Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:46

Even een idee via pb :)


biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:08

Aurelia schreef:
Hoe bedoel je precies? Als op een cirkel los voorwaarts drijven? Of soort van ‘opjagen’ zodat ze gewoon vooruit gaat? Want ik snap het ff niet dat je achter haar staat haha.

Kofu ziet er echt stukken beter uit!! Heel leuk! Op welke leeftijd wil je hem wegbrengen?

Waaaauw Renee, Looking good!


Hij word dinsdag 3jaar *\o/*
Dus over ongeveer 10maanden. Misschien iets eerder als ik het bij mekaar heb en als ze plek hebben uiteraard.

Kofu & Chica (en Rosa)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:32

Oooh bijna jarig dus, leuk!!
Ben benieuwd hoe het gaat!
Zelf weet ik het nog steeds niet, als hij het zo doet zoals nu dan kan ik het denk ik wel zelf. Heb er namelijk al overheen gehangen enzo en dat vond die prima haha :’)

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:32

kvulden schreef:
Puppy ik heb ook zo iets geprobeerd, maar ze was niet onder de indruk. En gaat gerust nog een stapje verder met haar dreiging. Nou juist met beweging van de zweep geeft ze tegengas. En als ze dan wel vooruitgaat,maakt ze een klein rondje om mij heen met de oren in de nek en dreigt dan wat zijwaarts in mijn richting. Loopt dan een beetje bokkerig. Met de zweep er tussen komt ze dan niet dichterbij.


Blijft ze dan uiteindelijk wel lopen, ook al is het bokkerig? En hoe sluit je daarna af?
Ik zou ik in ieder geval een zweep, parellistok lid meenemen om haar op afstand te kunnen houden.

Kun je wel , aan het touw, haar voor-en achterhand "besturen" met lichaamstaal?

Wat een leuke foto van Elano en zijn vriend! Bij dat de introductie goed ging!

Van de, wat gaaf die buitenrit!

Joya zit in een koppige fase.. Ze Wil niet mee van weiland richting stal. Staakt echt en lokken met wat lekkers of achterwaarts laten lopen zijn de oplossingen .. Heel irritant is :roll:
Is ook zo suf dat ze zonder problemen 30 of 40 meter achterwaarts gaat maar zodra je haar omdraait doet ze geen stap meer.
Het principe van meelopen kent ze wel goed dus dat is het niet. Denk dat ze vooral graag bij de kudde wil blijven. Gaat vast ook wel weer over , hoop ik.
Ze is trouwens ook bezig om zich in de kudde een beetje paar plaatsen in de rangorde omhoog te werken. Dat heeft natuurlijk prioriteit :D

Komende dagen laat ik haar maar gewoon even staan, scheelt ons beide irritatie. Vind de arabier ook fijn, krijgt die meer aandacht.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:29

Destinado heeft ook zo’n fase gehad :j maar die wilde niet van de bak naar z’n paddock haha. Is gelukkig weer over gegaan. Je moet vooral de tijd nemen want als je denkt ff snel dan lukt het al helemaaaal niet :’) ik pakte hem dus ook alleen als ik geen haast had haha anders raakte ik alleen maar gefrustreerd van oliebol ik moet zo weg.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 09:10

Ik kan haar makkelijk halthouden en in de achteruit zetten. Ze staat bv al snel bij de doorgang als ik er aan kom. Standaard zet ik haar naar achteren voor dat ik onder de lijn door ga. Ook als ze wat lekkers krijgt wil ze zich op dringen. Ook dan moet ze achteruit en wachten tot ze het mag pakken. Als ik zelf door de wei loop gaat het steeds beter. Ik moet haar wel in de gaten houden en als ze zich opdringt maak ik me nog groter en doe mijn armen wijdt. Dan houdt ze wel afstand. Zodra ik dat weer loslaat neemt ze weer haar moment. Of gaat langs me heen. En probeerd me via de zijkant te benaderen. Is lijkt minder gemeen als bij longeren. Ik steek dan mijn hand met wijzende vinger uit en zegt eh! Daar reageerd ze op, maar uit protest doet ze dan wat jolig. Dus moet eigenlijk wel de hele tijd op haar letten als ik door de wei loop.

