[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 05:53

Gisteren les gehad, en wat was ze fijn!! <3 #Droompaard

Het is echt waar, ik ben normaal niet van "het komt door het bit, of. Mijn beugels zitten niet lekker".
Maar meer van, kijk eerst bij jezelf :o

Maar sinds pluis haar nieuwe bitje heeft, gaat er een wereld voor ons open! Er is acceptatie, en ze vliegt weer met sprongen vooruit!

De zweep ligt nog altijd braaf in de kast en hebben we niet meer nodig. Ze is her en der nog tegen het been, maar dat kost tijd, en doorzettingsvermogen van mij. Gisteren met de rechter galop had ze bijvoorbeeld geen zin en dan denkt ze doei! Gaat ze gillen, gekke sprongen maken en dan moet ik echt even alles bij elkaar rapen en haar (dit x) 2 rondjes door trappen tot ze ophoud met daf prutsmuts en ze gewoon doet wat ik vraag! Maar daarna is ze er ook echt!!

En we bleven rechtsom al bijna op de hoefslag in galop *\o/*

Maar ik heb voor het eerst, sinds ik haar rijd gewoon heel simpel, rondjes kunnen rijden over de hoefslag, in een rustig tempo, over 4 benen in een ontspannen aanleuning, zonder gehang, zonder getrek, zonder steeds te moeten drijven! Zowel stap als draf! Nette overgangen heen en weer! Alleen in draf nog beetje oefenen met constant worden <3


Nieuw doel: februari startpas!
Realistisch of niet?

Voor de B moeten we alleen de galop verder bevestigen, en daarin ook leren verzamelen voor de hoeken en voltes. En de kleine puntjes op i in draf.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:50

Klinkt alsof je gisteren top hebt gereden! Fijn dat het nieuwe bit toch zo'n effect heeft.. Ik geloof zeker in dat zulke dingen het verschil kunnen maken.

En wat fijn dat als je haar er doorheen rijdt.. Het zo top gaat! En een startpas.. Waarom niet? Dan heb je lekker een doel, en kan je in februari rustig beginnen. Al is het enkel voor de ervaring in het begin. Oh voor ons voor de foto's, shires in wedstrijd outfit vind ik zo fantastisch <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:02

Wat goed! Lijkt me zeker haalbaar hoor, februari

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:13

Leuk zo'n toverbal :D

Februari is een mooi doel :j

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 11:30

Ja echt heel fijn, zat helemaal op mijn wolkje haha!

Ja toch? Ik dacht dan kunnen we tussendoor ook nog lekker blijven chille in het bos! Want dat vind ik voornde afwisseling wel belangrijk :o

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 05:59

Afbeelding

Gister een lekker groot rondje gedaan met de hackemore! Inc spannende momentjes maar dit x nog zonder galop, omdat Akkie wat vuurig was ;)

Ik weet het nog niet.. Ik sluit de hackemore nog niet uit, want ze is er super ontspannen onder, maar soms luistert ze gewoon niet en dat kan natuurlijk wel gevaarlijk wezen..

Situatie 1:
Er ligt een boom scheef op. Het pad, met de. Juiste begeleiding konden ze daar prima overheen. Pluis trok haar eigen plan en vond dat ze prima rechtuit eroverheen kon. Ik gaf de hulp voor links, maar. Mevrouw wou rechts! Resultaat was dat ze vol een bramenstruik in liep, waar het ook afliep eronder, dus ze zakte lekker weg, dat was niet zo fijn.. Dus ging ze in de achteruit, gevolg dat ze bovenop de Boomstam Zat (lekkerlijk!)... Daarna kwam ze weer. Omhoog en stapte ze achteruit over de stam heen en hebben we besloten maar een andere weg te nemen.. Dit alles in slowmotion overigens, want in paniek raken doet ze dan weer totaaaaaal niet! Maar als ze geluisterd had, was dit niet gebeurd en had ik niet 6 doorns uit haar neus hoefen trekken bij terug komst... *zucht*

Afijn, daarna had ik wel. Het gevoel dat ze dacht, "oliebol misschien kan ik beter luisteren... "

Situatie 2:
Drukke weg oversteken, er komt van achteren een grote vrachtwagen aan, minderd netjes vaart en staat achter ons, pluis stil gezet en had baar focus op de vrachtwagen.. Vervolgens komt er op de drukke autoweg een bus langs met een lege grote aanhangen. *klapper klapper* omdat ze haar focua op de vrachtwagen had en rustig stond te wachten, schrok ze en sprong ze vooruit! 1 simpele ophouding en ze was weer terug en stond ook weer stil, beloond en ze briest en de spanning is weer weg.
Tja, oke we hebben dus wel een soort van noodrem! Dat is fijn!

