[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:32

Afbeelding

Sorry, zag deze voorbij komen en moest meteen aan jouw denken :D (te koop bij de hudson's bay)

Wat een gaaf paard is Kiss me Quick <3 ! en trek je er niets van aan. Merk (ook in mijn omgeving) dat kinderen vaak nog het inzicht hebben wat het verschil is tussen een jong,net beleerd paard en een ouder, verder opgeleid paard. Sommige kinderen denken echt dat het paard van de ene op de andere dag opeens grand prix loopt ;)

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 15:56

ooo die is geweldig!! <3

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:48


Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:53

Kinderen vinden heel veel zonder na te denken. Bij de meesten wordt dat wat bijgeschaafd als ze ouder worden, hoewel er altijd volwassenen blijven die veel vinden en ook denken dat allemaal te kunnen uiten. Zijn overigens meestal niet de meest intelligente types.

Ik werk met pubers, die vinden ook best veel. Lopen ze dan ook vaak tegenaan. Niet vinden maar vragen zeg ik dan. Open en neutraal.
Maarja, moet je herseninhoud ook aankunnen enzo :+

Ik kan me voorstellen dat als je vlogt en best wat volgers hebt, je behoorlijk moet kunnen incasseren. En vooral, losssslaten.
Dikke doei denk je dan :evaw:

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:05

siepenteun schreef:
[ [url=m/etdcF7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, zag deze voorbij komen en moest meteen aan jouw denken :D (te koop bij de hudson's bay)

Wat een gaaf paard is Kiss me Quick <3 ! en trek je er niets van aan. Merk (ook in mijn omgeving) dat kinderen vaak nog het inzicht hebben wat het verschil is tussen een jong,net beleerd paard en een ouder, verder opgeleid paard. Sommige kinderen denken echt dat het paard van de ene op de andere dag opeens grand prix loopt ;)



Maar is dat ook niet een beetje logisch zegmaar? want ik weet ook alleen maar door de vlogs van de gpruiters dat er zoveel werk in zou zitten, daarvoor heb ik daar nooit over nagedacht zegmaar. Ik ben geen wedstrijdruiter, en voor mij gingen alle wedstrijdruiters gewoon elke zaterdag en/of zondag of wedstrijd en thats it. Door de week rijden ze hun paarden paar keer per week, af en toe een lesje en klaar. Na het Z stopte het voor mij. Want als je voorbij z2 was was je echt super goed en ja geen idee hoe nu verder. Zelfs na mijn opleidingen paardenhouderij had ik dat nog een beetje. Er ging een wereld voor me open toen ik Jill haar vlogs ging kijken. hoeveel meer tijd er gaat zitten in (inter)nationale wedstrijden, dat er meerdaagse wedstrijden waren. uberhaupt. Tuurlijk wist ik wel dat je dan overnacht, maar iik heb er nooit over na gedacht hoeveel werk er dan in ging zitten. Dat er stallencomplexen waren, je al dagen van te voren aanwezig bent. Gewoon niet over na gedacht omdat je het niet weet. Ik was toen ook 16-18 jaar dus praat wel over 7/8 jaar geleden. Tuurlijk weet ik ook dat je paard niet in 1x gp loopt, maar na z2 hield het voor mij echt op. Na z2 was je gewoon super goed :+ Ik denk dat het ook een heel groot deel naief en onwetendheid is. En as je 12-14 jaar bent is een paard gewoon een paard.


EN nog heb ik heel veel vragen: WK jonge paarden was afgelopen weekend. Lotte Meulendijks deed mee met haar paard. Toen dacht ik ga eens kijken. Daar doen dus 5/6/7 jarige paarden aan mee. maar lopen de jonge paarden dan daar op 5 jaar gewoon een M1/M2 proef? Geen idee. en waarom is WK jonge paarden dan zo iets speciaals en hoe kom je daar? wat is het verschil tussen wk jonge paarden en waarom loop je niet gewoon een M1 proef met je 5 jarige bij de plaatselijke ruitervereniging, maar reis je helemaal af naar Ermelo.

(ik heb gister pas dit licht gezien, dus ik moet nog ff googlen en bokken en alles om te kijken of ik achter deze antwoorden kom :') ) maar snap je mijn punt? Ik denk dat het van zoveel mensen onwetendheid is. Waarom jill voor Graafje geen tijd had maar voor Kiss wel. Als je het niet hoort van andere mensen, zelf van het bestaan niet af weet, of het gewoon niet zelf verzint is er minder kennis.

