Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:30

bruintje123 schreef:
3 of niet. Zonder zadel is gevaarlijk.
En jammer als hij opzij schiet jij extra klemt en hij nog meer schrikt.
En met wat pech je er naast beland.
Dat zijn eerste ervaringen die je moet proberen te voorkomen. Zoveel als mogelijk.

Geldt net zo voor het op stal opstappen. Op beton opstappen of nieuwe dingen leren tussen obstakels. Die ik op bokt ook zo vaak zie.
Dat zijn signalen van toch beginners die dat doen. Of wel erg roekeloze profs.
Paarden zadelmak maken en door rijden is meer dan erop durven te gaan zitten.


Mijn eigen 3 jarige hebben nu een paar keer aan een halstertje aan de longe gelopen. Tijd genoeg.

Ik ken heel veel professionele stallen (kan er zo 10 opnoemen) die er voor het eerst opstappen op beton. Omdat paarden daar niks op durven omdat het glad is en omdat ze dan tussen de paarden zijn.

En ik weet niet hoe jij zonder zadel rijdt maar ik klem helemaal niet. En ik zit behoorlijk stil en stevig (al vind ik zelf :o ) als ze wild gaat doen (zoals ze even deed) pakte ik een bos manen. En dat iemand eraf valt, moeten ze ook leren. Dat kan je niet blijven ontwijken.
Sorry ik zie zonder zadel niet als gevaarlijk. Als ze echt idioot gaat doen glij ik er zo af. Beter dan met zadel ;) beetje pech blijft je been hangen en word je meegesleurd. Nee dat is een pretje

Dankje voor je compliment fransje! Ik heb eco coach gevolgt bij tjalling van den berg. Samen met Adelinde Cornelissen! Het heeft mij erg geholpen om zeer bewust met je houding bezig te zijn.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:34

Paarden durven net zo goed op beton wat te doen. Grote fabel wie anders beweert.
Onverantwoord gedrag. Zou dan al nooit een paard daarheen brengen.
Ook voor de veiligheid van het paard.
Hij zou maar uitschuiven door dat roekeloze gedrag.

Als jij wil blijven zitten bij opzij springen kun je nooit voorkomen dat er op bijvoorbeeld 1 been wat meer spanning staat.
Ik heb het ook niet over hem fijn knijpen. :+
En van veiligheid beugels heb je nog nooit gehoord?

Ja vallen mag hij leren als hij bevestigd is. Niet nu al.

Maar je hoeft er niets mee te doen.
Helemaal niet. :)
Maar of he dan verstandig bezig bent?

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:37

Ik ga mijzelf bij deze niet meer verdedigen of verantwoorden. Dat ben ik immers niemand verplicht.

Vooroordelen mag. Aan mijn kennis twijfelen ook zeker. Ik weet wel beter...

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:03

Ik ken er ook zat die voor de eerste keer op de poetsplaats opstappen. :+

Iedereen heeft zijn eigen manier, en zijn eigen redenen om het zo te doen.
En iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Mijn keus zou het ook niet zijn.
Maar dat iemand anders het zo wel doet, prima.
Zoals het spreekwoord: Vele wegen leiden naar Rome.
En ieder bewandeld een ander pad.
Elkaar wijzen op dingen is ook zeker niet verkeerd.
Kabayo ziet ook wel dat veel mensen het zo niet zouden doen.
Maar dat is nu ook wel vaak genoeg gezegd.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:08

Ja ken er ook die dat doen.
Opstappen op stal met laag plafond want dan kan hij niet omhoog.
Tot die ene die dat toch deed. Zich achterover gooide. Ruiter totaal klem.
Heeft een week op de ic gelegen en lange tijd revalidatie.
Maar op stal Kon een paard niets. Yup.

Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:15

Bij mij is Jorie in september weer aan de buurt bij de tandarts. Hij is op jaarling en twenter leeftijd ook al heen geweest. Verder staat hij nu even stil qua werk, maar hij vindt het lange lijnen al erg leuk. Discussie over leeftijd ga ik me niet in mengen, behalve dat ik echt niet vind dat kabayo teveel doet. Juist nu al rustig opbouwen zorgt ervoor dat die rug zo groeit dat ie gewend is aan die belasting van een ruiter. Al zou ik zelf wel tot de echte drie jaar wachten, maar dat is eigen keuze.

Alex en Jorie <3

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:24

bruintje123 schreef:
Als jij wil blijven zitten bij opzij springen kun je nooit voorkomen dat er op bijvoorbeeld 1 been wat meer spanning staat.
Ik heb het ook niet over hem fijn knijpen. :+
En van veiligheid beugels heb je nog nooit gehoord?


Maar met opzij springen of rare sprongen zal ook een ruiter met zadel de balans even moeten zoeken, wat spanning hebben, druk geven etc. Dat lijkt mij niet echt een correct criterium.

Voor het eerst opstappen op beton, of welke harde bodem dan ook, of in een box zou ik ook niet doen. Ken het idee van in de box opstappen maar je paard zou maar net wel omhoog komen of je been pletten tegen de wand ofzo.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 06:18

Ach mensen, laat iedereen het toch op zijn eigen manier doen. Ik zie hier ook dingen waarvan ik denk mwahh nee. Een jong paard met een nogheel gevoelig mondje zou ik nooit een pessoa om doen. Deze werkt niet echt vriendelijk in op de mond, ze zakken niet voor niets zo snel (ontwijken van druk/pijn. Maar dat betekent niet dat diegene verder niet goed is voor zijn paard en maar compleet afgebrand mag worden toch?

net zoals ziva die nu weg gaat omdat haar visie van paard mogen zijn niet gedeeld wordt hier? Kom zeg, Missy mag haar hele leven paard zijn, heeft een grote uitloopstal, onbeperkt uitstekend hooi, staat heerlijk zonder deken en op blote voeten en heeft een vast maatje

Ook heeft ze tot 2 jaar bij haar moeder gestaan die haar zelf heeft afgespeend. Denk dat er maar weinig zijn die zo lang van moeders hebben mogen leren en werkelijk klaar waren om zelfstandig in het leven te staan, dat zijn ze nog niet klaar voor met pak m beet 7 maanden. Dat is dan weer iets wat IK heel belangrijk vind.

Die paar minuten per week dat e aan het "werk" is veranderen daar niets aan, sterker nog ze vind het heel erg leuk en alles wordt gedaan zonder dwang op basis van positief zijn en veel belonen, veel afwisseling en kijkend naar wat ze aan kan, zowel lichamelijk als geestelijk. Als ik naar wat een fijn, leergierig paard ik eraan heb, doen we toch iets goed lijkt me :o

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 06:46

Leuk, en to do list, de mijne is:

Feb. T/m junihelemaal niets dan knuffelen en poetsen, behalve hoefsmid en tandarts, de laatste komt in maart weer, hoefsmid vanaf dat ze 4 maanden was elke 10 weken.
juli/aug weer oppakken en doorrijden en hopelijk een buitenritje. Lekker stappen op het harde.
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 22-01-18 06:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 06:48

Bruintje ik laat mijn leven niet beïnvloeden door angst. Als jij dat wel doet moet jij natuurlijk weten. Ik heb mei 2016 ook een maand op bed gelegen met een gebroken bekken en alles eromheen door een achterover klappend paard. Maar bang word ik niet hoor. Ongelukken gebeuren. Dat is het leven. Al snap ik niet dat jij hier nooit reageerd en nu ineens de les komt lezen? Ik heb geen bokt instructeurtje nodig hoor

Farahdiba. Mooie post. Alhoewel ik zelf niet snap waarom Ziva ineens weg is. Niemand heeft tegen haar gezegt dat we haar manier niet respecteren.
Helemaal met je laatste stuk eens!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:01

Dank kabayo :)