Maar als we lekker aan het poetsen zijn luisterd ze prima. Zet ik haar steeds op zij naar achter naar voor. Noem maar op. Ze is ook niet bang voor de zweep daar kan ik haar hele lichaam mee aaien. Het lijkt meer zo van nu gaan we echt iets doen en dan wordt ze opstandiger. Ik had haar daarom nog maar even wat laten staan om ouder te worden. Maar dat helpt dus niet echt.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:35

Ze is ook nog maar jong natuurlijk en moet de regeltjes van de mens leren. Ofwel jij moet haar leren hoe jij de paardenregeltjes uit.
Als jij dus omdraait, je maakt je groot en staat stevig, dat is jouw ‘oren naar achter’, kom niet in mijn ruimte. Als jij relaxed, zak door je heup en uitademt, dat is jouw ‘oortjes naar voren’.
Echter is dit niet iets wat ze meteen door heeft, want jij lijkt op de verre verste niet op een paard :’)
Die oefening die ik dus stuurde, daarmee leer je haar dus wat jouw oortjes naar voren of achter is. De regeltjes kent ze, van haar paardenvriendjes, ze moet alleen weten hoe die dan bij een mens zijn :D
En natuurlijk moet je de leiding blijven nemen want als een ander paard dat niet doet dan zal ze ook over dat andere paard heen lopen bij wijze van :+

En de mijne moet ik ook erg concequent mee zijn hoor, hij is jong, speels, test graag grenzen (misschien kan ik het nú wel maken?!) en als ik mijn regels niet duidelijk stel dan houd ie er gewoon geen rekening mee, niet expres maar komt ie weer lekker tegen me aan staan bvb.
En ik let ook altijd op als ik met hem loop, ook al loopt hij netjes mee tegenwoordig, hij kan zomaar een gekke bui krijgen, schrikken, etc etc.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:47

Joya kan ook heel opstandig worden hoor als het haar niet zint. Probeer dan altijd maar rustig te blijven en het gevraagde stoïcijns te herhalen net zolang dat ze het wel normaal doet. Je ziet haar als ik dat dan beloon meestal ook meteen kauwen, kwartje is dan gevallen.
Wil niet zeggen dat ze niet nogmaals uit gaat proberen, het is tenslotte een jonkie.. Grenzen moet verkend blijven worden :')

Voorwaarts gaan de leadrope is bij ons ook wel een dingetje. Ze wordt niet boos maar doet niet meer dan ze nodig vind. Dit doet ze overigens ook in de kudde als ze weg moet van een ander paard. Ze gaat dan precies zover opzij dat ze geen trap of bijt krijgt maar geen stap verder. Is heel frusterend overigens voor het andere paard.. Die moeten dan nogmaals boos doen, in de achteruit, been optillen etc.
Moet daar nog een oplossing voor bedenken want met een tik met de zweep kom ik er niet, denk ik.
Ze lijkt uit hetzelfde hout gesneden als mijn vorige paard. Daar kon je, bij wijze van spreke een zweep, op kapot slaan maar als die bedacht had iets niet te doen.. dan deed ze niet. Hoe meer dwang hoe minder je voor elkaar kreeg.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 14:22

Net weer even 10 minuten met haar gewerkt. Zo dat gaf een heel ander beeld. Dus misschien gisteren toch een kwartje gevallen. Ik heb haar gelongeerd aan de lijn. Stappen, halt, naar me toe andere hand het zelfde ook in draf en zelf een stukje op commando in galop. Ze genoot zichbaar meer. ook beleerd gaat worden om te mennen. Rosie is vrij dominant. Nu loopt ze mij steeds netjes achter na in de wei. En ze kan dan ook echt wel pushen. Ik oefen dat steeds en maak me groot om te zorgen dat ze wat meer afstand neemt. Ook als ze hard aankomt denk je dat ze dwars door je heen wil. Maar ook daar heeft ze nu de rem wel gevonden als ik mij groot maak of iets gebruik om wat mee te zwaaien. Ik heb bij de wei een stukje gecreeerd om te gebruiken als piste. Vandaag heb ik haar daar even ingezet. Ik wil graag met haar op straat gaan wandelen, maar dan moet ze eerst wat beter luisteren. Helaas heeft het stuk nog veel gras, dus dat leide wel af. Het enige wat ik vandaag wilde doen is los voorwaarts en halt en naar mij toe komen. Bij voorwaarts drijven ging het vaak goed, maar ook een aantal keer echt stilstaan en oren naar achteren. Ik sta een paar meter achter haar. Drijf ik dan meer....zet zij stappen achteruit in mijn richting. Ik roep natuurlijk even he of iets. Ik heb een keer de longeerlijn richting haar kont gegooid. Daar werd ze ook niet vrolijker van. Ze begint nog maar met leren. Ik wil haar eigenlijk geen mep geven. Hoe lossen jullie dat op. Dat ze toch weer voorwaarts gaat. Of is het gewoon een kwestie van blijven doen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 16:01

Oh hier heeft hij ook gek gedaan met mijn bericht. Ik kan mijn vorige bericht niet meer verwijderen.

