Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:12

Wat leuk om al die veranderingen te zien!
Van kofu heb ik ook nog een hele zooi fotos haha.

Hem paar weekjes oud:Afbeelding

Hier 3,5 maand oud:Afbeelding

Afgelopen zomer:
Afbeelding

En aantal weken terug met de wintervacht:
Afbeelding
Afbeelding

Geef mij maar gauw de zomer vacht terug dan is het nog een heel paard nu is het gewoon weer een puppy haha

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:27

Dankje Noor! Ik vind hem ook mooi maar ik ben niet echt objectief natuurlijk :D
Wat ziet Dex er goed uit! Hij krijgt mooi vorm zeg :j

Renee: wat een gave foto's van zijn papa! Knap paard is dat <3

Bianca: kofu is leuk met zijn wintervacht, lekker puppy haha.
Pepper is net een ontplofte wattenbol met zijn wintervacht :+
Ben wel benieuwd wat er onder al die wintervachtjes vandaan komt straks!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:41

Toen ik haar kocht, eind oktober 2015
Afbeelding


En zo was ze half september toen ze uit de opfok kwam.
Afbeelding

Let niet op mij, ik ben totaal niet fotogeniek.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:21

Wat een verschillen allemaal!

Ik heb gisteren een zadel binnen gekregen dus zo weer even passen op puzzle. :)

KittyDylan

Berichten: 8881
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:52

Afbeelding
Afbeelding

Mini-Fflur en grotere Mini-Fflur beide toen ze nog bij de Fokker was

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:22

Schattig, kleine Fflur <3

Ik heb Pepper gisteren voor het eerst los in de bak gegooid op de "nieuwe " stal. Maar daar gaat eerst wat knutselwerk aan vooraf. De ijzeren balken van de bak zijn namelijk op veel plekkennet iets lager dan Pepper zijn schofthoogte en Pepper heeft ontdekt dat hij heel goed kan kruipen :+
Dus op al die plekjes moet ik dan eerst halstertouwen, longeerlijnen en andere meuk opknopen :O
Had ik dat dus gedaan (2 longeerlijnen, 1 leadrope en 4 halstertouwen later) dus Pep lekker door de bak aan het racen, bokken en gillen (hij gilt altijd enorm hard als hij bokt in rengalop, doen die van jullie dat ook? := ) En opeens is meneer het zat en hij duikt zo in een hoekje onder het hek door de bak uit... zucht. In een drafje naar zijn stal gerend en daarnaast gras staan eten..

Vind het wel jammer dat ik hem dus niet echt even lekker los kan zetten zonder dat ik eerst 20 minuten bezig ben met de bak Pepper proof maken. Op sommige plekken is al lint gespannen, maar niet overal, dus hij kan er op veel plekken onderdoor helaas. Toch maar eens vragen of ik misschien overal lint mag spannen (of dat de staleigenaresse dat doet).

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:40

Dat is ook niet handig nee als je eerst zo lang bezig bent om de bak Pepper proef te maken.

Hier Puzzle met zadel gelongeerd hij was weer super braaf! :+:
Afbeelding

Anoniem

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:51

Hoi allemaal, heel stilletjes volg ik dit topic een beetje om de veulens uit 2015 te volgen, zou ik hier misschien mee mogen kletsen? Ik heb namelijk een welshje uit 2015 :D

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:08

@renee
Jeetje, mams is ook mooi zeg! En de baby miles! <3

@Ilayla
Haha ja, ze zijn alle 3 denk ik bijna even groot. Zal een paar CM verschillen denk ik. :P

@Kab
Oh leuk zeg! Weet je ook wat je allemaal mag gaan doen daar? Eerste keer vliegen, spannend hoor! *\o/*
Mocht je gevoelige oren hebben, zou ik iets van drinken mee nemen het vliegtuig in, voor het landen en stijgen. Ik kon wel janken van de pijn. #)

@frum
Oh, foto 2 en 3 met die 'masker' aan vacht. :))
Wel balen dat de bak niet pepper proof is.. 1 van de redenen dat ik geen kleintjes wil. Je moet overal aan de 'kleine' gaten denken.

@noor
Bij jou is er ook een mooi verschil te zien zeg!

@bian
Wat grappig om de kleurverschillen te zien.

@fran
Volgens mij is meer dan de helft aan mensen niet zo foto geniek. :')

@Kitty
<3

@renske
Dat setje blijft zo leuk!

