[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:16

Fijn dat jullie zoveel vooruitgang maken! Veel succes 12 nov

Dat helpt echt longeren met elastiek oid :))

Mijn lieve Hocus Spocus <3 :)


Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 15:51


In deze video zitten ook de beelden van het rijden gisteren :)

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:56

Ziet er goed uit! Heb je al eens geprobeerd om op te stappen met een krukje? :) Ik vind dat echt ideaal, plus dat er niet zoveel druk meer aan een kant komt omdat je aan het zadel 'hangt'. :)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 16:00

:') Ik stap altijd op met een krukje, dit was juist heel bijzonder. Zara heeft een gigantisch probleem gehad met opstappen, waarbij ze zich achterover liet vallen als je vanaf de grond wilde opstappen. Nu anderhalf jaar later heb ik eigenlijk nooit meer zonder krukje opgestapt. Altijd met of anders een voetje om erop geslingerd te worden. Toevallig had iemand gisteren het krukje nodig en besloot ik gewoon om te proberen zonder op te stappen.

De beelden die je hier ziet zijn dus echt bijzonder en vooral eenmalig :+

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:34

mooie vooruitgang!!!

Ikzelf ben ook anti hulpmiddelen met jongeren. Maar soms, bij goed gebruik, kan het inderdaad bijdragen. Dus dat het echt wat voor haar doet betekend dat je instructrice het goed heeft gezien maar jij er dus ook goed mee kunt omgaan. En wat fijn dat Zara er baat bij heeft.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-17 13:56

Dankjewel! Ik ben ook iemand die nooit zonder begeleiding zomaar random hulpmiddelen zal gebruiken, dus dit was voor mij ook wel even een 'drempel' waar ik overheen moest. Toch blij dat ik het geprobeerd heb, want het blijkt heel goed te werken!

Ter afwisseling hebben ik gisteren met het longeren wat balkjes en sprongetjes neergezet. Meestal hoef ik dan niks meer te doen, behalve in het midden staan want Zara gaat er zelf wel overheen :') Ik hoef alleen af en toe de balkjes terug recht te leggen omdat ze er weer te lomp overheen gaat. Vandaag ga ik haar weer rijden met dit mooie weer. Morgen en woensdag zit ik van 8:00 - 17:00 in Amsterdam, dus dan kan ik niet naar stal -O-

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 12:07

Een bijzondere update vandaag.

Afgelopen week kreeg ik via Instagram van iemand een privéberichtje met daarin een foto en de vraag of de pony op de foto Zara was. Ze leek er namelijk wel heel erg op. Toen ik de foto zag wist ik het eigenlijk direct zeker, dat is inderdaad Zara. Toch even gevraagd waar deze foto gemaakt was, want dat zou het nog kunnen bevestigen. En ja hoor, mijn vermoeden werd nu voor 100% bevestigd. Paardenmarkt Hedel in 2015. Daar heeft Zara kort gestaan, voordat ze snel van de markt werd geplukt door Elegantia Horses (waar ik haar vervolgens heb gekocht). Volgens degene die mij een Instagram bericht stuurde mocht er ter plekke absoluut niet op haar gezeten worden, waarschijnlijk omdat ze mogelijk 'gevaarlijk' was. Dit voegt voor mij wel weer een stukje toe aan de tijdlijn van Zara, wat ze allemaal meegemaakt heeft. Toch zal er altijd een groot onbekend stuk blijven zitten.

