[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 05:13

Nou we gingen galoperen, pluis voorop omdat Akkie laarste tijd een bommetje is..

En op moment dat akkie ook aanspringt peert ze hem :+.
Akkie bokkend erachteraan, :oo
Dus, hup nog harder :evaw:

Laten we zeggen, akkie was geen partij voor haar gisteren. _O-
Boefje!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 07:58

Afbeelding
Bedankt sinterklaasje! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 09:53

Hoi lieve volgers, ik had geen hoopt in het nieuwe jaar te kunnen starten met mijn muis.

Maar de lat ligt momenteel te hoog voor haar en ik merk dat door die te hoge lat de lol van onze training eraf gaat. (frustratie)

Ik heb gisteren besloten geen wedstrijden te gaan rijden totdat pluis aangeeft dat ze het aan kan en dus in training even pas op de plaats te maken en te luisteren naar haar lijf. En we hebben zo fijn samen gewerkt! <3

Ze gaat echt niet slecht, maar nu met de kou en ook met het vele binnenstaan is ze gewoon veel stijfer en heeft ze meer last van haar achterbeen. Ik gooi haar zoveel mogelijk los en heb ook een paar stalgenootjes die mij gaan helpen hierbij, maar de training bestaat nu vooral uit loswerken, buigen(achter eronder schuiven) , ontspannen en voorwaarts neerwaarts.

De galop heeft ze ontzettend veel moeite mee, en doordat ze nog zo scheef galopeerd heb ik last van mijn rug met haar uit te zitten, nageven kan ze nog niet, wat het nog lastiger voor mij maakt, ze is al zo groot en log.. En doordat ik niet fijn kan zitten belemmer ik haar weer,, cirkel op en neer.. Pijn in mijn rug zorgt voor frustratie van mijn kant terwijl zij eigenlijk alleen maar haar best doet.

Mijn vriendin gaf de tip om in verlichte zit te gaan om mijn eigen rug te ontzien, dat heb ik gisteren voor het eerst gedaan en leek echt voor ons beide een verademing! Dus dat ga ik zeker aanhouden voorlopig :j

Voor nu zitten we dus vooral in een traject om haar door de koude winter heen te helpen en om ervoor te zorgen dat die achterhand langzaamaan sterker word. :)

Ik heb liever lol met mijn meisje en fijne trainingen op een lager pitje als die wedstrijd druk en frustratie dat het niet lukt. Dus we stellrn het voorlopig lekker een jaartje (of 2 of 3) uit! :D


Uiteraard blijf ik posten over updates, want oooit.. ;)


Edit; volgende week krijg ik wel mijn trekhaak achter de auto en gaan we zeker het trailer laden oppakken doormiddel van bosritjes op de veluwe en her en der een gezellige onderlinge wedstrijd (zonder galop) :D :D
Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 02-12-17 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:57

Goed idee hoor, je ziet wel vaker dat ze in de winter stijver worden. Wij hebben ook een winterpauze ingelast, alleen dan wel vorig jaar al en gewoon niet meer begonnen haha. Gebrek aan motivatie en degelijke voorzieningen (piste vol onkruid en wordt niet meer onderhouden omdat we gestopt zijn met het showteam trekpaarden).
Maar denk dat dat niet het geval zal zijn bij jullie :+

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 09:59

Haha, nee wij trainen wel gewoon rustig door maar met op een lager pitje zodat ze gewoon de tijd krijgt om te ontwikkelen :)

Wat zonde dat jullie gestopt zijn met het showteam zeg!! Waarom?

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:25

Te veel leden met te weinig interesse..
Iedereen wilde maar rijden wanneer het hun uitkwam terwijl wij op zaterdag vast trainden, maar dan kon dan weer niemand komen.
Met optredens moeite om genoeg volk bij elkaar te krijgen, maar als er dan wat leuks was (carnavalsoptocht) wilde ineens iedereen mee en hadden we er te veel. Dan was het weer ruzie wie op paard mocht zitten want 'ik mag nooit' maar 'ik' komt ook nooit trainen.
En als we dan naar zee gingen was het helemaal prijs, en vonden ze het gek als ze niet mee mochten.