Ook hier zijn we op de poetsplaats voor het eerst opgestapt. Is een vertouwd plekje waar ze zich helemaal op het gemak voelt. Gewoon spelenderwijs, eerst vaak "hoog"poetsen gedaan vanaf een krukje en toen, tussenddoor op een moment dat het goed voelt zomaar even een beentje erover. Niets aan de hand hoor. Bij goede en zorgvuldige voorbereiding doen de meeste paarden helemaal NIETS. Kijk niet teveel naar cijfertjes en lijstjes, volg je gevoel en pak het moment als het daar is

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:02

Ik reageer hier wel vaker.
Maar ik ben nog niet zoveel bezig met mijn paarden. Ik vind dat nog te vroeg.
Als ze wat ouder zijn komen er ook wel meer berichten.

Maar zoals ik al schreef doe het zoals je Wilt.
Ik zou het alleen jammer vinden als het mis gaat.
Ervaring heeft deze oude doos nu eenmaal meer dan jij. Geen angst. Wel teveel gezien en ook daarna weer op mogen knappen wat onnodig was geweest.
Ik heb vroeger niets anders gedaan dan paarden zadelmak gemaakt of weer opgeknapt. Net wat er op stal kwam.

Maar doe maar lekker gepikeerd als mensen het goed met je voor hebben.
Succes
Ik zal wel weer in het leeshoekje gaan zitten want de ik weet alles beter wil me daar graag.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 22-01-18 07:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:07

Bruintje gepikeerd ben ik niet hoor :) Tips geven mag. Tips geven is ook leuk voor iedereen. Maar de manier waarop. Dat maakt al verschil.
Edit. Je past je bericht aan.
Nee ik weet niet alles beter. Ik doe het gewoon op mijn eigen manier en jij kan dat niet respecteren..


Farahdiba zo denk ik er ook over. Ik klap er niet een zadel op en hoofdstel. Ga direct zitten en zie wel hoe het komt. Nee zo nu en dan een stapje hoger. Ik vond voor nu het stapje "zadel' te hoog aangezien ik er in de stal en poetsplaats zonder zadel opzat. Dat komt over een paar maand wel. Ik hou er van om spelenderwijs kleine stapjes verder te maken. Paard moet het ook in het koppie verwerken.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:10

De manier waarop was gewoon netjes.
Maar je dult alleen ooohhhh wat doe jij het goed.
Nou die mening heb ik niet
Een zadel zit als stapje juist vóór zonder zadel.
Ook niet bij bijvoorbeeld Farahdiba die op zo'n gevaarlijk plek opstapt.
Dat heeft niets met vertrouwen te maken. Of angst. Maar met verstand.

Maar ben er weg van.
Veel succes

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:14

Ik heb even je berichten terug gelezen maar heel aardig en subtiel vind ik het niet overkomen.
Roekeloos gedrag. Levensgevaarlijk. Enz
Je mag heus blijven, maar er zijn meer wegen naar Rome. Niet alleen oo jouw manier. En ik ben echt niet boos op jou hoor. Vind het alleen jammer dat je iemand anders zijn manier gewoon niet accepteerd

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 07:29

bruintje123 schreef:
De manier waarop was gewoon netjes.
Maar je dult alleen ooohhhh wat doe jij het goed.
Nou die mening heb ik niet
Een zadel zit als stapje juist vóór zonder zadel.
Ook niet bij bijvoorbeeld Farahdiba die op zo'n gevaarlijk plek opstapt.
Dat heeft niets met vertrouwen te maken. Of angst. Maar met verstand.

Mas


verstand genoeg hier hoor, ook geen jonkie meer. Dat is in JOUW ogen een gevaarlijke plek. Mijn paard voelt zich daar 100% relaxed. Ze heeft daar al zo vaak gestaan dat dat beentje erover voor haar geen extra stap is. Herhalen en voorbereiding. Als als als kun je niets mee. Als de hemel valt, hebben we allemaal een blauwe pet. Ik vind dat als als gebeuren nu net iets waar je afstand van neemt met de jaren(althans, ik dan). :)

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:27

Regeren is vooruitzien, dus een beetje nadenken waar het mis zou kunnen gaan en daar op anticiperen is natuurlijk niet verkeerd.
Aan de andere kant krijg je bij een beoordelen van een foto niet de "vibe" van het moment mee. Soms pak je gewoon even het moment, omdat het Paard relaxt is en er voor open staat. Althans zo doe ik dat.

