[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-15 21:30

hielkebro schreef:
Is een Shire nou bijna hetzelfde als een Clydesdale? (of is dat offtopic?)
offtopis; TS, ik ben 1.90 en rij op een fries :o (Weeg 65 kilo).


Hihi, gevoelige snaar bij de engelse!
Nee ze zijn niet hetzelfde, de bouw is iets anders, en de kleur is bij een clydesdale uit uitgebreider, de shire staat echt bekend om 4x wit en verder zwart of bruin met zwarte manen, en af en toe eens een schimmel.
Mijn Pluis past kwa kleur dus niet in dat plaatje.
De clydesdale heeft meer wit en ook meer tinten bruin en grijsbont in het stamboek zitten.

het grootste verschil is eigenlijk dat de shire uit engeland komt en de Clydesdale uit schotland.
ik zie zelf het verschil ik bouw en uiterlijk ook niet echt :+

en wow! dan ben jij echt licht voor je lengte :oo ik ben echt een stuk zwaarder hoor!
Maar ik het kan ook prima kwa lengte hoor, ik bedoel ik rijd nu een haflinger, die zijn nog een flink stuk kleiner als friezen en ze kan me prima dragen! maar vind het zelf zo stom staan/voelen, zeg maar..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-15 21:32

CrazyCat schreef:
Ik 1m83 en heb rocky mountain horses van rond de 1m55. Ik heb er geen last van hoor dat mijn benen wat uitsteken en voor mij hoeft zo groot niet.
Maar als plaatje voor dressuur ziet het er niet echt uit die uitstekende benen. Alleen heb ik dus gangenpaarden dus zal nooit een dressuurwedstrijd rijden.


Precies dat, het kan prima :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

bumblebijtje

Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:09

Ik volg je hoor!!

En pluis naar z rijden. Dat lukt je prima. Z is en blijft een basis. Chief kan het ook en zo zijn er meer. *\o/*

wanneer jij jezelf volledig aanvaard ont-dek je hoe uniek je bent.

Anoniem

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:46

Clydesdales zijn vaak ook iets smaller. :j

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:10

Zo te zien wil je het graag, dus dan ben ik altijd van mening dat het dan zeker kan lukken!!
Ben heel benieuwd hoe Pluis uit gaat groeien.
Leuk topic, ik volg :)

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:12

Leuk!! Ik volg

.,

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:00

Gaaf! Ik volg ook :D Ik reed voorheen een Shire x Fries; mooi beest joh! Zwart, witte bles, witte benen en 1.78 cm hoog... <3

    BE BLESSED WITH LUCK AND LOVE ❤

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 19:09

Yunaa schreef:
Gaaf! Ik volg ook :D Ik reed voorheen een Shire x Fries; mooi beest joh! Zwart, witte bles, witte benen en 1.78 cm hoog... <3


Leuk een Drum! :) inderdaad mooie kruising ;)

Leuk dat jullie volgen :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

meganxzandu
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-02-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:13

Ik volg jullie ook :)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-15 22:21

meganxzandu schreef:
Ik volg jullie ook :)


Leuk! :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:33

Nadiine__x schreef:
hielkebro schreef:
Is een Shire nou bijna hetzelfde als een Clydesdale? (of is dat offtopic?)
offtopis; TS, ik ben 1.90 en rij op een fries :o (Weeg 65 kilo).


Hihi, gevoelige snaar bij de engelse!
Nee ze zijn niet hetzelfde, de bouw is iets anders, en de kleur is bij een clydesdale uit uitgebreider, de shire staat echt bekend om 4x wit en verder zwart of bruin met zwarte manen, en af en toe eens een schimmel.
Mijn Pluis past kwa kleur dus niet in dat plaatje.
De clydesdale heeft meer wit en ook meer tinten bruin en grijsbont in het stamboek zitten.

het grootste verschil is eigenlijk dat de shire uit engeland komt en de Clydesdale uit schotland.
ik zie zelf het verschil ik bouw en uiterlijk ook niet echt :+

en wow! dan ben jij echt licht voor je lengte :oo ik ben echt een stuk zwaarder hoor!
Maar ik het kan ook prima kwa lengte hoor, ik bedoel ik rijd nu een haflinger, die zijn nog een flink stuk kleiner als friezen en ze kan me prima dragen! maar vind het zelf zo stom staan/voelen, zeg maar..