Dit geldt lang niet voor iedereen zo, ik begrijp zeker dat sommigen geldige redenen hebben, maar puntje bij paaltje zijn ze er niet als ze nodig waren (optredens). En dat bracht zo veel last mee voor de eigenaars van de paarden en gewoon geen plezier meer, dat ze er mee gestopt zijn.
Wie nog wilt gaan rijden, kan dat maar betaalt dan wel een bijdrage elke keer. En ik kan me niet herinneren dat er nog iemand is gaan rijden dus dat zegt ook weer genoeg :)

Achja, Dex en ik hobbelen lekker verder, hoeven ons gelukkig van niemand wat aan te trekken. Dan ben ik wel blij dat ik gerust alleen met hem op pad kan.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:58

Nadiine__x schreef:
Uiteraard blijf ik posten over updates, want oooit.. ;)


Edit; volgende week krijg ik wel mijn trekhaak achter de auto en gaan we zeker het trailer laden oppakken doormiddel van bosritjes op de veluwe en her en der een gezellige onderlinge wedstrijd (zonder galop) :D :D

Dat zouden meer mensen moeten doen. Het gaat om de correcte training. Goede training geeft vanzelf goede wedstrijdresultaten. Je geduld zal beloond worden :j

Jammer dat ze veel binnen staat in de winter, maar ja, soms moet je keuzes maken die je liever anders zou zien.

@Granoek: jammer maar een begrijpelijke beslissing. Geen enthousiaste mensen kunnen vinden die wel motivatie hebben?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:08

ikke schreef:
Nadiine__x schreef:
Uiteraard blijf ik posten over updates, want oooit.. ;)


Edit; volgende week krijg ik wel mijn trekhaak achter de auto en gaan we zeker het trailer laden oppakken doormiddel van bosritjes op de veluwe en her en der een gezellige onderlinge wedstrijd (zonder galop) :D :D

Dat zouden meer mensen moeten doen. Het gaat om de correcte training. Goede training geeft vanzelf goede wedstrijdresultaten. Je geduld zal beloond worden :j

Jammer dat ze veel binnen staat in de winter, maar ja, soms moet je keuzes maken die je liever anders zou zien.

@Granoek: jammer maar een begrijpelijke beslissing. Geen enthousiaste mensen kunnen vinden die wel motivatie hebben?


Helaas niet! Hier in de omgeving zijn ze vooral van de smalle paarden :P 'Je kunt toch niet rijden op trekpaarden'

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:28

Wat jammer dat je zo ver weg zit granoek, ik heb juist helemaal niks met smalle gevallen en ben nu paardloos.

Maar goed dat is off topic.

Super dat je pluis en jezelf de ruimte geeft.

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:14

Laat t los en het komt bij je.

Je krijgt meer als je geeft.

Super dat je t zo doet

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 08:42

Super dat je het zo los laat. Gewoon lekker samen rustig doortrainen, de basis bevestigen en weer gaan genieten. Dat is toch het aller-aller belangrijkste! En ook daar vlg ik graag updates van :D

Jammer Granouk! Zo'n trekpaarden showteam klinkt echt super leuk

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 09:11

Absoluut, afgelopen jaar zijn wij vanuit een hele diepe put opgetrokken tot waar we nu zijn, zonder enige druk en zonder enige intensie tot iets "moeten". En ze bleef grote sprongen maken en mij verbazen en zodra ik dacht, dat worden wedstrijden bleven we hangen.. Toch de druk te hoog dat is wel duidelijk dan, ja toch! ;)

Anouk wat jammer dat er dan toch eigenlijk zo "misbruik" vannde situatie gemaakt wordt.. Hele begrijpelijke keuze zo!
Dat is ook 1 van de redenen dat ik een leaser wil die meebetaald, dan stappen ze er veel bewuster in..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:48