Situatie 3:
Pluis wilt naar links kijken, kwa stuur nergeert ze de hackemore een beetje, dua ze blijft naar links kijken, terwijl we in draf zitten. (lees, hele hals naar links gebogen)
Gevolg, ze let niet meer op en struikeld 3x..
Met haar bitje kan ik haar veel makkelijker recht stellen en die komt ook nog eens zachter in..

Aan de andere kant is ze er wel super releded en braaf mee, wat ook wel fijn is!

Voor nu dus, voordeel van de twijfel en kijken of het stuut nog beter geïnstalleerd kan worden..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 06:55

Nadiine__x schreef:
[ [url=m/a69QzQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gister een lekker groot rondje gedaan met de hackemore! Inc spannende momentjes maar dit x nog zonder galop, omdat Akkie wat vuurig was ;)

Ik weet het nog niet.. Ik sluit de hackemore nog niet uit, want ze is er super ontspannen onder, maar soms luistert ze gewoon niet en dat kan natuurlijk wel gevaarlijk wezen..

Situatie 1:
Er ligt een boom scheef op. Het pad, met de. Juiste begeleiding konden ze daar prima overheen. Pluis trok haar eigen plan en vond dat ze prima rechtuit eroverheen kon. Ik gaf de hulp voor links, maar. Mevrouw wou rechts! Resultaat was dat ze vol een bramenstruik in liep, waar het ook afliep eronder, dus ze zakte lekker weg, dat was niet zo fijn.. Dus ging ze in de achteruit, gevolg dat ze bovenop de Boomstam Zat (lekkerlijk!)... Daarna kwam ze weer. Omhoog en stapte ze achteruit over de stam heen en hebben we besloten maar een andere weg te nemen.. Dit alles in slowmotion overigens, want in paniek raken doet ze dan weer totaaaaaal niet! Maar als ze geluisterd had, was dit niet gebeurd en had ik niet 6 doorns uit haar neus hoefen trekken bij terug komst... *zucht*

Afijn, daarna had ik wel. Het gevoel dat ze dacht, "oliebol misschien kan ik beter luisteren... "

Situatie 2:
Drukke weg oversteken, er komt van achteren een grote vrachtwagen aan, minderd netjes vaart en staat achter ons, pluis stil gezet en had baar focus op de vrachtwagen.. Vervolgens komt er op de drukke autoweg een bus langs met een lege grote aanhangen. *klapper klapper* omdat ze haar focua op de vrachtwagen had en rustig stond te wachten, schrok ze en sprong ze vooruit! 1 simpele ophouding en ze was weer terug en stond ook weer stil, beloond en ze briest en de spanning is weer weg.
Tja, oke we hebben dus wel een soort van noodrem! Dat is fijn!

Situatie 3:
Pluis wilt naar links kijken, kwa stuur nergeert ze de hackemore een beetje, dua ze blijft naar links kijken, terwijl we in draf zitten. (lees, hele hals naar links gebogen)
Gevolg, ze let niet meer op en struikeld 3x..
Met haar bitje kan ik haar veel makkelijker recht stellen en die komt ook nog eens zachter in..

Aan de andere kant is ze er wel super releded en braaf mee, wat ook wel fijn is!

Voor nu dus, voordeel van de twijfel en kijken of het stuut nog beter geïnstalleerd kan worden..


Wat is de reden dat je met een hackamore wilt rijden? Ik lees voornamelijk minder stuur (situatie 1 en 3) maar in geval van hoge nood gelukkig wel een noodrem. Zelf geef je aan dat ze met bit makkelijker recht te stellen is én het vriendelijker is. Maar nu wel ontspannen was.

