Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:08

De wa is voor schade aan derde toch? Is denk ik sowieso wel handig als je paars wa verzekerd is. Mocht ie bv een auto beschadigen van een ander dan kan je dat laten uitkeren de schade. Tenminste wat ik ervan begreep. Niet alle wa verzekeringen hebben (huis)dieren er standaard bij.
Maar waarom brand en diefstal verplicht is? Bang dat hij verantwoordelijk is ofzo? %)

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:21

nee dat is de aansprakelijkheidsverzekering geloof ik.. ook voor als hij iemand trapt ( mocht hij ooit niet meer zo lui zijn dat hij toch eindelijk zijn been op tilt :+ )

vind het ook niet erg dat ik een verzekering moet afsluiten, maar wel dat ik opeens halsoverkop dat moet afsluiten binnen een week. ik wil uitgebreid informatie opzoeken etc.
en ik vraag me dus af waar het vandaan komt dat hij dat opeens allemaal zo snel wil, want er is niks gebeurd..

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:23

Normaal gesproken, check wel even je polis, valt een paard onder je normale WA, wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Heb daar al drie keer in mijn leven gebruik van gemaakt.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:34

Afbeelding

Joya is trouwens al, letterlijk, zadelmak. Is de derde keer een zadel en tweede keer met singel vast. Ze keek even om bij het vast maken en dat was het. Geen spannende dingen :-)

Ga er voorlopig nog niet op maar beetje wennen kan geen kwaad.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:52

Wat is ze braaf zeg! :)

Vwb verzekering inderdaad even je polis checken. Ik heb een WA bij de ING en toen ik belde zei het meisje aan de telefoon dat mijn paard niet onder mijn WA verzekering valt, maar toen ik mijn polis na ging lezen, bleek dat wel zo te zijn. :+

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:30

Ga dat eens even nakijken inderdaad.

Verder wil hij nu dus ook:
- een kopie van het paspoort (het originele hoefde hij niet :o? Dacht dat het verplicht bij het paard moest liggen)
- Een kopie van mijn ID bewijs
- kopie van mijn bankpas
- telefoonnummer van mijn ouders (ik ben 20 en ouders betalen niks voor mijn pony, maarja)
- kopie van alle verzekerings polissen

Ik vind het allemaal wat vreemd. Zeker de kopie van mijn bankpas krijgt hij niet, en ID bewijs ga ik het documentnummer en mijn isbn wegwerken :=

Kabayo

Berichten: 13942
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:38

Hier geen verzekeringen voor Zilver..

Fransje superbraaf! Ben het met je eens hoor. Liever rustig en spelenderwijs met alles kennismaken dan boem bats in 2 weken erop. Zilver is ook zadelmak. Beleren moet uiteraard nog

Haha Ziva. Ja Zilver is een sloperd! Al verdenk ik twenter vriendin Fayola er dit keer van :D Jeetje wat een raar verhaal... Dan was ik er ook weggegaan denk ik..

Puppy Leuk dat je eens lange lijnen hebt geprobeerd! ik vind dat persoonlijk erg leuk :)

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:53

Paspoort hoort inderdaad bij het paard. Bij controle moet de pensionhouder die kunnen laten zien. Een kopie in onvoldoende..

Raar ook die kopie id en bankpas..

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:37

@ziva
Geen idee, bij mij zitten dieren bij de WA inbegrepen. Tenzij ik of iemand anders bewust ervoor gezorgd hebben dat het paard schade zou maken, maar goed.. Dat is niet meer dan logisch in mijn ogen.
De kopie van het paspoort snap ik niet.. Paspoort moet bij het paard zijn, kopie is niet geldig. Telefoonnummer kan ik mij nog wel indenken, mocht er wat gebeuren met jou, dat ze iig jouw ouders kunnen bellen.
Maar de rest, nooit nooit gehoord over die eisen?

@fran
Ik dacht even dat er een muilkorf over het zadel hing.. _O-

@zilver
Ja ik ook, hoop dat ik dit jaar lekker met hem op die manier leuke mooie wandelingen kan maken.