Jammer dat je een stap terug moet doen. Maar kijk eens vanwaar je gekomen bent? Je hebt al zoveel bereikt met haar. Waar je maanden geleden niet wist hoe de toekomst eruit zou zien hebben jullie al
Zoveel bereikt. De wedstrijd tijd komt wel. Nu in de winter lekker kilometers maken. Daar zal ze ook sterker van worden en wie weer hoe ze volgens zomer loopt?
Toen mijn paard last had van hanentred (nu gelukkig helemaal weg) merkte ik ook duidelijk dat ze in de winter weer achteruit ging. Heeft drie jaar trainen gekost. Ondanks dat ze veel buiten stond en nu al 2 jaar 24/7. Misschien dat het ook nog wel meespeelt dat ze nu altijd kan bewegen. Maar ja helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid daartoe.

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 17:47

Tja, is het echt een stap terug doen? Of alleen voor mijzelf een pas op de plaats nemen.. Ik denk zelf het laatste. :)

Wel fijn dat bij jou paard de hanetred uiteindelijk weggegaan is, we gaan meemaken of dat bij pluis ook gaat lukken.

Afbeelding
Vandaag lekker gelongeerd in de grote paddock, wat is het toch ook een lekkerding <3
Kan altijd zo van haar genieten <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:22

Idd, stap op de plaats! En wat een heerlijke foto :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 19:58

Granoek schreef:
Mooie frontriem <<)

Knap ding ehhh *D Blingblingbling <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:02

Joh, ze s zo jong. Haar beter nu sparen, dan dat ze over 10 jaar de vernieling in is.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:42

Doe nog eens zo'n knappe foto van iets meer afstand. Groothoek doet d'r geen goed.

Enne, het is niet eens een pas op de plaats, het is gewoon een beetje het gas eraf en een iets rustiger tempo aan blijven houden.
Zoals al gezegd, ik vind het ook de enig juiste beslissing.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 21:00

Afbeelding

Haha heb ik niet! Het was vandaag ook echt rotweer om foto's te maken, maar wou haar bling bling er even opzetten met daglicht *D

Maar deze is ook leuk, 2 weken geleden lekker knuffelen met Akkie <3


Afbeelding

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 05:48

Gatvur ik vind de winter zo naar!! -O-
Koud, donker, "druk".. Word er chagrijnig van, mis de zon, het droge bos, de paarden op de wei, alles!

Ja ik mag niet zeuren met onze binnenbak kan ik mijn hart ophalen :j
Maar ik vind het zo depri, dat rondjes rijden tussen die 4 muren, voel me opgesloten, en dan kom je buiten, bevries je bijna, krijgt een regenbui over je hoofd of het is alweer donker.. -O-

#KlaagUurtje. #Sorry.

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:56

Idem hier. Maar dan zonder binnenbak.
En zonder paard nu want de paarden staan nu op de winterweides omdat ze anders thuis de boel kapot lopen :( dus dat is 20min verder en een wei die je in je eentje onmogelijk open krijgt, niks te rijden dus

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 10:11

Bah! -O-

Achja, ik heb ondertussen al diverse stalgenootjes gefixed die pluis extra eruit gooien voor haar pootje dus dat is fijn :) en ik kan tenminste gewoon rijden, de stallen worden super goed gemest en ze staan op een dik pak stro/vlas, onze paddocks zijn goed gefraineerd en smorgens mogen ze lekker in de binnenbaan spelen. Dus in die zin mag ik zeker niet klagen.

Maar het is gewoon zo donker en koud! En daardoor heb ik geen motivatie :+

Andere kant, thuis staat de kerstboom en al die lichtjes en kaarsjes zijn zo leuk en warm <3

Nog. Even. Dik pak sneeuw met kerst en oud&nieuw, dan mag het vanaf 1 januari weer voorjaar worden :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:03

Ik heb er ook geen problemen mee om dat dik pak sneeuw over te slaan hoor, maarja.. who am I? :P
Lijkt me een heerlijke plaats waar jullie staan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Sterrenpony en 39 bezoekers