Is ze met bit niet ontspannen? Anders lijkt me de keuze makkelijk :). Zachtere inwerking, betere stuur en ook ontspannen met een bitje lijkt me dan het fijnst

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 08:37

Zodat ze niet altijd een bit in hoeft, aangezien ze best gevoelig bekkie heeft.

Omdat ik buiten toch me teugels los heb.

Zodat ik niet met mijn dure nieuwe hoofdstel naar buiten hoef of steeds bit hoef te wisselen aan een hoofdstel wat niet goed zit..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:35

Nadiine__x schreef:
Zodat ze niet altijd een bit in hoeft, aangezien ze best gevoelig bekkie heeft.

Omdat ik buiten toch me teugels los heb.

Zodat ik niet met mijn dure nieuwe hoofdstel naar buiten hoef of steeds bit hoef te wisselen aan een hoofdstel wat niet goed zit..


Ah dat maakt het al wat duidelijker! Aangezien er wel een noodrem op zit, misschien gewoon lekker oefenen met hackemore buiten? Dan kan je gevaarlijke situaties voorkomen, en word het misschien steeds beter sturen? :)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 10:00

Ja precies!
Een hackemore stuurt natuurlijk heel anders, voor haar ook wennen, voor mij ook even schakelen..

Dus wil hem niet direct afschrijven, en deze is van een vriendin en mag ik een tijdje uitproberen!
Dus wil kijken of ze er over tijdje beter op te sturen is, zo goed gaat toch bitje weer in buiten, zo wel mooi meegenomen!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 16:25

Afbeelding

Net een heerlijk rondje gereden!
Vriendlief was mee op de fiets en het was de 1e keer dat pluis echt wat verder weg van huis was, we zijn de weg over geweest naar het water (rondje van 10km),stuk verder als haar vorige rondjes alleen ;)

Dit rondje rijd ik vaak met stalgenootjes, dus ze kan hem dromen maar het was wel super druk, veel. Fietsers en veel mensen op het strand.

Ze was superrrr braaf! Ik had verwacht dat ze echt zou leunen op mijn vriend, maar ze trok eigenlijk lekker haar eigen plan en was best wel stoer! Paar x geschrokken van een fietser omdat haar focus ergens anders lag, maar niks geks eigenlijk!

Totdat ik een galopje meegepakte.. :+
Ze vloooooooog er vandoor :') stoppen ho maar!

Dus heb haar na tijdje maar gewoon omgetrokken en op haar donder gegeven, toen was het ook klaar en daarna nog een braaf galopje kunnen doen ook :j

Dit x bit in gedaan, 1e keer echt alleen en vriendlief mee, vond ik toch fijner idee.
Denk dat ze buiten ook gewoon moet leren haar focus op mij te houden ipv haar eigen plan te trekken.

Ja ze liep nu rechter, nee ze had nogsteeds scheit _O-

Maar heb echt genoten!! Ze zit zo lekker en is verder zo heerlijk nuchter en lekker voorwaarts! <3

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:43

Toen ik van rijden met stang naar dubbel gebroken trens ging zei iemand mij: je moet niet direct terug naar die stang grijpen als het de eerste keren niet goed gaat. Of zelfs de eerste keren wel en erna eens niet. Ik heb dat altijd onthouden en ben in die specifieke situatie heel blij dat ik door die streken heen heb gebeten maar ik rij Dex nu al een paar maanden met side pull en de laatste tijd begint ie me toch te klieren -:(- waar hij normaal echt anti galop is en liefst zo snel mogelijk terug gaat draven, schiet hij er nu bokkend vandoor met zijn neus in de lucht. Dan lig ik dus nachten wakker puur van het nadenken, terug bit/geen bit? Is hij vervelend of heeft hij pijn? Komt het door de nieuwe wei? Te lang stilgestaan?

En dan denk ik weer aan wat die persoon mij zei en dan ga ik toch zo hard twijfelen..
Normaal geeft hij zo eens een bok of 2 en die kan ik prima uitzitten maar nu doet hij het gewoon om me er af te flikkeren en draait hij dan in galop 180 graden om omdat hij weet dat dat lukt.

