor had hij gewoon hooi en toen had hij ook al dunnere mest.. Ik heb net de mest getest op zand en daar zat ook amper iets in. Hij eet en drinkt verder goed, hij is ook gewoon zichzelf. Ik kijk het nog eventjes aan en anders laat ik even een mestonderzoek doen om te kijken of hij mss wormen heeft.
Die foto van jou met Elano, met dat hanglipje :))

Jack verhaart ook nog niet, gelukkig maar met deze vrieskou. De bak was al gelijk helemaal bevroren. Ik zie jack ook bijna nooit liggen of rollen trouwens.

@ Fenna: Kun je jorie geen deken op doen? Zodat hij meer energie overhoudt om dikker te worden?

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:52

@Annikoe, dat moet ik vooral doen als ik hem wil smoren als de zon schijnt. Hij zweet nu al als de temperatuur boven de 5 graden uit dreigt te komen _O-
Ik hoop voor hem dat ie binnenkort eens uit de vacht begint te schieten. Hij verhaart meestal pas erg laat. Wormen heeft ie niet op het moment, daar is zijn mest te goed voor nu. Ik wil eigenlijk iets van slobber gaan bijvoeren. Ik ga het eens vragen in het magere paarden topic. Hij krijgt nu echt 200-300 gram gastro+ en ongeveer 100 gram grasmix voor zijn hoestpoeders.

Alex en Jorie <3

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:52

Heb je al eens bloed laten prikken? Want ik kan me herinneren dat Jorie een tijd terug ook al zo schraal was. Juist een Shet zou zowat dik moeten worden van lucht...

Die Zilver :') Die van mij rollen wel hoor, helaas. Laatst nog in een flinke plas gelegen.

@kvulden Ja fijn hè als je erbij kunt liggen. Mijn oudje ligt ook altijd veel, Miles lag toevallig gisteren ochtend toen ik wat eerder was dan anders.

Knappe Elano!

@fransje23 Miles is ook al echt heel erg aan het verharen. Mijn mini ook, maar mijn oudje laat nog niks los. Maar die heeft ook cushing dus dat zal wel wat lastiger gaan.

Ik heb Miles zaterdag met zadel gelongeerd, hij gaf er niks om. Moet wel aan een ander zadel want dit schuift en klappert alle kanten op :') Hij had nogal veel energie, dat merkte ik de laatste dagen al. Hij is continu aan het spelen met mijn hengst.

Extreem blij :+
Afbeelding

Hij begint er ook echt steeds meer uit te zien als een driejarige.
Afbeelding

Afbeelding

Een zadel vinden wordt nog een uitdaging. Extreem korte rug, geen schoft en hij is ook gigantisch breed. Heb ik weer :+

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:09

Jeetje Miles begint echt een tank te worden :wow: Ik begrijp best als je hem af en toe niet kan houden haha. Jammer dat het zadel niet past.

Ik kreeg gisteren deze foto toegestuurd van een stalgenootje, stout paard :))
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:14

_O- Herkenbaar, dat gebeurt mij ook veel te vaak. Een kruiwagen is namelijk een ideaal object om tegenaan te schuren :')

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 16:59

kabayo wat een mooie oefeningen laat Zilver zien! en verder prachtige fotos..
Je vertrekt zeker al snel? Ik ben de datum even kwijt..

Gordy Nesprit maakt ook mooie vorderingen! Lekker dat watertje dichtbij.. Kun je daar ook in vd zomer?

Aurelia Dank je, maar we verhuizen pas in het weideseizoen :)
duurt nog even..
Wel alvast geoefend met de trailer..
We hebben er alle tijd voor genomen maar meneer stond er binnen 5 mins in.
Maar wel lekker op eigen beweging..
Wat kun je dan trots zijn op je paard he! :):)

Afbeelding

Afbeelding

Annikoe ook lekker bezig met je grondwerklessen? Ik vind het zelf enorm leuk en kijk elke keer weer uit naar de training..
Jack is wel een kleine deugniet hoor.. kruiwagentje omgooien mag toch niet.. foei...
en daarna zeker ernaast gaan lopen mesten? hihi

Puppy leuke fotos van jou en Elano weer!

Fransje ik ben ook benieuw hoe wit Joya gaat worden!
Die van mij verhaard nog niet maar zal niet lang meer duren..

