Hij is een hele vriendelijke buurman en probeert Hepsie op d'r gemak te stellen.
Maar.. Heps is nog niet gewend aan het binnen wonen en heeft een nieuwe hobby, houtbewerken
..Vandaar haar bijnaam op dit moment.. Giga houtwurm...
Wat onschuldige snuitjes
allemaal niet kunnen uitvreten..
of is het aanvreten???

(en ja, tikfout heb ik gezien)
Kleine druktemaker staat dus nu 's nachts binnen in een stal en is het daar nog niet helemaal mee eens, je ziet haar wel elke dag een stuk rustiger worden met binnen staan.
Kleine blonde ADHDer....
En ik had zo keurig met een schuurpapiertje alle splintertjes eraf geschuurd... arggghhh!!!
Nu heeft ze een wilgentak gekregen, maar ja, ze had al een bal.. een boei.. een voerbak.. dat hout moet wel heel lekker zijn. (het is gelukkig wel heel zacht hout, maar daar zit hem vermoedelijk ook het probleem.)
Hier nog druk druk druk druk 1e avondje, met en eten en hinniken en heen en weer lopen en eten en hinniken en en en. Gelukkig is dat elke dag minder aan het worden en vanavond stond ze heel rustig op stal.
Ze heeft er de afgelopen nachten ook gewoon liggen slapen, dus ze blijft niet doorgaan.

Buiten zetten gaat verder prima, net alsof ze er al jaren staat.
Voorheen stond ze bij Sjol in de uitloop, maar mamma Sjol is niet zo lief (hoeft alleen maar chago te kijken en weg is ze) voor d'r dochter die heilig respect voor d'r mams heeft en durft dan de container niet uit. Dus samenwonen was op lange termijn geen optie. (in de wei geen probleem)

Terwijl ze zo'n blije vrije vogel is.

En naast blije vogel, bijzonder lief dier!!! Maar dus nu wel een Giga Houtwurm!!!
, houtwurm kan niet zoveel op.
, oranje giga houtworm hihi
Pijn kan ook een oorzaak zijn van knagen, zoals door tanden wisselen maar ook bijvoorbeeld maagzweren na abrupte voerwisseling. Ik weet niet hoe Hepsie hiervoor stond, maar als ze van paddock met hooi naar stal met hooi is gegaan is die overgang te verwaarlozen, maar als je van op de wei naar hooi gaat, kan dat ook buikpijn geven.