In september heb ik voor het eerst een topic geplaatst over mijn half-pension pony, een 6 jarige Nederlands rijpony x Arabier, Buddy. Hij werd voornamelijk dressuurmatig gereden, maar ik spring er nu ook heel regelmatig mee. Natuurlijk hadden we het samen moeilijk met het springen, weigerde hij vaak en verloren we ons vertrouwen in het springen. Na enkele lessen gaat dit al veel beter en ik heb foto's en filmpjes van de les van vandaag.
Tips mogen zeker geplaatst worden, maar hou het vriendelijk! Ik neem les omdat ik ook nog moet leren, samen met mijn pony. Een reactie zou wel fijn zijn!

2. Andere kant

3. Het moeilijkste voor ons beide; de waterbakken!

4. En even ontspannen terwijl ik luister naar wat mijn lesgever zei

5. Kruisje in parcours

6. De oxer

7. De balk boven de waterbakken gingen omhoog! (80 - 85cm)

8. Nog eens

9. En een lijntje!

10. Oxer van het lijntje

11. En sfeerfoto'tje van 2 weken geleden toen ik niet kon rijden

En als laatste, het filmpje! Ik heb er niets uitgeknipt, maar alles aan elkaar gehangen. Er is nog veel werk aan de winkel, maar we komen er wel!
Alvast bedankt voor het kijken!
Als je paardje onder jou (dus blijf zitten in je zadel) en op het achterbeen blijft, zul je merken dat hij minder zal slingeren en op de sprong gemakkelijker omhoog kan komen.
*nieuwsgierig*
Als tip zou ik je willen meegeven om wat meer rust aan te leren. Als hij te hard gaat of ongecontroleerd, spring dan niet. Wend het weg van de sprong, ga twee telen stappen of stilstaan zodat hij leert om voor jou te wachten. Je wilt je paard voorwaarts, actief en aan de hulpen hebben maar niet rennerig.
. Ik zeg meestal: Hup! als hij moet springen, en dan springt hij inderdaad net ietsje hoger. Bedankt voor de tip in elk geval!