4 veulens in de aanwinst!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

champion3

4 veulens in de aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 23:54

Hoe trots kun je zijn, mijn droom is nu écht compleet. Altijd is mij gezegd dat een baan in de paarden zonde van je tijd en energie is. Toch ben ik hartstikke blij dat ik mijn hart heb gevolgd en gewoon deed wat ik leuk vond. Gewoon eens van het rechte pad af te gaan. En nu heb ik hier gewoon mijn eigen bedrijf(je) dat in volle groei is, heb ik mijn paarden en bedrijf aan huis en ben ik wat ik het liefst doe elke dag met paarden bezig. Ik ga weer eens heel penny achtig mijn vier lieftallige hengsten voorstellen.

Ik heb vier nieuwe veulens erbij en wat ben ik blij *\o/* Deze veulens wil ik opleiden totdat ze op niveau zijn en daarna doorverkopen of eventueel zelf in de sport uitbrengen. Het zijn vier hengsten 1 (v. Charmeur) 2 (v. Everdale) en 1 (v. Apache). Ze dansen samen letterlijk door de wei en zodra ze van hun weidegang hebben genoten kan ik lekker met ze aan de slag. Ook heb ik hier mijn geliefde merrie (v. Jazz) staan waarmee ik dit jaar een veulen mee wil fokken en een aantal paarden in training voor de verkoop (eigen training). Ik heb er hard voor gewerkt maar dat was het allemaal waard, want wie niet waagt wie niet wint!

Desiree

Re: 4 veulens in de aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:00

Je krijgt ook vaker spijt van dingen die je niet geprobeerd hebt, dan van de dingen die je wél geprobeerd hebt. Stel dat het nu later niet meer lukt, dan zul je hier geen spijt van krijgen. Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:06

Dus je opent een topic over 4 nieuwe aanwinsten.... zonder foto's? -O-

:D

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:08

Geniet ervan! Het is zó leuk om die jonge paarden op te zien groeien. Foto's?????

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:32

Wat leuk! Zo zie je maar, de aanhouder wint!! Geniet ervan :) En foto's zouden wel heeeel leuk zijn natuurlijk :D

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:36

Wat leuk!
Ik heb wel ene vraagje, gewoon uit interesse :) Hoe verdien je nu je geld totdat de veulens zijn gegroeid en jij ze kan trainen en doorverkopen? Of leid je ook paarden voor andere op? Weet nooit zo goed wta ik me erbij moet voorstellen vandaar mijn vraag :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:40

R00s schreef:
Wat leuk!
Ik heb wel ene vraagje, gewoon uit interesse :) Hoe verdien je nu je geld totdat de veulens zijn gegroeid en jij ze kan trainen en doorverkopen? Of leid je ook paarden voor andere op? Weet nooit zo goed wta ik me erbij moet voorstellen vandaar mijn vraag :)

Ik denk dat je eens de OP goed moet lezen: "En nu heb ik hier gewoon mijn eigen bedrijf(je) dat in volle groei is, heb ik mijn paarden en bedrijf aan huis"

TS: Veel plezier met ze!

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:42

Druppie7711 schreef:

+1

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:43

Druppie7711 schreef:

Precies dit :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:44

Waar zijn de foto's??? :P

Gefeliciteerd met de aanwinsten! Het duurt misschien even maar het geeft voldoening als je echt gaat voor wat je wilt :j Heel veel succes met je hengstjes in ieder geval!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:45

Leuk!. En een leuke toekomst! Zijn de moederlijnen ook wat interessant? Zou je ook kunnen overwegen er een goeie van op te leiden voor de hengsten keuring. Doe ik met mijn Fairytale ook. +:)+

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:46

LauLauu schreef:
R00s schreef:
Wat leuk!

Ik denk dat je eens de OP goed moet lezen: "En nu heb ik hier gewoon mijn eigen bedrijf(je) dat in volle groei is, heb ik mijn paarden en bedrijf aan huis"

TS: Veel plezier met ze!

Ja heb ik gelezen ;)
Dacht dat ze bedoelde dat ze haar bedrijfje in de paarden aan huis had.

champion3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 17:52

foto's volgen nog (oude foto's van vorige eigenaren). Binnenkort ga ik even een mini fotoshoot met ze houden :j Maar ik krijg de foto's maar niet gekopieerd.

