[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:16

Ik merkte bij mezelf dat ik juist vastliep als het goed ging.
Dan werd vaak mijn verwachting te hoog, want ja gistere ging het ook zo lekker.

Doordat ik dat toch "stiekem" er anders opzat liepen we vast en ging ik meer werken waardoor kate nog meer een kop erop zetten.

Dan moest ik echt even pas op de plaats en gewoon kalm en losjes rijden alsof ik er voor het eerst in mijn leven opzat zonder verwachtingen en dan liep ze meestal met 15 min als een zonnetje en de sterren van de hemel.

(Al duurde het soms wel tot wanhoop en tranen voor ik mijn knopje goed omgezet kreeg.)

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.


Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 21:58

Ja even pasje terug en opzoek naar hulp.
Heb nu 2 mensen een bericht gestuurd, jammer dat reacties zo lang duurt.

Maar hoop echt binnen 2 weken toch wel hulp te vinden voor ons.

Lastig want kom zelf ook niet uit deze omgeving, dus ken ook niet echt iemand. Haha!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:27

Nadiine__x schreef:
Ja even pasje terug en opzoek naar hulp.
Heb nu 2 mensen een bericht gestuurd, jammer dat reacties zo lang duurt.

Maar hoop echt binnen 2 weken toch wel hulp te vinden voor ons.

Lastig want kom zelf ook niet uit deze omgeving, dus ken ook niet echt iemand. Haha!

Ik lees je berichten even terug, aller eerst even een dikke knuffel :+:

Pluis en jij zitten even niet op 1 lijn, dat hoort er bij. (Soms grap ik ook wel eens dat Dido in de verkoop gaat met haar gedrag). Maar diep in je hart hou je vreselijk van haar en wil je stiekem gewoon het beste voor haar: dat is zonder struikelen en pijn kunnen lopen.

Jammer dat je hier niet in de buurt woont, anders had ik zeker een goede instructie kunnen aanraden. Maar jullie komen er wel! Doe even een stap terug, alleen maar leuke dingen doen en vergeet even de narigheid.
Dan gaat het vanzelf weer kriebelen en met de juiste handvatten voor de training zullen jullie weer een combinatie worden!

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:45

Ik lees altijd mee, met mijn merrie vogel ik per keer uit wat we gaan doen. Het veiligst is om iets max 1 keer in de week te doen. Dus dressuur, buitenrit, parelli, vd, lange lijnen, longeren. Maar stiekem werk ik wel aan mijn doelen door als ik bv de galop wil trainen haar met grondwerk buikspier oefeningen te laten doen. Op die manier maak ik met 1 keer in de week dressuur meer vorderingen dan met drie keer. Pluis lijkt me ook wel zo'n intelligente tante. Lastig hoor, merries!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:48

pluche_pluus schreef:
Ik lees je berichten even terug, aller eerst even een dikke knuffel :+:

Pluis en jij zitten even niet op 1 lijn, dat hoort er bij. (Soms grap ik ook wel eens dat Dido in de verkoop gaat met haar gedrag). Maar diep in je hart hou je vreselijk van haar en wil je stiekem gewoon het beste voor haar: dat is zonder struikelen en pijn kunnen lopen.

Jammer dat je hier niet in de buurt woont, anders had ik zeker een goede instructie kunnen aanraden. Maar jullie komen er wel! Doe even een stap terug, alleen maar leuke dingen doen en vergeet even de narigheid.
Dan gaat het vanzelf weer kriebelen en met de juiste handvatten voor de training zullen jullie weer een combinatie worden!

Maar wat wil dat zeggen over jou?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:08

ikke schreef:
pluche_pluus schreef:
Ik lees je berichten even terug, aller eerst even een dikke knuffel :+:

Pluis en jij zitten even niet op 1 lijn, dat hoort er bij. (Soms grap ik ook wel eens dat Dido in de verkoop gaat met haar gedrag). Maar diep in je hart hou je vreselijk van haar en wil je stiekem gewoon het beste voor haar: dat is zonder struikelen en pijn kunnen lopen.

Jammer dat je hier niet in de buurt woont, anders had ik zeker een goede instructie kunnen aanraden. Maar jullie komen er wel! Doe even een stap terug, alleen maar leuke dingen doen en vergeet even de narigheid.
Dan gaat het vanzelf weer kriebelen en met de juiste handvatten voor de training zullen jullie weer een combinatie worden!

Maar wat wil dat zeggen over jou?


Dat ze gevoel voor humor heeft!

Ik heb Pleun ook gedreigd dat ze verkocht zou worden als ze nog 1x uit zou breken. Dat doe ik natuurlijk niet, ik zou haar niet willen missen, wanhoop en frustratie kun je maar beter met wat humor oplossen. ;)

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:18

De meeste paarden hebben wel gevoel voor humor, als ze de ruimte krijgen hun persoonlijkheid te tonen.

