Hellootje nu een paar maanden van mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tereno

Hellootje nu een paar maanden van mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 16:03

*\o/*

Begin mei begon mijn zoektocht naar een nieuw paard. Na een ontzettend moeilijke tijd was dit het eerste wat ik wou kopen en paste dat perfect in het plaatje na het verlies van mijn vorig leasepaard en mijn vader. Na wat omwegen ben ik blijven haken met Hello en dat is werkelijk de beste keuze die ik tot nu toe gemaakt heb. Na een jaar niet meer rijden en het aankomen van vele kilo's zat het rijden er echt niet goed meer in en was is voornamelijk op zoek naar iets braafs (en ouds). Maar ben toch blijven haken bij een wat jonger dier. En wat ben ik daar blij om! Hello is echt alles wat ik wilde (behalve dat ze dan een vosmerrie is) en ontzettend braaf!

Hello S
1.64
Der Senaat 111 x Saluut
ongeklasseerd

Het rijden zelf begon erg stroef, ik had totaal geen vertrouwen in elk ander paard dan mijn vorig leasepaard. Vooral door het gewichtstoename wist ik niet meer goed wat ik precies aan het doen was, buiten alleen maar blijven zitten. Gelukkig hebben we ontzettend fijne begeleiding en een ontzettend fijn plekje waar iedereen me heel erg graag wilt helpen met vragen.

Bij aankoop
Afbeelding

Eerste keer buiten
Afbeelding

Hier kun je dus nog heel goed zien wat ik bedoel met onzeker. Ik zit niet lekker/heb mijn benen niet goed liggen en echt aan de teugel kan je het ook niet noemen. Om even een beeld te geven komt hier een linkje van hoe ik toen reed zodat jullie kunnen vergelijken

Afgelopen week is de masseur twee keer geweest voor Hello en het resultaat is echt verbluffend, heel anders rijden hoor! Gelukkig is niet alleen het paard vooruit gegaan (onder mijn bips) maar ook ik. Ik zit een stukje fijner. Mijn zusje heeft van de week een paar filmpjes gemaakt en ik ben er erg blij mee. Alleen zie ik dat mijn benen nog steeds iets te ver naar voren kruipen. Hier werken we in de lessen ook heel veel aan, samen met mijn rechter hand die ik vaak vastzet.

Stap

Draf
Hierbij kun je ook zien dat ik echt moeite moet doen voor staan zitten/mijn houding. Ik hoop dat dat een stukje nog verbetert ten opzichte van dit.

Draf andere zijde
Hier zie je dat ik tijdens het verlengen van de hals het contact een beetje kwijtraak. Maar heb haar daarna weer snel lopen. Stukjes waarbij dit gebeurd gebeuren steeds minder gelukkig. (Hier zie je ook die verschrikkelijke binnenhand die ik vasthoud) -O-

Voor de wat luiere mensen onder ons hier wat stills uit de filmpjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer. Ik hoop dat jullie net zo genieten van mijn leuke flapdrol als ik :+

Afbeelding
Dooei

Vulina

Re: Hellootje nu een paar maanden van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:53

Goed van je dat je weer bent begonnen!

Ik denk dat je veel voordeel zou hebben, wanneer je paard wat actiever gaat lopen. Zowel in stap als in draf is het allemaal niet actief genoeg. Daardoor moet jij erg hard werken. Wanneer ze actiever loopt, zul je merken dat je vanzelf uit het zadel komt met lichtrijden, je daardoor je houding gemakkelijker kan aanpassen (omdat je daar meer tijd voor hebt) en ze zal ook veel makkelijker nageeflijk gaan lopen.

Succes!

Martinemid

Re: Hellootje nu een paar maanden van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:31

Leuk paard! Knap van je dat je alles weer zo goed hebt opgepakt!