@xSK
Welkom! Heb je meer info? :D


Gister weer een wandeling gemaakt. Merk wel dat ik dat een stuk minder gedaan heb de afgelopen tijd. Ieder landje, ieder paard, ieder dier moest bekeken worden.. 500 keer stilgestaan op de heenweg, man man man. Eenmaal op het strand ging het wel. We waren we helemaal alleen. Lekker rustig, heerlijk!
Via de duinen terug gegaan, kwamen we die harige koeien (hooglanders) tegen. Elano vond dat reuze interesant!
Op de terugweg via de bovenkant van de dijk gelopen. Had geen zin om weer 500 keer stil te staan. O:)
Afbeelding

Ik wil weer minimaal 2 keer per week met hem wandelen/fietsen. En dan af en toe langs landjes gaan. Hoe vaker ik het doe, des te minder hij stil gaat staan. Heb het vaker, als ik een tijd niet langs landjes met koeien/paarden/schapen ben gaan lopen.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:21

puppy, wel stoer met zo'n koe beest op de achtergrond haha.
Renske, oh wat staat dat schattig <3
Frummels, oh jeetje, dat is ook niet handig nee..
Alle vroeger en nu foto's: wat zijn die goed opgedroogd zeg! En nog lang niet klaar met knapper worden :D Ik heb ook gevraagd om veulenfoto's bij de oude eigenaresse maar heb nog niks gekregen en ik wil geen zeur zijn :P
Kabayo, super tof zeg in zweden! En: jeej een spring fries haha
KittyDylan, is de bult idd al afgenomen?
Renee, wat een knappe roodharige ruiter op jouw paard !

Een kleine bijlees, overigens van nieuw naar oud haha.
Ik lees altijd mee, ik vind het alleen zo onhandig reageren op mijn telefoon :))

Destinado heeft vandaag zijn enting gehad. De DA adviseerde zemel brok bij te geven gezien hij nog wat schraal is. Ik kan hier echter niks van vinden, kennen jullie dit? Hooi krijgt hij opzich al wel een hoop en meer brok is eigenlijk ook niet de bedoeling want hij is al druk zat. :')

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:00

Bedankt voor de complimentjes :o ik krijg altijd te horen dat jack maar een gewone vos is :=

Kofu is flink gegroeid zeg! :oo

En ffur heeft nog steeds hetzelfde hoofdje! <3

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:42

@Renske_W volwassen uiterlijk zo al met zadel! Fijn dat ze het zo goed doet!

@xSK tuurlijk! Welkom!

@puppy1228

Wat heerlijk dat je zo lekker bezig bent, hier helaas geen strand in de buurt. Vind Elano echt een leukerd met z'n snor!

@Aurelia

Naar dat hij te schraal is, en vervelend dat je nog meer brok moet gaan voeren, al eens aan merriebrok gedacht? Dat zette bij onze magere fjord echt goed aan,en die was behoorlijk afgevallen.

Puppy foto's, daar heb ik er wel wat van!

Vers van de pers :

Afbeelding

In de kreukels, amper een dag oud.
Afbeelding

2 weken
Afbeelding

Al een echte merrie :+

Afbeelding

En bij het afspenen met haar broer.
Afbeelding

Vond nog een video van vorig jaar in mijn telefoon, knap ding.


fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:18

Even snel ,reageer later wat uitgebreider!
Leuk al die foto's!


Joya als veulen, nog in Spanje

Afbeelding
Toen was ze echt een rooie!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:52

xZiva, echt niet dat je een saaie vos hebt. Je hebt een knappe vos :j

Zo hé, Miles heeft zeker brede ouders. Hij moet inderdaad wel een tank worden, gaaf!
Als veulen was hij echt een schatje!

Waar in Zweden ga je stage lopen, Kabayo?

Frummels, te schattig <3 Wel lastig als je hem niet gewoon los kunt gooien zonder lijnen te spannen ,er moet toch een oplossing voor zijn?

Dex is ook als kool gegroeid!

Kofu, inderdaad nog echt jonkie zo in wintervacht. Mooie oogopslag heeft hij.

Wat is Puzzle volwassen met een zadel op.

Welkom, xSK! Vertel eens wat meer over je welshje?

Leuke foto's van je wandeling met Elano! Wij hebben hier in de duinen ook hooglanders.

Aurelia, zemelbrok zegt mij niets. Wel zemelen maar dat is geen dikmaker. Bietenpulp, of seniores periodes, zet wel aan en is geen krachtvoer maar moet je wel eerst goed weken. Andere optie is grasbrok of lucerne.

Nesprit kan lekker lopen zeg :wow:

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:20

Welkom xSK!
We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig en benieuwd naar foto's O:)

Ik blijf het ook een geweldig setje vinden puppy! :j
Ik ben wel jaloers op jouw wandelingen met Elano, wat een mooie omgeving!

@ aurelia: bedoelde hij niet zemelen en brok bijvoeren? Zemel brok ken ik ook niet.

