Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rietje92

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:32

@Gordy
wat vet met een neckrope Gordy! Ziet er ook goed uit op de foto's!
@puppy
Bij Fudge precies hetzelfde, je ziet het aankomen en zegt nee. Soms werkt het, soms niet en soms ben je te laat haha ik zal trouwens eens kijken of ik een foto kan uploaden hier...
@fransje
Dank je wel! Het is eigenlijk Feargie haha
@miesje
Dat klinkt al heel goed! Balans zullen ze toch moeten zoeken en dat kost natuurlijk tijd. Uitproberen zullen ze allemaal doen denk ik haha
@yarkayunda
Dat is ook wel heel handig, alleen ben ik niet zo bedreven in alle dressuurkunsten als ik erop zit, laat staan als ik er naast sta haha, maar lijkt me wel leuk om als oefeningen op de grond aan hem te leren... heb je les van iemand?

Vandaag heb ik voor de tweede keer op Fudge gezeten. Eerst mijn verzorgster. Toen was hij super braaf met erop, tijdens en eraf. Met mij niet met eraf helaas. Hij liep te draaien en de spanning bouwde op. Hij sloot zich af en mijn verzorgster kreeg hem niet stil gezet zodat ik eraf kon. Ben er toen weer af gegaan op een onhandige manier omdat hij ook weg liep. Toen steigerde hij iets. En ik stond er rustig naast, waarna hij ineens weer in de gaten kreeg dat ik er nog was. En toen was hij weer iets kalm. Ik ben nog een aantal keer gaan hangen of met mijn been op en over zijn rug gegaan en pas afgesloten toen hij daarmee weer stil bleef staan. Hopelijk gaat het volgende keer weer beter. Zal misschien iets te veel van het goede zijn geweest. Al doende leert men denk ik dan maar :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:21

Al lang niet meer gepost hier, wel zo nu en dan nog bijgelezen.
Sommige zijn al lekker bezig, super leuk!
Wat doen ze het allemaal goed zeg!

Ik vind het wat dat betreft erg jammer dat ik zelf niet op Puzzle kan.
Maar ook hij doet het super goed!
Dit was de 8e keer onder het zadel en de 2e keer op vreemde locatie.
Afbeelding

Zondag ga ik een sulky ophalen en eens kijken wat hij daar van vind.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:53

Rietje dat is wel erg vervelend dat hij niet stil wil staan met afstappen, nog een leuk klusje om mee bezig tegaan dus.

Hier echt gelijk begonnen met stil staan, eerder gingen we er niet op en ook niet af. Gelukkig ging het hier echt makkelijk zodra hij stil mag staan staat ie ook stil haha doet hij liever dan lopen. Gelukkig als hij eenmaal loopt wil die ook wel weer.

Renske ja jammer datje er dan niet op kan he, maar met sulky is ook leuk!

Hier nu door drukte met werken 2 dagen niks gedaan. Denk morgen even longeren en zaterdag rijden

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:49

Oh renske ziet er goed uit! Snap dat het inderdaad jammer is maar met sulky is ook leuk!

Mhh, spanning opbouwen met op en afstappen is wel een lastig iets inderdaad. Ik heb haar geleerd om in te parkeren naar de kruk waar ik op sta en op die manier is het kwartje gevallen, je staat dan ook al een stuk hoger zodat ze daar aan kunnen wennen. Blijft een lastig iets!

Gister een stuk naar buiten geweest, wat een geweldig braaf dier is het zeg, weer 100 x verliefder is geworden op haar <3

Vorige week een hoofdstel besteld op hooks omdat degene die ik heb helaas toch niet helemaal lekker zit, neusriem zit een draai in en trekt te veel naar haar oog.

Nog niet mee gereden, morgen gaan we die uittesten als we een rondje buiten gaan doen, maar vind hem erg mooi staan en zit veel beter. Hoofdstel is ook heel erg zacht +:)+
Afbeelding

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:05

Kofu heeft helaas weer een tegenslag. Me eigen osteo geweest die bijna klaar met der opleiding is, en kofu is zeer gevoelig op zijn schroft onderrug bekken heupen en si gewricht.. de helaas moet er nog een osteo komen die hem kan behandelen. Hopelijk komt het hierna weer goed met hem..
Nog wel wat mooie fotos gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En samen met moeders:
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:24

Gordy het is inderdaad een prachtig hoofdstel zeg!

Bianca jammer van de tegenslag! Hopen dat het met een goede behandeling al een stuk beter gaat !
Hij staat in elk geval prachtig op de foto!