Hier niks bijzonders. Elano staat gewoon beetje te vreten, te dutten en aandacht te eisen. Hij heeft wel een beetje geirriteerd oog. Maar dat heb ik ook vaak zat met dat rondvliegend hooi.
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:51

Er staat inderdaad ook een flinke boete op voor de stalhouder als het paspoort niet bij het paard is. Maar goed dat is dan zijn verantwoordelijkheid als hij het niet hebben wil. :)

Kopie bankpas zou ik echt never nooit geven en kopie ID alleen met BSN en documentnummer afgeplakt. Dat vind ik zoiets raars..

Elano heeft het erg zwaar zie ik :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:54

Fransje, wat had je nu gedaan als ze als een gek was gaan bokken op dat zadel, zo tussen het opstapkrukje, ladder en kruiwagen in?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:09

Paspoort hoort inderdaad bij het paard, al moet ik zeggen dat die van mij gewoon thuis liggen. Op mijn vorige stal was het wel verplicht om hem daar te hebben.

Kopie van je ID-bewijs vind ik overigens apart. Lijkt wel of deze stalhouder ooit problemen heeft gehad ofzo. Ik heb altijd gehoord dat je bij de verzekering aan moet geven dat je een paard hebt? Maar als mijn hond ergens schade maakt ben ik volgens mij ook verzekerd, paard idem dacht ik.

Telefoonnummer van je ouders vind ik niet gek. Op mijn vorige stallen hing een telefoonlijst en daar had je een tweede nummer voor bij geen gehoor. Kopie van je bankpas moet je sowieso niet geven trouwens, dat is echt heel vreemd.

Elano heeft het goed ja :D

Miles heeft ook weer zadeltraining gehad dit weekend. Hij was uit de stal gelopen en rechtstreeks van de hooibaal gaan eten :+ Vind de situatie van Fransje niet riskant hoor?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miles heeft ook een halve snor :')

Afbeelding

Hij staat trouwens weer als een gek te zuigen. Echt mega irritant. Heel het hekwerk en de weidepalen zijn aangevreten...

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 16:16

bruintje123 schreef:
Fransje, wat had je nu gedaan als ze als een gek was gaan bokken op dat zadel, zo tussen het opstapkrukje, ladder en kruiwagen in?


Ze staat voor al die attributen dus niet zo zeer er tussen in. Dus waarschijnlijk had ik haar naar voren getrokken waar meer ruimte is.
Maar dit is wel een vertrouwde plek voor haar, ze staat er iedere dag ook met poetsen.

Daarnaast moet ik ook bekennen dat ik totaal geen probleem verwachtte. Was de derde keer en zelfs de eerste keer gaf ze nauwelijks reactie.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 00:10

Paspoort lag altijd al in mijn kast, maar hij vond dat niet nodig :=

Telefoonnummer wilde hij (naar wat hij tegen mij zei) voor als ik niet betaalde of niet meer langs zou komen ? :o?
Ik denk dat hij idd in het verleden iets heeft meegemaakt met pensionklanten, maar dan had hij dat vanaf het begin al moeten zeggen (het is een echte boer, verteld van alles)

Kabayo

Berichten: 13942
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:21

Geweldige foto van Elano , die rechter :D erg leuk

Miles ook al zadelmak!! Wat zijn wij allemaal goed bezig


Ik heb zilver haar staart gister helemaal uitgepluist en ingevlochten , lekker gepoetst en haar baard geschoren (zo lelijk :+ ) en het voetje staat eindelijk op stem/wijs commando!!

Heb haar gister eens vastgezet aan 1 touw. Zodat ze leert gewoon te blijven staan (zonder druk). Door haar draaien draait ze op een oft andere manier haar ijzer eraf. Baal er zo van... nu al..
Afbeelding
En ik ben heel stout geweest. Al een tijdje was ik erg nieuwschierig wat zilver zou gaan doen als ik ging stappen. Ik verwachte natuurlijk geen problemen. Zoals jullie weten heb je laatst met mijn vriend ernaast 1 rondje over het erf gestapt. Dat ging erg goed.
Gister 2 keer het gangpad op en neer gestapt. Zonder zadel.Ze reageerde buitengewoon goed op het been. Dit was trouwens eenmalig. Ik wacht nu natuurlijk gewoon tot eind maart. Ik ben zo gelukkig <3

Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:44

xZiva_ schreef:
Paspoort lag altijd al in mijn kast, maar hij vond dat niet nodig :=

Telefoonnummer wilde hij (naar wat hij tegen mij zei) voor als ik niet betaalde of niet meer langs zou komen ? :o?
Ik denk dat hij idd in het verleden iets heeft meegemaakt met pensionklanten, maar dan had hij dat vanaf het begin al moeten zeggen (het is een echte boer, verteld van alles)


Maar, je bent toch meerderjarig? :') Wat hebben jouw ouders daar mee te maken? Hij kan ze er hooguit op aanspreken, maar hij kan niets van hen vorderen. Vreemde regels zeg. :D

Kabayo: Oh nee! Ik vind ijzers ook zulke ondingen :n echt balen..
Pepper heeft ook een enorme baard, maar ik knip/scheer eigenlijk nooit iets afzonderlijk, baard niet, oren niet etc.. Hij heeft nu ook hele lange sokken, haha geen gezicht bij zo een klein ding.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:52

Ik bedacht me gisteren dat ik eigenlijk niks mee scheer of knip of net wat. Vroeger werkte ik alles bij. Tastharen was ik een paar jaar geleden al mee gestopt want dat vind ik barbaars en oorhaar doe ik ook echt niet meer. Die van mij hebben alle drie een baard, maar dat is ideaal om ze mee vast te houden :D Vooral als ik een halster aan wil doen en hij wil wegduiken is het een heerlijke houvast.

Vervelend van het ijzer. Ik moet zeggen dat ik in 12 jaar pas één keer een ijzer los heb gehad gelukkig. Maar ik wil ze er van het voorjaar onderuit halen. Hij heeft zulke kleine stralen door die ijzers en dat staat me echt tegen nu. Bij Miles komen ze er ook echt niet onder.

Knap dat je al rond kunt stappen!

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:57

Hey Elano, je haar danst! :D

Miles ook al, letterlijk, zadelmak! Fijn is het als je het even relaxt er tussendoor doet. Wel balen dat hij weer zoveel lucht zuigt -O-

Wha Kabayo, dat begint op rijden te lijken :j Lijkt alsof ze het al jaren doet.
Balen van je ijzer, volgende keer misschien dubbele lippen dan draait het ijzer niet mee. Let dan wel op dat het een voorijzer met dubbele lip is en geen achterijzer die er voor door moet gaan.

Ik ben ook niet zo een knip en scheerder, heb twee redelijke harige dames. Knip alleen de onderkant van de staart en grote plukken uit de oren.
Bij de arabier heb ik wel een deel van haar hals en haar baard geschoren. Hals om warmte beter kwijt te kunnen en baard omdat her wat gek stond zo een harig hoofd op een kale hals.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:26

Ik vind Jorie zijn baard ook ideaal, kan ik hem zo aan meesleuren. Alex zijn baard is eraf, dat is wat makkelijker met riempjes vastmaken. Jorie mag in april/mei ook het scheerapparaat beleven als ie dan nog niet uit zijn vacht aan het raken is.

Wat een brave paarden allemaal zeg! Jorie is laat ik het gerust zeggen zeer explosief bij het lange lijnen. Hij reageert echt werkelijk op alles op het moment en rustig stappen is er niet bij. Ik dacht dat hij een slome zou gaan worden voor de sulky, maar hij is echt vlugger dan Alex _O-

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:04

@renee
Is dat nou een 'gewone' singel? Of moet je daar ook zo'n soort knoop geval mee maken om te kunnen singelen?
Erg vervelend dat hij weer enorm staat te zuigen zeg!