Maar dit was eigenlijk de tekst:

Net weer even 10 minuten met haar gewerkt. Zo dat gaf een heel ander beeld. Dus misschien gisteren toch een kwartje gevallen. Ik heb haar gelongeerd aan de lijn. Stappen, halt, naar me toe andere hand het zelfde ook in draf en zelf een stukje op commando in galop. Ze genoot zichbaar meer

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:07

kvulden schreef:
Oh hier heeft hij ook gek gedaan met mijn bericht. Ik kan mijn vorige bericht niet meer verwijderen.

Maar dit was eigenlijk de tekst:

Net weer even 10 minuten met haar gewerkt. Zo dat gaf een heel ander beeld. Dus misschien gisteren toch een kwartje gevallen. Ik heb haar gelongeerd aan de lijn. Stappen, halt, naar me toe andere hand het zelfde ook in draf en zelf een stukje op commando in galop. Ze genoot zichbaar meer


Vond je het al gek dat je in herhaling viel ;) :D

Fijn dat het nu beter ging!

Joya doe ik, buiten checken of ze niets mankeert, niets mee. Aankomend weekend heb ik weer alle tijd voor haar eens kijken of ze dan weer zij heeft om met mij mee te gaan.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:42

Ik meld mij ook weer eens. Heel druk gehad maar alles gaat goed. Nieuwe stal is geweldig howel Missy een flinke klap heeft gehad van de verhuizing. Ze staat nog steeds op rust. In het begin bijna een verplichte rust omdat ik haar simpelweg niet meer uit het land vandaan kreeg. Kwam blij aanrennen als altijd maar meelopen? Nee. Finaal in de ezelstand. Toen besloten mijn instructrice van 20 jaar geleden te bellen waar ik toen jaren heel fijn westernles van heb gehad. Gelukkig geeft ze nog steeds les en had ook nog eens een gaatje vrij *\o/*

samen aan de slag gegaan en nu loopt Mis alweer redelijk normaal mee. Ze werkt vanuit ontspanning en alles vanuit preassure-release.

Ben blij dat ik direct weer hulp heb ingeroepen want ik kon niets met Mis aanvangen, ze walste compleet over me heen en had oog voor alles, behalve voor mij. Ben echt een paar keer huilend naar huis gegaan. waar is mijn lieve, brave paard gebleven, dit kan ik helemaal niet handelen *snotter* dat dus.

Gelukkig nu alweer een stuk beter maar we zijn er nog lang niet. Mis staat heerlijk op een groot land in een groepje van 5 merries. Ze staan in deze periode dag en nacht op het land, in de winter de hele dag op de paddock met hooi en 'snachts binnen. Enige "nadeel" is dat de weilanden uit zicht van de stallen liggen, wat Mis dus (nog) niet trekt. Ze raakt overstuur zo weg uit haar kleine kudde maar ook dat komt wel goed. Gewoon regelmatig uit de wei pakken en de stallen proberen positief en leuk te maken in haar hoofd (wat neer komt op regelmatig uit de wei halen en eten en borsteltje erover bij stal ).

dan weer terug, das alles momenteel. Rijden is nu helemaal niet aan de orde maar dat komt ook wel weer goed en op zich helemaal niet erg omdat Mis best vroeg is beleerd dus dit sluit aan op de rust die ik haar toch al wilde geven om uit te groeien, die duurt wat langer nu :o

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:35

Hier Pepper maandag voor het eerst aan de lange lijnen gehad en hij snapte het meteen! :) Ook een drafje meegepakt en na 10 min gestopt omdat hij zo braaf was. Vanavond of morgen nog een keertje en dan heeft ie een weekje vrij omdat ik op vakantie ga. Mijn verzorgmeisje borstelt hem dan en geeft hem wat beweging door wandelen in de bak :)

Hij gaat trouwens niet meer op de wei want hij wordt veel te vet. (en hij ontsnapt blijkbaar nogal vaak := )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:55

@fransje23 Miles heeft ook een koppige periode gehad. Heeft gelukkig niet zo heel lang geduurd. Zaterdag liep ik met zijn volle zusje en die deed precies hetzelfde :')

@kvulden Gewoon blijven oefenen hoor. Volgens mij test ze je gewoon uit. Tinkers zijn ook wel erg eigenwijs natuurlijk. Komt vanzelf vast goed!