2006 - Geboren, bij de fokkers gebleven
Enkele jaren later (2009-2010?) - Fokker overlijd, fok wordt stop gezet en Zara, hun laatste fokproduct wordt verkocht. Ik heb contact gehad met de dochter van de fokker.
2010 (?) tot 2012 (?) - Periode grotendeels onbekend. Pony is verkocht aan kennissen van de fokker, die vervolgens zelf failliet zijn gegaan. Zara is hier uit het oog verloren.
onbekend tot 2015 - Zara is in het bezit van een Duitse vrouw in de buurt van Leipzig, Oost-Duitsland. Daar heeft ze veel buitenritten gedaan, een veulen gekregen en uiteindelijk is ze daar zogenaamd 'onhandelbaar' geworden. Deze vrouw kon er niet meer goed mee rijden. Uiteindelijk heeft zij besloten om haar in 2015 te verkopen. Hier begint de handel waarschijnlijk.
Begin 2015 tot circa eind 2015 is zo'n beetje onbekend.
Paardenmarkt Hedel 2015 - Zara wordt naar de markt gebracht en staat hier kort. Hier wordt ze gekocht door Elegantia Horses om te trainen en door te verkopen.
December 2015 - Eerste keer bekijken en proberen van Zara
Januari 2016 - Ik heb haar gekocht.

;( Wie weet wat er in de tussentijd met deze pony is gebeurd. In ieder geval ontzettend veel, want dat is gewoon te merken aan haar. Ze heeft zo'n ontzettend goed karakter, is hartstikke braaf en lief en wil voor je werken. Maar ze was het vertrouwen in de mens helemaal kwijt. Ze is nu alweer bijna 2 jaar bij mij en ze is compleet veranderd. Van schuw, bang en getraumatiseerd paard tot een blije, werkwillige en happy pony. Aan de hand is het absoluut een kinderpony, ik gebruik haar nu als een soort therapiepony voor mijn vriend. Hij was altijd enorm bang voor paarden, maar wil zijn angst overwinnen. Dat doet hij met Zara en ze blijft zo enorm relaxed bij hem, ook al zit hij enorm hoog in zijn stresslevel omdat hij bang is. Onder het zadel blijft het een ding, met mij inmiddels geen problemen meer, maar ik zal er nooit zomaar een andere ruiter op kunnen zetten. Dat is nog een stap te ver voor haar.

Paardenmarkt Hedel 2015 (wintervacht)
Afbeelding

Twee jaar later: gezond en wel, in zomervacht
Afbeelding

Edit: En om nog meer te laten zien: 6:18 - 6:24 en 6:36 - 6:48 en 7:19 - 7:23
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 19-10-17 12:19, in het totaal 2 keer bewerkt

suikermeisje

Berichten: 8342
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:16

Ze lijkt er wel op idd. Maar Zara heeft veel meer stippels op haar neus..

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 12:18

Die stipjes heeft ze enkel in haar zomervacht! :j

Wintervacht
Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8342
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:38

Dat lijkt meer idd!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 12:54

Dat stukje in de video waar ze meegenomen wordt.. Die hinnik, ik herkende het geluid direct :(:)

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:28

Wat is haar neus verkleurd in die 2 jaar :oo

Laerkens Beauty

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 14:06

Ja gek he :') Elke zomer krijgt ze meer stippen erbij.. Over een paar jaar heeft ze een volledig zwarte neus denk ik _O-

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:25

Ooh dan kan het goed zijn geweest dat ik Zara toen heb gezien op de markt. Ben toen dat jaar naar de markt geweest.

Lijkt ook alsof ze op die foto van de markt zichzelf afzondert/afsluit.
En nu zie je echt een vrolijk open paard staan.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 16:44

Toevallig Madje! Zou zomaar kunnen dat je haar hebt gezien, ze is volgens mij rond een uur of 9:00 verkocht van de markt. Ik ben heel blij dat ze niet zomaar is gekocht door bijvoorbeeld een jong meisje 'omdat het zo'n bijzonder kleurtje is', ze heeft nog steeds een lange weg te gaan namelijk. Ik denk ook dat je gelijk hebt hoor, ze heeft zich echt afgesloten van de buitenwereld daar! Nu ze echt zichzelf is, blijkt er een super vrolijk en lief paard in te zitten.