@ROOs : Ben eigenlijk heel hobbymatig en klein begonnen. Ik heb de opleiding facility management gevolgd en mijn ORUN opleiding gehaald tot wedstrijdinstructeur, daarna gewerkt/gespaard, les gegeven/paarden getraind en heb zo ook mijn klantenbestandje ontwikkeld. Ik kwam vriendlief tegen en samen hebben we een klein huisje met stallen/wei/binnenbak/buitenbak en ben ik de "slacht"paardjes op gaan vangen, deze heb ik als het ware opgeknapt en (in)gereden en doorverkocht naar een goedpassend baasje. Dit bleef echter niet alleen bij de "afdank paardjes" ook paarden die geen klik hadden met eigenaren, vervelend deden, etc. heb ik verzorgd en gereden sommige ook uitgebracht op M/Z niveau. Ook was er veel vraag naar buitenritten dus deed ik die ook met de paarden (erg leuk voor de afwisseling) en train ik paarden van andere mensen, wedstrijdbegeleiding, etc. Uiteindelijk mijn merrie (Totilas x Walzing Mathilde s. x Jazz) gekocht, deze heb ik op hoger niveau uitgebracht en daar verwacht ik binnenkort ook een veulen van (wie nog een leuke hengst weet?). Uiteindelijk ook meerdere paarden sportgericht opgeleid en doorverkocht en iets wat ik dus heel graag wilde, deze veulentjes. Misschien is een apart topic leuk, voor vragen?

@newt : Ja zat ik ook al aan te denken, maar ik heb wel weinig ervaring met (hengsten)keuringen, dus tips zijn altijd welkom. Ik heb er eentje staan (Everdale x Tenerife x Jazz x Donja (ster)) en nog een goeie (Everdale x Amiek (Ster/IBOP/sport)) Dus ik heb er wel wat verwachtingen van.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:02

Ik ook niet hoor haha, vorig jaar alleen voor het eerst gedaan en tot de 3e gekomen en goed kunnen verkopen, maar de ervaring om het te doen is zoooooo spannend maar ook gelijk leuk. Wel de hengst laten trainen door een ervaren persoon. Merrie keuring kan ik wel, hangt ook iets minder vanaf, maar een hengst moet er echt tip top voor staan.

Ze staan niet op Horsetelex of wel? even zitten sneupen :D.

champion3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:10

newt schreef:
Ik ook niet hoor haha, vorig jaar alleen voor het eerst gedaan en tot de 3e gekomen en goed kunnen verkopen, maar de ervaring om het te doen is zoooooo spannend maar ook gelijk leuk. Wel de hengst laten trainen door een ervaren persoon. Merrie keuring kan ik wel, hangt ook iets minder vanaf, maar een hengst moet er echt tip top voor staan.

Ze staan niet op Horsetelex of wel? even zitten sneupen :D.

Wat leuk! En hoe was de ervaring? Ik heb wel al ervaring met hengsten rijden en klaarmaken, maar is het heel erg anders bij een keuring?

Als het goed is niet nee.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:21

Ja was super leuk en super spannend, metall van mijn Johnson merrie, was als veulen mwa mwa en aangehouden om als driejarige te verkopen, toen was hij twee en liep super scherp vooral achter.
Dus eerste de PROK keuring gedaan want anders hoef je er al niet heen.
Toen in september het land uit gehaald en laten trainen. Tijdens de eerste ronde in December in Ermelo door naar de 2e bezichtiging in Den Bosch, die dag was echt zenuwslopend. Tijdens de 2e bez. gallopeerde hij alleen maar.. 1 lijntje gedraafd en toch door naar de 3e. Al daar bij het vrij stappen op de moederlijn ( te jong, wenig sport nog) er uit en niet door naar verrichtings onderzoek. Maar goed kunnen verkopen en word opgeleid voor de PAVO cup van volgend jaar. Heel erg benieuwd.

Als je er al wel ervaring mee hebt kun je het uiteraard ook zelf doen!.
Ik dacht zo, al word het niks, ik ben er toch eens bijgeweest! Als je de kans hebt en je tussen die 4 een leuke hebt zitten zou ik zeggen waag de gok eens.

champion3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:35

newt schreef:
Ja was super leuk en super spannend, metall van mijn Johnson merrie, was als veulen mwa mwa en aangehouden om als driejarige te verkopen, toen was hij twee en liep super scherp vooral achter.
Dus eerste de PROK keuring gedaan want anders hoef je er al niet heen.
Toen in september het land uit gehaald en laten trainen. Tijdens de eerste ronde in December in Ermelo door naar de 2e bezichtiging in Den Bosch, die dag was echt zenuwslopend. Tijdens de 2e bez. gallopeerde hij alleen maar.. 1 lijntje gedraafd en toch door naar de 3e. Al daar bij het vrij stappen op de moederlijn ( te jong, wenig sport nog) er uit en niet door naar verrichtings onderzoek. Maar goed kunnen verkopen en word opgeleid voor de PAVO cup van volgend jaar. Heel erg benieuwd.

