[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-16 18:11

Ik kan je foto helaas niet zien KirstenHorse! Ben wel benieuwd nu :D


Afbeelding
Vandaag wilde Zara even overdrijven in de spagaat :+

Morgen gaan we weer hangen en als het goed is ook zitten! Ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren en hoe ver we komen. Vandaag weer gelongeerd met zadel en ze was zo ontzettend braaf, ze luisterde zo goed. Zelfs een vrije nette stap-galop overgang mee kunnen pakken *\o/*


Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:16

Spannend! Wat doet ze die spagaat goed zeg! :D

Succes morgen! :)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 16:40

Even gekopieerd uit een ander topic :)

AfbeeldingAfbeelding
Niet de meest charmante foto's :') Op de 2e foto zit ik echt vreemd haha. In het begin even zonder beugels gestapt, voor mijn gevoel is dat namelijk net iets veiliger als ze echt iets zou doen (ivm kunnen blijven hangen met je voet). Uiteindelijk ging het zo goed, dat ik met beugels gewoon heb rondgestapt. Ook los gestapt! Ze had eigenlijk vrijwel geen spanning meer en ze heeft helemaal niks geks gedaan. We hebben 1 keer gehangen voor ik echt opstapte. Bij het hangen hebben we 1 keer de hele bak rondgestapt, daarna besloten om te gaan zitten.

Ondanks het feit dat ik het best spannend vond, ging het ontzettend goed. Op het moment dat ik in het zadel zat, voelde het gewoon heel goed en vertrouwd. Ik was gelijk ontspannen en rustig, waardoor Zara nog meer ontspannen werd. Vervolgens hebben we denk ik zo'n 10 minuten rond gestapt. Eerst vastgeklikt en uiteindelijk zelfs los!

's Middags was ze in de paddock gaan liggen en ik kon er zo bij zitten! <3
Afbeelding

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:45

Wat leuk, zo'n positief bericht! Ga zo door :D.

Iets paardgerelateerd.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:10

Top dat je weer helemaal bij 0 bent begonnen! Ga zo door. Je bent echt goed bezig.

#Trots op de boeren
Trotse moeder van 2 prachtige kinderen

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-16 19:06


Hier nog een ontzettend onduidelijk filmpje van vandaag :) Het tempo ligt inderdaad laag, maar dat doen we expres omdat ze soms nog de neiging heeft om gespannen te raken en dan harder te gaan.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:12

Ze loopt netjes!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:42

Ziet er goed uit. Beter wat langzamer, de controle hebben en ontspannen.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:05

AfbeeldingAfbeelding

Elsa & Zara, overtuigend tweeling-look-a-like :j
Zara is alleen een stuk roder, terwijl Elsa 'gewoon' blauwachtig/grijs/bruinig is :Y)

Ben dus ook automatisch compleet verlieft op Zara :')

Nelis M2+1

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 20:27

Lijkt inderdaad best wel! Zara is trouwens marmerbont heb ik ooit eens begrepen :j

Afbeelding
Lekker slapen in de paddock <3

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-16 18:43

Beetje bij beetje gaat het beter :) Zara staat op dit moment best stevig in training en dat is ook te merken, ze doet ontzettend goed haar best en is de laatste tijd heel fijn te werken. Vandaag heb ik haar eerst gelongeerd, ik heb echt nog nooit zo'n makkelijk paard gehad wat betreft longeren. Het gaat gewoon vanzelf lijkt wel. Veel overgangen en tempowisselingen meegepakt beide kanten op, zelfs af en toe een stukje dat ze wat naar beneden kwam.


Korte impressie van het longeren vandaag, alleen linksom gefilmd want dat is het makkelijkste :P Dit was nog vrij in het begin van het longeren.

Daarna hebben we nog wat grondwerk en vrijheidsdressuur gedaan. Ze vindt dit echt leuk om te doen, dus daar doe ik haar gewoon plezier mee :j Hiervoor had ik dus ook een touwhalster gekocht en die was toevallig vandaag binnen gekomen! Inmiddels heeft ze ook door dat je de spagaat ook zonder balk kan en ze vindt het zo mooi dat ze het soms uit het niets ineens doet :') Als laatste hebben we nog geoefend met stilstaan naast het krukje terwijl ik op het krukje sta, aangezien ze nog de neiging heeft om opzij of achteruit weg te lopen.

Afbeelding

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:54

Wat een leuke vordering. Je bent goed bezig.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-16 20:55



Ja hoor, de eerste stapjes draf zijn een feit. Het gaat allemaal nog met moeite en ze mist ontzettend veel kracht, maar he.. Het is een begin 8-) Let vooral ook op het prachtige commentaar en gesprek tussen mij en instructrice :))

Mijn houding is weer om te janken :')

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:57

Goed bezig!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:06

Ziet er goed uit!!
Ook leuk om het commentaar van je instructrice erbij te horen.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-16 16:08

Tijdje geen update geplaatst, oeps :P

Na de enorm positieve laatste update, is er een nieuwe ruin op stal gekomen. Onze kudde bestond uit 4 merries en nu ineens een ruin erbij. Reden voor alle paarden om hartstikke hengstig te worden natuurlijk! Helaas vond Zara dat ook een goed plan, tot gevaarlijk toe! Het was echt niet grappig meer en ik heb echt even met mijn handen in het haar gezeten -O- Daarom besloten om de dierenarts erbij te halen en voor de zekerheid te scannen op tumoren op de eierstokken en te overleggen hoe verder.