Toevallig ben ik net op stal geweest. Ik had al 4 dagen niet meer gereden en alleen wat gelongeerd, niet intensief dus. Vandaag was het mooi weer en aangezien we binnenkort weer wedstrijd hebben, moest ik toch echt even gaan rijden. Dus pony uit de wei geplukt en opgezadeld, ze stond er echt bij van 'Oke zal wel' :') In de bak even aangesingeld en opgestapt. Dat kon voorheen echt niet na een aantal dagen geen zadel erop gehad te hebben. Nu is het dus gewoon opstappen en wegrijden. We hebben maar heel kort gereden omdat ik weinig tijd had en ik wil haar niet direct keihard aan het werk zetten. Dus lekker basic stap, draf en galop gedaan. Maar wauw, de galop was vandaag zo gigantisch goed! Enorm fijn tempo, lekker aanspringen, constante aanleuning en fijn te sturen. Ik was even zeer verbaasd na zoveel dagen :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-17 23:02

Afgelopen week: Weer een dip met rijden?

Afgelopen maandag besloot ik om weer lekker te gaan rijden. Het weer was namelijk perfect en de laatste keer rijden waaide en regende het, waardoor het absoluut niet lekker ging. Nu was er geen reden om te lopen kloten, de zon scheen en het was windstil. Gewoon het perfecte weer om te gaan rijden! Dus ik heb Zara opgezadeld en we zijn naar de bak gegaan. Met opstappen voelde ze al een beetje vreemd, ze bolde weer enorm haar rug met wegstappen. Dat doet ze vaker, maar deze keer voelde het anders. Mwah, kan gebeuren. Hoeft in principe niets te betekenen natuurlijk. Stappen ging verder prima en na een klein stukje vloeide de bolling weer af. Ze was wel erg voorwaarts, misschien iets té. Na even stappen besloot ik aan te draven. Meh.. Dat ging niet van harte. Enorm scheef, trekken aan het bit en enorm rennerig worden. Toch hadden we een aantal wel goede stukken ertussen. Ik kon er de vinger niet op leggen. Was dit gewoon een slechte dag of is er meer? Ze was zo rennerig dat ik dacht 'Misschien te veel energie?', dus ik besloot om de galop te proberen. I regret that. Ze gooide haar hoofd zo enorm hoog en naar achter dat haar voorbenen van de grond kwamen. Dus... Ik dacht al gelijk 'poedersuiker daar gaan we weer, vlak voor de wedstrijd'. Dus ik heb afgesloten met wat simpele dingen in stap. Mijn vermoeden was dat ze weer vast zat in haar bekken. Gelijk mijn instructrice een appje gestuurd met mijn vermoeden.

De dag erna moest ze een verplichte vrije dag van mijn instructrice qua beweging. Dus ik besloot voor een meer mentale uitdaging te gaan in het grondwerken. Denk aan hoofd laag, achterhand naar binnen brengen, leiden en stoppen en wat vrijheidsdressuur. Dat vindt ze erg leuk om te doen en ze wordt er heel vrolijk van. Dat was dus dinsdag, een dag voordat we een les gepland hadden staan.

Woensdag was dus onze les. Mijn instructrice heeft gelijk even gekeken of er weer iets vast zat in haar bekken. Mijn vermoeden werd bevestigd, ze zat inderdaad vast. Ze heeft haar weer losgemaakt en daarna ben ik begonnen met de les. Met opstappen voelde ze al zo gigantisch relaxed, ze was zelfs zo relaxed dat we met stappen bijna stilstonden :+ Uiteindelijk echt een geweldige les gereden! Alles ging weer zoals de week ervoor, galop links en rechts was gewoon top. Ze begint echt ruim te lopen en ik rij er zo een middendraf uit zonder pijn of moeite. Daar doen we het voor! *\o/*

Oja. Iets met geld uitgeven aan onnodige dingen. Mwah. Niet zozeer onnodig, maar wel duur.. Ik heb eindelijk een nieuwe singel! Godzijdank zeg. Ik had hem maar weer op de gok besteld bij Agradi, niet geschoten is altijd mis. Ik zag het direct toen hij binnenkwam, dit wordt m gewoon! Zo enorm zacht leer, precies zoals ik hem wilde. 's Avonds heb ik hem dus direct getest. Het was al laat, dus we moesten rijden in het donker met de baklampen aan. Voor het eerst voor Zara op deze locatie. Nou dat was toch wel even spannend vond ze :+ Gelukkig was ze weer heel fijn te rijden, ze was nog lekker los van de les de dag ervoor. Ik heb amper een half uurtje gereden en lekker relaxed gedaan. Fijn paard!

