Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:14

Ik heb vandaag voor de eerste x les gehad met hulp om hem braaf op de spuit te laten staan. En hij blijkt dominanter te zijn dan dat ik dacht. Ik dacht meer aanhankelijk, maar ik moet nu duidelijk nee is nee en niet na 10x vragen tog een x ja zeggen := dus werk aan de winkel. Maar wel heel leerzaam!

Kofu & Chica (en Rosa)


Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:43

Wij hebben vandaag voor het eerst op Kane gezeten!! En hij was zo ontzettend braaf. Stond er gewoon ontspannen bij. Zoo blij ermee!


Bianca pittig klusje dus, goed doorzetten dan kom je er wel! Hier het gelukkig wel onder de knie nu het afspuiten.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:02

Wat leuk miesje!

Goede les dus Bianca. Jorie geeft niks om water.

Ik ben vandaag wezen wandelen met hem, want ik was vanochtend van de sulky af gevallen doordat daar een bout van mist. Dus ik was een beetje te beschadigd om te fietsen en de sulky pak ik dan ook niet meer met Jorie. En het was voor mijn been wel goed om te wandelen (die bleef hangen, dus heb zo ongeveer alles verdraaid). Nu kan ik amper lopen, maar Jorie vond t erg leuk even.
Afbeelding
Afbeelding

Alex en Jorie <3

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:36

Wat een knappe pony is Jorie toch!
Vervelend van je valpartij, maar wandelen is ook altijd leuk!

:)

<3 Lamar <3
volg ons op Instagram @Lamarxhorse: https://www.instagram.com/lamarxhorse/


Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:51

Aiii vervelend dat je zo gevallen bent. Hopelijk houdt je er niet al te lang last van. Wandelen is ook heel leuk.
als wij klaar zijn met beleren wil ik ook kijken of ik Kane verkeersmak kan krijgen. Hij vind verkeer echt super eng.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:55

Ik heb een haflinger uit 2015 :D

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:26

Kun je inmiddels weer goed lopen, Fennadev?

Iedereen de hitte overleefd? Was hier aan de kust al heet dus in het binnenland moet het nog erger zijn geweest. Ik heb niet veel gedaan met Joya, wel een aantal keer gewandeld. Gaat echt steeds beter en ik maak de rondjes groter dus we ontdekken nieuwe dingen. Bang is ze, eerder nieuwsgierig.

Gisteren is de tandarts geweest voor haar. Was geen overbodige luxe, ze bleek een gaatje in haar melkkoe te hebben en daardoor een ontsteking. Deze melkkies heeft ze er alvast uitgehaald, zat eigenlijk nog niet los genoeg, om de ontsteking schoon te kunnen maken. Laten zitten was geen optie omdat de ontsteking anders de echte kies aan zou kunnen tasten.
Verder zijn de hoogstandjes eruit gehaald en twee doppen.
Ze moet nu nog vier kiezen wisselen en zes snijtanden.

De "oogst"
Afbeelding

Heb ook een kaptoom aangeschaft dus dit najaar kunnen we serieuzer aan de slag met haar. Wil dan beginnen met werken aan de hand en longeren.
Is een redelijk goedkoop ( academisch) kaptoom maar de prijs/ kwaliteitsverhouding is erg goed.
Ze ziet er ook meteen meer volwassen uit zo

Afbeelding

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:40

Jeetje, tijdje terug dat ik wat gepost heb. Meestal post ik wel vaker. :')

@Aurelia
Heb Elano eerst paar keer bit in gedaan met halster eronder. Laatste keer met bit ging ik eerst met halster even kijken hoe hij was, super braaf dus via bit verder gegaan. Niet dat hij met halster al alle kanten op vliegt bij wijze van, dan is de ervaring met bit uitaard niet zo leuk. :+

@Fransje
Ja erg hea? Mogelijk dat het mooier was een soort sportcoupe, dus 'recht', maar dan moest er ongelofelijk veel af en dat vind ik helemaal zonde.. Zeker als ik het nu op deze manier in de vlecht een beetje kan oplossen.
Hier de hitte overleefd, wel lekker aan de zee. Scheelt een hoop!
Zo, die is heel wat kwijt inderdaad.