@kab
Zo, jij kan niet wachten tot ze zadelmak is geloof ik! :DMaar voor je het weet maak je de eerste draf en galop op haar rug!
Balen van het ijzer zeg. Hier stond 1 van de paarden voor op ijzers om de hoef te kunnen corrigeren. Alleen hij kreeg ze altijd binnen no time eraf. Laatste keer hadden ze plak ijzers gebruikt, maar ws door de nattigheid er uiteindelijk ook afgegaan. Zaten er wel langer aan zijn hoeven dan de gewone ijzers overigens. Nu geen ijzers meer en kijken of het puur met bekappen/vijlen gecorriceert kan worden. Want na 1 dag al een ijzer kwijt zijn werkt ook voor geen meter. :+


Hier knip ik alleen lelijke puntjes en de staart. Verder knip ik de baard alleen als die te lang wordt, dan knip ik hem wat korter. De overige haren van zijn vacht knip ik alleen met dikke pijnlijke klitten of klodders zoals bij zijn achterbenen (dan moet ik weer de koker spoelen met water). Niet mooi die 'happen' eruit, maar merk aan Elano dat als ik het eruit knip dat hij dat wel fijn vind. Haren die 'trekken' voelt niet fijn aan natuurlijk.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:52

Ja je maakt hem aan de andere kant vast door middel van een riem, die draai je een aantal keer door de singel en aan het zadel vast. Singelt lekker makkelijk aan. Hier kun je het wel zien:

Afbeelding

Wel fijn dat Jorie lekker voorwaarts is! Ik heb ze altijd graag zo vlot mogelijk. Gelukkig is Miles ook lekker actief.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:34

Dat is raar, dat afdraaien van het ijzer bij Zilver, heb ik nog niet eerder gezien zo op harde ondergrond.

ik heb vanmiddag met lood in mijn schoenen de manan va Missy eraf gehaald, moest echt wel even slikken maar er was weinig meer over van haar mooie volle bos door toch wat schuren wat ze soms doet. Eerst had ik 6 dikke volle vlechten en nu had ik net aan nog maar 4 miezerige dunne vlechtjes, dus toch maar eraf. Kan het err mooi gelijk aangroeien hoop ik. Ze heeft nu sportcoupe. Misstaat haar niet maar toch...

baard er ook meteen afgehaald, had ik zowat nog meer afval van dan van haar manen :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:16

farahdiba46 schreef:
Dat is raar, dat afdraaien van het ijzer bij Zilver, heb ik nog niet eerder gezien zo op harde ondergrond.

ik heb vanmiddag met lood in mijn schoenen de manan va Missy eraf gehaald, moest echt wel even slikken maar er was weinig meer over van haar mooie volle bos door toch wat schuren wat ze soms doet. Eerst had ik 6 dikke volle vlechten en nu had ik net aan nog maar 4 miezerige dunne vlechtjes, dus toch maar eraf. Kan het err mooi gelijk aangroeien hoop ik. Ze heeft nu sportcoupe. Misstaat haar niet maar toch...

baard er ook meteen afgehaald, had ik zowat nog meer afval van dan van haar manen :')


Oei, zonde dat ze zo schuurt!
Ik vind een sportcoupe sowieso vaak mooier staan, maar kan begrijpen als je meer van lange manen houdt dat het minder leuk is. :(:)

Pepper krijgt binnenkort ook een sportcoupe :j Hij heeft niet zoveel en niet zulke lange manen, dus dan vind ik het mooier staan als het kort en vol is in plaats van die gekke rode sprietjes onderaan.


Afbeelding

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:53

Nou, ik ben niet eens zo' lange manen liefhebber maar de manen van Missy zo lang en dik vond ik op een gegeven moment toch wel erg mooi. Maarja, die zijn er nu af <<) zoveel schuurt ze overigens niet eens maar blijkbaar dagelijks toch genoeg om de boel flink uit te dunnen...

heel erg beroerde foto maar het geeft een idee :)
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:48

Knappe joya met zadel!
Puppy, hahaha die foto! Net een andrelon reclame hihi.
Renee, haha direct naar de hooibar :P schattig snorretje!
He kabayo, wat raar dat het ijzer er gewoon zo afdraait!
Oooh ik hou van lange manen! <3 maar dan moet het wel staan bij het ras idd. Een sportmodel vind ik wel mooi met sportcoupe juist. Maar mijn PRE moet natuurlijk lang hihi en hopelijk groeit het nog meer!