Ik ben nieuw hier op bokt en zit wel heel veel mee te lezen sinds ik besloten heb een shetje aan te schaffen.
Even korte info over mij en mijn paardenleven
. Ik heb altijd paardgereden, verzorgpaarden gehad alles. Tot ik kinderen kreeg (8jaar geleden) en ik er even mee moest stoppen. De paarden zijn in mijn hoofd altijd heel erg aanwezig geweest maar eigenlijk heb ik (op een paar jaarlijkse buitenritten na) niet heel veel meer gereden.Nu wilde ik graag een pony voor mijn dochter en nichtje aanschaffen die beide helemaal gek van paarden zijn.
En nu is het zover, en komt de pony maandag. Helemaal te gek, super! Stal geregeld.. Ze komt op een pensionstal dicht bij ons huis en komt daar (als het klikt) met een ander shetje in de stal te staan.
Maar nu vind ik het opeens zo spannend allemaal.. Gewoon compleet de zorg voor de pony, wanneer eten, hoeveel eten, wanneer hoeven vetten, hoe vaak hoefsmid enz enz? Ik voel me compleet een beginner maar vooral omdat ik nu echt onzeker ben..
Ik hoop dat jullie mij heel even op weg kunnen helpen.
Hoe zouden jullie zo'n pony laten wennen, wat zou nou het eerste zijn wat jullie doen als jullie op stal komen? En hoe lang blijven jullie er bij? Alle info zou handig zijn zodat ik heel even mijzelf weer terugvind en weet dat ik het kan.
PS heb wel veel vrienden en familie in de omgeving die paarden hebben maar doe altijd heel stoer dus wil het even niet laten weten dat ik momenteel onzeker ben. Is 'makkelijker' via het internet anoniem...

Het komt vast goed, geef beide pony's inderdaad de tijd en ruimte voordat je ze samen in een stal zet.