)Ik rij zelf pas drie jaar en rij dus ook niet bepaald goed. Helemaal niet goed zelfs, maar ik doe mijn best!
Over de thiedeman teugel wil ik liever niks horen. Ik ben er zelf ook geen fan van, maar het is een manegepony en ik heb er dus niks over te zeggen. Ik weet dat springen met thiedeman niet ideaal is, maar gelukkig gaan we niet zo hoog. Net zoals het feit dat het zadel eigenlijk te klein voor mij is.

Twee jaar terug kon ik er alleen maar van dromen om op hem te rijden. Nu rij ik minstens de helft van mijn lessen op hem. En hoewel ik nog veel moet leren, hebben we wel plezier!

Hij vindt springen superleuk en doet ook altijd zijn best! We gaan nooit zo heel hoog, maar misschien is dat ook wel goed, want ik ben er nog niet echt aan toe om veel hoger te gaan denk ik. Aan mijn houding valt heel wat te verbeteren.
Dit is een foto van twee maanden terug.

Nog wat stappen voor het springen. Hij werd helemaal enthousiast van de hindernis. (Mijn handen en voeten! Argh! Dat moet ik echt verbeteren! En ik moet naar achteren zitten.) Mijn bovenbenen vertekenen hier ontzettend trouwens. Ze zijn wel 'dik', maar niet zo dik.

We beginnen laag, dat kan hij met zijn ogen dicht! (
) Ik mag iets meer meegeven, mijn knieën moeten aangesloten blijven en mijn tenen moeten naar binnen.
Ook hier moeten mijn tenen echt meer naar binnen en mijn knieën moeten aangesloten blijven. Ook zit ik veel te ver naar voren. Dit ging later in de les beter, maar daar zijn helaas geen foto's van.
En ja, de oren van de pony gaan inderdaad alle kanten op.

Ruiter moe, paard moe. Wat ik met mijn handen doe? Geen idee.
Hoewel het niet zo veel foto's zijn en het ook niet echt spectaculaire foto's zijn, hoop ik dat ik wel reacties krijg. Tips zijn meer dan welkom, maar hou het netjes. Ik rij slechts één keer per week.