Ik had geen planning van morgen ga ik kijken hoe ze op een deken/zadel/ plastic zak reageert. Dat bedenk ik op dat moment.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:41

ik ga mij niet heel erg bemoeien met hoe oud iedereen begint met beleren dat moet iedereen zelf beslissen zelf wacht ik tot na de zomer dan is hij zo'n beetje 3,5 omdat ik genoeg paarden heb gezien die voor hun 3e (en dan wel geboortedatum 3) aan het werk gingen en voor hun 6de al stuk en ingeslapen werden. al lijken ze nog zo volwassen van binnen zijn ze nog zo aan het ontwikkelen dat ik echt wacht tot 3,5 en dan maximaal om de dag aan het werk ga met hem. verder doe ik het echt in de bak als ik er na de zomer op ga die paarden van mij staan best hoog in het bloed en hebben behoorlijk snel vluchtgedrag dus die gaan ook op beton echt wel weg. zijn moeder heeft het zelfs zo erg dat ze zelfs dwars door houtwerk is gegaan

heb hem nu ongeveer 1 keer per week aan de longe zodat hij ff zijn energie kwijt kan want in de paddock kan hij dat toch niet helemaal en los in de bak springt hij der uit
Afbeelding
Afbeelding
https://youtu.be/KsxjiKZGLtk

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:47

Fransje ben het met je post eens :) zo doe ik het ook hihi

Prachtig paard wennie !

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:01

ja hij wordt alsmaar knapper maar ook erg groot heb zometeen een trappetje nodig om op te zadelen ben ik bang :') en als je dan zijn moeder ziet die is heel tenger en maar 1.62
Afbeelding
Afbeelding

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:53

@wennie19:
Ik ben nieuwschierig waarom je de longeerlijn over zijn hoofd doen van de ene naar de andere kant? Dus geen negatieve vraag gewoon benieuwd en de werking.

Kofu & Chica (en Rosa)

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:58

biancalaylo schreef:
@wennie19:
Ik ben nieuwschierig waarom je de longeerlijn over zijn hoofd doen van de ene naar de andere kant? Dus geen negatieve vraag gewoon benieuwd en de werking.

Ik gok omdat je dan niet per ongeluk het bit door de mond kan trekken

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:17

jacqii schreef:
@kabayo: Wat fijn allemaal! Ik kan niet wachten tot ik eindelijk op die van mij zit!! Echter hebben wij eerst nog 100 andere stappen te doorlopen.

Ik ben niet heel actief maar lees wel mee. Vraagje: Hebben jullie al een tandarts laten komen?? Die van mij is nu bijna 3 jaar oud. We doen er eigenlijk nog niks mee maar willen wel langzaam aan wat gaan doen. Ze moet in juli naar de keuring toe :+

Mijn to do list voor de komende 6 maanden:

- Langzaam toewerken naar een beetje longeren
- Tandarts laten komen
- Chiropractor even alles laten checken
- Voorbereiden keuring

Wat is jullie to do list??


Spannend zo'n keuring. Heb je dat al vaker gedaan?
Ik heb de tandarts er al een keer bij gehad, maar toen hoefde er niets te gebeuren. Ik laat de tandarts van de lente nog een keer komen.

To do lijst voor dit jaar:
Kilometers maken als handpaard, aan de fiets en lopend.
Werken aan de hand / grondwerk
Van de zomer starten met serieus longeren.
Zadelmak maken (als in normaal lopen met zadel op, nu loopt hij nog alsof er een onuitgenodigde gast op zit)

Ik heb al een kaptoom en leadrope gekocht voor het serieuzere grondwerk.

noor14 schreef:
Zijn er meer mensen die de paarden röntgenologisch laten keuren voor ze erop gaan?