@farahdiba46 Pff wat een gedoe, gelukkig gaat het nu weer beter! Rust is inderdaad nooit verkeerd, kan ze het lekker verwerken allemaal.

Pepper is netjes aan het lopen zeg!

Hier gisterenavond weer een buitenrit gemaakt. Onwijs braaf paard. Zelfs een ree gespot. Mijn andere pony ging dan altijd helemaal over z'n toeren, Miles gaf er niks om. Hij is ook echt nergens bang voor, alleen maar nieuwsgierig en wil overal naartoe. Moest gisteren onder een viaduct onder de snelweg door, tegelijkertijd kwam er een menner voorbij en een groot landbouwvoertuig. Hij gaf er niks om. Ideaal zo'n paard. Lekker met een lang teugeltje naar buiten, precies wat ik wilde :)

Hou wel in mijn achterhoofd dat ie nu misschien overrompeld is en nog gaat kwallen, maar dat zien we dan wel weer :') Als hij nu iets spannends vindt is zijn reactie ook niet vluchten, maar kijken. Schijnen zijn ouders ook te doen, dus ideaal!

Ik vind zijn grote oren zo leuk :')
Afbeelding

Voorlopig lekker naar buiten, want de bak vindt hij echt niks. En ik ook niet. Dus dat komt in de winter wel weer denk ik. Of niet :+ Hij ging gisteren ook in draf de oprit af, mega enthousiast _O-

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 15:11

Ik heb mijn paarden. Een week of 8 geleden naar de wei gedaan. De wei is hier 500m weg. Dus mooi dicht bij. Maar mijn oude merrie was niet meer te handelen. We zijn nu dus 8 weken verder en langzaam word ze weer de oude. Dus een verhuizing moet je niet te lichtjes over doen. Men oraat daar alleen over bij bv verkoop, maar als je ze zelf verhuisd kan het dus ook. Mijn merrie was ronduit gevaarlijk. Rosie maakte het niks uit. Ben net evrn bij de wei aan het werk geweest. Vanavond nog even kijken of ik 1 van de dames aan het werk kan zetten.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 21:00

Nu een echte wandeling. En Rosie alleen in de wei. Ik zag haar wel rond galopperen. Als ze veel lawaai maakt zouden we haar denk ik wel gehoord hebben. Maar dat viel mee. Bij de laatste 200m hoorde ik haar hinniken. En ze rende naar waar wij binnen komen. Er zit nog een sluis voor. Ik kon haar netjes aan de kant zetten zodat Marinka de wei in kon. Het gaat zo echt goed.

Afbeelding

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:59

Afgelopen maandag weer een tegenslag. Kofu had weer een slokdarm verstopping.. waarschijnlijk doordat die op een kort land stond en savonds kuil krijgen en toen een flikke hap heb willen doorslikken.. gelukkig was het deze keer snel weer over, wel heeft die pijnstiller gehad en een klein roesje om even te ontspannen. Het gaat nu weer heel goed. Want mocht nu op het land 2 hooinetten neer zetten dus ze kunnen onbeperkt eten :D gistef avond wel even een kleine schrik training gedaan. Hij deed het heel braaf *\o/* Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kofu & Chica (en Rosa)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 19:41

Oh altijd leuk die schriktraining. Ik zal dat ook weer eens doen.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:59

Vandaag gaf Joya zelf aan weer graag veel aandacht te willen. Ze liep ook gewoon weer braaf mee naar de stal! Hopelijk zijn we nu weer even uit de dwarse fase. :j

Verhuizen h3eft echt veel impact inderdaad. Kan soms wel een half jaar duren voor ze echt helemaal op hun gemak zijn. Duurde bij de arabier en Joya ook wel een paar weken.

Wat is Miles stoer en koel, Renée!
Zijn er veel was en bij jullie?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:18

fransje23
Elano 'staakt' ook als ik het erf wil verlaten. Maar denk dat het komt omdat het natuurlijk allemaal nieuw is, hij staat er nog maar een maand natuurlijk en dan ook nog net in de kudde. Maar eenmaal een end van het erf weg is er niks aan de hand. Dan is het wandelen zelfs leuk. >;)
Misschien zo'n vishengel met wortel gebruiken als een zweep niet werkt. :))

Aurelia
De 'misschien mag het nu wel' ken ik ook bij Elano.

Kvulden
Fijn dat het beter ging.

farahdiba
Verhuizen kan een hoop doen met paarden. Sommige veranderen in de duivel, anderen keren in zichzelf, weer anderen hebben er geen moeite mee en noem het maar op.

@frummels
Ziet er leuk uit!
En dat ontsnappen, daar zijn kleintjes heel goed in. Al zijn er ook een hoop groterds die er goed in zijn, haha!

@renee
Heerlijk zo relaxed op rit! En en ree, gaaf! Hier hooguit zeehonden. Ja en herten bij de kinderboerderij, maar dat is valsspelen natuurlijk. O:)

biancalaylo
He bah, weer verstopping.. Wel fijn dat er nu hooinetten gehangen kunnen worden en onbeperkt kunnen eten. Denk dat de netten ook voor zullen zorgen dat ie niet meer snel verstopt zal raken? (Als in, grote hap slik weg)


Met Elano weer begonnen met lopen. Woensdag gelopen en vandaag ook weer. Woensdag een kleiner rondje. Normaal gesproken is dat 20 minuten, wij waren 30 minuten onderweg. Meneer ging stilstaan, want er hinnikte een paard van 'stal'. Vervolgens gaat meneer stilstaan want hij ziet en hoort kanoërs (of wat het ook waren), daarna ging meneer stilstaan.. En dutten. :Z _O-
Echt, af en toe is het een raar paard.. Dus besloten even stukje te draven, nou meneer was weer wakker en kon weer doorlopen.
Vandaag langer rondje gelopen. Via de duinen, door het park en daarna over een ander mooi pad. In het park een mooi plekje gezien waar we misschien wel eens kunnen spetteren, dus kijken of het volgende week een keertje kan.
Toen we op de kruising kwamen in de duinen, wilde meneer niet mee. Hij wilde naar het strand, ja echt.. Uiteindelijk de ezel kunnen overtuigen dat we niet het strand op mogen overdag in de zomer, dus toen liep hij uiteindelijk toch maar weer mee. Komen we vervolgens een vrachtwagen tegen. Er was amper ruimte, zou er net aan tussen passen. Chaufeur ging stilstaan en toen kon ik 2 dingen doen. Omdraaien of mij en Elano er tussen wurmen. Ik koos voor het 2e, want Elano is toch niet bang voor vrachtwagens. En de dappere clown deed het ook nog. Super blij met zo'n braaf dapper paard! <3

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 20:39

Net heel even met Rosie buiten de wei. Ze was wat enthousiast en vergat daar door goed te luisteren. Halthouden ging goed. In de achteruit was wat lastiger. Marinka had het pas door toen we weer terug waren. Maar een goed begin om het op te bouwen.
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:41

Dag van aankomst, +/- vorig jaar en vandaag. Hij groeit goed. Meer mensen met vergelijk foto's? :D
Afbeelding

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:31

Wauw die groeit lekker!
Hier deze:
Afbeelding

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:23

Wat groeien ze toch mooi uit!

Miles juli 2015
Afbeelding

Juni 2016
Afbeelding

Juli 2017
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Afbeelding

Dit is zijn volle zusje, lijkt best op hem (met papa):

Afbeelding

Afbeelding

Hij moet nog steeds een stuk kont inhalen :')

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:56

Wat een leuke overzichten allemaal! Dan zie je pas hoe ze veranderd zijn!

Hier die van Nesprit

Mei 2015
Afbeelding

Sprong in de tijd naar februari 2017
Afbeelding

Juni 2017
Afbeelding

April 2018
Afbeelding

En vorige week
Afbeelding


Verder van de week ook eens laten vrijspringen, dit was haar tweede keer en hoewel ze het de vorige keer nog wat spannend vond werd ze er nu erg enthousiast van :+

(natuurlijk eerst laag begonnen)

Afbeelding
Afbeelding

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Drico, janneke_S, kimwilliam, Mariett, nonnekee, Pantykous, Rubio, Unicorn79, Wopkebrok, xRoossie95, Yinka en 138 bezoekers