@Brightben
Nieuwe kapsel ziet er goed uit!

@miesje
Nog gefeliciteerd met je meid!
Fijn dat ie braaf is met het erop zitten. Ook al gestapt enzo?

@biancalaylo
Nou dan weet je dat in ieder geval! Kan je ergens aan werken, maar dan heb je er op den duur wel veel plezier van! :D

@Fennadev
jeetje, dat zal wel schrikken geweest zijn! Gaat het nu weer een beetje? Weet je ook hoe de bout los had kunnen gaan?

@yarkayunda
Welkom! Vertel eens meer? En foto's uiteraard. :D

Hier in de tussentijd veel gewandeld. Ook weer een keertje in de bak met het bit 'geoefend'. Eerst aan het halster, kijken hoe hij was en toen met bitje. Deed het super. Paar keer het strand bezocht, paar keer even (deels) afgespoeld, zweet eraf en laten rollen. En gister weer heerlijk gezwommen in de zee. :D
Afbeelding

Waarom ik van Elano hou? :+ <3
Afbeelding

En een vlecht uit Elano's staart geknipt. Wilde dat al een tijdje, maar hij zwiept de laatste tijd minder hoog, dus mogelijk staart te zwaar? Dus ik dacht, nou eens kijken of dit helpt. Heb ik gelijk mijn vlecht.. En je ziet er niks van. Gister dus na het strand was zijn staart schoon, helemaal uitgeborsteld, maar jeetje.. Die staart is dik geworden joh. :=
Geen idee of het geholpen heeft, moet hem nog zien zwiepen tegen de vliegjes.

Dinsdag hebben we ons eerste grondwerk lesje, vanaf dan gaan we toch af en toe wat serieuzer aan de slag.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:04

Jaa vandaag heb ik er zelf opgezeten!! Wat een heerlijk gevoel!
Ook stukje draf ja.Afbeelding
Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:47

Wat vervelend zo'n ontsteking! En wat fijn dat hij er nu uit is dan,
Staat haar inderdaad goed die kaptoom! Heb hem zelf ook, ik vind hem heel erg fijn.

Wat heerlijk dat zwemmen met elano zeg! Wat is het ook een schat!

Goed bezig miesje! Mooie combinatie zo!

Hier woensdag voor 't eerst op nes gezeten, geen kick en deed ze heel erg braaf, vandaag wilde ik voor 't eerst eens gaan stappen aan de longe, dat deed ze ook heel erg braaf, ze bood zelf een draf je aan, dus die ook mee genomen en ik ben nu nog verliefder op mijn paard <3

Zelfs op het einde nog een stukje los gedraafd, super braaf en ben heel trots op mijn puppy.

Tegenwoordig komt ze al naar me toe gedraafd als ik met haar halster de wei in kom lopen, ze steekt zo haar neus er in en gaat graag mee, super gaaf om zo'n band op te bouwen met een paard.


Afbeelding
Afbeelding

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:58

Gordy wat een fijn gevoel is dat he!!
Ik ben nu ook nog meer verliefd op kane haha.
Zo bijzonder er voor het eerst op te zittenm

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:05

Fransje het gaat redelijk met lopen, alleen 's ochtends opstartproblemen door een oppervlakkige schaafwond die maar niet wil vernieuwen qua huid. Inmiddels is de sulky gerepareer en men ik dus ook weer, maar ik durf het bos nog niet weer in. Die bouten rammelen gewoon los vanwege de grote druk die erop komt te zitten door een bosrit. Eigenlijk moet je ze regelmatig even weer steviger vastzetten, ze zitten nu vast met loctite. Verder heb ik nog steeds last van de bijensteek, vooral in combinatie met de warmte van afgelopen tijd bleef mijn vinger dik. Ik was dus tijdens een korte pauze met Jorie op dezelfde dag nog gestoken door een halfdode bij die het niet meer kon schelen want zij ging sowieso wel dood. Maar kennelijk ben ik allergisch..

Wat gaaf al die eerste keren erop!

Alex en Jorie <3

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:49

Miesjex schreef:
Gordy wat een fijn gevoel is dat he!!
Ik ben nu ook nog meer verliefd op kane haha.
Zo bijzonder er voor het eerst op te zittenm


Ja geweldig! Ze gaf me opeens zo veel vertrouwen! Heb al vaker paarden ingereden maar eentje van jezelf is zo bijzonder haha.


Fennadev schreef:
Fransje het gaat redelijk met lopen, alleen 's ochtends opstartproblemen door een oppervlakkige schaafwond die maar niet wil vernieuwen qua huid. Inmiddels is de sulky gerepareer en men ik dus ook weer, maar ik durf het bos nog niet weer in. Die bouten rammelen gewoon los vanwege de grote druk die erop komt te zitten door een bosrit. Eigenlijk moet je ze regelmatig even weer steviger vastzetten, ze zitten nu vast met loctite. Verder heb ik nog steeds last van de bijensteek, vooral in combinatie met de warmte van afgelopen tijd bleef mijn vinger dik. Ik was dus tijdens een korte pauze met Jorie op dezelfde dag nog gestoken door een halfdode bij die het niet meer kon schelen want zij ging sowieso wel dood. Maar kennelijk ben ik allergisch..

Wat gaaf al die eerste keren erop!



Ow wat een narigheid zeg, vervelend dat die schaafwond niet wilt helen en dat je dan ook nog zo'n bij treft... Ik ben ook allergisch en weet hoe vervelend dat kan zijn...om gek van te worden...

Fijn dat je sulky weer gemaakt is, ik snap je voorzichtigheid ermee.

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:56

Hi all!

Heb weer verzaakt.. pff heb letterlijk me handen vol aan mijn draak.
Wat gaaf ik zie dat iedereen al erop kan zitten enz.. Helaas is dat in mijn geval echt nog niet mogelijk.

Hebben jullie ook dat jullie paardjes grenzen gaan opzoeken?
Voor mijzelf heeft ze wel gezag.. maar andere mensen :roll:

Gisteren kreeg ik een bericht van Caroline de eigenaar van Pien en Pien is de buuf van Akyra.
Omdat Akyra een brandwondje heeft gekregen door een open schuurplek van deken is ze gisteren door Caroline uit het land gehaald zodat het behandeld kon worden.
Nadat ze Akyra nog een overheerlijke douche heeft gegeven wilde ze Akyra terug zetten in het weiland..
Net iets verder dan de longeerring en ongeveer 170 meter van het land.. heeft ze zichzelf losgerukt en is keihard naar het weiland gerend (en waarschijnlijk over de sloot van 1,5 meter gesprongen of over het hek van 100cm gesprongen). Heb dus een spring tink := Maar goed ben er natuurlijk niet blij mee.
Want ik zal nu het gevecht met haar aan moeten dat ze dat echt niet nog eens mag flikken.

De dag ervoor was ik zelf geweest wil ze terug naar het land terwijl we net over het laantje naar stal lopen gaat ze ineens vol steigeren naast me en even verderop weer. Proberen mij mee te sleuren enz.. nu steek ik daar natuurlijk een stokje voor en maak heel duidelijk met mijn stem dat ze dat niet mag doen.

Uiteindelijk niets aan de hand en we zijn op stal gekomen en ook weer fatsoenelijk in de wei (zonder enige problemen) en dan dit weer...

Wat zal er in vredesnaam is dat koppie omgaan.? Verlatingsangst?
Kan haar ook niet alleen op stal zetten want dan trapt ze letterlijk de stal kort en klein.

Wie oh wie heeft tips.. _/-\o_

Mag ook eventueel in PB.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:35

Jeetje Juul wat vervelend zeg, hier totaal geen last van. Kane is een heel onzeker paard die echt op mij leunt..

Ben je al wel veel bezig met grondwerken? dat kan ook al heel goed helpen, verder goed kort en duidelijk zijn. Stil staan is ook echt stilstaan.
Hoop dat jullie eruit gaan komen. !

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Juulxx

Berichten: 1345
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noordwijk aan zee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:40

@miesje ja Akyra blijkt ook onzeker te zijn maar die verlatingsangst is echt drama.

Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:50

Al een tijdje niets meer gepost, maar vandaag mocht ik op Fudge zitten! Zonder zadel aan het halster met los touwtje. Zo gaaf op je eigen paard zitten na bijna 3 jaar! Hij bleef rustig en ontspannen staan en kwam even met zijn koppie kijken wat ik aan het doen was. Gaf veel vertrouwen!

Ik lees dat er meerdere voor het eerst op hebben gezeten echt heel gaaf!

@Juulxx mijn Tinker Fudge heeft een maand geleden ook vreselijk gedrag vertoond. Ik durfde haast niets met hem. Hij plette me twee keer tegen het hek, is een keer uit de wei gesprongen, stond op de poetsplaats naast me te drammen en half te steigeren omdat hij niet bij zijn shet vriendin kon zijn. Ik heb heel wat al met hem meegemaakt, maar dit... Hij is het type paard dat als je hem echt aanpakt, hij ook van zich af kan slaan. Had ie nog nooit gedaan bij mij, maar in deze situaties voelde ik echt totaal geen contact met hem.

Ik heb daarom les genomen. En de instructrice was absoluut niet bang van hem en heeft hem op zijn plek gezet door duidelijkheid en grenzen aangeven en mij handvaten gegeven hoe ik zijn aandacht bij mij kan houden, in plaats van dat hij zich in zijn hoofd terug trekt. Ik doe de oefeningen nu bijna elke dag wel even met hem en we werken naar longeren toe. Dat was namelijk ook een drama, hij rukte zich los.

Hij doet het nu echt heel fijn. Kon hem laatst ook losgooien en hij bleef op mij gefocust ondanks de andere paarden.

Het zijn denk ik gewoon fases. En duidelijkheid is het allerbelangrijkste.

Een paard is een maatje voor t leven! :D
Feargie! Mijn knapste, grote knuffel <3 Zo blij met jou! 04-10-2015 :D https://www.facebook.com/FeatherliciousFeargie/
Passoa, oude knapperd en Gucci <3, altijd in mijn hart

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:05

Ik ben die van mij alle dressuur oefeningen aan het leren aan de hand zodat alle knopjes er al opzitten als ik ga rijden en dat alleen het rijden zelf nieuw is en niet de oefeningen ook:)

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:27

Rietje, wat fijn dat ie zo braaf is zeg!

Hier vandaag mijn bijrijdster er voor het eerst opgehad. Heeft haar wel even goed uitgeprobeeerd met bokje steigeren en niet meer willen lopen, maar na een tijdje liep hij gelukkig weer heel fijn !
Morgen en overmorgen lekker vrij ivm drukte op mijn werk maar tegen het weekend hem weer oppakken.
Hij begint nu ook wat meer voorwaards te lopen dat is wel erg fijn.

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:54

Sta fijn rietje dat hij zo braaf is! En dat gevoel he, is onbeschrijfelijk!

Wat fijn dat hij al meer voorwaarts begint te worden Miesje! Heerlijk om zo aan de slag te kunnen! :)

Vandaag weer op nesprit gereden, de 4e keer en merkte dat het qua balans al een stuk beter ging als de vorige keer. Ze durft contact te zoeken met mijn hand en zakt daarin mooi met haar hals, heel knap hoe ze dat doet. Ook de beenhulpen snapt ze al aardig, dus nu is het vooral kilometers maken en finetunen. Mijn planning staat er op om Haar 2 x per week kort onder het zadel te hebben, waarvan 1 keer een rondje van circa 20 minuten naar buiten is.
Zodra ik merk dat het kwartje is gevallen stop ik, en dat duurt bij haar nooit langer als een kwartier :)

Ze gaf me zo’n goed gevoel vanmiddag dat ik het aandurfde om met neckrope uit te stappen & nog een rondje draf mee te nemen. Wat een geweldig gaaf gevoel is dat zeg.

Afbeelding

En een foto van afgelopen weekend
Afbeelding

Gordy (briggen x holmar) Eindstand L2 + 7

Nesprit (Nespresso x le vainqueur) Zadelmak

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:11

Gordy wat knap al! Dat durf ik met kane nog niet hoor haha.
Kane is verder best pittig aan het worden.

Kreeg net van de Fokker foto's van hem als veulen en zijn mama! Zoo schattig
Afbeelding
Afbeelding

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:14

Juulxx schreef:
@miesje ja Akyra blijkt ook onzeker te zijn maar die verlatingsangst is echt drama.


Dat hangt natuurlijk met elkaar samen. Ze is onzeker en zonder haar kuddegenoten is ze dus nog onzekerder en daardoor de verlatingsangst.
Op de een of andere manier moet ze meer zelfvertrouwen krijgen.

Afstraffen van verlatingsangst is ook lastig. Als je ze aanpakt bevestig je de angst, denk dat zelf rustig blijven en negeren het beste is.


Wat gaaf, Rietje! Leuke naam trouwens, Fudge!

Gaaf zeg Gordy, met een neckrope! Lekker ook dat je nu al naar buiten kunt met haar!
Wil zodra Joya onder het zadel is ook snel naar buiten. Rechtuit kilometers maken :j

Lief baby-Kane!

Ben onze wandelingen aan het uitbreiden met nieuwe stukjes en steeds iets langer. Zitten nu op 3 kilometer in een half uur. Merk ook duidelijk verschil tussen de beker de stukken en de nieuwe wegen, dan kijkt ze haar ogen uit :D

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

yarkayunda
Berichten: 837
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:19

Miesjex schreef:
Gordy wat knap al! Dat durf ik met kane nog niet hoor haha.
Kane is verder best pittig aan het worden.

Kreeg net van de Fokker foto's van hem als veulen en zijn mama! Zoo schattig
[ [url=m/ntvtIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kqqA50.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat kane van glitch?

trotse eigenaar van Yarka, Lilli en Jacky
Ig: @connected.horsemanship

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:32

yarkayunda schreef:
Miesjex schreef:
Gordy wat knap al! Dat durf ik met kane nog niet hoor haha.
Kane is verder best pittig aan het worden.

Kreeg net van de Fokker foto's van hem als veulen en zijn mama! Zoo schattig
[ [url=m/ntvtIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kqqA50.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dat kane van glitch?


Kane is een dreamboy X Obelisk
Komt uit donderen

Jackie Daniel's E.T.
Chantal vd asheuvel (maury)
Fanny v terwupping

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:44

@Miesje
Wauw, super! En die veulen foto's, wat enorm leuk! Ook mooi donker van kleur zeg.

@gordy
Jij ookal voor het eerst op je paard en in draf. Knap hoor, met neckrope na enkele keren!

@juul
Ojee, dat is niet fijn! Zulke dingen moet je vooral voor zijn. Bij die van mij gaat ie ook hoor als je dat niet in de gaten hebt. Doei. :evaw:
Als je gewoon ruim van te voren al ziet aankomen en dan al nee zegt, dan hoef je verder ook niks te doen. Maar zal per paard ook wel verschillen natuurlijk. Zo had die drol van mij ook een keer dat een bepaald stukje (nog geen 5 meter) echt súper eng was. Nouja oke, kan. Tweede keer had ie zoiets van: Oh als ik doe dat het eng is, kan ik rennen. Dat had ie geweten. Elke keer heen en weer gelopen tot ie normaal deed, toen pas liepen we verder. Na 3 keer dat gedaan te hebben weet hij dat dat grapje niet leuk is.. Want het duurt alleen maar langer tot ie terug bij zijn vriendjes en eten is.

@rietje
Tijdje?! :')
Ben nu wel benieuwd naar een foto na dat 'tijdje'.


Kan mij helemaal voorstellen dat het een super gevoel is om voor het eerst op je peerd te gaan zitten of voor de kar te hebben. Ben ook echt benieuwd hoe Elano het gaat doen met rijden enzo.
Ondertussen iets langer dan 2 maandjes op de nieuwe 'stal'. Nog elke dag blij met de keus om te verhuizen. Dinsdag een grondwerk les gehad en kreeg te horen dat ik zo moest doorgaan. Toch wel een leuke bevestiging!

Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Mirjam, BeFunny, Geralda1994, Pierus, Renss en 135 bezoekers