Kvulden persoonlijk wil ik niet bezuinigen op een zadel maar ik stap er voorlopig nog niet op dus ben er ook nog niet mee bezig, tuurlijk is het balen dat je zadel straks te klein is maarja als die niet veel gebruikt is kan die misschien ook weer voor een leuk prijsje weg?
Ik zit eraan te denken om met een bareback te beginnen als ik dat durf tegen die tijd..
Anders eentje die je misschien kunt laten opvullen..

fennadev volgens mij wordt het nog wel koud van het weekend! De zon schijnt wel steeds maar het wordt er niet echt warmer van :brr:

Reneee ahhhhh haha ik heb dat ook wel eens dat ik denk waar moet het zadel eigenlijk? Die van mij is ook kort. Wel lachen dat hij zo blij is maar wel fijn als die een beetje bij de les is als je met hem werkt.

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:58

Hij was vorige winter en als jaarling ook schraal. Afgelopen zomer redelijk goed op gewicht en nu door wat tegenslagen weer schraal. Hij heeft verder wel praatjes en energie voor tien, dus ik denk dat er uit een bloedonderzoek niet echt iets nuttigs gaat komen. Ik ben nu zijn portie gastro+ aan het verhogen, het enige nadeel daaraan is dat ie het echt megasloom opeet wegens de grootte van de brokjes.

@Lamar, wat heerlijk braaf zo op de trailer! Ze schuren allebei nu niet meer, dus ik hoop eerlijk gezegd dat de luizen nu weg zijn en ik niet weer moet wassen.

@Renee, Miles is echt uitgedijd zeg! :wow:

Alex en Jorie <3

Kabayo

Berichten: 13865
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:07

Balen fenna dat hij zo schraal blijft.. en kan je wassen met warm water? Dat scheeld al veel :)
Hihi en leuke foto he :+

Thanks Lamar! Ik ga zaterdag al!
Super braaf in de trailer!!

Hahaha annikoe. Grapjas :')

Renee. Pff zie ik zilver ook wel voor aan.. gelukkig nog nooit gebeurd. Miles begeint goed uit te zwaren! Wel lijkt hij bijna drachtig :=

Vanavond voor de "laatste keer" bij zilver geweest. Zaterdag vliegen naar Zweden! Ga haar wel missen :(
Haar bandages gepast. Veelste dik en lang..
Afbeelding
Uiteindelijk meter eraf geknipt
Echte friezen dragen fries <3
Zie haar neusje die haar mooie springschoenen bekijkt haha
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:50

Haha vet setje kabayo! En leuk dat je bijna naar Zweden gaat, maar minder leuk om zilver achter te laten.
Ik ga as vrijdagnacht ook voor het eerst een week op vakantie sinds ik de mijne heb :( vind ik toch ook niet alles haha.

Raar Fenna, ik ben de mijne bietenpulp aan het bijgeven. Ik weet niet of het echt helpt, hij heeft namelijk zo'n dikke vacht haha, maar ik vind z'n ribben niet echt opvallen meer, eerst wel als je schuin van voren of achter keek. Dus ik hoop dag het ook echt zo is. Hij heeft ook nog geen haar wintervacht kwijtgeraakt. Maar deze week is het dan ook weer koud brr.

Lamar, kijk eens aan top paardje :D makkelijk als zendt zo oplopen!

Annikoe, hahaha fijn :')

Zo Miles is flink breed ja! :p stoer met zo'n zadel.


Hihi die snor van Elano is zo cool. Leuk dat je er zo bij kunt als ie ligt!

Morgen komt de hoefsmid voor Destinado dus ben benieuwd. Zijn voorvoeten kan ik nu goed pakken en vasthouden en na even trekt hij wel terug of leunt hij er zacht op maar als ik dan 'eh!' zeg is het weer goed. Dat moet wel lukken denk in zo. Achter... Tjah.. die heb ik nog steeds niet kunnen pakken (überhaupt proberen) want dat ga ik niet doen als hij los staat, mocht hij willen trappen kan hij zo omdraaien. Maar met het touw gaat het in principe prima. Moet maar kijken, gaat het niet dan gaat het niet. Maar deze hoefsmid had ook wel ervaring met jonge paarden zei ze staleigenaresse dus ik hoop het gehehe.

fransje23

Berichten: 15334
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:32

Afbeelding

Joya test het ijs. Haar conclusie: te dun om te schaatsen en ook niet bijzonder lekker

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15334
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:51

Flitsend hoofdzetel voor Elano!

Is goed te zien hoe groot het hoofd van Rosie is! Wel een lief hoofd!