Hier vandaag even weer gereden, rustig aan wel ivm warmte.
Veel geoefend op wegstappen, dit vind hij nog erg moeilijk en als hij het niet snapt komt hij omhoog. Vandaag gelukkig al niet meer gedaan! :D Ook een zadel met smallere boom nu, bleek toch wat te wijd te zijn. Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:50

Wow die bak is zwaar :oo Let maar op dat je hem niet kapot rijdt joh. Echt een belasting voor de pezen zo.

Ik ben niet meer zo actief maar lees wel nog mee, Miles heeft vakantie gehad want het is te warm om te rijden.

oliebol zeg van Kofu! Hopelijk heeft hij baat bij de osteo.

Gordy18 wat een mooi hoofdstel zeg <3

Leuk om te zien dat iedereen nu aan de gang gaat. Ik heb vakantie en ga er van de week weer eens op voor een buitenritje :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:37

Hoofdstel staat haar goed Gordy!
Ziet er mooi uit. :j

Op die 1e foto is Kofu wel echt heel erg knap Bianca! <3
Wat een mooi sprekend hoofd.
Wel balen dat hij niet helemaal goed is, hopelijk gaat het gauw beter na een behandeling van de osteo.

Nou het lijkt wel het duin zand uit de loonse en drunense duinen. :=

Is die bak altijd zo zwaar of echt nu ivm de droogte?

Hier gisteren voor het eerst een balkje gesleept met Puzzle.
In stap gaf hij er helemaal niks om.
In draf vond hij het spannend, maar hij bleef super braaf doen wat er van hem gevraagd werdt.

Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:46

Renée het valt met rijden heel erg mee hoor. Hij stond hier al even stil en dan zakt het wat weg. Kwa belasting valt het reuze mee. Zoveel wordt er niet met hem gedaan nog. Zijn voornamelijk bezig met figuren stappen zodat de stuur er goed op komt en oefenen met halt houden en weer goed weg stappen.

Renske hij is normaal niet zo droog maar kan er niet tegen sproeien. Dan moet ie dag en nacht aan staan maar dat kost me een beetje teveel water haha. Maar hopenop paar goede buien.
De bak is nu 1.5 jaar geleden aangelegd en heeft nog nooit een plasje water ingestaan. Ook nooit bevroren in de winter. Dat is wel echt super fijn

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:14

Eind van de week geven ze regen op.
Maar ik ben van het, eerst zien dan geloven. :')

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:02

Brave puzzle!

Eind van de week regen, dat zou heel fijn zijn! Stoffige boel hier ondertussen haha

Vandaag eerste keer een rondje buiten gedaan, bijna overal voorop gelopen en zelfs een stuk gegallopeerd over een stoppelveld heen, wat was dat gaaf en wat zit dat lekker <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:53

Fransje, oh wat goed, zo'n eind al!
Puppy, fijn dat je nieuwe stal bevalt! En altijd leuk om te horen dat je goed gaat :D
Rietje, jammer dat het bij jou minder ging. Maar inderdaad volgende keer beter! Zo lang je het idd positief afsluit :)
Biancalaylo, he wat vervelend dat hij weer een terugslag heeft.. Wel leuke fotos! :j
Miesje, ooh wat goed, leuke foto!
Renske, wat goed van Puzzle! Fijn dat ie zo braaf is zeg, lekker hoor. En nu al springen ohz, knap!
Gordy, wat braaf zeg! Heerlijk buiten rijden! En een heel mooi hoofdstel zeg.

Weet niet zo goed wat ik met het zadel moet doen :roll: Of toch maar een barebackpad oid om te beginnen?

En ik heb op Destinado gezeten :D Eerst hangen en stappen, dat was wel heeeel raar! Als in, aanmoediging nodig om te gaan stappen. Maar dan ook dood braaf en zodra ik 'ho' zei stond ie ook stil. En met erop gaan zitten duurde het alleen maar lang voordat zijn beloning kreeg, voor derest maakte hij zich nergens druk om :+

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:02

Gordy, heerlijk zo op buitenrit!!

Aurelia, wat super dat hij zo braaf is !! Heerlijk gevoel he.

Hier vanavond weer gereden na een paar dagen niks gedaan te hebben ivm de warmte


Afbeelding

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:40

Even egpost :o Heb alleen mijn mobiel hier.

