Zaterdag vonden de eerste lessen plaats. Hier heb ik dus niet aan meegedaan. Zondag begonnen we 's ochtends met een theorieles. Erg grappig, want op ten duur stonden we op een rijtje de bewegingen te oefenen die we later ook op het paard zouden doen. Helaas heb ik hier geen foto's van, maar het was hilarisch. Ik weet zeker dat de stalgenootjes ons voor gek verklaarden

Wel heb ik een foto van de theorie:

Daarna was het tijd om de paarden te zadelen en was ik aan de beurt. Ik rijd niet zo erg vaak op Faust, maar heb wel eens uitgestapt na het rijden. Ik kende hem rijtechnisch dus helemaal niet. Ik weet wel dat Faust nogal flegmatiek is in de bak, maar ik heb gedaan wat ik kon. Op ten duur begrijp hij het spelletje en ging het wat beter.
We begonnen met wat slangenvoltes zodat ik kon wennen aan mijn eigen gewichtsverplaatsingen waarmee ik zou sturen. Ik merkte pas hoeveel ik normaal met mijn teugels doe toen ik deze oefening ging doen en dat is dan toch wel een eye-opener.

Daarna gingen we de schouderbinnenwaarts oefenen. Dit had ik überhaupt nog nooit op de juiste manier gedaan (alleen maar aanklooien), dus dit was voor mij nogal nieuw. Ik merkte in deze oefeningen dat ik steeds heel erg naar rechts ging hangen, dat is wel echt iets waar ik op moet letten.
Hier kreeg ik wat extra uitleg over het openen van de heup in de schouderbinnenwaarts.

Toen ging mijn wekker af

Volgens mij luisterde ik hier naar uitleg voor overgangen naar draf alleen op zit.

Daarna gingen we stap-galop overgangen rijden. Dit ging redelijk. Faust snapte het spelletje op ten duur, wat het net even wat makkelijker maakte. Hier heb ik alleen geen foto's van.
Conclusie: Ik voelde me echt een mongool te paard
Maar ik heb er wel echt superveel van geleerd en de volgende keer dat hij les komt geven ga ik zorgen dat ik een paard heb zodat ik beide dagen mee kan doen 
Overigens gaat Faust normaal zo rond: