Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:18

Ik weet helaas niet hoe die heet, de buren hadden hem en hadden het nummer aan de staleigenaar gegeven. Dus ga nu voor een wat bekendere smid in de buurt.

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:30

Hmmm Puzzle heeft sinds gisteren dunnere mest.
Hij staat nu met graasmasker op de wei dus van het gras zou het niet moeten kunnen komen...

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:03

Balen van de hoefsmid biancalaylo, hopelijk heeft hij er niks aan over gehouden. Sommige mensen kunnen zo lomp zijn...

Ik heb vandaag met meneer gewandeld, hij heeft zich uitstekend gedragen alleen alle plassen zijn nog een dingetje :Y)

Afbeelding

Ook zijn nieuwe halster gepast, zo fout maar zo leuk :))

Afbeelding

Ook twee proefzakjes van vitalbix besteld, de daily care en de breed en grow en hij vond het allebei erg lekker! Kijken of hij er over een paar dagen nog steeds zo over denkt, dan kan ik een grote zak aanschaffen.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:35

Haha annikoe die plassen altijd.. erg eng :wow: en dat halster _O-

Biancalaylo zo balen van de smid... hopen dat hij er weinig "schade " aan overhoudt.

Renske te koud?

Gaaf lamarxhorse! Hier ook last van frisse paarden haha. Ja ik snap dat je dat denkt maar ben in januari ongeveer al begonnen met de opvoeding. Alles gaat in kleine stappen :) ik wil er niet een kapot paard aan overhouden en gelukkig vind ze het leuk! En erop zitten vind ze inmiddels doodnormaal. Staat er in rust bij

Renee erg balen van het zuigen. Maar goed zeg! Van het longeren. Kwartje valt wel eens :P

Super druppie!!

Zilver haar dek is toch echt overleden. Ik werk op een stal en die pensionklanten hadden wel 3 gratis dekens voor mij! Zo lief <3 Maar goed ook want zag een dikke snot klodder toen ik op stal kwam. Ze kan niet over kou :(:) ik ook niet haha. Gelukkig was het geen constante snot maar 1 klodder. Dus even getraind.

Eerst een mooie foto gemaakt met mijn vriend zijn speeltje :j
Afbeelding

Zilver was echt abnormaal druk. Op mijn tenen staan, omver beuken , kopstoten geven. Heb haar uiteindelijk een dreun gegeven en ho. Bah. Zo irritant. Toen was het echt zo van "ow... vind je dat niet leuk?". Nou nee zilver bedankt. Het was ook wat druk op stal. We moesten noodboxen plaatsen voor 3 nieuwe pensionklanten. Dus met de trekker naar binnen , race auto verplaatsen , compressor aan , veel lawaai. Dus snap zilver ook wel. Maar ik ben geen boksbal ;)

Vandaag met balkjes gewerkt.
Nope. Ga lekker zelf
Afbeelding
Uhh.. doei!
Afbeelding
Toedels :evaw:
Afbeelding

Nou vooruit. Poging 2. Met longeerzweep en oplettend mens erbij :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Yihaa
Afbeelding

Andere kant op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna iets verhoogd
Afbeelding
Afbeelding
Uhh??
Afbeelding

Daarna lekker buiten gezet. Ze was niet eens warm. Wel lekker uitgerent :)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:51

Hoe is het nu met Puzzle?

Wat balen van de smid zeg Biancalaylo. Ik vind dat sommige smeden ook wel snel hun geduld verliezen. Hopelijk houdt ie er niks aan over!

Knappe Zilver! Ik wil ook echt balkjes. Ben benieuwd of mijn ei dat snapt.

Ik heb Miles vandaag weer gelongeerd en hij kon gewoon een paar rondjes draven :D Leuk vindt ie het niet, maar hij doet het in ieder geval.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het wordt zo'n tank :')

Afbeelding

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:15

Zo leuk al die fotos! Vind het heerlijk om mee te genieten van de andere paarden.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:03

@renee
Ja hij heeft het gelukkig een stuk minder warm. Kan weer heerlijk rondjes rennen in plaatst van 2 keer heen en weer en al nat en buiten adem zijn.
Wat jammer dat Miles weer aan het zuigen is/was!

@Renske
Fijn dat het puzzle weer opgeknapt is! Als iemand er naar vraagt, gewoon zeggen dat het een levensgevaarlijke pony is met een muilkorf om. :))

@annik
Hoe geef jij de vlozaad? Hier geef ik het 'droog'. Echt op het aller laatste moment doe ik het water erbij. Het zwelt niet in een paar seconde op, maar ik heb gehoord dat als het te slijmerig is dat paarden het niet willen eten.. Dat had ik met lijnzaad iig wel.
Timing met enge dingen is erg belangrijk, net als vertrouwen en de manier waarop je reageert (als je zelf half in paniek raakt, tjah.. :'))
Het koekiemonster halster is leuk zeg!