Maar wat zegt het over de persoon die die ruimte wel of niet schept? Waarom heb je, voor jezelf, die "dreiging" nodig dat ze op Marktplaats gaat?

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:24

ikke schreef:
De meeste paarden hebben wel gevoel voor humor, als ze de ruimte krijgen hun persoonlijkheid te tonen.

Maar wat zegt het over de persoon die die ruimte wel of niet schept? Waarom heb je, voor jezelf, die "dreiging" nodig dat ze op Marktplaats gaat?


Pleun neemt geregeld meer ruimte dan ze krijgt (zoals de wei naast de hare, want 2 hectare is niet genoeg voor al haar persoonlijkheid) en mag van mij wel wat minder “persoonlijkheid” tonen. ;)
Gewoon niet zo zwaar aan zo’n opmerking tillen ikke, het wordt niet zo zwaar bedoeld als dat jij het lijkt op te vatten, iedereen is anders en iedereen heeft een ander gevoel voor humor.

Nadine zit met Pluis op dressuur vlak er even doorheen en ik denk dat velen van ons het gevoel op onze eigen manier herkennen. Een beetje humor en luchtigheid kan helpen en we bedoelen het goed!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 06:02

Ikke probeert mij te helpen via pb en dat waardeer, hierdoor begrijp ik ook haar sirieuze reactie op jullie berichten en dat is oke ;)

Maar ik waardeer jullie reacties en humor ook, want dat heb ik momenteel echt even nodig, allebei!

Pluis en ik zijn afgelopen 1,5 jaar oud een heel diep dal uit Gekropen samen, hierdoor is onze band ontzettend sterk geworden, ze is mijn allerbeste vriendin en ik die van haar (dat laat ze duidelijk merken aan de hand <3)

Maar hierdoor is ze ook mijn allergrootste spiegel geworden.
Ik heb momenteel best wat stress op mijn werk, wat waarschijnlijk wel mee speelt, kan dat niet zo goed naast mij neerleggen namelijk.

En ik kon altijd alles zelf met haar. Als een ander ergens vast loopt met zijn paard en ik kijk "even" mee kan ik het zo opnoemen en ze helpen.
Het frustreert dus eenorm dat ik nu zo vast loop met mijn eigen merrie.

De andere kant is, het is nu even tijd om dat los te laten en zelf hulp te accepteren.
Afgelopen jaar alles zelf gedaan, nooit gelest simpelweg omdat de stal instructrice niet beviel en ik het op dat moment zelf beter kon doen.

Ik heb gisteravond heel fijn contact met iemand gehad die pluis en mij in training wil nemen 2x per week. :D
Ze heeft ervaring met koudbloeden en revalidatie paarden, heeft momenteel een grove tinkerhengst in training en een merrie met een revalidatie traject.
Dus heb hier een heel fijn gevoel bij :j

Als alles goed gaat komt ze dinsdag ochtend voor de 1e kennismaking en training :j

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:32

ikke schreef:
Maar wat wil dat zeggen over jou?


Dat ik in staat ben (negatief) of minder wenselijk gedrag van mijzelf als van mijn merrie kan relativeren en vervolg mijn (coping)strategie hierop kan gaan aanpassen.
Eventueel met hulpbronnen zoals instructie of stalgenoten.

Ik heb geen dreiging of negatief gevolgd nodig om mijzelf te stimuleren of activeren etc.
Begrijp dat je dit zo kan interpreteren maar zo'n persoon ben ik niet. Het is puur als humor (weliswaar beetje zwarte humor) bedoeld om Nadine te steunen en wat luchtiger gevoel erin te krijgen.
Nadine en ik kennen elkaar al wat langer met onze merries.

Wat fijn dat je iemand heb gevonden! Per wanneer kun je daar terecht?

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:29

Nadiine__x schreef:
Ikke probeert mij te helpen via pb en dat waardeer, hierdoor begrijp ik ook haar sirieuze reactie op jullie berichten en dat is oke ;)

Maar ik waardeer jullie reacties en humor ook, want dat heb ik momenteel echt even nodig, allebei!

Pluis en ik zijn afgelopen 1,5 jaar oud een heel diep dal uit Gekropen samen, hierdoor is onze band ontzettend sterk geworden, ze is mijn allerbeste vriendin en ik die van haar (dat laat ze duidelijk merken aan de hand <3)

Maar hierdoor is ze ook mijn allergrootste spiegel geworden.
Ik heb momenteel best wat stress op mijn werk, wat waarschijnlijk wel mee speelt, kan dat niet zo goed naast mij neerleggen namelijk.

En ik kon altijd alles zelf met haar. Als een ander ergens vast loopt met zijn paard en ik kijk "even" mee kan ik het zo opnoemen en ze helpen.
Het frustreert dus eenorm dat ik nu zo vast loop met mijn eigen merrie.