Ik heb altijd geleerd dat een shire zijn hoogte in zijn romp heeft zitten terwijl een clydesdale zijn hoogte in de benen heeft zitten..
Weet overigens niet of dat klopt en in de praktijk zal het vast ook door elkaar lopen maar dat is Hoe ik het altijd heb begrepen


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-15 07:18

horsies5 schreef:
Nadiine__x schreef:

Hihi, gevoelige snaar bij de engelse!
Nee ze zijn niet hetzelfde, de bouw is iets anders, en de kleur is bij een clydesdale uit uitgebreider, de shire staat echt bekend om 4x wit en verder zwart of bruin met zwarte manen, en af en toe eens een schimmel.
Mijn Pluis past kwa kleur dus niet in dat plaatje.
De clydesdale heeft meer wit en ook meer tinten bruin en grijsbont in het stamboek zitten.

het grootste verschil is eigenlijk dat de shire uit engeland komt en de Clydesdale uit schotland.
ik zie zelf het verschil ik bouw en uiterlijk ook niet echt :+

en wow! dan ben jij echt licht voor je lengte :oo ik ben echt een stuk zwaarder hoor!
Maar ik het kan ook prima kwa lengte hoor, ik bedoel ik rijd nu een haflinger, die zijn nog een flink stuk kleiner als friezen en ze kan me prima dragen! maar vind het zelf zo stom staan/voelen, zeg maar..


Ik heb altijd geleerd dat een shire zijn hoogte in zijn romp heeft zitten terwijl een clydesdale zijn hoogte in de benen heeft zitten..
Weet overigens niet of dat klopt en in de praktijk zal het vast ook door elkaar lopen maar dat is Hoe ik het altijd heb begrepen



Klopt inderdaad ook wel volgens mij, maar tegenwoordig loopt dat allemaal door elkaar, zijn er ook slanke hoogbenige shire's, zelfde. Geld voor dr gembgde kleuren, zie je ook steeds meer bij de shire, stambook echter accepteert het nog niet echt op keuringen.

Maar grootste verschil is toch wel de herkomst ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-15 08:20

Gisteravond in de stormachtige wind, Pluis weer een keer opgepakt met lange lijnen. Was alweer ruim een maand geleden, en zowel ik als. Pluis zijn er helemaal onbekend mee.
Gisteren ook voor het eerst gedaan met bitje ipv bitloos, het was haar 3e x :)

Omdat ze momenteel een beetje puberaal is (zacht uitgedrukt) ben ik eerst gaan wandelen aan de hand en zoals verwacht, wou ze de hele tijd in mijn ruimte lopen, dus met een zweepje ertussen haar elke x weggedrukt en het verder genergeerd, hierdoor werd ze (zoals verwacht) geirriteerd en probeerde mij te imponeren met haar boze looks en gedrippel, ook genergeerd en het zakte weer af, beloond toen ze op stand bleef en de lijnen aan de singel vastgemaakt en erachter gaan staan.

De opstart ging niet zo soepel ze vond dat bit raar en wou niet sturen (wilt ze bitloos overigens ook nog niet) maar na een paar hele extreme belonen en met stem "rechts" en "links" als verduidelijking (kent ze overigens niet, maar ze reageert goed op mijn stem) ging het al wat beter! Even een drafje proberen.. Toen kwam dr spanning er even uit en begon ze te bokken, waarna ze draaf wegdraafde en redelijk te sturen was ook! +:)+ en nog even half houden en schterwaarts, ook heeel braaf dus gestopt :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:57

Wat gaaf, veel succes op jullie weg naar het Z! :D

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-15 17:35

Vandaag had ik de mogelijkheid om weer even met de trailer te oefenen.

Vorige x had ik haar met veel moeite met 4 benen op de laadklep gekregen en ben toen gestopt.

Vandaag ging boven verwachting goed! Ze liep eigenlijk zo met mij mee en had weinig twijfels erbij en voor ik het wist stond ze er helemaal in!
Grote jackpot aan lekkers en aandacht gegeven en zelf weer achteruit gezet, omdat ze er zo zelfverzekerd in liep, heb ik het tussenschot in het midden terug gezet en het erop gewaagd een stapje verder te zetten..

En ja hoor, weeeer! Liep ze er vrijwel meteen in, zo blij! *\o/*

Dus ben lekker in de berm gaan staan, kon ze even lekker gras eten als beloning!


Afbeelding

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:59

Wat leuk, ik volg ook even!

