Mijn mooie meid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Mijn mooie meid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:28

ik was altijd al gek op bonte paarden,aangezien mijn Welsh wat ouder word.
zocht ik een nieuw paard voor erbij.was even spannend,omdat er in 1ste instantie geen genoeg wei hadden.
maar toen bleek dat we een stuk erbij mochten gebruiken van mijn zwager.
was de beslissing gauw gemaakt.ik vond de tinker toch wel leuk.
en begon te zoeeken naar een lieve en makke tinker.ik had totaal geen haast.
en had al een paar bekeken.een ouder paard was ook geen probleem.zolang ze maar goed
mak waren.aangezien ik geen topruiter ben.toen kwam ik een mooie bonte tinker tegen.
stond er net op en meteen gebeld.volgende dag meteen kijken.en er werd vertelt dat er aardig animo voor haar was.dus wij daar heen.mooi beestje heel mak en een merrie.hij had geen passend zadel voor haar.maar kon haar zo wel uitproberen.dus er op en wat gestapt.geen probleem nog even met haar bij de weg gewandeld.om te zien hoe ze op verkeer reageerde.ook niks mis mee.toen hoorde ik een klein
kuchtje.ach ja we kuchen allemaal wel eens.en hoorde het ook niet vaker.ik heb haar gekocht.de man was een handelaar.2 uren later stond ze bij ons in de wei.snachts toen ze op stal stond.hoeste ze erg.
ik heb de vorige dag contact opgenomen met de handelaar of zij bij hem ok zo had gehoest.en of ze daar hooi of kuil kreeg.want hooi kan immers stof in zitten.zij kreeg daar ook kuil.en zei ze zal wel een verkoudheidje hebben.dat kan en we zouden het een week aan zien.maar verbeterde niet.ze pompte ook.dus veearts bij gehaald.hij kon niet echt vinden wat het was.het hart was goed en ze had geen koorts.hij schreef een kuur ventipulmin voor.maar holp niet.na 10 dagen was de kuur over.heb weer contact met de handelaar opgenomen dat ik er verder in wou zien.dus contact opgenomen.met paardenkliniek in garijp.in eerste instantie om een bronchoscopie te doen.toen we daar aan kwamen.
zei de beste man dat hij zo wel kon horen dat de longen slecht waren en adviseerde om haar terug te doen naar de handelaar,en dat het paard het al langer had.dus ook al voor de verkoop.
ik heb toen gezegtdat ikal erg aan haar gehecht was,en de andere ponys ook.en haar niet terug wou brengen.met in gedachten,hij verkoopt haar zo weer.of gaat naar de slacht.toen heeft ze een spuit gehad.in combinatie met ventulpulmin.maar heeft ook niet geholpen.de kuur is inmiddels 4 weken terug.er zit geen verschil in.heb toen nog contact met de handelaar gehad,en wou haar wel ruilen met een ander.dat was geen optie voor mij.en of hij bereid was.om me finacieel tegemoet te komen.
want had wel voor 300 euro aan rekeningen liggen.en ik het paard gekocht had als rijpaard.en daar ook naar betaald heb.was wel goed.en ou langs komen.we hadden een dag afgepraat.en zou een dag van tevoren nog bellen,om hoe laat.maar niks meer gehoord.ik heb hem gebeld.en gemaild maar geen reactie.
dus hoe ik het verder doe,weet ik nog niet.gaat me niet om het geld.ik probeer het voor de tinker
zo makkelijk mogelijk te maken.ik heb hier al een Welsh met een stofallergie.dus heb wel goede omstandigheden.maar baart me zorgen dat de medicijnen niks deden.vooral voor het pompen.ze ademt niet echt vaker,maar ademt erg diep in.ze krijgt kuil.staat op vlas en zo lang mogelijk buiten.maar als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.op het paspoort het ze Loulou.maar heb haar nikki genoemt
Laatst bijgewerkt door OleJon op 29-10-15 15:43, in het totaal 2 keer bewerkt

maximuss

Re: Mijn mooie meid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:36

Staat ze binnen of buiten? Is er al verbetering?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:39

ok.... en wat wil je nu graag horen?
Je hebt haar gekocht en wil haar niet terug doen naar de handelaar...
Ik lees niets over een keuring? Dus dat heb je niet laten doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:42

