Echt een paard met karakter he Laui ??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 08:09

KWPN
10-09-2001: Calgary: "De Sjiem springt hier niet"


“Hij springt hier niet.” Het klinkt simpel uit de mond van Jeroen Dubbeldam, maar het is wel de werkelijkheid. De winnaar van individueel Olympisch goud en van de Grote Prijs van Aken, De Sjiem, heeft het hier in Calgary niet naar z’n zin. De Aram-zoon maakte alle dagen fouten en Jeroen trok hem vandaag in de Grote Prijs zelfs terug, toen er op de vermaledijde sloot een fout ontstond en de rijderij naar de aansluitende dubbelsprong vervolgens niet klopte.

“Als De Sjiem hier de ring binnenkwam, verstijfde hij helemaal en die spanning heb ik er de hele week niet uit kunnen krijgen. Erg vervelend als zoiets gebeurt, zover van huis.”
En hoe gaat het nu verder? “De Sjiem is lichamelijk absoluut fit, we gaan gewoon weer op concours in Zwitserland.”

_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-09-13 09:10 ]</font>


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:13

De Sjiem is een HEEL moeilijk paard ook hoor! Hij heeft Anne van Vulpen er ook heel veel afgegooid, en Jeroen daarna ook. en je kon niets van hem vragen. Als je hem gewoon liet lopen zoals hij het wilde was het goed. Maar ja, tussen de hindernissen door meot je wel eens schakelen he, terugkomen, versnellen..... dat pikte hij eerst niet. Jeroen moet wel een super ruiter zijn dat hij dat dier kan rondsturen in een parcours. Maar de Sjiem zal ook wel heel gevoelig zijn. Dit zal iets zijn dat tussen zijn oren zit. Om zijn zelfvertrouwen niet te ondermijnen is het ook goed hem niet meer in Calgary mee te laten springen als hij het er zo slecht doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:15

Heel verstandig dat Jeroen Dubbeldam gewoon erkend dat zijn paard het niet naar zijn zin heeft. Op naar een concourd waar de Sjiem zich wel prettig voelt Haha! . De Sjiem heeft stijl hoor Cool

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 08:21

Zo grappig als hij happy is wint hij alles zie op de OS maar als er iets niet in orde is tja dan doet hij het niet Pling . Slim paard hoor hihi

Ik vindt het super van Jeroen eigenlijk moet hij wel heeft geen keus. Helaas heb je veel ruiters die hun paarden overvragen dit zal De Sjiem niet gebeuren Haha! .

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:23

nee, maar komt dat door de ruiter of omdat de sjiem dat zelf afstraft?

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:25

Nou, Jeroen kan een behoorlijk potje sturen hoor, en reken maar dat ie nadenkt over z'n stalmanagement Haha!

De familie van Vulpen is trouwens goed in het uitzoeken van dat soort karakterpaarden, zij hebben er wel meer met een gebruiksaanwijzing *LOL* Wel gaaf als je een dier waar een ander niks mee kan toch zo goed aan het lopen krijgt.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:26

tja maar als de sjiem niet wil dan wil die niet, en jeroen kan dat blijkbaar niet oplossen. de sjiem heeft het dus goed voor elkaar.

Voorzitster AFM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:29

Ach, hij is de Olympisch Kampioen, dan mag je eisen stellen Cool *LOL* Haha!

_________________
Just smile and keep riding!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-09-13 09:29 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 08:30

Nou Anne van Vulpen heeft er met zadelmak maken vaak afgelegen en ze zat er daarom maar in het begin vaak op aan de longeerlijn bij haar vader want dan kon hij niet zo snel omdraaien enzo waardoor ze eraf viel (wat ik me kan herinneren). Later ging het goed en viel ze er niet meer veel af omdat ze hem thuis met een slofje reed en niks van hem vroeg. In het parcours stuurde ze hem rond en daar was alles mee gezegd. Thuis heeft ze hem alleen leren changeren want dat is wel handig in de ring. Anne vertelde ook dat er zomaar een maand was dat hij niks wou en dan kreeg hij maar vrij. Haar vader fietst met alle paarden van Anne maar met de Sjiem was het gekkenwerk. Maarja op de wedstrijden ging het meestal goed want springen hoefde je hem niet te leren. En hoe meer mensen er zaten des te beter hij sprong.
En toen Jeroen hem kocht wou hij hem dressuurmatig beter laten lopen en dat ging niet helemaal naar wens van De Sjiem en Jeroen had dan ook vaak ruzie met De Sjiem. Maar ook Jeroen heeft zich leren aanpassen aan De Sjiem en kan toch met hem werken doordat hij hem ook in zijn waarde laat.
het is gewoon een aparte.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-01 08:37

idd een aparte daarom mag ik hem wel. SUPERKNOL Lovers

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 09:15

Afbeelding

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 12:33

hahaha, Jopie zou gewoon als een Razende Rondsjezen... Yeeeehaaaa (zoals collega Kim net heel toepasselijk zei)... En dan pleurt alles om...
Of hij gaat gewoon de ring niet in... Maar goed, hij mag niet meer springen... Zielig he?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, YandexBot en 24 bezoekers