Ik ben dus ook aan het twijfelen om terug met bit naar buiten te gaan, al is het maar tijdelijk

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 16:29

Granoek schreef:
Toen ik van rijden met stang naar dubbel gebroken trens ging zei iemand mij: je moet niet direct terug naar die stang grijpen als het de eerste keren niet goed gaat. Of zelfs de eerste keren wel en erna eens niet. Ik heb dat altijd onthouden en ben in die specifieke situatie heel blij dat ik door die streken heen heb gebeten maar ik rij Dex nu al een paar maanden met side pull en de laatste tijd begint ie me toch te klieren -:(- waar hij normaal echt anti galop is en liefst zo snel mogelijk terug gaat draven, schiet hij er nu bokkend vandoor met zijn neus in de lucht. Dan lig ik dus nachten wakker puur van het nadenken, terug bit/geen bit? Is hij vervelend of heeft hij pijn? Komt het door de nieuwe wei? Te lang stilgestaan?

En dan denk ik weer aan wat die persoon mij zei en dan ga ik toch zo hard twijfelen..
Normaal geeft hij zo eens een bok of 2 en die kan ik prima uitzitten maar nu doet hij het gewoon om me er af te flikkeren en draait hij dan in galop 180 graden om omdat hij weet dat dat lukt.

Ik ben dus ook aan het twijfelen om terug met bit naar buiten te gaan, al is het maar tijdelijk


Jeejtje, wat vervelend!
Doet hij dit in de bak ook?
Zo nee, dan heeft hij echt geen pijn hoor ;)
Zo ja, zou ik hem misschien eens laten nakijken door een fysio oid..

Hoe oud is dexter nu? Zit hij niet gewoon in de puberteit en heeft hoj gewoon een strengere aanpak nodig?

Ik zou het niet pikken als pluis dot gedrag zou laten zien hoor. Dan ging er zwaar geschut in (bij haar weet ik dat ze lichamelijk helemaal in orde is nu) en kreeg toch flink strafkamp tot ze zich weer kan gedragen..
In de zin van ho = ho en dender je door me heen, of nog ergens bokkend ervandoor ben ik echt wel. Iemand doe dat bot van achter naar voren door de bel trekt en zeg, ho stop, nu!

Moet ik er wel. Bij zeggen, dat op alle andere momenten ik een minimale druk op de teugels hebzen heel. Consequent rijd. Been = been en ho =ho en zo rijd ik haar met alles. En se mag echt wel. X dwars zijn of dergelijke.

Maar op moment dat ze hun eigen plan gaan trekken, ja sorry maar ik zit er ook nog op!

Je hoeft echt niet meteen terug te grijpen naar je bit, bij elk wissewasje inderdaad, maar het moet wel leuk blijven, en veilig!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:12

Nadiine__x schreef:
Jeejtje, wat vervelend!
Doet hij dit in de bak ook?
Zo nee, dan heeft hij echt geen pijn hoor ;)
Zo ja, zou ik hem misschien eens laten nakijken door een fysio oid..


Ja normaal allernieuwste de bak maar laatste keer ook buiten dus daar schrok ik van, buiten is hij normaal super mak.
Hij doet het wel écht altijd nadat hij op een verse wei heeft gestaan maar ik weet niet of ik het daar op mag steken. Ik denk niet dat hij vast zit want hij doet het niet altijd, enkel na nieuwe wei (in mijn gedachten dan, misschien verbloem ik het wel)

Citaat:
Hoe oud is dexter nu? Zit hij niet gewoon in de puberteit en heeft hoj gewoon een strengere aanpak nodig?


Hij is nu 9, in maart 10, dus zou daar toch ongeveer uit moeten zijn...

Citaat:
Ik zou het niet pikken als pluis dot gedrag zou laten zien hoor. Dan ging er zwaar geschut in (bij haar weet ik dat ze lichamelijk helemaal in orde is nu) en kreeg toch flink strafkamp tot ze zich weer kan gedragen..
In de zin van ho = ho en dender je door me heen, of nog ergens bokkend ervandoor ben ik echt wel. Iemand doe dat bot van achter naar voren door de bel trekt en zeg, ho stop, nu!