Afgelopen week lekker het water in geweest met Joya. Was haar eerste keer en ze heeft de smaak te pakken :)


Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:15

@rietje
Kan je nog een foto vinden? :))
Is soms even uittesten, die grenzen. Zowel voor paard als mens. :j

@renske
Even 100 ijzers onder gooien, is ie misschien groot genoeg voor je. :+
Springen ziet er leuk uit! Ben benieuwd wat Elano daar van vind. Ik gok dat als hij door heeft wat de bedoeling is dat hij het nog best leuk zou vinden.
Gaat die balk niet alle kanten op? Of valt dat wel mee?

@gordy
Hoofdstel staat goed! En gaaf hoor, dat buiten rijden zo goed gaat!

@biancalaylo
Oh jeetje, hopelijk niks ergs met de schoft enzo?

@Miesjex
Fijn dat het beter gaat en niet meer zo snel omhoog komt.

@Aurelia
Ik kan mij voorstellen dat het gek is om een paard aan te moedigen om te stappen. Vooral als ze het eigenlijk gewoon kennen, vanaf de grond dan.

@fransje23
Ziet er leuk uit dat spetteren in het water! Die van mij stampt niet. Moet hij nog uitvinden dat dat kan denk ik. :')

Hier laatst weer gefietst. Als hij alleen al de hengsten ketting om heeft weet hij eigenlijk al genoeg. Fietsen! Super braaf, veel gedraafd. Moest ook wel, in stap stopte hij om de haverklap om vliegjes weg te jagen, vreselijk.
Verder lijkt hij het veel beter te doen nu hij de alcar (nieuwe suplement) krijgt. Loopt dus maar al te graag. Hoef wat te roepen en zoef weg. Hooguit nu met de enorme verandering met het weer dat het even wat minder gaat. Maarja 25-30 graden zon, windloos naar 20 graden of kouder, veel wind en regen. Is niet niks natuurlijk. Maar het land komt nu in ieder geval geen water te kort.. :=

Gister was iemand bezig met een van Elano's vriendjes en een bal. Paardlief vind de bal erg spannend en Elano reageert natuurlijk op het paard. Daardoor kon Elano ook wel mooi staan en lopen. :))
Afbeelding

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 16:52

Oke goed dat het meevalt Miesjex met de bak. Heb er zelf een gehad met een peesblessure door een te zware bak en ben nu ook echt voorzichtig. Rijden ziet er wel goed uit zeg!

Elano krijgt stevige billen zeg, gaaf!

Wat lekker dat je al naar buiten kunt Gordy, echt genieten.

Puzzle doet het ook goed zo te zien!

Ik heb vakantie en ben dus fanatieker aan het rijden, zaterdag ons eerste galopje buiten gehad en dat ging ook perfect. Ook al over een boomstam gesprongen :+ Hij vindt het allemaal doodnormaal. Deze week ga ik voor een trailer kijken en als dat was is kan ik van de winter lekker elke week gaan lessen bij de club. Dan hebben we toch een beetje houvast, want ik ben niet zo'n fanatieke ruiter. En dan kan ik met hem naar de koeien :D

Heb z'n baard geschoren want ik was het zat haha :+
Afbeelding
Afbeelding

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:38

Even voorstellen: TP big Blue “Jacy”
Ze is geboren op 14 april 2015. 26 mei heb ik haar gekocht helemaal groen zo uit het weiland. ze was nog niet in mensen handen geweest. Ze heefr altijd in gemengde kudde gelopen met de hengst. Ze heefr even wat tijd nodig gehad om aan te sterken, ze is er nog niet helemaal maar ze is ni voor de eerste keer bekapt, wormen zijn weg en ze word al wat dikker!

Imiddels loopt ze netjes mee aan het halster en zijn we al de straat oo geweest. Ze heeft nog een maandje vakantie (alleen poetsen) en dan gaat het echte werk beginnen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het leuk om al jullie verhalen te lezen!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:47

Haha 100 ijzers, arme pony, dan krijgt hij zijn hoeven niet meer van de grond. _O-
De balk bleef vrij recht liggen. :j

Ik heb Puzzle zijn nieuwe tuig binnen, ik ben helemaal verliefd. Afbeelding

Wat een knapperd kmbn

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:58

Renee, dan snap ik inderdaad dat je er zo voorzichtig mee bent.
Het rijden ging inderdaad heel goed. Helaas vanavond na weekje stil staan niet zo.. draakje :+
Was me even flink aan het uittesten en aangezien net voordat ik erop ging het in mijn rug schoot hebben we niet zo fijn kunnen rijden. Wel even doorgezet tot hij braaf zijn rondje heeft gelopen maar daarna gauw weer afgestapt.
Heerlijk he vakantie en alle tijd hebben voor de paardjes!