@lamar
Dat is handig! Ik wil eigenlijk een halster-hoofdstel maar dan als sidepull i.p.v bit (of zowel sidepull als bit, dat de bakstukken eraf te klikken zijn). Heb wel iets gevonden kwa biothane, moet alleen even navragen of ze zoiets ook kunnen en willen maken. Lijkt mij ideaal.
Ik vertel Elano gewoon eerlijk als er gevaarlijke dieren in zee zitten. Sterker nog, als ik een kwal of krab zie vlieg ik zelf het water uit.. Daarom ga ik ook altijd met kleding het water in. :+
Staat hij nog wel meerdere uren buiten met voldoende loop/ren ruimte? Voor veel paarden maakt dat ook een groot verschil.
Het vrijspringen ziet er leuk uit!

@Drup
Wat goed dat je weer vooruit gaat! Ik snap heel goed dat niet vooruit komen frustrerend kan zijn. Ik had het op de manege, geen gevoel meer van uitdaging niks..

@Bian
He, bah.. Ik zou ook een andere zoeken. Met wie zou ik je helaas niet kunnen helpen.. Een stomp/trap geven is niet erg als het gaat om een paard dat 'gewoon' zit te klooien.. Een paard dat onwennig, uit balans, angstig is etc. verpest je eerder door een stomp/trap te geven.. Elano had het een keer nodig. Het was daarna ook helemaal klaar en hij kon weer poeslief stilstaan. 'Oke, ik zal weer lief zijn.' :+

@kab
Jeetje, wat lief dat je gratis dekens kreeg zeg! Maar balen van de snotneus. Heb je ook getemperatuurt?


Afgelopen dagen niet veel gedaan met Elano. Maar gister weer even de longeersingel om gedaan en stap op commando geoefend op het land. Vanaf sinterklaas kunnen we langzamerhand gaan oefenen om erachter te gaan lopen en uiteindelijk op die manier buiten te wandelen. In het weekend is de parkeerplaats vrij, dus een mooie 'bak' om allerlei stuur oefeningen te doen in stap en draf. Met de menkar en de fjordenmerrie ook zo gedaan. Niemand die je lastig valt en alle ruimte. En als ik de galop erop wil zetten, hebben we een stukje land die we kunnen gebruiken als bak. Ideaal. :D
Afbeelding

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:40

@puppy; indd als die echt aant klieren was en het niet eng had gevonden had ik het totaal niet erg gevonden buiten dat ik wel altijd denk handen/voeten thuis als het niet jou paard is.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:55

Renee die van jou is echt een tank <3 echt erg mooi :D balkjes kan je denk ik ook wel bij een bouwmarkt kopen. Veel goedkoper :o

Puppy nee heb niet getempraruurd. Ze leek ook niet ziek. Maar ze kan niet over kou. En tempraturen heeft ze echt een hekel aan :(:) net zoals aan haar uier zitten. Dat oefen ik nu echt steeds want wil haar volgend jaar laten dekken..
Haha elano staat er echt zo bij van "ja..? " :D

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:23

Vandaag is Elano precies een jaartje van mij! *\o/*

[EJL-ITP] Het eerste jaar samen met Elano

@Kab
Ja dan is het wat lastiger ja. Bij Elano deed ik gewoon zijn staart omhoog en PLOEP erin. Hij keek om van 'WTF doe jij? :o? '

@Bian
Nee, zomaar slaan/schoppen keur ik ook niet goed. Een goede duidelijke nee (of welke commando dan ook) en wie niet luisterd.. Werkt perfect bij Elano. Had hem in 1 keer het commando nee aangeleerd. Nu doet hij soms zijn hoofd omhoog. 'Ik deed niks hoor!' :+

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:34

biancalaylo, ah oke. Anders kon ik er rekening mee houden haha.
Annikoe, leuk, geweldig halster hahahaha. Ja plassen he.. krokodillen..
Kabayo, stoer met die auto erbij :P
Renee, wat een knapperd is dat zeg! Lekker stevig!
Puppy, dat is wel ideaal!

Mijn paard komt morgen.. :):) En ik heb nog steeds geen naam kunnen verzinnen _O- Waarschijnlijk blijft het gewoon Destinado, maar dat roept zo onhandig :')

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:14

Aurelia schreef:
biancalaylo, ah oke. Anders kon ik er rekening mee houden haha.
Annikoe, leuk, geweldig halster hahahaha. Ja plassen he.. krokodillen..
Kabayo, stoer met die auto erbij :P
Renee, wat een knapperd is dat zeg! Lekker stevig!
Puppy, dat is wel ideaal!