Nog meer pakketjes. Jazeker. Ik besluit altijd op totaal onlogische momenten random dingen te bestellen los van elkaar bij verschillende webshops. Ideaal. Not :+ Mijn volgende pakketje kwam dus binnen. Oke deze was ik stiekem wel heel enthousiast voor.. Want ja.. Je ziet het zo wel. Onder andere een blauwe bodywarmer of eigenlijk windstopper voor mezelf. Afgeprijsd en in dezelfde kleur blauw als mijn dekje. Mooi ding! Heel fijn ook met diepe zakken, eindelijk. Maar dat was niet het enige in dit pakketje. Nee ik had ook nog iets eeh.. Bijzonders besteld?

Need I say more?
Afbeelding

Afbeelding
_O- Sorry. Zara is gedegradeerd tot pyjamapaard.

Ze stond me aan te kijken van 'Really? Moest dit?' -O- Goed goed, ik ga hem alleen gebruiken de nacht voor een wedstrijd. Want zeg nou zelf, comfortabel kan zo'n ding nooit zijn toch? Het is echt puur en alleen tegen de strontvlekken in manen en hals die ze altijd heeft. En als ze hem sloopt.. Ach dan sloopt ze hem maar. Dan stap ik wel weer over op extra wasbeurten :') Het ding was slechts 12 euro in de aanbieding, dus wat dat betreft prima. Als ze er drukplekken oid van krijgt, dan ga ik hem uiteraard ook niet meer gebruiken. Maar he, je weet het maar nooit als je het niet geprobeerd hebt!

Tot dusver mijn pyjamapaard :')

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 11:15

Fijn dat je meteen de oorzaak hebt gevonden en er wat aan hebt kunnen doen. klinkt toch alsof ze ondanks het vast zitten af en toe wel een stuk beter gaat lopen. Dan moet een wedstrijd toch gaan lukken zou je denken. Of misschien de instructrice mee nemen voor het geval ze vast zit. :D

Enne dat pyjamapaard, kun je haar ook aantrekken op halloween. Kan ze als dievenpaard door :+ .
Ach zolang het werkt is het al heel wat. Iedere keer moeten wassen lijkt mij ook niks voor haar.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:08

_O- _O- _O-

Ze geeft inderdaad echt zo'n blik van, moest dit nou serieus? :')

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

HippoNatura

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-10-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:14

Sorry, niet het hele topic gelezen maar wel je beginpost.

Echt prachtig dat je haar in het begin zo goed begeleid hebt! Echt super!!!

Ik wens je verder heel veel succes met je paardje ;) Ik ga me binnenkort eens inlezen in je topic haha.

Doe zo verder!

A horse is the projection of peoples' dreams about themselves -
strong, powerful, beautiful -
and it has the capability of giving us escape from our mundane existence.

-Pam Brown-

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:40

Whaha haar blik met die 'pyjama' aan. Ach en als het haar netjes houdt voor wedstrijden, prima toch? :)

Fijn ook dat die niet fijne rij-dag een rede had en je erna weer lekker kon rijden.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

suikermeisje

Berichten: 8342
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:59

Van de pyjama krijgen ze geen drukkingen hoor werkt juist goed tegen eventuele drukkingen.

Wanneer heb je ook alweer wedstrijd? 11/11 toch?

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 16:01

12 november Thamar! Hopelijk niet te vroeg :+

En de rest: dankjewel haha. Zal vanavond uitgebreider reageren!

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:06

Volgende keer wil ze graag een roze pyjama, je snapt toch wel dat ze nu uitgelachen word door het paard van Wieneke? Die wel egaal zwart is }:0

Laerkens Beauty

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 16:13

Sorry, ze hadden alleen blauw en zwart -O- _O-

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:31


Oy with the poodles, already


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, carina, Cjuan, Elegance_, Maartje_M, Pantykous, pol013, supervon78, xRooss, Zinzi_jewel en 102 bezoekers