Je hebt al een hele poos een pony gehad maar dus geen echt verstand van paarden. Je kunt twee dingen doen, terugbrengen of zelf er mee afwerken als ze ernstig dampig blijkt te zijn. En voor een volgend paard, keuren!!!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:48

ze staat 15 uur per dag buiten,snachts op stal.ik heb haar niet laten keuren.
ik wou haar inderdaad niet terug doen,maar wel laten weten wat voor waardeloos figuur die vent is.
omdat hij dingen toe zegt,en niet nakomt.als hij finacieel niet tegmoet wou komen.dan had hij dat ook kunnen zeggen.bigone,ja sorry.heb inderdaad al lang een pony.die ik nu 21 jaar in bezit heb.verstand van paarden gaat tot zover.ik ben namelijk geen dierenarts.en ik koop niet zo vaak een nieuw paard.
omdat,als ik een dier koop.ook de rest van hun leven bij mij blijven.zo ook met haar.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:53

OleJon schreef:
ze staat 15 uur per dag buiten,snachts op stal.ik heb haar niet laten keuren.
ik wou haar inderdaad niet terug doen,maar wel laten weten wat voor waardeloos figuur die vent is.
omdat hij dingen toe zegt,en niet nakomt.als hij finacieel niet tegmoet wou komen.dan had hij dat ook kunnen zeggen.bigone,ja sorry.heb inderdaad al lang een pony.die ik nu 21 jaar in bezit heb.verstand van paarden gaat tot zover.ik ben namelijk geen dierenarts.en ik koop niet zo vaak een nieuw paard.
omdat,als ik een dier koop.ook de rest van hun leven bij mij blijven.zo ook met haar.

Pardon? Hij bied jou een alternatief aan, maar jij neemt die niet aan. Daarbij wordt zo veel gewaarschuwd dat je een pony moet laten keuren. Als je pony er zoveel last van heeft en er geen verbetering inzit, moet je voor het paard kiezen. Ja, misschien komt ze wel bij de slacht als ze terug gebracht wordt, maar in sommige gevallen is dat zo veel beter dan een leven met pijn.

Hij is niet helemaal netjes, maar jij zit zelf net zo goed fout, kijk maar even naar je eigen verhaal voordat je die man allerlei verwijten naar het hoofd slingert. Dit is niet netjes.

Ik vind je verhaal trouwens erg verwarrend geschreven.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 29-10-15 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:55

Paard kopen bij een (goedkope) handelaar is altijd een risico.
Hier is er ook zo'n handelaar, slachtpaarden en paardenmarkt type, als ik interesse heb in een van die paarden krijg ik een te nemen of te laten prijs en dat is het. Voor hem zijn het levende biefstukken, risico is dan ook volledig voor mij als ik gewoon op het zicht en handjeklap een paard koop van hem. Is dat slechte wil, nee, die mensen doen gewoon niet mee aan keuren en terugbetaling bij gebrek.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:04

Mijn paard heeft chronische bronchitis, zodra ze op stal komt te staan begint het gehoest weer.
Als het ernstig wordt krijgt ze van de DA een heel assortiment aan medicatie (+/- 4 weken), waarna ze het weer goed doet.
Ik moet haar kuil nat maken (in een hooinet, niet op de grond) en ze staat op zaagsel, hiermee gaat het erg goed, misschien een optie voor jou?
Ik laat haar zo lang mogelijk buiten staan, ze gaat pas naar binnen als het echt niet meer te doen is (lees: te natte wei, constante regen en wind). Ook niet voor een nachtje 'omdat het wat kouder is', dat merk je direct.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:12