Fennadev, vervelend dat hij iedere winter schraal wordt. Is voor shetjes toch wel bijzonder. De onxe werd al dik van twee plakken hooi per dag. Misschien toch een keer een extra uitgebreider wormenkuur erin of inderdaad een bloedonderzoek? Ook omdat zijn weerstand wat minder is.
Is bietenpulp met wat grasbrok en een scheutje olie een idee als aanvulling ?


Miles is al een tank, zeg!

Jack vind zijn actie schijnbaar wel grappig!

Wat goed van Lamar!

Zilver in een nieuwe passende outfit :-) Heb je ook al zo een zweetdeken?
Goed reis trouwens!

Hopelijk gaat het morgen goed bij de hoefsmid, Aurelia.

Zeg trouwens niets meer over verharen..Vandaag kwam er ineens veel haar los bij Joya.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:08

Ik kan z'n ribben voelen dus ben tevreden over zijn gewicht nu. Hij wordt dik van lucht, maar ik heb ze liever wat ronder dan zo schraal :) Past ook bij het ras.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:07

@kvulden
Wat een lieve leuke foto's! Elano blijft ook liggen. Ik ren ook genoeg heen en weer als ik foto's van ons samen maak. Struikel daardoor ook regelmatig over hem.. Boeit hem niet. :=

@Kab
Wat een prachtige rol foto van zilver! :))
Ja Elano vind het nooit zo leuk als hij de ketting niet vast mag hebben. Normaal mag het wel, hij spuugt dat ding toch uit als ie gek doet. Maar aangezien het weer de eerste keer draf was aan de hand, dacht ik: Doe toch maar voor de zekerheid uit je mond. Dus denk dat zijn verjaardagscadeau ook helemaal niet erg zal zijn voor hem straks. Ik heb straks volgensmij het meest blije paard met een bit. :roll:
En spannend hoor, naar Zweden! Hoop voor je dat je het reuze naar je zin gaat krijgen daar!

@fenna
Is zijn verteringsstelsel dan nog wel goed? Ik geloof dat ie wel eens last had van wat dunne mest enzo? Misschien dat er iets beschadigd is en dat dat (langzaam) moet genezen of iets?

@annikoe
Wormen kunnen idd ook een oorzaak zijn.
En die kruiwagen! Ik kon altijd wel janken als zoiets gebeurde bij mij, vooral als ik dan eindelijk klaar was.. Ben blij dat de paarden het hier niet zo snel proberen bij mij. Ik heb zo'n blik, dat als blikken konden doden. ~~}>

@rennee
Dat klapperen heeft wel een voordeel: Worden ze nog makker van omdat het zo klappert.
Ik heb dat zadel probleem niet zo. Kan zelf amper op een zadel zitten. Ben benieuwd hoe de BBP + boomloos dekje gaat worden met mijn heupen. En als het meezit is Elano wat slanker, maar dat kan ik nu nog niet echt zeggen, haha. :P

@lamar
Wat fijn dat ie er snel in ging! Ik snap dat je trots bent! :D

@aurelia
Hoe is het gegaan bij de smid?


[ITP] Het gras is wit!

Vanochtend en gisterochtend was echt mooi, vandaag de camera maar meegenomen! Elano was heerlijk aan het spelen met zijn vriend, hij had er duidelijk zin in! Alleen op het eind had hij het aardig warm, niet zo gek natuurlijk.. Ik had het ook warm, nou dat zegt genoeg. Vooral omdat hij dan ook nog een mammoet vacht heeft. Dus had hem even uitgestapt op het parkeer terrein. De andere paarden waren gewoon goed op adem en niet extreem warm zoals Elano, anders had ik hun ook meegenomen over de parkeerplaats. Met overzetten van land neem ik ze ook gerust alle 3 gelijkertijd mee. :P

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:30

Zijn verteringsstelsel is inderdaad waarschijnlijk permanent beschadigd door de bloedwormeninfectie als jaarling. Ik vermoed dus dat bloedonderzoek niks gaat uitwijzen, want hij heeft energie en is verder heerlijk aan het klieren. Ik ga vanmiddag seniores priores voor hem bestellen, samen met lijnzaadolie. Bietenpulp durf ik niet aan, vermoed dat ie dat niet gaat vreten, gezien Alex zijn reactie op bietenpulp al niet veel goeds verspelde. Die at het met lange tanden. Jorie zijn mest gaat steeds beter, maar toch heeft ie nog twee of drie flatsen per dag erbij zitten, maar de gastro+ lijkt wel te helpen. Ik zie voor het eerst sinds maanden namelijk echt mestballen eruit komen(met eventueel water) ipv diarree.