Dit geld overigens wel dat je altijd vriendelijk en verwijtloos met je vragen om moet gaan. Sommige dingen onder die vlog kunnen echt niet. De vlog kijken en er naar luisteren is ook een goede. Veel antwoorden worden gewoon gegeven.

oke tot zover mn hersenspinsels. Vat dit vooral niet op als een aanval ofzo, maar ben gewoon ff aant nadenken :=

EQFix

Berichten: 38
Geregistreerd: 02-08-18

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:28

Dat plakband is fantastisch :D (compleet offtopic, sorry)

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 18:07

Ladybird je hebt helemaal gelijk, zo is het ook! Zo waren wij 'vroegah' ook.
Ik wist echt bij god niet wat PSG was en wanneer je nou piaffe moest in de proef, welk niveau.

Ik was vroeger net zoals de meeste mensen (kinderen) die mijn vlogs kijken. Mijn ouders waren er niet in thuis en die begrepen er ook helemaal niks van _O- m'n moeder kreeg een rolberoerte toen ik zei dat ik in een 'kader' wilde komen (eerst moest ik uitleggen wat het was, maar ik zag dat altijd vroeger op de website bij dressuurstal van Baalen, dus dat wilde ik).

Technisch gezien zijn de reacties een ''mooie'' afspiegeling van hoe mijn doelgroep denkt en ertegenaan kijkt. Voor mij vaak weer een eye-opener omdat heel veel voor mij nu normaal en logisch is, en ik niet moet vergeten om alles goed uit te leggen (en 300x herhalen) :D Maaar ik vind dat serieus gewoon heel leuk, om dat allemaal aan jullie te vertellen en te laten zien!

Ik weet niet of je nog antwoorden zocht op je vragen :')
Maar het WK was ook gewoon een CDI, met een internationale lichte tour rubriek, daar deed Lotte aan mee, dat heeft verder niets met het WK te maken alleen natuurlijk wel aantrekkelijker voor de bezoekers als er nog meer andere rubrieken verreden worden.

Voor het WK moet je bepaalde selecties doorlopen. Ik weet niet precies welke paarden in aanmerking komen daarvoor (is een paar keer veranderd geloof ik) maar dan moeten ze goed gepresteerd hebben op de PAVO cup, Subli cup of goedgekeurde hengst zijn. Dus dan heb je al een buitengewoon paard natuurlijk als je daarvoor in aanmerking komt. Nou dan ga je het selectietraject in en word je telkens beoordeeld en iedere ronde vallen er paarden af tot er een x aantal overblijven die Nederland (KWPN) mogen vertegenwoordigen op het WK. Die paarden lopen daar speciale proeven van de FEI die bij hun jaargang horen. Die proeven zijn best pittig maar ook echt gebouwd op veel naar voren en schakelen en dat soort dingen om die paarden zo goed mogelijk te beoordelen op hun toekomstperspectief en kwaliteit. Die rubrieken zijn er voor 5, 6 en sinds kort ook 7 jarigen.

Wel nog een sidenote: Een paard wat op het WK loopt geeft nog geen garantie voor een top GP paard op later niveau. Het is een beetje een spelletje onderling van wie op dat moment het beste jonge paard heeft in mijn ogen. Het is dus ook niet zo, dat als je paard daar nooit is geweest (of überhaupt in de buurt) dat het geen (goed) GP paard kan worden.

mascha_king

Berichten: 176
Geregistreerd: 24-06-14
Woonplaats: Tongeren

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:15

Stille meelezer en kijker van de vlogs hier!

Allereerst mijn bewondering voor jou en je paarden , Jill! Wat een knapperds heb je en wat doe je t goed ! <3 En wat kijk ik graag naar je vlogs, samen met mijn +dochter van 11 die nu stilletjes paardengek aan t worden is *\%/*

Laat je idd niet gek maken door de onwetende tieners en " volwassenen" ik weet nog goed hoe ik was en hoeveel ik niet wist toen... maar dacht dat ik alle wijsheid in pacht had hahaha.. _O- nu weet ik ook dat bij de sport hele moeilijke maar vaak ook mooie keuzes gemaakt moeten worden die niet iedereen zal begrijpen. Hoe moeilijk was t om Graafje te verkopen maar hoe mooi is de combinatie die er uit voortkomt en jij krijgt zo die knappe Kiss op je pad en dan is er ruimte voor... alles komt zoals t waarschijnlijk voor je bedoeld is denk ik wel eens...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:05

Bedankt voor de duidelijke uitleg Jill!