Mijn paard komt morgen.. :):) En ik heb nog steeds geen naam kunnen verzinnen _O- Waarschijnlijk blijft het gewoon Destinado, maar dat roept zo onhandig :')


Pietertje is een leuke naam? 8-) _O-

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:40

Ja ik denk dat ik inderdaad gewoon naar de bouwmarkt ga! Wil hem binnenkort echt wel een keer laten springen.

Knappe Elano! Wat gaat de tijd toch snel! Voor je het weet zit je erop. Ik heb tot die tijd nog veel werk te verzetten, dat weet ik wel :+

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:40

Hoe bevalt het destinado op zijn nieuwe plekje?

Ik heb vanochtend weer lekker gewerkt met Puzzle.
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:50

Hij was super braaf. Het regende en waaide hard. Er waaide een plastic bekertje lang zijn benen, gaf geen kick. Stond heel even stil bij de tractor en koeien en liep daarna weer door. Ging gelijk op onderzoek uit in zijn paddock. Heerlijk beest, ga er wel mijn handen vol aan hebben denk ik :')


Wat loopt puzzle mooi!

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:06

Wat een prachtig filmpje!! Wat fijn dat hij geen kick gaf! Nu lekker genieten!

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:48

Wat loopt puzzle netjes!

En wat fijn dat die lekker rustig is aurelia!

Ik heb vandaag een kleine wandeling gemaakt voor het eerst echt over straat. en een kleine schriktraining met het zeiltje!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 20:09

Die foto met die emmer op haar kont. :))

Ja Puzzle doet het echt heel fijn. <3
Vind het zo jammer dat het maar een Welsh a is, daar kan ik zelf niet op rijden. Haha

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:08

@renske; het is een hij :=

En indd dat snap ik heel goed, maar aan de andere kant je kan natuurlijk wel mennen met hem! Ik heb okk nog een mini shet, (op de foto half achter hem) die vind het ook heerlijk voor de kar!

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:18

Ik zag rose en zat meteen met merrie in mijn hoofd. _O-

Ik hoop inderdaad met hem te kunnen gaan mennen, maar dan zal ik eerst werk moeten vinden, daar ik straks alles aan moet gaan schaffen dan.
Maar hoop ook wel een ruitertje voor hem te gaan vinden die hem wellicht ook wil gaan starten.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:52

Rustig is wat ander haha, hij kan behoorlijk druk doen :P Stoer/onverschrokken is ie wel!

Goed zeg met dat zeiltje! Hij doet het braaf zo te zien!

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:06

Geweldig die emmer biancalaylo. Ik doe dat ook altijd met zilver . Maar die vind dat echt niks aan , zoals vanavond bleef ze not-amused stilstaan
Afbeelding
Zeiltje ziet er goed uit :))

Renske ja balen is dat he. Zo heb ik 2 shets. :') longeren ziet er goed uit!

Prachtig filmpje aurelia. Ik wou dat ik zo handig was :+ en mooi paard ! Wel lastige naam hihi.

Haha pupp1128 ploep. Zilver hupst van linkerachterbeen naar rechterachterbeen en wil dreigen te slaan :=

Met zilver vanavond helemaal niks gedaan. Lekker languit in de stal gelegen met mijn hond. Doen we wel eens vaker. Kan daar zo van genieten
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:32

Rust hier

Zilver is mijn kerstboom
Afbeelding
Wat er vooraf ging , alweer :roll:
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:19

Oooh wat een leuk idee!
Jammer dat Puzzle korte manen heeft daar kan niet zo veel in.
Maar Olivia heeft wel lange manen, en de fokmerries bij ons op stal ook. :j

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:40

@Renee
Haha, voor ik het weet maken we ons eerste strandrit! Toch wel iets waar ik enorm naar uitkijk! :D

@Renske
Ziet er leuk uit! Maar jeetje, hij is echt dik. :=

@aurelia
Leuk filmpje. Fijn dat hij geen kick gaf.

@bian
De foto met de emmer op de kont is leuk! :))

@Kab
Oh leuk, die ballen in der manen! Denk niet dat ik dat moet proberen.. Heb ik denk ik een boze moeder. _O-


Hier eventjes wat rustiger aan. Laatst nog een klein rondje gewandeld, kwam ik mijn moeder met de hondjes tegen. Elano vond het wel gezellig. :D
Morgen misschien wat doen en anders na sinterklaas. Even kijken of ik weer kan oefenen met de longeersingel en dan dit keer met lijnen. Maar dan moet ik even mijn zus of moeder bij hebben. Kunnen ze er even naast lopen, snapt hij het waarschijnlijk wat sneller.