heidy,als hij me niet financieel tegemoet wou komen,dan had hij dat kunnen zeggen.wat heb ik niet netjes gedaan dan?ik ben mijn afspraken na gekomen.hij verkoopt een ziek paard.niet ik.knap dat je door een beelscherm kunt zien hoe ik ben.ik ben bereid om haar alles te geven.wat ze nodig heeft.aan medicijnen.en andere dingen.de meeste mensen draaien de kont er voor weg,als ze een dier met kosten hebben.ik had haar ook weer terug kunnen geven.maar nee.ik kies voor het paard terwijl ik weet dat ze veel geld gaat kosten.dat zegt we iets over mij.de veearts van de kliniek heeft me gewaarschuwd dat ze veel kosten met zich mee brengt.ik heb ook met de arts ook overlegt,of ze pijn en zo heeft hij zei van niet.en dat ze gerust oud mee kan worden.denise bedankt voor je tips.ze krijgt inderdaad kuil in een net,en staat op vlas.wat voor medicijnen krijgt jou paard dan.ik heb het idee dat als het warmer is,dat ze er dan meer last van heeft dan nu.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:21

Gebruik eerst eens spaties na je punten en hoofdletters. Ook zijn alinea's wel makkelijk.

Je typt alles gewoon in 1 zin met daartussen ergens punten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:25

Ik kom eerlijk gezegd niet eens door t verhaal heen ..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:32

Ook ik moest elke bericht van jou 2x lezen. Oh wat typ je vervelend.

Je bent 'fout' door de optie te weigeren voor t ruilen.
Hij bied jou opties aan en daar doe je niks mee.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:36

OleJon schreef:
heidy,als hij me niet financieel tegemoet wou komen,dan had hij dat kunnen zeggen.wat heb ik niet netjes gedaan dan?ik ben mijn afspraken na gekomen.hij verkoopt een ziek paard.niet ik.knap dat je door een beelscherm kunt zien hoe ik ben.ik ben bereid om haar alles te geven.wat ze nodig heeft.aan medicijnen.en andere dingen.de meeste mensen draaien de kont er voor weg,als ze een dier met kosten hebben.ik had haar ook weer terug kunnen geven.maar nee.ik kies voor het paard terwijl ik weet dat ze veel geld gaat kosten.dat zegt we iets over mij.de veearts van de kliniek heeft me gewaarschuwd dat ze veel kosten met zich mee brengt.ik heb ook met de arts ook overlegt,of ze pijn en zo heeft hij zei van niet.en dat ze gerust oud mee kan worden.denise bedankt voor je tips.ze krijgt inderdaad kuil in een net,en staat op vlas.wat voor medicijnen krijgt jou paard dan.ik heb het idee dat als het warmer is,dat ze er dan meer last van heeft dan nu.

Jij had al in je hoofd dat je haar niet terug wou doen, en zoals ik uit jou onduidelijke verhaal haal, wou de handelaar haar best terug nemen. Jij hebt ervoor gekozen gelijk al die behandelingen te geven, maar eigenlijk had er gelijk een belletje moeten rinkelen. Waarom heb je haar niet gelijk terug gebracht? Jij geeft die handelaar de schuld, maar zelf ben je ook niet handig bezig.

En waarom dit verhaal? Je wilt haar zo graag en je wilt haar ook niet meer kwijt, dus je zit eigenlijk gewoon jezelf te 'bedriegen'.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:48

ik ben nou eenmaal snel gehecht aan dieren.en als ik haar terug had gebracht.en hij zou haar opnieuw
verkopen.aan mensen die het niet in de gaten hebben dat zij benauwd is.en haar zo kapot rijden.of naar de slacht brengen.dat zou ik mezelf nooit vergeven.ik heb met de handelaar overlegt,om een veearts te laten komen.hij vond het een goed idee.en moest hem even op de hoogte houden of de medicijnen ook aan sloegen.en waarom dit verhaal?ik dacht dat dit een forum was om ervaringen en tips te delen.en sorry dat ik niet zo perfect nederlands schrijf.zoals jullie

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:02

Nou nog spaties na een punt en hoofdletters zijn ook best handig. Je hebt geen haast hoor, even nakijken wat je typt is best aardig voor je lezers.