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:12

Absoluut niets ten nadele van jou Jill maar ik vind het gedurfd samen met je nieuwe vriend zo een project beginnen dan ben je wel zeker van de relatie iig! Ik zou het niet aandurven en alweer stress hebben wat als straks!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:41

Je weet natuurlijk niet hoe mensen dingen regelen en daar hoeven ze ook geen openheid van zaken over te geven. Er zijn heel veel ruiters die zonder relatie met iemand samen een paard hebben. Kijk maar in de topsport naar de verschillende ruiters en amazones. Ik denk dat je het moet zien als een soort sponsordeal.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:47

Maar wie zegt dat het over geld gaat?
Twee paarden en de zorg die Jill daaraan heeft kost tijd, ik vind het niet meer dan normaal dat je afstemt of een derde erbij voor beide oke is.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:55

Het kan toch dat je zeker bent van je relatie? Ik had 3 maanden met mijn vriend en toen wisten we het allebei al helemaal zeker :D ook toen zou ik zo zo'n project met hem gestart hebben.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:05

Wat slmt zegt idd. Het is best een pittig iets, relatie met een topsporter. Daar gaat zo ontzettend veel tijd en geld inzitten. Als je dan een behoorlijke investering wil gaan doen qua geld en ook tijd, is het normaal dat je dat met je partner overlegt.

Ik overleg grote aankopen ook met mijn partner. Ook toen we nog geen gezamenlijke rekening/inkomsten hadden. Ook op het moment dat er 1 bijv een opleiding wil gaan doen, kost toch best extra tijd. Is dat wel zo normaal om te overleggen.

En sowieso, is het niemand zijn of haar zaak hoe iemand iets regelt :D

Vind de term SuggarDaddy zo denigerend, tegenover iedereen, niet specifiek in dit geval. Het is in de hele wereld normaal om sponsoren te hebben, dat kunnen spullen zijn, maar ook financiën. En hoe fijn is het om die sponsor te hebben in de vorm van je ouders, je broer of wie dan ook in je naaste kring.

Ik denk dat menigeen een 'moord zou doen' voor dit soort kansen en dat veel evt negatieve reacties vooral vanuit afgunst komen. Ik durf best te zeggen dat ik jaloers ben op bepaalde dingen, maar puur omdat ik het heel graag ook zou willen voor mijzelf, maar jaloers is geen afgunst/misgunnen.

Vind het echt bewonderenswaardig hoe topsporters (Jill) alles opzij zetten en blijven zetten voor hun sport, het doorzettingsvermogen, de veerkracht, de positivi etc. Daar beschik ik zelf absoluut niet over.

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:34

Bij het indelen van nieuwe producten op het werk kwam deze tas voorbij! Echt iets voor jou Jill!


Afbeelding

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:07

Die tas _/-\o_

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:27

Thanks voor je uitleg Jill :D ik had nog geen tijd gehad om het verder uit te zoeken :) weer wat geleerd!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:49

Kaulitz schreef:
Bij het indelen van nieuwe producten op het werk kwam deze tas voorbij! Echt iets voor jou Jill!


[ [url=m/9Zrbhr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar?! {:}

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:53

Drico schreef:
Kaulitz schreef:
Bij het indelen van nieuwe producten op het werk kwam deze tas voorbij! Echt iets voor jou Jill!


[ [url=m/9Zrbhr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waar?! {:}


Jah! Waar?! <3

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:35

Zo als jullie het opvatten is het absoluut niet bedoeld! Ik vind het oprecht dapper dat ze de kans aanpakt ik zou het niet durven en bij elke inie minie ruzie al in de stress schieten!

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:02

@Drico. & @Iris82

Bij ons in het filiaal SoLow in Arnhem, durf niet zeker te zeggen of andere filialen ze ook hebben! :')

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:23

Ohh!!
Als ik terug ben van vakantie ga ik gelijk bij onze solow kijken O:)

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 15:36

dresjoepie schreef:
Zo als jullie het opvatten is het absoluut niet bedoeld! Ik vind het oprecht dapper dat ze de kans aanpakt ik zou het niet durven en bij elke inie minie ruzie al in de stress schieten!


Ik vond ook dat je het prima zei hoor! :* Wij zijn gewoon niet zo van de ‘regeltjes’ haha. Als iets goed voelt, waarom niet? We zijn allebei topsporters (geweest) en zitten heel erg op 1 lijn. Daarnaast gunt Stein mij dit heel erg en was het ook een soort van teken van hem naar mij toe dat we heel gelukkig zijn en er samen voor gaan de komende 100 jaar :D

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:38

Mooi hoor Jill! Geniet ervan!

Maare... Je onderschrift klopt niet helemaal, Enza is toch geen Lichte Tour meer? :D

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:40

Gevalletje dit zeker, als jullie oud en bejaard zijn :D

Afbeelding