Als je er al wel ervaring mee hebt kun je het uiteraard ook zelf doen!.
Ik dacht zo, al word het niks, ik ben er toch eens bijgeweest! Als je de kans hebt en je tussen die 4 een leuke hebt zitten zou ik zeggen waag de gok eens.

Wat gaaf, ik ga er zeker eens over nadenken!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:17

champion3 schreef:
foto's volgen nog (oude foto's van vorige eigenaren). Binnenkort ga ik even een mini fotoshoot met ze houden :j Maar ik krijg de foto's maar niet gekopieerd.

@ROOs : Ben eigenlijk heel hobbymatig en klein begonnen. Ik heb de opleiding facility management gevolgd en mijn ORUN opleiding gehaald tot wedstrijdinstructeur, daarna gewerkt/gespaard, les gegeven/paarden getraind en heb zo ook mijn klantenbestandje ontwikkeld. Ik kwam vriendlief tegen en samen hebben we een klein huisje met stallen/wei/binnenbak/buitenbak en ben ik de "slacht"paardjes op gaan vangen, deze heb ik als het ware opgeknapt en (in)gereden en doorverkocht naar een goedpassend baasje. Dit bleef echter niet alleen bij de "afdank paardjes" ook paarden die geen klik hadden met eigenaren, vervelend deden, etc. heb ik verzorgd en gereden sommige ook uitgebracht op M/Z niveau. Ook was er veel vraag naar buitenritten dus deed ik die ook met de paarden (erg leuk voor de afwisseling) en train ik paarden van andere mensen, wedstrijdbegeleiding, etc. Uiteindelijk mijn merrie (Totilas x Walzing Mathilde s. x Jazz) gekocht, deze heb ik op hoger niveau uitgebracht en daar verwacht ik binnenkort ook een veulen van (wie nog een leuke hengst weet?). Uiteindelijk ook meerdere paarden sportgericht opgeleid en doorverkocht en iets wat ik dus heel graag wilde, deze veulentjes. Misschien is een apart topic leuk, voor vragen?

@newt : Ja zat ik ook al aan te denken, maar ik heb wel weinig ervaring met (hengsten)keuringen, dus tips zijn altijd welkom. Ik heb er eentje staan (Everdale x Tenerife x Jazz x Donja (ster)) en nog een goeie (Everdale x Amiek (Ster/IBOP/sport)) Dus ik heb er wel wat verwachtingen van.

Mooi werk! Daar heb je eer van!

Ik weet wel een leuke hengst voor je. Er is er voor mij maar één, en dat is dan ook gelijk de top van de top... Damon Hill!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:18

champion3 schreef:

Dankjewel voor je antwoord!
Leuk dat je van je hobby eigenlijk je beroep hebt kunnen maken! :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:26

Mooi verhaal, ben benieuwd naar de foto's.
Je maakt echter een foutje, je zegt een Totilas-merrie te hebben die hebt opgeleid naar hoger niveau...
De oudste Totilas-nakomelingen zijn naar mijn weten pas 4 of 5jr.

champion3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:31

different1 schreef:
Mooi verhaal, ben benieuwd naar de foto's.
Je maakt echter een foutje, je zegt een Totilas-merrie te hebben die hebt opgeleid naar hoger niveau...
De oudste Totilas-nakomelingen zijn naar mijn weten pas 4 of 5jr.

Zij is 4,5 jaar en heeft de halve finale van de pavo cup behaald, laat ik het anders zeggen ik ben de'r aan het trainen op hoger niveau alhoewel ze al hele wat kan. Ze kan inderdaad ook nog niet heel hoog worden uitgebracht (te jong) maar niveau is wel al hoger dan dat ik haar klasseer.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:46

Wat leuk! Heb je zelf de pavo cup met haar gereden of heb je haar ook nog maar heel kort?

champion3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:56

goeroe schreef:
Wat leuk! Heb je zelf de pavo cup met haar gereden of heb je haar ook nog maar heel kort?

Ik heb haar nog maar net, dus helaas niet zelf gereden. Maar ik zou het volgend jaar wel graag zelf willen proberen :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:08

Welke regio zit je, als ik vragen mag?
Erg knappe merrie, je Totilas*Jazz.
Ben heel benieuwd naar foto's van je veulens.

champion3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:10

different1 schreef:
Welke regio zit je, als ik vragen mag?
Erg knappe merrie, je Totilas*Jazz.
Ben heel benieuwd naar foto's van je veulens.

Brabant, weet jij misschien hoe je foto's in een topic kunt plaatsen?