Stiekem wil ik zelf altijd wel graag een Clydesdale, maar omdat ze niet (teveel) kunnen springen wordt dat em niet voor mij. Wie weet ooit als tweede paard ;)

Horsies5, dat is een mooie uitleg! Waar bij de shire het fokdoel eigenlijk weinig is veranderd over de tijd, is de Clydesdale zoals we die nu kennen een heel recente ontwikkeling in de fokkerij! Oorspronkelijk waren clydesdales kleiner en zwaarder dan shires. Maar omdat trekpaarden steeds minder nodig waren, zijn ze clydesdales gaan fokken voor parades en shows. Hiervoor hebben ze hoogte, lange benen en een wat smallere bouw toegevoegd. Vandaar dat ze minder gedrongen zijn dan shires.
Daarbij is het sabino gen bij clydesdales heel veelvoorkomend, waardoor ze over het algemeen veel wit hebben: hoge witte benen, vlekken onder de buik of roan/stekelharig. Wat jouw merrie dan wel weer heeft ts!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-15 23:04

Ja, springen is met deze paarden inderdaad niet de beste keuze..

Klopt inderdaad, grappig de achtergrond van de clydesdales wist ik niet, van het sabino gen wel.

Deze is bij shires ook heel sterk aanwezig ivm dr witte benen en de bles, bij veel paarden zie je on de bles heen ook een witte rand met daaronder donkere huid, dit heeft Pluis ook en houd in dat ze drager zijn van het sabino gen. Maar dit hoef je niet per se terug te zien in hun kleur, wat bij pluis wel het geval is. Wat overigens in het shire stamboek inderdaad niet gewaardeerd word ;)

Pluis is een stekelharige roan merrie met sabibo bonte vlekken en stippen. Ik hou daar van, vandaar dat ik voor haar gevallen ben <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:47

Ze heeft inderdaad een heel mooi kleurtje (volgt nu ook)

Alex en Jorie <3

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-15 20:11

Dankjewel!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

lisaguus

Berichten: 393
Geregistreerd: 24-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:20

Leuk topic! Ik volg!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-15 20:34

Vandaag weer keertje het longeren opgepakt, het was lekker weer en de longeerpin was droog, dus ik dacht waarom niet! :D

De laatste 2x was pluis echt heel vervelend met longeren dus ik vroeg mijn stalgenootje of ze even mee wou kijken, misschien iets aan mijn houding..

Maar ze deed echt zo goed mee! Ze gedroeg zich als een volledig beleerd paard, ik was behoorlijk trots op haar, stap, draf en galop op stem, ze was fijn voorwaarts en had mijn zweep eigenlijk alleen nodig als "wijsmiddel" en niet meer voor het doorlopen! Her en der nog wat jollige bokkensprongen, maar dat nog altijd liever als het voorhene stilstaan en staken. *\o/*


Afbeelding

Ook heeft ze een pesseo achter zich hangen, deze mocht ik even lenen van een stalgenootje om te kijken of hij zou passen, heb hem verder niet aan het bit gehad, maar hij past! Dus ik ga er zelf 1 aanschaffen voor na de osteopaat :o


Afbeelding


#Trotse Mama <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

BluePanda

Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-15

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:35

Leuk zeg! Mooie kleur.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-15 20:37

BluePanda schreef:
Leuk zeg! Mooie kleur.


Bedankt :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Toperoit
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:39

Mooi dier, ik volg!

The earth without art is just eh.

jenneke1029

Berichten: 562
Geregistreerd: 07-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:54

erg leuk paard! en met een shire naar het z is een uitdaging maar heel goed mogelijk! spreek uit ervaring :D Heb zelf een shire merrie en die mag binnenkort m2 lopen, m1 afgesloten met twee keer eerste prijs en twee keer tweede prijs.
Als je je paard rij technisch goed voorelkaar hebt is alles mogelijk volgens mij. Wel zal niet elk paard er kunnen komen maar dat geld net zo goed voor een warmbloed.
Belangrijkste is dat je met plezier weg gaat en in je achterhoofd houd dat niet elke jury er kapot van zal zijn en je laag gepunt word.
Weet zeker als ze heel blijft dat we de z gaan halen.
Succes! ik heb hetzelfde doel!

Betty van de flintstones stables z1+1
http://www.fanitroaske.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eineges, Getty_Maan, Ginny135, GoogleAdsense, herous, mirriejj, Mitch_Beauty, Vagabondo, VWestra, Whizz en 178 bezoekers