Mijn ideeën daar zit je vast niet op te wachten maar je krijgt ze toch.
Ik vind het behoorlijk dom om jezelf op te laten schepen met een zieke pony. Hier kun je niet mee wat je wilde. Als je een auto koopt en die doet het niet ga je toch ook terug.
Tuurlijk is het vast een lief beest en ben je er al aan gehecht, maar dat gaat vrij snel over als je wel een gezond beest hebt ipv deze. Dan gaat hij naar de slacht... Tja dat doen ze. Maar dat hoeft toch niet jouw probleem te zijn. Gebreken moet je niet kopen, ze krijgen ze vanzelf

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:04

mrie schreef:
Nou nog spaties na een punt en hoofdletters zijn ook best handig. Je hebt geen haast hoor, even nakijken wat je typt is best aardig voor je lezers.

Mijn ideeën daar zit je vast niet op te wachten maar je krijgt ze toch.
Ik vind het behoorlijk dom om jezelf op te laten schepen met een zieke pony. Hier kun je niet mee wat je wilde. Als je een auto koopt en die doet het niet ga je toch ook terug.
Tuurlijk is het vast een lief beest en ben je er al aan gehecht, maar dat gaat vrij snel over als je wel een gezond beest hebt ipv deze. Dan gaat hij naar de slacht... Tja dat doen ze. Maar dat hoeft toch niet jouw probleem te zijn. Gebreken moet je niet kopen, ze krijgen ze vanzelf

Ik denk het, jij zegt het :D

Imaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:19

Ik vind het super wat je doet!
Inderdaad je vraagt om advies en niet negatieve reacties waar je niets aan hebt.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:26

mrie schreef:
Gebreken moet je niet kopen, ze krijgen ze vanzelf

Geweldige uitspraak, mrie :-)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:36

OleJon schreef:
ik ben nou eenmaal snel gehecht aan dieren.en als ik haar terug had gebracht.en hij zou haar opnieuw
verkopen.aan mensen die het niet in de gaten hebben dat zij benauwd is.en haar zo kapot rijden.of naar de slacht brengen.dat zou ik mezelf nooit vergeven.ik heb met de handelaar overlegt,om een veearts te laten komen.hij vond het een goed idee.en moest hem even op de hoogte houden of de medicijnen ook aan sloegen.en waarom dit verhaal?ik dacht dat dit een forum was om ervaringen en tips te delen.en sorry dat ik niet zo perfect nederlands schrijf.zoals jullie

Eerder zei je nog dat het een waardeloos figuur was... Wat probeer je nou te zeggen? Je verhaal verandert.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:44

Breng alsjeblieft even hoofdletters en spaties aan. Ik wil je verhaal best lezen, maar ga hier niet aan beginnen, veel te vermoeiend zo. Als je mensen om advies vraagt, dan moet je ze het wel makkelijk maken! Als ze zich door jouw tekst moeten worstelen omdat het zo'n puzzel is, haken de meesten af…

Ik zal on-topic reageren zodra je je tekst wat leesbaarder hebt gemaakt.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:46

Jij bent niet gehecht aan die pony, je voelt je verantwoordelijk voor wat er nu met haar gaat gebeuren. Dat is heel wat anders. Ik heb nog een paard met een kapotte pees, misschien wil je je daar ook aan hechten??? (En de rekeningen betalen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:12

Hij is misschien verkeerd bezig maar het is net als met illegale puppyhandel, zolang er mensen denken zo maar een paard te kopen en niet keuren zonder er voldoende verstand van te hebben dan blijven dit soort problemen bestaan. Ik vind het heel vervelend voor je maar je hebt er toch echt ook zelf een groot aandeel in dat je een ziek paard hebt.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:22

Lastig te lezen je verhaal zo zonder spaties, komma's en ruimte tussen alinea's. Je NL hoeft niet perfect maar wat meer rust in je tekst levert denk ii wel meer nuttigere tips voor je op.
Op deze manier is je stuk te vermoeiend en verwarrend om te lezen, mensen haken dan af.

In ieder geval succes met je nieuwe pony en hoop dat het gauw beter met haar gaat!

En kopen zonder keuren is altijd n risico, snap dat je aan haar bent gehecht maar de handelaar heeft wel n optie gegeven. Dat hij niet mee wil betalen aan de vee arts vind ik (persoonlijk) niet heel vreemd.