Ik niet. Ik vind het opzich wel goed als het gedaan wordt, maar niet nodig voor wat ik wil.

@Aurelia Die van mij heeft gewisseld, maar ik merk er niet veel van. Ik doe geen bit in voor de tandarts geweest is, maar waarschijnlijk het hele jaar niet. Voor mij heeft een bit nog geen meerwaarde.

@Kabayo Zilver is echt super knap! Stoer dat je er zo op durft te zitten. Je hebt al een hoop vertrouwen in haar. Ik zou het jammer vinden als je niet meer post over het beleren omdat je dan commentaar krijgt. Ik vind het hartstikke leerzaam, ookal ben ik zo iemand die er dit jaar niet op gaat zitten. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen en als je iets online plaatst kun je ook verwachten dat mensen andere meningen geven, maar dat geeft niet toch? Als je iets hoort wat je zelf niet bedacht had en handig vindt kun je dat meenemen en de rest naast je neer leggen. Daar is niks mis mee. Volgens mij kun je nooit slechter worden van een beetje commentaar en ook nog trots zijn, want dat mag ook.

@_Reneee Miles loopt netjes zeg. Ik heb geen idee of de pessoo te strak staat, maar het ziet er niet super geforceerd uit vind ik.

@xZiva_ Wat maakt je aan het twijfelen of je kiest voor bitloos of met bit?

@fransje23 Super fijn dat je de benen af kunt spuiten. Dat vinden ze toch vaak eng in het begin. Heb je veel profijt van en ik vind het zadel erop leggen binnen er niet heel gevaarlijk uitzien. Je ziet volgens mij vrij snel of dat gaat of niet.

@wennie19 Machtig paard al om te zien! Die van mij is nog zo'n puppy om te zien. Grappig dat dat per paard zo verschilt.

Zo ik heb het meeste weer bijgelezen volgens mij. Ik vind het leuk trouwens dat het zo goed gaat met alle paarden op hun eigen manier en dat er helemaal geen paarden verkocht zijn nog? Zou ook kunnen dat dat niet wordt geplaatst natuurlijk haha.

Ik ben ook wel een beetje trots. Ik heb voor het eerst met Jaro over een viaduct gewandeld (over de snelweg) en dat ging hartstikke goed. Hij kreeg het wel een beetje benauwd, maar sloeg zich er goed doorheen. Ik had de kaptoom even uitgeprobeerd, maar die zat niet strak genoeg, vandaar dat die scheef zit en ik had hem niet gepoetst. :+

Eerst over het spoor, rustig gewacht tot er twee treinen langs waren gekomen.
Afbeelding
Op het viaduct geen foto's gemaakt, want ik wist niet wat die ging doen. Dit is aan de andere kant.
Afbeelding
In het bos.
Afbeelding

Jaro ♥

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:50

biancalaylo schreef:
@wennie19:
Ik ben nieuwschierig waarom je de longeerlijn over zijn hoofd doen van de ene naar de andere kant? Dus geen negatieve vraag gewoon benieuwd en de werking.
omdat ik anders skiënd door de bak ga. hoop dat dat zodra hij het longeren wat beter snapt niet meer nodig is

llayla hij is altijd al fors geweest maar is momenteel weer erg aan het groeien (overbouwd) maar in vergelijking met andere ziet hij er vrij volwassen uit

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:58

Ik hou me even buiten de discussie over leeftijd en beleren want ik heb niets nieuws te melden zie ik :')

Pepper verhuist binnenkort helaas nog een keer. Ik ben er geen fan van, maar het is voor hem wel stukken beter. Hij gaat naar een stal waar hij 24/7 buiten staat met een schuilstal samen met 2 andere paarden en in de paddock ernaast aan de andere kant van het lint nog 2 paarden. :) Hij heeft nog te veel energie om lang op stal te staan en ik merk dat hij mentaal nog niet toe is aan meer dan 2 keer per week "werken" (20 min longeren). Hopelijk knapt hij er van op!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, HuyanaJoy, Mark0919, Nickeltje, saphire, Webding en 43 bezoekers