Nee ik wil het ook echt niet pikken en hij krijgt flink op zijn donder maar dan ga ik het bij mezelf zoeken en dan vind ik 1000 dingen die ik waarschijnlijk fout doe en dan twijfel ik weer.

Citaat:
Moet ik er wel. Bij zeggen, dat op alle andere momenten ik een minimale druk op de teugels hebzen heel. Consequent rijd. Been = been en ho =ho en zo rijd ik haar met alles. En se mag echt wel. X dwars zijn of dergelijke.

Maar op moment dat ze hun eigen plan gaan trekken, ja sorry maar ik zit er ook nog op!

Je hoeft echt niet meteen terug te grijpen naar je bit, bij elk wissewasje inderdaad, maar het moet wel leuk blijven, en veilig!


Ja wij rijden niet veel meer in de bak, heb er zelf gewoon geen lol meer aan en te weinig tijd op deftig te onderhouden momenteel dus ik snap goed dat hij dingen misschien vergeet ofzo maar hij geeft dit al jaren aan door stil te gaan staan, hij heeft nooit gebokt om 'dwars' te zijn, enkel wat uit vreugde een pasje of 2.

We proberen gewoon van de week weer eens met bitje en kijken hoe het gaat..

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 20:34

Lastig anoek, maar ook buiten rijd ik op een consequente manier. Ik ben van mening dat duidelijkheid voor een paard belangrijk is, dus ook buiten is gas = gas, en ho = ho ;)
Uiteraard met langere teugels, maar ook daar moet ze gewoon reageren op kleine hulpen :)

Tja, hij is natuurlijk best lui vab aart en word weinig bijgevoerd, een nieuwe wei geeft hem veel energie, dus dat zou zeker goed kunnen!
Wellicht eerst even kort longeren, even rennen en bokken zonder jou erop en dan lekker naar bos, dan mag je toch wel verwachten dat hij rustig is ;)

Ik zou verder niet aan jezelf twijfelen, ik begrijp dat hij verder braaf is. Als het aan jou ligt zou het vast moeten wezen. Je zou kunnen vragen of iemand op stal een smet je mee wil kijken en tips heeft natuurlijk!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:42

Ja longeren had ik ook aan gedacht maar door de vakantie nog niet van gekomen, ben wel heel benieuwd hoe hij dat doet!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 13:11

Afbeelding
Nieuw dekje! <3

En zaterdag komt vriendin rijfoto's maken.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 18:12

Afbeelding
Tadaaa <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:21

Oehhh mooi!
Ik heb ook een nieuw gekocht en eigenlijk mocht ik geen meer kopen :/ oeps

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 08:51

Granoek schreef:
Oehhh mooi!
Ik heb ook een nieuw gekocht en eigenlijk mocht ik geen meer kopen :/ oeps


Hahaha dit is ook nummer 9 ofzo :')
Maar hij was in de actie en wou hem al zoooo lang :+

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:22

Nou het staat Pluis goed hoor :D

Die laatste foto in je post over de buitenrit vind ik ook wel geweldig trouwens haha!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:10

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:
Oehhh mooi!
Ik heb ook een nieuw gekocht en eigenlijk mocht ik geen meer kopen :/ oeps


Hahaha dit is ook nummer 9 ofzo :')
Maar hij was in de actie en wou hem al zoooo lang :+

Oh ja dat is wat anders, ik ben echt een impuls buyer :+
Ik zie het, wil het en koop het dan :P

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 16:58

Hahaha anoek, als ik dat doe, heb ik boos vriendje thuis :p _O-

Moirin, awh thanks! Ja die foto is geniaal he? Die had vriendlief gemaakt! :))

Vandaag in een groep (6paarden)naar buiten geweest, met hackemore!

Was superrrr leuk, en ze was errrrrrg braaf :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:00

Dat went vanzelf, de mijne maakt er zich niet meer moe aan :=

khoorn
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-10-17

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:46

wat een gave shire en wat zijn jullie samen al ver gekomen