De dierenarts is dus vandaag geweest. Zara was inmiddels niet meer hengstig, dus ze gedroeg zich weer aardig normaal. Wonder boven wonder heeft ze zich bij de dierenarts ook perfect gedragen! Weliswaar dankzij de praam, die was wel echt nodig. Ze vond het echt verschrikkelijk spannend, maar ze deed het heel netjes. Wat dat betreft ben ik heel trots op haar :j Gelukkig zag alles er van binnen heel netjes uit en had ze geen tumoren. We moeten nu de volgende hengstigheid afwachten en mocht het weer zo extreem zijn, dan gaat ze op een soort 'paardenpil' om de hengstigheid te onderdrukken. Laten we maar hopen dat het voor 1 keer zo extreem was :')

Daarnaast kan ik voorlopig toch niet rijden, aangezien ik van mijn 4 jarige bijrijdpaard gevallen ben. Gevolg was een gebarsten cap en een gekneusde rug. Inmiddels kan ik wel weer normaal lopen en heb ik geen pijn meer :D Rijden wacht ik nog even mee, want mijn rug is wel echt gevoelig.

Om het nog positief af te sluiten:

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:15

Wat een gedoe! Fijn dat er niks met haar aan de hand is.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:23

En hoe gaat het met jouw en zara?

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-16 11:10

Inmiddels een paar weken verder en het gaat een stuk beter. In de tussentijd is ze wel 1 keer uit de paddock gebroken door de nieuwe ruin. Hij blijft de andere paarden opjagen, bijten, trappen etc. Gelukkig nooit raak, maar vervelend is het wel. Zara raakte daar zo gefrustreerd door dat ze door de omheining is gegaan, het weiland in. Onze omheining bestaat uit twee linten en ze is er tussendoor gegaan. Het onderste lint was helemaal uitgerekt en hebben we provisorisch moeten fixen aangezien staleigenaar op vakantie was := De eigenaar van dat nieuwe paard heb ik nog steeds geen enkele keer gezien, ik weet dus ook niks van dat paard en waarom hij zo lelijk doet tegen onze paarden.

In de tussentijd hebben we het werk weer opgepakt aangezien ik weer normaal kan bewegen :P Waarschijnlijk ga ik over een week weer een les inplannen om te zien hoe dat gaat. Maar we doen het rustig aan natuurlijk! Aangezien Zara natuurlijk een roze neus/ogen heeft, moest mevrouw een vliegenkap om. Ze voelde zich zwaar beledigd :j
Afbeelding

Ook heb ik wat schriktraining gedaan met een handdoek op de poetsplaats. Ze is natuurlijk best wel gevoelig en snel gestrest, dus ik vond dat ze dit soort dingen moest leren. Uiteindelijk vind ze het allemaal wel best :') Met het warme weer heb ik haar ook helemaal gewassen, wat ze in het begin doodeng vond. Later gaf ze af en toe wel stiekem toe dat het wel lekker was :))

Afbeelding


Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:47

Mooi dat het zo goed gaat! Zit je er alweer op? :)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:00

Nou, ik ga eens iets positiefs over het dekjes-verhaal zeggen: ik vind het er helemaal neit zo grof en lomp uit zien, vooral als jij er op zit lijkt het een gewoon goed dekje. Vind de kleur ook ontzettend mooi!

Leuk om te zien hoe je bezig bent met je paardje, ik volg!

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

petra8
Berichten: 1133
Geregistreerd: 08-06-09

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:13

Leuk weer een update! Fijn dat het met jou weer beter gaat en dat jullie weer aan de slag gaan. Ik had er nooit bij stil gestaan dat zo'n mooi paardje extra gevoelig zou zijn voor zon, weer wat geleerd :-)

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 00:10

Die vliegenkap :x
Nuttig, maar waarschijnlijk wel een deuk in haar ego :D

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-16 20:20

Inmiddels anderhalve maand verder :+ Ik kan zelf nog niet rijden met mijn rug, loop nu wekelijks bij de chiropractor. Mijn bekken staat scheef en mijn rug is verder niet helemaal zoals het hoort. In overleg met instructrice ervoor gekozen dat zij het werk nu verder op gaat pakken, zodat ik er straks op kan als mijn rug weer goed is.

Inmiddels zijn we al een paar weken verder en heeft mijn instructrice een paar rondjes kunnen draven *\o/*

De vliegenkap krijgt ook nog een staartje, die is volledig uitgescheurd en kapot. Gelukkig krijg ik gratis een nieuwe! Ik vermoed dat ze toch per ongeluk vast heeft gezeten, aangezien ze volledig in paniek raakt als je een halster oid om wil doen. Daar werken we nu dus ook weer aan. Daarnaast ga ik haar op ander voer zetten, wat waarschijnlijk ook gaat helpen bij de stress. De hoefsmid is ook weer geweest en ze heeft zich voorbeeldig gedragen :))


Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:32

Klinkt positief TS! Sterkte met je rug :(:)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Blacky94, Christel1, Floko, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, jaap_2005, kwinney, martine096, MirjamRobin, Ptl4ever en 124 bezoekers