Alex en Jorie <3

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:36

Hier staan/liggen ze lekker te genieten in het zonnetje <3Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:59

Ging niet helemaal zonder slag of stoot bij de smid. Hij vond het enorm spannend en dan ook nog eens zijn voeten omhoog! Hij was voor begonnen, dat ging redelijk (zo lang ik hem non stop vol propte met snoepjes :') ), maar toen achter.. Opzich trapte hij niet echt of zo, 1x heeft ie opzij getrapt. Maar voornamelijk wegtrekken of naar voren/achter lopen of opzij. Op een gegeven moment de praam erop want het was geen doen, toen werd hij rustig en konden ze het zo afmaken eigenlijk.
Vind het echt knap werk van die man, hij laat echt niet los. Houdt ie met 1 hand zo'n hoef vast wat alle kanten op gaat. Of loopt ie mee opzij met een hoef tussen zijn benen haha en gaat gewoon door.
Hopelijk kunnen we flink oefenen voor de volgende ronde. Misschien kan mijn toekomstige grondwerk instructrice er ook wel bij helpen :) Als ik terug ben van vakantie ga ik beginnen met lessen.

Ga je topic bekijken puppy :D

Heeerlijk Annikoe! Het was inderdaad prachtig weer vandaag, ik had het ook niet koud!

Oh en ben ook nog een stukje gaan wandelen met hem :D Met de nadruk op een stukje, want we hebben een hele lange onverharde oprit zegmaar naar stal. En gewoon daarover heen en terug gelopen. Vond die ook wel spannend, dus ga ik een aantal keer herhalen tot hij het niet meer spannend vind, en dan kunnen we misschien wel een stukje verder :D Maar echt op straat doe ik wel alleen als er iemand bij is om te beginnen.
En hij loopt ook gewoon langs een smal gangetje van 2 grote traktor achtige wagens haha. Die uit stonden overigens anders is het een ander verhaal _O-

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:22

@annikoe
Heerlijk hoor!

@aurelia
Ik vind het soms ook bijzonder hoe die smeden soms kunnen blijven vasthouden/staan.. Ik lig al om als ik buk. _O-
Heb je geen ervaren paarden op stal? Kan soms ook helpen bij onzekere paarden, die hebben er dan veel steun aan.

Nou Elano voelt zich iig weer goed. _O-
Afbeelding

'Oh meisje, ik ben zo blij dat je er bent! Kijk eens wat ik kan! Maar ehm.. Help, ik durf er niet meer af.' :')
Echt, was zo blij (en schoot ook keihard in de lach) toen ik het zag. Een echte Elano actie. En zo heerlijk als ze je dan vertrouwen met het helpen.
Moest hem even ophalen, even weer de hals scheren. Volgens buienradar wordt het warmer + zon. Met die vacht van hem wordt dat mogelijk te warm. Op de terug weg ook klein stukje gedraafd, hij was helemaal enthousiast, blij paard! Dus ik ben weer helemaal happy! *\%/*
Hopelijk blijft het zo goed gaan met hem, kunnen we weer kilometers maken!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 01:44

Haha, die gekke Elano denkt dat ie klimgeit is....

Afbeelding

heb eindelijk een foto van Mis onder zadel op mijn tablet, deze foto is me heel dierbaar omdat het voor mij het resultaat is van heel veel trainen van mezelf om mijn linkerkant van mijn lijf na mijn verlamming weer sterker te maken. Rijden zoals vroeger kan ik niet meer maar met een beetje rustig rondstappen ben ik al zielsgelukkig :)

fransje23

Berichten: 15334
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:10

Elano is een clown :+

Nu de hoeven weer netjes zijn heb je inderdaad tijd om te oefenen, Aurelia
Joya koop ik ook wat om bij de hoefsmid. Zorg dat emmertje voer ,luzerne, klaar staat en wat wortels. Is vooral voor de afleiding want na 5 minuten is ze gedoe aan haar voet wel weer zat. Wil er geen gevecht van maken en zo gaat het tot nu toe prima.

Wat zijn jullie een mooi duo, Farahdiba! Mis is stoer zo!
Waardoor ben je verlamd geraakt? Als je dat liever niet verteld is dat natuurlijk ook prima.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Iris_Casper, Just_Natural, LuCa88, sas66, Vagabondo en 147 bezoekers