Kmbn welkom! Leuk paard heb je

Rensk wat een gave tuig!!
Wij hebben onze Shetlander voor de kar gehad. Dit jaar heeft ze lekker rust is als het goed is nu drachtig en krijgt gewoon lekker al die tijd vakantie *\%/*

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:02

Wat een stoere foto van Elano!
Fijn dat het nu zo goed met hem gaat :j

Lekker bezig dus, Reneee. Galop en een sprongetje!

Welkom _kmbn
Leuk paard, is het een paint?
Ben je niet bang dat ze drachtig is als ze samen met een hengst heeft gelopen?

Mooi tuig voor Puzzle, mooie kleur!

Het kan natuurlijk niet altijd goed gaan maar gelukkig goed afgesloten, Miesjex.

Ik ben op vakantie geweest dus niet veel gedaan , alleen nog een keer gezwommen.
Heb ook een keer een fototopic gemaakt op Bokt. :)

[ITP] Spetter, spatter, spater Spanjaard in het water

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:45

Miesjex dankjewel

Fransje23 dankjewel nee niet echt. Ze heeft tot 2 -2,5bij de hengst gelopen laatste half / jaar heb ze in der zussen kudde gestaan om ongelukje te voorkomen. Dus dan zou ze nu (al) bijna klaar moeten zijn maar zo ziet ze er niet uit. Ze had wel een dikke buik maar was van de wormen.. nu weer weg

En ja het is een paint <3 CR big Cash Kitty x Indian Jet Set Moon

Jorex

Berichten: 9940
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:18

Jorie vandaag in het zonnetje <3
Hij doet op het moment zeer weinig. Ik lees voornamelijk nog lekker mee hier. Ik hoop hem na mijn vakantie wat meer op te pakken. Hij had erg last van de warmte.Afbeelding

Hij is nu wel wat mollig :')
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:23

@_Reneee
Ziet er heel anders uit zo zonder baard. Ik heb het laatst ook kort geknipt. Werd er helemaal gek van en Elano ook met al die riempjes waar die haren tussen gaat zitten en trekken. :(:)

@_kmbn
Welkom, en wat een mooi paard zeg! Ook errug wit! :D

@Renske
Ik zie Puzzle al lopen met die 100 ijzers. :')
Wauw, dat bruine tuig staat wel goed zeg!

@Fennadev
Lijkt het zo of krijgt ie al een dikkere vacht? Elano is in ieder geval aan het verharen, vooral op zijn kont.

Hier weer een foto topic gemaakt van mijn speklab paard. :+
[ITP] Elano gooit zijn manen los!

Was maar goed dat ik gister foto's ging maken in de bak, man man man. Energie voor 100. Alsof hij expres niet gaat rennen in het land/paddock/track.
Moet alleen wel even wat meer kilometers gaan maken met hem. Zit nu elke keer op 20 min ongeveer. Normaal ging ik minimaal 15 minuten en maximaal 2 uur. Nouja, extra reserves voor de winter? _O-

Jorex

Berichten: 9940
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:43

Ja puppy. Hij krijgt ook alweer een baard die oplicht op de laatste foto. Jorie kan ook wel meer doen, maar ik ben nu even op vakantie.

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:23

_Renee Staat hem goed zo zonder baard! :)

Wat een knapperd _kmbn! Welkom!

Fennadev ik vind jorie zo'n schatje!

Puppy1128 elano nog even knap als altijd!

Fransje23 heb je topic bekeken, wat een leuke foto's zeg!

Renske_W wat staat dat bruine tuig prachtig!!

Hier afgelopen week 2 x in de bak thuis gereden, ging erg lekker en na een kwartiertje stoppen we weer, ze doet het super braaf!

Daarom besloten om vanochtend in de binnenbak verderop te gaan rijden, daar heb ik een bakkaart voor het geval dat onze rijbak niet begaanbaar is, nu super fijn om haar op een vreemde locatie te laten wennen! In April ben ik hier ook als eens heen geweest, toen hebben we een paar rondjes gelopen in de bak, en nu dus de eerste keer mee onder het zadel, en wederom super braaf!

Lekker 20 minuten geoefend aan wat overgangen en wat sturen, sinds vorige week heeft ze uitgevonden dat ze lekkerder loopt als ze over haar rug loopt, heel knap al! Al met al heel trots op mijn kleine puppy! <3 volgende week gaan we weer lekker een stukje wandelen en een mooi buitenritje maken.

Afbeelding
Afbeelding

(nu nog leren wat trotser op mijn paard te zitten _O-)

En gister in de bak gaf ze nog even een showtje weg <3

Afbeelding