De weersvoorspellingen voor komende week zijn weer bagger.
Weilanden zijn nog steeds behoorlijk nat. Trainen met Puzzle zit er zo nog niet in.
Gelukkig blijft hij vrij stabiel qua gewicht.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:31

Nesprit kan idd lekker lopen!

Pff echt.. wanneer wordt het weer nou eens wat beter :(

Nee echt zemel brok, maar ja ik ga bietenpulp proberen nu dat klinkt veelbelovend haha.

noor14

Berichten: 742
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:00

Bietenpulp heb ik vorig jaar aan Dex gevoerd toen hij ook erg schraal was.
Dit hielp wel, in combinatie met lijnzaadolie :)
Maar miss komt het ook door de groei?
Dat was bij Dex wel zo want deze winter is hij veel beter op gewicht te houden en groeit nu ook niet zo hard meer.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:31

Kan goed zijn hoor, hij staat natuurlijk ook 24/7 buiten.
Vandaag geoefend met voeten geven. Voor gaat nu wel redelijk, wordt na een paar seconden wel ongeduldig maar gaat niet direct meer door z'n knieën.
Maar achter pff. Ik heb een touw om zijn been gedaan en dat ging opzich wel goed. Het was wel optillen en gelijk neerzetten. Maar hij trapte niet. Toen probeerde ik het een keer met mijn hand en toen trapte hij wel opzij (niet gericht maar wel van blijf er vanaf). Het is extra lastig want ik ben alleen, en ik kan hem niet vast zetten dus ik moet hem ook nog eens vasthouden. Ik ga verder oefenen met het touw maar zijn hoeven beginnen nu wel wat langer te worden, maar ja zou de smid er wat mee kunnen als hij zo trapt.. en ik weet ook niet of hij zijn voorhoeven lang genoeg wil optillen nog om er werkelijk iets mee te kunnen.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:45

Achtervoeten vinden ze vaak sowieso lastiger. Heeft ook met hun balans te maken, volgens mij.
Ik zou pas een hoefsmid laten komen als je normaal zijn voeten op kunt tillen. Je hebt er namelijk niets aan als het een slechte ervaring wordt. Met wat pech heb je nog een pissig smid ook.

Wat ik deed toen ik Joya nog niet durfde vast te zetten was een leadrope door een spijl of ring halen en dan het uiteinde vast houden. Heb je een wat bredere actieradius en paard leert al een soort van vast staan.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 02:16

Wat leuk, babyfoto's! Die heb ik natuurlijk ook *\o/*
nog geen uur oud terwijl ze haar eerste plasje deed (dat geconcentreerde koppie) <3


Afbeelding

en de eerste stapjes buiten


Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 11:49

Hai hai. Is weer even feleden dat ik hier was. Een lastige kerst gehad. Ben zeer plotseling mijn schoonmoeder verloren en in de zelfde week mijn shetlander in moeten laten slapen. Ze was 29 en kreeg ineens slokdarm problemen.

Rosie ben ik nu vooral spelletjes aan het leren dat is voor mij ook lekker relaxed.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 17:14

Vandaag is mijn dochter van 8 aan het tutten geweest met Rosie. Ze beginnen elkaar beter te kennen en Rosie begint beter naar haar te luisteren. Maar ik moet er echt wel bij blijven. Rosie is echt wel dominant over de kinderen. Dus waak ik goed wat de kinderen doen en vertel ze als ze het beter anders kunnen doen als Rosie te op dringerig wordt. Vandaag heeft mijn dochter haar skippybal aan Rosie gegeven. We hadden dat al een eerder gedaan, maar toen was ze er echt heel bang voor. Nu pakte ze hem zelfs al eens aan. En konden we er mee langs haar hele lijf wrijven. Alleen stuiteren cond ze nog wat eng. Dus dit uitbouwen en kijken of we haar aan het voetballen krijgen. ;-)

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:04

Geweldig al die baby fotos <3 ik wil ook zo graag veulen fotos hebben maar weet niet wie de fokker was. Heb alleen een achternaam en plaats.. :(

Leuk kvulden! Altijd goed :)

Renske nou hoop ik niet. Het zand is éindelijk droog na 2 maand non stop regen... bah bah.. Mooie foto. Word al echt volwassen zeg!

Fransje ik ga naar Rappestad. Nabij linkopin.

Puppy nee nog geen idee :) wacht nog op een mail terug. Dankje voor de tip! Ik heb altijd ontstoken oren dus wellicht handig.
Prachtige omgeving. Ik geniet zo van jou foto's. Ik heb echt een saaie omgeving :+

xSK alleen welkom als je een foto laat zien :)) we zijn veel te nieuwsgierig <<)

Vervelend frummels... draad rondom spannen. Dikke laag stroom erop

Ah vandaar Renee. Ziet er nu mooi uit. Al blijft de kont hoog

Noor14 ja. Daar krijgt ze minpunten voor. Daarom staat ze nu al op ijzers zodat we dat zo veel mogelijk nog kunnen corigeren. Zal ik doen!