De andere kant is, het is nu even tijd om dat los te laten en zelf hulp te accepteren.
Afgelopen jaar alles zelf gedaan, nooit gelest simpelweg omdat de stal instructrice niet beviel en ik het op dat moment zelf beter kon doen.

Ik heb gisteravond heel fijn contact met iemand gehad die pluis en mij in training wil nemen 2x per week. :D
Ze heeft ervaring met koudbloeden en revalidatie paarden, heeft momenteel een grove tinkerhengst in training en een merrie met een revalidatie traject.
Dus heb hier een heel fijn gevoel bij :j

Als alles goed gaat komt ze dinsdag ochtend voor de 1e kennismaking en training :j

Mooi dat je iemand hebt gevonden. Wie? mag per PB hoor.

Dat jij ziet waar het bij anderen mis gaat, is precies waarom je daar nu zelf tegenaan loopt. Je ziet jezelf namelijk niet bezig :D Precies daarom zeg ik altijd dat les geven en krijgen een discussie is tussen wat de ruiter voelt en de instructeur ziet. Je houdt als het ware elkaar een spiegel voor en dan moet je samen hetzelfde beeld zien; zo je wil: het met elkaar eens zijn. Dan zijn beeld en gevoel gelijk en weet je ECHT waar je mee bezig bent.
Als jij het gevoel hebt dat je die discussie niet correct kunt voeren, zoals je feitelijk beschrijft, dan moet je daar inderdaad niet gaan lessen. Ik ken bosjes voorbeelden zoals je die beschrijft.

Als je de stress van je werk moeilijk op je werk kunt laten, dan krijg je dat van Pluis terug krijgt. Benoem dat ook naar haar, geef toe dat je nu even te weinig te bieden hebt en ga back to basics heel simpel rijden. Pluis kan jouw stress niet oplossen maar als je terug gaat naar de basics die wel werken, kun jij wellicht een stukje van die stress alsnog laten waar ie thuis hoort; op je werk.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

hagelslag
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:31

Ah dus toch deels een spiegel voor je neus.

Ik snap je gevoel helemaal, afgelopen woensdag hield mijn haflinger mij een spiegel voor mn neus.
Sinds woensdag probeer ik mijn hoofd weer vrij te krijgen. Tijdens het autorijden en vrachtautorijden geen radio aan. Veel stilte rondom mij zodat ik alles op een rijtje kan zetten.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 17:09

Ik wacht dinsdag eerst even af of er een klik is, en zo ja dan zal ik hier updaten hoe het ging en bij wie we gaan lessen.

Idee is wel om pluis eerst een maand bij haar in training te zetten en daarna pas weer zelf erop te gaan. (dressuur matig, bossen blijf ik lekker doen tussendoor!)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:29

Bossen kan ook geen kwaad toch? :) Lekker conditietrainen en ontspannen (voor jullie beide!). Misschien zelfs wel de mogelijkheid om hier en daar een heuveltje mee te pakken voor haar achterbenen? :)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 10:49

Eelmo schreef:
Bossen kan ook geen kwaad toch? :) Lekker conditietrainen en ontspannen (voor jullie beide!). Misschien zelfs wel de mogelijkheid om hier en daar een heuveltje mee te pakken voor haar achterbenen? :)


Precies jij snapt hem ;)
Jazeker, heb er al een paar gevonden! :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 09:32

Afbeelding
De 1e stap is gemaakt.
Gisteren erg fij. Met haar gewerkt veel. Overgangen gedaan en 3 drafbalken neergelegd, vond ze ook leuk!
Op de foto werd ze al ze al. Beetje moe haha.

Vandaag komt onze trainer,spannend!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:46

Ziet er fijn en ontspannen uit :)! Enne, veel succes later vandaag met de trainer

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:03

Ik vind de foto er ook fijn uitzien :j Succes vandaag!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:46

Huuuuhhh hoe kon ik dit topic kwijt geraken. Ging het net zoeken om te vragen hoe je les was geweest en heb blijkbaar een hoop gemist haha.
Maar dus, hoe ging de les? :D

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 19:49

Pluis haar les ging goed!
Ik heb er niet opgezeten haha!
Zij gaat pluis aankomende 4 weken doorrijden, super fijn!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 22:29

Morgen heeft pluis weer les! *\o/*

Als ik eraan denk zal ik foto's/filmpjes maken :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 00:05

Oh leuk!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 13:20

Afbeelding

Afbeelding

Filmpjes staan op haar fb pagina :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:15

Nadiine__x schreef:
[ [url=m/Q5Mb2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uIy48e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Filmpjes staan op haar fb pagina :D


Linkje naar haar FB pagina?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, reina en 158 bezoekers