Ik hou het even niet bij. Druk gehad.
3x raden. Ja hoor! Zilver heeft deken nummer 3 kapot. Zucht. Nu maar niks meer op. Word er moe van. Vandaag heerlijk getraind <3 stuiterbal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo'n fijn galopje heeft ze !
Afbeelding
Afbeelding

Nou... ster waardig??
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft haar beweging echt van paps :D dit was gister


En eindelijk gister weer met Ulrik geknuffeld <3 heb hem na goedkeuring nooit meer gezien. Zo lief , hij hinnikte van herkenning. Het is een schatje <3 Wij hadden altijd Eeke op stal , de moeder van Uldrik 457. Mijn moeder bracht Eeke uit in de wedstrijden
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:48

@aur
Ja Elano ging ook super mooi voor staan! Met fotoshoots moet ik denk ik gewoon een harige koe regelen. _O-
Wat ik altijd heb begrepen van zemelen is dat het geen dikmakers zijn maar 'buikvulling'. Ofzo. Ik had voor Elano seniores priores (slobber) om hem op gewicht te houden toen hij te weinig ruwvoer binnen kreeg. Heb nu nog steeds wel wat over, maar dat is voor als ik naar de tuin ga om bv een slang met water in zijn koker te douwen. Er is nog geen punt waar ik hem vast kan zetten, en 200 gram droog gewogen werkt ideaal. Is hij 10-15 min zoet mee. (Slome eter).
Kan je voor de achterbenen geen stok gebruiken, handschoen aan vast tapen en daarmee aanraken tot ie een paar keer niet meer trapt? Sta je misschien net wat veiliger kwa afstand.

@gor
Jammer dat je geen strand in de buurt hebt! Ook niet met de trailer te doen?
Dat witte vlekkie op Nes hoofd is mij nooit opgevallen, wat grappig! Kan mooi bewegen zeg!

@fran
jeetje, wat was ze rood inderdaad!

@renske
Ja hier ook bagger voorspeld. Morgen regen regen regen. Daag, droge wereld. -O-

@farah
<3

@kvulden
Jeetje, dat is niet niks! Gecondoleerd!

@kab
Ik had vroeger ook zo vaak ontstoken oren.. Nu gelukkig niet meer gehad, zover ik mij herinner.. Maar nog altijd wel gevoelige oren wat erg pijnlijk kan zijn. Er zijn ook geluiden/trillingen wat ik absoluut niet fijn vind.
En jeetje, 3e deken kapot?! Ben blij dat Elano zijn eigen deken maakt. Of Zilver ster waardig is geen idee, zit totaal niet in het friese wereldje. :P


Vandaag maar weer een kort rondje met de lijnen en erachter lopen. Hij snapte er in het begin weer niks van. Moet dat soort dingen ook niet 1 keer doen en dan laten liggen. :')
Halverwege werd hij wel enorm nerveus, ws door een brommer/scooter. Dus toen weer naast gaan lopen. Even naar huis gelopen en de lijnen daar gedumpt, heeft toch geen zin om met een nerveus paard erachter te lopen. Naast/voor Elano lopen is heel wat anders dan dat ik achter hem loop natuurlijk. Hij houdt mij ook altijd goed in de gaten, stel je voor dat ik ineens verdwijn. :+
Maar ik vond dat hij het super deed. Bleef keurig wachten toen ik ho zei terwijl hij zo nerveus was. Volgende keer hopelijk een heel rondje. :D

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:04

@kvulden sterkte :(:)

zilver blijft aan het slopen he _O-


hier (stiekem) langzaam aan aan het twijfelen om wéér te verhuizen met jack..
vind het zo vervelend dat we nergens een plekje kunnen hebben zonder gedoe.. zit zelfs te denken om terug te gaan naar de plek waar we hiervoor stonden

sta nu op een plek waar alles mocht, niks was te gek etc. nu krijg ik opeens een contract van 5 pagina's onder mijn neus met allemaal regels, die ik verplicht moet ondertekenen. + ze eisen dat ik een WA en aansprakelijkheids verzekering afsluit voor Jack. moest dan ook voor brand en diefstal etc. zijn..
weet niet wat de staleigenaar van plan is :=

had ook al zulke verhalen gehoord van mensen die daar gestaan hadden, maar ondervond zelf geen problemen dus dacht dat de staleigenaar veranderd was..